Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerAngående hjelperne..

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Angående hjelperne..

Innlegg av g.r.y »

Dette er et område jeg har minimalt med kunnskap om, men med tiden er blitt mer & mer nysgjærrig på. Av den grunn, beklager jeg om jeg spør dumt her, men spør man ikke, får man jo ikke noe svar heller. da..

- Er det som kalles hjelpere tidligere avdøde personer, ev. slektninger av en, er de en egen type vesner, eller begge deler?..
- Hva skjer med disse hjelperne når en dør?
- Hva er det egentlig de hjelper oss med?
- Hva med tvers igjennom onde personer, -psykopater, hvor kommer hjelperne inn i disse tilfellene? Om disse hjelperne kun står for det gode, hva hjelper de til med i disse tilfeller? Gir de opp?..
- Derav følger spm. om det er gitt at absolutt alle får hjelpere, og hvis ja, om det er gitt at disse er i det godes tjeneste, eller om det oxo er tilfeller hvor mørke krefter 'tar over' rollen?
- Er det noen anbefalt teknikk for å komme i kontakt med disse, -i det minste få en slags indikasjon på at det er der?..

På forhånd takk!
Antall ord: 188
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av Bearchild »

Jeg synes hjelpere var kjempespennende før. Misforstå meg rett, det er fortsatt spennende, men jeg har nok endret litt syn på hva det er. :)
Noe rett eller galt er det vel ikke uansett (her heller) og jeg skal slett ikke påstå at min mening er riktig!

Før tenkte jeg at man hadde med seg èn eller flere følgere fra den andre siden som skulle veilede en gjennom livet. Gjerne en bestemor eller oldemor, en tidligere slektning som skulle bidra ved forskjellige veivalg og sørge for etterslekta.

Etterhvert har jeg endret det til at jeg ikke nødvendigvis tror man har èn (eller to eller tre..) "faste" hjelpere, men at hvemsomhelst (og hvasomhelst?) kan steppe inn fra den andre siden der de har noe å bidra med i forskjellige situasjoner. Og at det ikke nødvendigvis er livssituasjonsbetinget, men like gjerne kan være situasjonsbetinget.

Litt pussig.. i "gamle dager" lurte man på om man trygt kunne gå på do eller ha sex uten at oldemor hang over en. Nå føles det litt fjernt å i det hele tatt snakke om hjelpere og hva man tror om dem.. :lol3

Så da har jeg vel vært innom de tre første punktene dine ihvertfall.

Dersom disse hjelperne eksisterer ser jeg ingen grunn til at de ikke skulle være tilstede for psyke mennesker. For alt vi vet ville kanskje psyke folk vært enda psykere uten litt "hjelp"? :dontknow
Jeg tror også det finnes hjelpere av den mindre trivelige sorten. Noen ganger trenger man en overdose f*enskap for å overkomme et problem, i så måte er det sikkert kjekt med litt mørkt input?
.. litt sånn :ge ?

Teknikker for å få kontakt med hjelpere tror jeg det finnes masse av i arkivene på forumet. Husker en meditasjonsgreie som ble testet i fellesskap for en del år siden, den var spennende. Husker ikke eksakt framgangsmåten men det gikk ut på avslapningsøvelser/ meditasjon for så å bli guidet på heistur. Får komme tilbake til det hvis jeg husker hva og hvordan. Men kortversjonen: gå inn i heisen og velg en etasje. Her var vi forberedt på å møte hjelpere/ guider, men samme teknikk kan også brukes til regresjon.

Ellers skal det visst være effektivt å "be om" å få se hjelperne i drømme.
Antall ord: 384
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av jeditrond »

Enig med Bearchild, hjelpere er ikke nødvendigvis avdød familie og i mange av dem skiftes ut underveis eller kommer til når situasjonen tilsier det.

Og ja, alle har hjelpere, men i noen tilfeller har jeg "sett" at en hjelper har gitt opp og andre har kommet til for å forsøke å nå igjennom. Dette var ikke en "ond" person, bare en som stakk fingrene i ørene og ikke ville gjøre noen egeninnsats, helst ha alt servert på et sølvfat av åndelige ting. Vedkommende trodde visst også at absolutt alt var forutbestemt, noe jeg forsøkte å forklare at ikke var tilfelle :)

Spørsmålet om onde mennesker får hjelpere kan best besvares slik at ja, de får også hjelpere og husk også på at i de fleste tilfeller ser ikke disse på seg selv som onde. Av en eller annen skakkjørt tro mener de at de gjør gode handlinger. Den andre siden dømmer ikke helt på samme måten som her i det fysiske, alt man gjør får konsekvenser i den grad at man må jobbe for å gjenopprette balansen i sitt åndelige regnskap. Og i noen tilfeller kan disse onde personene ha gått med på å ta et liv hvor de får negativ karma fordi det er nødvendig for utviklingen på kloden om man ser stort på det. Det høres grusomt ut og det er det sett med våre øyne, men noen ganger må det veldig mye kaos til før endringer kan komme.

