Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Bli spådd !Hei, jeg vil spå.

Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Forum regler
Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne
Mariel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 17 Jan 2016 12:21
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 24 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Mariel »

Mariel skrev:Hei, jeg vil spå. Jeg prøver og feiler, kanskje jeg slår til en dag. :lykkelig

Mvh. Mariel.
Jeg vet ikke om det er tillatt på dette forumet. Jeg spår og Gud rår, jeg har lest Guds Ord og han sa og det ble så. Det jeg tenker på er at om noen vil spådd så kan det være at jeg får opp et "bibelnummer" og det kan f. eks være Jesaia 14.10 og dere kan lete det opp i Guds Ord, jeg får tallnummeret, og det kan også dukke opp bibelvers for de som ikke har lest Guds Ord kan det være greit, men det er ikke alltid det er jeg som har rett. Kanskje noen vil bli spådd slik... Men er det ikke tillatt skal jeg ikke gjøre det. :dontknow

Mvh. Mariel
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Asbjørn »

Mariel skrev:
Mariel skrev:Hei, jeg vil spå. Jeg prøver og feiler, kanskje jeg slår til en dag. :lykkelig

Mvh. Mariel.
Jeg vet ikke om det er tillatt på dette forumet. Jeg spår og Gud rår, jeg har lest Guds Ord og han sa og det ble så. Det jeg tenker på er at om noen vil spådd så kan det være at jeg får opp et "bibelnummer" og det kan f. eks være Jesaia 14.10 og dere kan lete det opp i Guds Ord, jeg får tallnummeret, og det kan også dukke opp bibelvers for de som ikke har lest Guds Ord kan det være greit, men det er ikke alltid det er jeg som har rett. Kanskje noen vil bli spådd slik... Men er det ikke tillatt skal jeg ikke gjøre det. :dontknow

Mvh. Mariel
Så lenge det skjer inne "spå" forum, er det greit.

Bare å huske på at "Menneske spår - Gud Rår...." - altså at man må være obs på at Gud bestemmer noe annet enn hva menneskene spår....

altså endre ikke livet om noen har spådd noe, - fordi ikke alle som spår har rett....

A
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 17 Jan 2016 12:21
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 24 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Mariel »

Asbjørn skrev:
Mariel skrev:
Mariel skrev:Hei, jeg vil spå. Jeg prøver og feiler, kanskje jeg slår til en dag. :lykkelig

Mvh. Mariel.
Jeg vet ikke om det er tillatt på dette forumet. Jeg spår og Gud rår, jeg har lest Guds Ord og han sa og det ble så. Det jeg tenker på er at om noen vil spådd så kan det være at jeg får opp et "bibelnummer" og det kan f. eks være Jesaia 14.10 og dere kan lete det opp i Guds Ord, jeg får tallnummeret, og det kan også dukke opp bibelvers for de som ikke har lest Guds Ord kan det være greit, men det er ikke alltid det er jeg som har rett. Kanskje noen vil bli spådd slik... Men er det ikke tillatt skal jeg ikke gjøre det. :dontknow

Mvh. Mariel
Så lenge det skjer inne "spå" forum, er det greit.

Bare å huske på at "Menneske spår - Gud Rår...." - altså at man må være obs på at Gud bestemmer noe annet enn hva menneskene spår....

altså endre ikke livet om noen har spådd noe, - fordi ikke alle som spår har rett....

A
Jeg gjør det innen spå, jeg har ikke rett og Gud rår. Takk for oppfordringen. :whee

Mvh. Mariel
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 17 Jan 2016 12:21
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 24 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Mariel »

Jeg vil ikke likevel, jeg får ha bibelversene og bibeltallene i hode mitt og ikke putte dem inn i andres hode, hjernevasking, jeg mangler en bibel, jeg får vel kjøpe en til meg selv. Men takk for svar. :salute:

Mvh. Mariel
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Terra »

Mariel skrev:Jeg vil ikke likevel, jeg får ha bibelversene og bibeltallene i hode mitt og ikke putte dem inn i andres hode, hjernevasking, jeg mangler en bibel, jeg får vel kjøpe en til meg selv. Men takk for svar. :salute:

Mvh. Mariel
Den nye versjonen av bibelen finner du som nettbibel (den jeg bruker når jeg trekker Jesuskortene) ;)
http://www.bibel.no/Nettbibelen
Antall ord: 67
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 17 Jan 2016 12:21
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 24 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Mariel »

Terra skrev:
Mariel skrev:Jeg vil ikke likevel, jeg får ha bibelversene og bibeltallene i hode mitt og ikke putte dem inn i andres hode, hjernevasking, jeg mangler en bibel, jeg får vel kjøpe en til meg selv. Men takk for svar. :salute:

Mvh. Mariel
Den nye versjonen av bibelen finner du som nettbibel (den jeg bruker når jeg trekker Jesuskortene) ;)
http://www.bibel.no/Nettbibelen
Jeg mente ikke at du hjernevasker. Gud velsigne kortene dine.

Mvh. Mariel
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Terra »

Mariel skrev:
Terra skrev:
Mariel skrev:Jeg vil ikke likevel, jeg får ha bibelversene og bibeltallene i hode mitt og ikke putte dem inn i andres hode, hjernevasking, jeg mangler en bibel, jeg får vel kjøpe en til meg selv. Men takk for svar. :salute:

Mvh. Mariel
Den nye versjonen av bibelen finner du som nettbibel (den jeg bruker når jeg trekker Jesuskortene) ;)
http://www.bibel.no/Nettbibelen
Jeg mente ikke at du hjernevasker. Gud velsigne kortene dine.

Mvh. Mariel
Takk snille deg, jeg skjønte jo det. Tenkte at du kan jo spørre dem du spår om de vil ha det bibelverset du eventuelt får inn når du spår dem. Bare et lite tips. Tror mange ville synes det er spennende når du får opp noe sånt til dem ;)
Antall ord: 141
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 17 Jan 2016 12:21
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 24 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Mariel »

Takk Terra. Jeg får hele tiden opp Jesaia 14. 10. Har du bibel så du kan sjekke det? Jeg har ikke bibel selv. :flyfly

Mvh. Mariel
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Svartepus »

Mariel, hvis du er i spå-humør blir jeg glad om du kan se hva du får opp på følgende spørsmål: Hvor stor er sjansen for at dette ønsket mitt går i oppfyllelse?

På forhånd tusen takk ;)
Antall ord: 44
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Terra »

Mariel skrev:Takk Terra. Jeg får hele tiden opp Jesaia 14. 10. Har du bibel så du kan sjekke det? Jeg har ikke bibel selv. :flyfly

Mvh. Mariel
Her har du det :)

Alle tar de til orde og sier til deg:
«Så er også du blitt svak,
du er blitt som en av oss.»

(Jesaja 14,10)

Du finner det her i linken ;-)
http://www.bibel.no/Nettbibelen?query=U ... uWwIv/n+Ch
Antall ord: 73
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 17 Jan 2016 12:21
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 24 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Mariel »

Svartepus skrev:Mariel, hvis du er i spå-humør blir jeg glad om du kan se hva du får opp på følgende spørsmål: Hvor stor er sjansen for at dette ønsket mitt går i oppfyllelse?

På forhånd tusen takk ;)

Jeg får opp at det er ikke de friske som trenger lege, men de som lider ondt. Og ikke beskymre deg for morgendagen, gårsdagen er forbi og at du har talenter som du kan grave opp og bruke, og kanskje også at du har talenter som du ikke vet av. Så dette ble mye om talenter, så ønsket må vel være noe om talentene dine, og da må du bruke alle talentene dine og da får du lønn. Noen er gitt et talent, noen flere enn et, men bruk alle talentene dine. Ønsket ditt går i oppfyllelse når du bruker talentene dine. Og hvis det er intressant så får jeg opp Jeremia 15. 13.

Mvh. Mariel :iiik
Sist redigert av Mariel på 09 Apr 2016 22:04, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 17 Jan 2016 12:21
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 24 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Mariel »

Terra skrev:
Mariel skrev:Takk Terra. Jeg får hele tiden opp Jesaia 14. 10. Har du bibel så du kan sjekke det? Jeg har ikke bibel selv. :flyfly

Mvh. Mariel
Her har du det :)

Alle tar de til orde og sier til deg:
«Så er også du blitt svak,
du er blitt som en av oss.»

(Jesaja 14,10)

Du finner det her i linken ;-)
http://www.bibel.no/Nettbibelen?query=U ... uWwIv/n+Ch
:salute:
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Svartepus »

Mariel skrev: Jeg får opp at det er ikke de friske som trenger lege, men de som lider ondt. Og ikke beskymre deg for morgendagen, gårsdagen er forbi og at du har talenter som du kan grave opp og bruke, og kanskje også at du har talenter som du ikke vet av. Så dette ble mye om talenter, så ønsket må vel være noe om talentene dine, og da må du bruke alle talentene dine og da får du lønn. Noen er gitt et talent, noen flere enn et, men bruk alle talentene dine. Ønsket ditt går i oppfyllelse når du bruker talentene dine. Og hvis det er intressant så får jeg opp Jeremia 15. 13.

Mvh. Mariel :iiik
Tusen takk for at du tok deg tid! Dette ønsket mitt handler nok lite om talent egentlig, om man ikke ser på situasjonen min med litt spesiell humor da :lol: Faktisk tror jeg det er noe i den første setninga di som klinger best i forhold til det jeg tenkte på ;) Men tiden vil vise hvordan dette går.

Jeg søkte opp bibelverset du fikk opp og det lover jo ikke godt da det handler om straff for mine synder 8-[ Men jaja...
Antall ord: 209
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Fero »

Jeg kjenner at jeg fascineres litt av den bibelske vrien, om jeg kan kalle det det. Det er liksom aldri noe jeg har forbundet med spådom. Et friskt pust, kan man kanskje si :)

Jeg har egentlig ingen konkrete spørsmål, så kanskje bare noe til ettertanke? Om det skulle dukke opp noe, det være seg en tanke eller følelse eller bibelvers, så sier jeg kjør på! :iiik
Antall ord: 71
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Hei, jeg vil spå.

Innlegg av Asbjørn »

Fero skrev:Jeg kjenner at jeg fascineres litt av den bibelske vrien, om jeg kan kalle det det. Det er liksom aldri noe jeg har forbundet med spådom.
Bibelen er full av spådommer, - om man ser litt annerledes på den !
Alle profetene i bibelen, kommer jo med spådommer, og mange av disse har ifølge bibelen gått i oppfyllelse.

Johannes åpenbaring er jo en gjennomgående spådomsbok, og man kan finne mye rart der.

Dermed er det ikke sagt at jeg tror på alt som står i bibelen, og ikke tror jeg at man må ha Jesus som frelser. Det er ting som jeg har en sterk følelse av at kirkemøtet i Nikea har endret såpass at
kirken har hatt grunnlag for å bygge seg makt.
( https://www.google.com/search?q=kirkem% ... et+i+Nikea )

Det er mange meninger om dette, - og personlig er jeg overbevist om at Jesus var en healer, - og i høyeste grad en åndelig person, kansje tilogmed en profet men ikke mer "Guds sønn" enn hva alle mennesker er.

En profet - eller en spåmann - er en som forteller om fremtid.
Men en skal være oppmerksom på at mange som sier de kan spå, kansje har en evne, men når det kommer penger inn i bildet, - så brukes fantasien like mye for å få inn penger.
Og da er det ikke lenger en ekte profet, eller spåmann /(dame ), men en sjarlatan som sier ting folk vil høre for å tjene penger.

Åja, svindel er ikke noe som kom med internett . . .
Svindel har det vært til alle tider, og det er nok disse svindlerene man har advart mot i utgangspunktet. Og svindel - som de Jesus jaga ut fra "kirka" - var nok svindlere, og dermed folk som gjorde ting for egen vinning.

Vi har og de som sier ting, og leser av din reaksjon om det de sier har virkning på den de snakker med, og avleser kroppspråk og små bevegelser i ansikt osv, så ser de om de har rett.

Det er og lett å skrive ting som passer på folk flest.

"Du er en person som egentlig vil at alle skal ha det bra, tjene godt, og leve et lykkelig liv"....
Med få unntak stemmer den linja på de fleste av oss...

Derimot er det værre å komme med nøyaktige beskrivelser av fortid, og fortelle om planer for fremtid den enkelte har, - om man da ikke vet hvem som er bak nick'et og leser seg opp via facebook, og andre nettsider.

Personlig vet jeg at min fantasi er veldig hypp på å "hjelpe" med å komme med "glupr ting", for å gi svar- men jeg har lært meg å se at det som kommer spontant - kansje tilogmed uten å ha tenkt før jeg snakker- det stemmer ofte, mens det som kommer bit for bit, og hvor en må tenke litt først, - det er det ofte fantasien som serverer....

A
Antall ord: 497

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links