Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFikk spørsmål om ånder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Fikk spørsmål om ånder

Innlegg av Asbjørn »

Fikk følgende spørsmål et annet sted:
Kan en gjenstand inneholde dårlige energier eller en boks en dårlig ånd ?
Så en film som handlet om dette...
Her er svaret jeg gav :

Åja, åndelige energier - både restenergier ( avtrykk), og ånder ( sjeler som ikke har kommet til lyset enda ) kan følge med både hus, steder, ting, og også folk.
Restenergi, eller avtrykk, - blir som når en går i snøen, da ser vi avtrykkene lenge etter at folk har gått der, inntil det renses, ved ny snø, eller at snøen smelter.. Med andre ord, statisk energiavtrykk.
Disse kan tape seg over tid.
Slike avtrykk gjenspeiler veldig ofte følelser, både gode og dårlige.
Ånder ( sjeler som ikke har kommet inn i lyset), er en levende energi, og denne har somregel fri vilje. Disse åndene kan "henge seg på" gjenstander, steder eller folk, - da kalles de ofte for klebeånder.
Disse engergiene gir og avtrykksenergi, og da vil endel av påvirkningen forsvinne når man renser, men siden ånden ikke er borte, vil det fort bygge seg opp igjen.
Derfor må man når man renser, søke opp den/de ånder som er tilstede, og hjelpe de videre til lyset først.
SÅ kan man rense restenergier, og da blir det somregel bra.
Vær obs på at noen ganger kan det bli endel ekstra "bråk" en liten periode, etpar timer, til etpar uker. Det er da energier som slipper taket, og ting går tilbake til suin vanlige balanserte tilstand.
Dette skjer dog bare av og til. Noen merker forskjell med en gang, hos andre tar det litt tid.
En skal og være obs på at noen ganger kan det være flere ånder enn de man oppdager, og da vil noen kunne gjemme seg i skyggen av de andr,e og først dukke opp når de første som gir sterkest inntrykk reiser videre. Så noen ganger må man ta en ekstra tur for å få balansert skikkelig.
Antall ord: 345

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Fikk spørsmål om ånder

Innlegg av g.r.y »

En ting jeg har lurt på lenge, er hvorvidt ånder fra forskjellige tidsepoker (og derav uten relasjon) er hverandre bevisst, -på samme måte som de har full 'kåll' på de legemlige beboerne & deres gjøren & laden? -Ev. om de kan ha et slags begrenset innsyn til hverandres 'verdner', noe ala vårt innsyn til deres, i og med at de aldri tok steget over til den 'andre siden' & forble værende i sin tidsepoke?
Antall ord: 76
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Fikk spørsmål om ånder

Innlegg av Asbjørn »

Vanskelig å si, jeg har ikke hørt om slike inter-aktiviteter, - men vet det kan være flere samme sted.

FIkk et bilde her nå, som sier at de kansje kan sammenlignes med hver sin lampe.
Den ene lampa er ikke obs på om den andre lyser, eller ikke, kun om den selv lyser.
Mens vi som er i rommet, ser lyset fra alle lampene...
( Om det er en god forklaring, eller bare vissvass, det er en annen sak ;) )

A
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Fikk spørsmål om ånder

Innlegg av g.r.y »

Spm. har dukket opp i forbindelse med Åndenes makt, hvor det ofte har vært snakk om flere 'lag' av gjenværende ånder fra ulike tidsepoker. Det du sier lyder jo i grunn ganske fornuftig ut i fra hvordan de ser ut til å oppføre seg..
Ut i fra hva de klarsynte rapporterer, later det ikke som om det ene nærværet påvirker handlingsmønstret & 'opphengene' til det andre i nevneverdig grad. Hva oss legemlige angår, har vi jo så langt fra fullt innsyn til disse åndene & deres verdener heller. -Da ville vi jo ha sett dem 24/7, for ikke snakke om at kommunikasjonen ville gått vesentlig lettere (he, he). Selv de beste klarsynte unngår jo ikke å feiltolke infoen de får (bilder blir feiltolket, og det er jo en kjennsgjerning at f.eks betydningen av årstall & åndenes navn er generelt vanskelig å oppfatte), så kanskje de opplever/påvirkes av hverandres tilstedeværelse på en måte som ligner vår oppfattelse/påvirkning av dem?..

De klarsynte har, iallefall hva meg bekjent, ikke vært inne på dette spm. så det kan jo tyde på at heller ikke de er gitt særlig mye innsikt på dette området (- dersom det ikke bare er meg og min tendens til å grave frem ting ingen andre med vettet i behold kunne begynt å lure på (he, he))..(?) :)
Antall ord: 231
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Fikk spørsmål om ånder

Innlegg av jeditrond »

Jeg er enig med Asbjørn, det eksempelet med lampene var passende. Lagene "ser" ikke hverandre, men energien påvirker hverandre allikevel. Slik at det laget som har sterkest negativ energi fungerer som en brems på de andre lagene. Når bremsen da fjernes kan det sprette opp andre ting, det har jeg opplevd et par ganger ifm. husrens, ting spretter opp og lager haraball når første problem er fjernet :P Allikevel vil ikke en viking se en russisk krigsfange fra WW2 f.eks.
Antall ord: 85
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dezzi_515
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 22 Mai 2016 16:35
7
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Fikk spørsmål om ånder

Innlegg av Dezzi_515 »

Henger meg på med et spørsmål her :) :

Jeg liker å kjøpe second-hand, da jeg synes at noen av tingene som havner i slike butikker fortjener en plass i et ordentlig hjem. Er det da lurt å rense de?
Hvis så, hvordan gjør jeg det?
Antall ord: 47
"Whatever you are, be a good one."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Fikk spørsmål om ånder

Innlegg av jeditrond »

Dezzi_515 skrev:Henger meg på med et spørsmål her :) :

Jeg liker å kjøpe second-hand, da jeg synes at noen av tingene som havner i slike butikker fortjener en plass i et ordentlig hjem. Er det da lurt å rense de?
Hvis så, hvordan gjør jeg det?
Kan være lurt å rense brukte ting, ja. Det kan være negative energiavtrykk på dem. Rens av slike kan i grunnen gjøres med røkelse f.eks. Det skal holde så lenge det ikke er ånder knyttet til gjenstanden(e).
Antall ord: 92
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Fikk spørsmål om ånder

Innlegg av Terra »

jeditrond skrev:
Dezzi_515 skrev:Henger meg på med et spørsmål her :) :

Jeg liker å kjøpe second-hand, da jeg synes at noen av tingene som havner i slike butikker fortjener en plass i et ordentlig hjem. Er det da lurt å rense de?
Hvis så, hvordan gjør jeg det?
Kan være lurt å rense brukte ting, ja. Det kan være negative energiavtrykk på dem. Rens av slike kan i grunnen gjøres med røkelse f.eks. Det skal holde så lenge det ikke er ånder knyttet til gjenstanden(e).
Jeg har fått det rådet å rense med salvierøkelse, hva bruker du Jeditrond?
Antall ord: 109
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Fikk spørsmål om ånder

Innlegg av jeditrond »

Terra skrev:
jeditrond skrev:
Dezzi_515 skrev:Henger meg på med et spørsmål her :) :

Jeg liker å kjøpe second-hand, da jeg synes at noen av tingene som havner i slike butikker fortjener en plass i et ordentlig hjem. Er det da lurt å rense de?
Hvis så, hvordan gjør jeg det?
Kan være lurt å rense brukte ting, ja. Det kan være negative energiavtrykk på dem. Rens av slike kan i grunnen gjøres med røkelse f.eks. Det skal holde så lenge det ikke er ånder knyttet til gjenstanden(e).
Jeg har fått det rådet å rense med salvierøkelse, hva bruker du Jeditrond?
Salvie fungerer fint så lenge det kun er energiavtrykk som sitter igjen. Selv bruker jeg som oftest egne "husrensevner" når jeg skal rense en gjenstand, men har også brukt champarøkelse på gjenstander. Tror muligens det er intensjonen bak som er viktigst, ikke om det er salvie, champa eller julerøkelse fra Nille :) Så lenge tanken bak røkelsesbruk er å rense gjenstanden for negative avtrykk, vil det være med på å gjøre vei i vellinga :)
Antall ord: 188
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Fikk spørsmål om ånder

Innlegg av Terra »

jeditrond skrev:Salvie fungerer fint så lenge det kun er energiavtrykk som sitter igjen. Selv bruker jeg som oftest egne "husrensevner" når jeg skal rense en gjenstand, men har også brukt champarøkelse på gjenstander. Tror muligens det er intensjonen bak som er viktigst, ikke om det er salvie, champa eller julerøkelse fra Nille :) Så lenge tanken bak røkelsesbruk er å rense gjenstanden for negative avtrykk, vil det være med på å gjøre vei i vellinga :)
Aha, ja da har du nok samme erfaring som meg ;-)
Nag champa er nydelig den! :-)
Antall ord: 94
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links