For å komme i kontakt er nok meditasjon den beste metoden, ja, og som Bearchild skriver finnes det mange tips rundt om på forumet. Det var vel bla. en gratis guidet meditasjon et eller annet sted for et par år siden mener jeg å huske :)
Antall ord: 301
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spaden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Okt 2015 00:51
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av Spaden »

jeditrond skrev:Enig med Bearchild, hjelpere er ikke nødvendigvis avdød familie og i mange av dem skiftes ut underveis eller kommer til når situasjonen tilsier det.

Og ja, alle har hjelpere, men i noen tilfeller har jeg "sett" at en hjelper har gitt opp og andre har kommet til for å forsøke å nå igjennom. Dette var ikke en "ond" person, bare en som stakk fingrene i ørene og ikke ville gjøre noen egeninnsats, helst ha alt servert på et sølvfat av åndelige ting. Vedkommende trodde visst også at absolutt alt var forutbestemt, noe jeg forsøkte å forklare at ikke var tilfelle :)

Spørsmålet om onde mennesker får hjelpere kan best besvares slik at ja, de får også hjelpere og husk også på at i de fleste tilfeller ser ikke disse på seg selv som onde. Av en eller annen skakkjørt tro mener de at de gjør gode handlinger. Den andre siden dømmer ikke helt på samme måten som her i det fysiske, alt man gjør får konsekvenser i den grad at man må jobbe for å gjenopprette balansen i sitt åndelige regnskap. Og i noen tilfeller kan disse onde personene ha gått med på å ta et liv hvor de får negativ karma fordi det er nødvendig for utviklingen på kloden om man ser stort på det. Det høres grusomt ut og det er det sett med våre øyne, men noen ganger må det veldig mye kaos til før endringer kan komme.

For å komme i kontakt er nok meditasjon den beste metoden, ja, og som Bearchild skriver finnes det mange tips rundt om på forumet. Det var vel bla. en gratis guidet meditasjon et eller annet sted for et par år siden mener jeg å huske :)
Nå er jeg ikke sikker på om jeg forstod deg rett;
Mener du at noen mennesker "må" utføre brutale handlinger mot andre for at endringer skal føre til utvikling? Det kan nok hende at jeg lager meg en absurd forklaring nå, fordi jeg ikke helt forstod din..

Når det kommer til hvorvidt mennesker er onde eller ikke.. Jeg tror det dreier seg om at de er "ødelagte". På en måte. Av ulike årsaker.
Noen velger selv å handle ut ifra dette, til tross for selvinnsikt, mens andre ikke forstår at de de gjør er galt.
Uansett, disse handlingene kan fort få konsekvenser for andre, som igjen er med å å skape ringvirkninger og dermed desto mer ubalanse i det større bildet?
Sånn sett overrasker det meg at eventuelle hjelpere ikke jobber mer forebyggende. Veiledning ser jeg på som veldig forebyggende, for eksempel. :vismann
Hvis man faktisk har hjelpere, hvorfor er de da isåfall så selektive i forhold til å hjelpe til med å veilede for å forebygge ringvirkningene, fremfor å la de eskalere?
Antall ord: 477
If I had a dollar for every time I got distracted, I wish I had a puppy.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av Borte.. »

Før var det moteriktig å ha minst en hjelper som var indianer.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av jeditrond »

Spaden skrev:Nå er jeg ikke sikker på om jeg forstod deg rett;
Mener du at noen mennesker "må" utføre brutale handlinger mot andre for at endringer skal føre til utvikling? Det kan nok hende at jeg lager meg en absurd forklaring nå, fordi jeg ikke helt forstod din..

Når det kommer til hvorvidt mennesker er onde eller ikke.. Jeg tror det dreier seg om at de er "ødelagte". På en måte. Av ulike årsaker.
Noen velger selv å handle ut ifra dette, til tross for selvinnsikt, mens andre ikke forstår at de de gjør er galt.
Uansett, disse handlingene kan fort få konsekvenser for andre, som igjen er med å å skape ringvirkninger og dermed desto mer ubalanse i det større bildet?
Sånn sett overrasker det meg at eventuelle hjelpere ikke jobber mer forebyggende. Veiledning ser jeg på som veldig forebyggende, for eksempel. :vismann
Hvis man faktisk har hjelpere, hvorfor er de da isåfall så selektive i forhold til å hjelpe til med å veilede for å forebygge ringvirkningene, fremfor å la de eskalere?
De må ikke, men fordi de har blitt ødelagte som du skriver, får handlingene deres en langt mer grusom utgang enn opprinnelig planlagt. Som du er inne på skjønner ikke disse at det de gjør er galt alltid, etter egen mening er det de gjør det eneste rette. Ren ondskap slik man hører og leser om i skjønnlitteratur og ser på film osv. tror jeg ikke finnes. Jeg sitter ikke inn med noen "opplyst" kunnskap om hvorfor ymse kriger har skjedd og evt. hva som egentlig lå i livsplanene til ymse diktatorer altså og jeg ser at det jeg skrev tidligere i dag langtfra var mitt beste innlegg. Jeg skylder på hodepine grunnet noro-virus :P

Derimot må det fra tid til annen hendelser som økonomiske kriser til for at utviklingen skal gå rett vei virker det som. Men det har visst ikke skjedd ennå, så da fortsetter disse krisene som perler på en snor frem til lærepengen når inn hos rette vedkommende, mao. de som styrer nasjonene rundt om kring i verden og de som sitter på pengesekkene.

Veiledning i form av forebygging får ikke hjelperne lov til slik jeg har forstått det, fri vilje er alfa og omega, de kan svært sjelden gripe inn og ta over styringen selv om de ser at det går lukt til skogs :) Ber man om hjelp, får man det, men såvidt jeg vet sjelden i form av at man vinner i lotto eller lignende, det foregår litt mer i det skjulte og man skjønner kanskje ikke at man har fått hjelp før det har gått en stund :)
Antall ord: 459
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spaden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Okt 2015 00:51
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av Spaden »

jeditrond skrev:
Spaden skrev:Nå er jeg ikke sikker på om jeg forstod deg rett;
Mener du at noen mennesker "må" utføre brutale handlinger mot andre for at endringer skal føre til utvikling? Det kan nok hende at jeg lager meg en absurd forklaring nå, fordi jeg ikke helt forstod din..

Når det kommer til hvorvidt mennesker er onde eller ikke.. Jeg tror det dreier seg om at de er "ødelagte". På en måte. Av ulike årsaker.
Noen velger selv å handle ut ifra dette, til tross for selvinnsikt, mens andre ikke forstår at de de gjør er galt.
Uansett, disse handlingene kan fort få konsekvenser for andre, som igjen er med å å skape ringvirkninger og dermed desto mer ubalanse i det større bildet?
Sånn sett overrasker det meg at eventuelle hjelpere ikke jobber mer forebyggende. Veiledning ser jeg på som veldig forebyggende, for eksempel. :vismann
Hvis man faktisk har hjelpere, hvorfor er de da isåfall så selektive i forhold til å hjelpe til med å veilede for å forebygge ringvirkningene, fremfor å la de eskalere?
De må ikke, men fordi de har blitt ødelagte som du skriver, får handlingene deres en langt mer grusom utgang enn opprinnelig planlagt. Som du er inne på skjønner ikke disse at det de gjør er galt alltid, etter egen mening er det de gjør det eneste rette. Ren ondskap slik man hører og leser om i skjønnlitteratur og ser på film osv. tror jeg ikke finnes. Jeg sitter ikke inn med noen "opplyst" kunnskap om hvorfor ymse kriger har skjedd og evt. hva som egentlig lå i livsplanene til ymse diktatorer altså og jeg ser at det jeg skrev tidligere i dag langtfra var mitt beste innlegg. Jeg skylder på hodepine grunnet noro-virus :P

Derimot må det fra tid til annen hendelser som økonomiske kriser til for at utviklingen skal gå rett vei virker det som. Men det har visst ikke skjedd ennå, så da fortsetter disse krisene som perler på en snor frem til lærepengen når inn hos rette vedkommende, mao. de som styrer nasjonene rundt om kring i verden og de som sitter på pengesekkene.

Veiledning i form av forebygging får ikke hjelperne lov til slik jeg har forstått det, fri vilje er alfa og omega, de kan svært sjelden gripe inn og ta over styringen selv om de ser at det går lukt til skogs :) Ber man om hjelp, får man det, men såvidt jeg vet sjelden i form av at man vinner i lotto eller lignende, det foregår litt mer i det skjulte og man skjønner kanskje ikke at man har fått hjelp før det har gått en stund :)
Nei, det er nok litt av en oppgave å skulle sette seg inn i nøyaktig hva slags handlinger som styrer mennesker i ekstremt grusomme handlinger. En selvpåtatt, og/eller misforstått ansvarsfølelse ovenfor andre fremfor seg selv, synes jeg ser ut til å være fellestrekk som ofte går igjen. Uten at jeg heller sitter med noen "opplyst kunnskap" om emnet.
Men det jeg tror, er at absolutt alt hadde sett annerledes ut, om vi mennesker faktisk "bare" hadde lært oss å virkelig, oppriktig anerkjenne følelsene våre helt fra bunn av. Sånn sett, ville vi kommet mindre i konflikt med oss selv, og dermed andre. Og vi hadde blitt mindre ødelagte. Og så videre. :)

Jeg synes det er synd om det faktisk finnes hjelpere der ute et sted, men at de isåfall ikke har "lov" til å forebygge ved å veilede.
Å bare sitte og se på at de lar menneskene ødelegge kloden fordi de lar intelligens styre over klokskap og velger å videreføre ødeleggelse, høres ut som tortur isåfall..

Meeen, håper de uansett at de ihvertfall har lov til å hjelpe deg med å bli kvitt viruset ditt fortest mulig. :)
God bedring! :coffe2
Antall ord: 658
If I had a dollar for every time I got distracted, I wish I had a puppy.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av jeditrond »

Jeg tror de har lov til å slippe ymse hint her og der, men å aktivt gripe inn i situasjoner uten å ha blitt bedt om det er visst kjempefy :) Men det er kanskje unntaktsklausuler her og der som jeg ikke har fått med meg :D

Takker for ønsker om god bedring, har jo bedt om litt assistanse forsåvidt, uansett pleier fandenskapen å være ute av kroppen etter drøyt 24 timer heldigvis, selv om jeg vel er smittsom noen timer etterpå.
Antall ord: 80
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av g.r.y »

Tusen takk for flotte, informative svar, folkens!

Det som imidlertid er uklart for meg, er hva disse hjelperne gjør/kan gjøre om de ikke kan gripe aktivt inn i situasjoner? -Det er jo tross alt langt fra alle som vender seg til dem for å spørre om råd.. -Betyr det da at de har minimal effekt på livene til folk flest, da folk flest ikke engang åpner for muligheten for deres eksistens?..
Antall ord: 75
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av Asbjørn »

g.r.y skrev:Tusen takk for flotte, informative svar, folkens!

Det som imidlertid er uklart for meg, er hva disse hjelperne gjør/kan gjøre om de ikke kan gripe aktivt inn i situasjoner? -Det er jo tross alt langt fra alle som vender seg til dem for å spørre om råd.. -Betyr det da at de har minimal effekt på livene til folk flest, da folk flest ikke engang åpner for muligheten for deres eksistens?..
De vi kaller "hjelpere" er nok dessverre ikke der for å sørge for at du vinner i lotto.
Eller hjelpe deg med hverdagens problemer.
De er der for at vi skal komme inn i de situasjoner vi skal i livet, slik at vi får høstet de erfaringer vi har planlagt å høste.

De kan gripe inn på uttallige måter, men kun hvis ting ikke går den vei du planla før du kom inn i livet.
Hvis du går ut i gata uten å se deg for, KAN du være heldig, og bli stoppa før bilen passerer.
( har hørt om folk som har blitt revet tilbake inn på fortau, og det ikke stod noen bak....)
Men hjelperene kan og hjelpe deg å komme i problemer, dersom det er slik at du skal oppleve disse problemene.

De jobber på en måte på et annet og høyere plan enn det vi ser.
Og derfor hjelper de oss på måter som vi ikke anser som hjelp, men heller som "ugang".

Ikke enkelt å forstå den tankegangen, men sånn tror jeg det funker...

A
Antall ord: 268

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av Bearchild »

En jeg kjenner har en hjelper som griper inn fysisk hvis det er skikkelig alvorlig. Dette er en fornuftig person med beina godt plantet på landjorda og jeg har ingen grunn til å betvile påstanden hennes.

Sist hun fortalte om denne hjelperen som advarte henne var hun ute og kjørte bil da "noen" pirket/ plukket henne bak øret. Siden hun har opplevd dette før og vet at det "betyr" noe sakket hun farten og skjerpet seg litt ekstra og plutselig raste det flere tonn stein ned fjellsiden like foran bilen. Hun fikk stanset i tide og etter å ha fått summet seg snudde hun for å kjøre tilbake den veien hun kom- bare for å oppleve en elv av jord og vann stengte veien i den andre retningen også.

Så hun hadde ikke annet valg enn å vente pent til brannvesenet kom og reddet henne ut..

Hjelpere kan nok være fysiske i akutte situasjoner. :) Til vanlig tror jeg de holder seg mer i bakgrunnen og kommuniserer via underbevisstheten vår.
Antall ord: 171
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spaden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Okt 2015 00:51
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av Spaden »

Så hvis jeg oppsummerer dette riktig;

Hjelpere er tilstedeværende mer på et "mentalt" plan, og kan i beste fall hjelpe ved å til en viss grad la seg til kjenne fysisk når det handler om akutte nødsituasjoner?
Mens ånder er tilstedeværende mer rent fysisk i form av energier?
Om jeg har forstått det riktig, så lurer jeg veldig på hvordan man kan skille "hjelpere" fra magefølelsen, rett og slett.. ?
Jeg tror den er veldig viktig å lære seg til å følge, at den er vårt personlige kompass. På en måte.
Men jeg skulle gjerne likt å vite om det er forskjell på hva vi mennesker føler og opplever som er "egenstyrt", og som kan være et resultat av eventuelle hjelpere. For å få maks utbytte av evnen å forstå seg selv, liksom. :fisking
Antall ord: 138
If I had a dollar for every time I got distracted, I wish I had a puppy.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av Bearchild »

Spaden skrev:Om jeg har forstått det riktig, så lurer jeg veldig på hvordan man kan skille "hjelpere" fra magefølelsen, rett og slett.. ?
Magefølelse er om mulig enda mer spennende! Hva er magefølelse? Hvorfor i all verden sitter den følelsen i magen av alle plasser. :dontknow
Kanskje det egentlig er en åndelig mottager plantet akkurat der og at magefølelse er et varslingssenter/ kommunikasjonssenter for hjelpere. At det slett ikke er egenstyrt.

Og nå er det visst langt over sengetid for meg skjønner jeg. :lol3
Antall ord: 89
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spaden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Okt 2015 00:51
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av Spaden »

Bearchild skrev:
Spaden skrev:Om jeg har forstått det riktig, så lurer jeg veldig på hvordan man kan skille "hjelpere" fra magefølelsen, rett og slett.. ?
Magefølelse er om mulig enda mer spennende! Hva er magefølelse? Hvorfor i all verden sitter den følelsen i magen av alle plasser. :dontknow
Kanskje det egentlig er en åndelig mottager plantet akkurat der og at magefølelse er et varslingssenter/ kommunikasjonssenter for hjelpere. At det slett ikke er egenstyrt.

Og nå er det visst langt over sengetid for meg skjønner jeg. :lol3
Haha! Ja, det er mye å drodle over på natterstid hvis hjernen er trøtt. :lol3

Men ja, hva i alle dager er den?
Jeg tolker den som sagt selv som et slags indre kompass. Og mine erfaringer i livet forteller meg at jeg burde høre mer på den, uansett hva den er. :-P
Jeg tror at magefølelsen kanskje er følelsene våre.
At vi som barn er følelsene våre, og at vi etterhvert som voksne, utvikler oss mer og mer som tenkende vesener. Mer ut av følelsene og "opp" i hodet på en måte. Og at "magefølelsen" er hva som styrer følelsene våre, og som prøver å kommunisere når vi tenker vekk noe vi egentlig føler annerledes om.
Kanskje "hjelpere" isåfall er der for å minne oss på den om vi glemmer den, eller ikke klarer å lytte til oss selv?
Antall ord: 241
If I had a dollar for every time I got distracted, I wish I had a puppy.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
påtide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 21 Jun 2013 12:55
10
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av påtide »

Vanskelig å skille på magasjau og hjelpere.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links