Hei
Bor i et 100 år gammelt hus som har rehabilitert og bygget på. Har bodd her i 15 år. De første 7- 8 årene var det "noe"/ "noen" i huset, spesielt i kjellertrappen. Et sug, trykk eller ett eller annet. De siste årene har vi ikke merket noe til dette. Så for omtrent to år siden slo taklampen seg på på det ene barnerommet. Jeg gikk rundt å slukket lys før vi kjørte ut en kveld, dette rommet er det eneste som er synlig fra garasjen- og jeg ser alltid etter om lyset er av. Alt var OK, vi dro i besøk og kom hjem sent på kvelden. Lyset på barnerommet var på. Jeg trodde det hadde vært innbrudd, så gikk inn før barna, så at alarmen var tilkoblet og ikke hadde vært løst ut. Hvordan lyset slo seg på er en gåte. Det er en skikkelig av og på bryter..... Merkelig.
I går satt jeg hjemme ved kjøkkenbordet med min 10- åring som var litt tufs og hjemme fra skolen. Vi satt med hver vår avis helt i ro da den store lysekronen over bordet begynte å pendle kraftig. Den er såpass tung og kraftig at den kun beveger seg hvis jeg skal skifte lyspære. Ingen andre var hjemme, ingen vinduer åpne, ingen sprenging i nabolaget etc. Min datter la merke til det først og sendte meg et forundret blikk. Vi satt helt stille og så på lampen som pendlet kraftig i et par minutter før den stilnet av. Så pratet vi litt om hva det kunne være- så satte den i gang igjen- litt roligere denne gang. Ga seg etter et minutt ca. Prøvde i dag å sette lampen i bevegelse like kraftig som i går. Det er en ganske kraftig dytt som må til. I tillegg stilner den av veldig mye raskere enn opplevelsen i går.
Opp gjennom årene har jeg hatt fornemmelser for at "noe"/ "noen" er i nærheten flere ganger. Kaldt gufs, trykkfølelse eller bare en fornemmelse. Hadde dette ofte i en hytte vi kjøpte for 9 år siden. Fikk det veldig raskt for meg at det var tidligere eier (som bygget hytten) som var på besøk. Han elsket hytten, men døde i en alder av 60 år. Kone og barn ønsket ikke å beholde hytten. Det var aldri noe ubehagelig når "han" var tilstede. De siste årene har jeg ikke merket noe til fenomenet. Antar han har slått seg til ro med at vi koser oss i hytten og tar godt vare på den.........
Min 10- åring har ved et par anledninger helt fra hun var liten, kommet med utsagn om at mormor satt på sengekanten hennes på natten eller liknende. Hun har ikke vært redd og jeg har ikke boret videre på utsagnene.
Noen som har kommentarer?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Lysekrone som begynte å pendle, lys som slår seg på osv.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Apr 2014 17:29
- 10
Lysekrone som begynte å pendle, lys som slår seg på osv.
Antall ord: 489
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Moderator
- Startet: 04 Jan 2014 00:12
- 10
- Har takket: 1574 ganger
- Blitt takket: 1178 ganger
- Kjønn:
- Lysekrone som begynte å pendle, lys som slår seg på osv.
Hei, høres ut som det er en del aktivitet i huset deres, ja.
Angående dette med at din datter ser og snakker med sin mormor tror jeg faktisk er sant. Det sies at barn er mye mer åpne og mottagelige enn oss voksne og ser mer av "åndenes verden." Ofte vil besteforeldre besøke, passe på og ta vare på sine barnebarn også etter sin død/overgang til en mer åndelig dimensjon eller hva vi skal kalle det (stryk det som ikke passer ) Tror mormor er der som hjelper for din datter. Får en følelse av det utfra det du beskriver.
Hva som får lamper til å tennes på og lamper til å svinge, det høres vel mer som noe annet igjen. Høres ut som du skulle hatt et besøk av Åndenes makt eller en annen hus renser. :mozilla_wink:
Angående dette med at din datter ser og snakker med sin mormor tror jeg faktisk er sant. Det sies at barn er mye mer åpne og mottagelige enn oss voksne og ser mer av "åndenes verden." Ofte vil besteforeldre besøke, passe på og ta vare på sine barnebarn også etter sin død/overgang til en mer åndelig dimensjon eller hva vi skal kalle det (stryk det som ikke passer ) Tror mormor er der som hjelper for din datter. Får en følelse av det utfra det du beskriver.
Hva som får lamper til å tennes på og lamper til å svinge, det høres vel mer som noe annet igjen. Høres ut som du skulle hatt et besøk av Åndenes makt eller en annen hus renser. :mozilla_wink:
Antall ord: 147
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi
- Mahatma Gandhi
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Lysekrone som begynte å pendle, lys som slår seg på osv.
Enig med Terra her, det at datteren din sier at hun har sett mormor fra tid til annen, er nok sant. Mormor er bare innom for å se til familien i blant selv om hun har gått over. Lysekronetilfellet var nok noen andre, tidligere beboere i huset eller noen som har invitert seg selv inn og forsøker å få kontakt.
Antall ord: 60
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |