Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerMotarbeidere

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Slettet_Fighteren

- Motarbeidere

Innlegg av Slettet_Fighteren »

mine motarbeidere er mine hjelpere nå.
det er komplisert, men vi har fått det til å fungere nå. :666
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Motarbeidere

Innlegg av Bearchild »

Lilja skrev:Nuh må du åpne opp, Bear! Dine motarbeidere har jo utvilsomt tatt bolig i kundebehandlere hos Telenor og ansatte i andre offentlige etater Bilde

Åff kårs.. er visst både døv og blind jeg. :oops: Visst har jeg motarbeidere!
Antall ord: 41
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

- - Motarbeidere

Innlegg av Borte.. »

Fighteren skrev:mine motarbeidere er mine hjelpere nå.
det er komplisert, men vi har fått det til å fungere nå. :666

Hvordan fikk du det til? Jeg har ingen hjelpere selv. Jeg gav dem sparken for lenge siden. Jeg tror de var også motarbeidere. Jeg vil ha hjelpere som virker! Hvordan får du dem til å virke?
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Motarbeidere

Innlegg av Empathica »

Interessant tema. :)

Jeg er på en måte i "oppvåkningsfasen" men føler at det går litt tregt. :p

Kan det være at jeg blir motarbeidet?
Kanskje utålmodighet er en motarbeider? 8)
Antall ord: 34

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Slettet_Fighteren

- Motarbeidere

Innlegg av Slettet_Fighteren »

ja hvorfor ikke
alle emner jeg tar opp er til å le av uansett
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Motarbeidere

Innlegg av xyrea »

Oki, så motarbeidere.. om man mener at dette er deler av en sjøl, som den lille stemmen som sier at det der skjønner du ikke noe av uansett så det ingen vits i å prøve, eller ånder eller egenskaper spiller vel ikke så stor praktisk betydning. Poenget er vel at det er noe der som gjør det motsatte av å være hjelpsom, hva er din helt egen personlige motarbeider? Eller har du en hel bøling mindre som skylder på hverandre så man aldri egentlig får tak i problemet? Men man kan alltid lære masse av disse, hvorfor er det akkurat den tingen det som plager deg? Spesielt hvis man tør å gå ut ifra at samme faen er det din egen feil.. husk at jeg ikke sier at det ER det, men man kan da se på det som om det er det bare som et eksperiment.

Husker ikke helt hvem som kom trekkende med Hitler som eksempel, eller hvorfor, men ok: Hvis man hadde hatt Hitlers spøkelse slengende rundt for å motarbeide en, hadde man kunnet lært veldig mye av det.. om ikke anna som en evig påminnelse om å slutte mens leken er god. Eller man kunne spørre seg om hva man har usnakka med Hitler, siden han gidder å plage akkurat deg på den spesielle måten.
Antall ord: 227
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Lionbaby
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 21 Okt 2011 11:12
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bak deg
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Motarbeidere

Innlegg av Lionbaby »

Mine motstandere er foreldrene mine som er imot husrens og mediumer :roll:
Antall ord: 11
The most beatiful thing anyone can wear is their smile.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Motarbeidere

Innlegg av xyrea »

Kanskje de synes du har nok å tenke på allerede, uten at du skal begynne og prøve å dra inn noe overnaturlig eller noe du mener kan være det?

Du har selv nevnt at du sliter med diverse, det siste du trenger er "alternative" forklaringer på de veldig virkelige problemene dine.. men likevel kommer du hit jevnlig for å få akkurat det. Du skal være glad ingen 'hjelper' deg på den måten du spør etter, faktisk.. jeg tror foreldrene dine har rett akkurat nå.
Antall ord: 86
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

- - - Motarbeidere

Innlegg av g.r.y »

xyrea skrev:
ludoburgero skrev:Kan Hitler ha hatt hjelpere og guider?
Nei, jeg tror de er forbeholdt de som har både godkjent religion og korrekt politisk syn, ellers blir det alt for vanskelig i forhold til om moral er noe relativt, og sånne ting.
Det er et drøyt kvarter siden dette spm. kom opp, men da de dukket opp igjen på min vei fra toppen til de siste posteringer, slo det meg at det er vel ikke nødvendigvis gitt at alle hjelpere kommer fra et godt sted med gode hensikter?..
Det er jo nok av djevelske spiriter rundt i sfæren
Dessuten er vel liten tvil om at at folk flest later til å beholde det grunnleggende ved sin personlighet etter overgangen til den andre siden.. Dette har bla.a vist seg svært ofte å være roten til meget uheldige konsekvenser av dødsstraff. -Det kan vel trygt sies at uansett hvor splitter pine gal og fått sjelen skikkelig herpet i utgangspunktet, vil denne galskap være mangedoblet når denne straffen fullbyrdes. Denne fullstendige rabiat slippes da i vesentlig grad løs med all oppdemmet aggresjon, ødelagt sjelsliv, osv, osv. I tillegg, er det en unaturlig død, hvorav hevdes å ligge til grunn for at mange velger å bli..
Det er med andre ord ikke gitt at folk blir gode ved denne overgangen. Det later jo oxo til å være godt såvel som ondt på den siden oxo..
Mitt spm blir da om det finnes noen kjente grunner/argumenter som taler imot en eventuell mulighet for at folk som eks.vis Hitler kan tiltrekke seg hjelpere av det onde slaget?..
Antall ord: 276
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Motarbeidere

Innlegg av jeditrond »

Har du noen kilder om dette at folk som Hitler & co forblir slemme når de krysser over?

En annen ting som bør tas med i betraktningen: Hitler & co anså seg selv for å være de snille i konflikten. Det er svært sjelden de virkelig onde menneskene anser seg selv for være onde, oppe i hodet sitt står de på det godes side :?
Antall ord: 67
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - - - Motarbeidere

Innlegg av Lilja »

g.r.y skrev: Det er et drøyt kvarter siden dette spm. kom opp, men da de dukket opp igjen på min vei fra toppen til de siste posteringer, slo det meg at det er vel ikke nødvendigvis gitt at alle hjelpere kommer fra et godt sted med gode hensikter?..
Det er jo nok av djevelske spiriter rundt i sfæren
Dessuten er vel liten tvil om at at folk flest later til å beholde det grunnleggende ved sin personlighet etter overgangen til den andre siden.. Dette har bla.a vist seg svært ofte å være roten til meget uheldige konsekvenser av dødsstraff.
Jeg gjør som Jeditrond og etterspør kilder. Hvilket grunnlag har du egentlig for å legge fram disse påstandene som vedtatte sannheter?
-Det kan vel trygt sies at uansett hvor splitter pine gal og fått sjelen skikkelig herpet i utgangspunktet, vil denne galskap være mangedoblet når denne straffen fullbyrdes. Denne fullstendige rabiat slippes da i vesentlig grad løs med all oppdemmet aggresjon, ødelagt sjelsliv, osv, osv. I tillegg, er det en unaturlig død, hvorav hevdes å ligge til grunn for at mange velger å bli..
Hæ?? :dontknow
Det er med andre ord ikke gitt at folk blir gode ved denne overgangen. Det later jo oxo til å være godt såvel som ondt på den siden oxo..
Mitt spm blir da om det finnes noen kjente grunner/argumenter som taler imot en eventuell mulighet for at folk som eks.vis Hitler kan tiltrekke seg hjelpere av det onde slaget?..
Det finnes et utall grunner og argumenter dersom man ikke tror på onde hjelpere. Og dette dreier seg om tro, ikke viten!
For min del faller kombinasjonen "ond" og "hjelper" på egen urimelighet.
Personlig tror jeg at en stor del av de "onde entiteter" som folk treffer på sin vei, er skapt av deres egen frykt. Og jeg tenker at det må være slitsomt å gå gjennom livet og være så mye redd.
Antall ord: 332

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - - Motarbeidere

Innlegg av xyrea »

g.r.y skrev:
xyrea skrev:
ludoburgero skrev:Kan Hitler ha hatt hjelpere og guider?
Nei, jeg tror de er forbeholdt de som har både godkjent religion og korrekt politisk syn, ellers blir det alt for vanskelig i forhold til om moral er noe relativt, og sånne ting.
Det er et drøyt kvarter siden dette spm. kom opp, men da de dukket opp igjen på min vei fra toppen til de siste posteringer, slo det meg at det er vel ikke nødvendigvis gitt at alle hjelpere kommer fra et godt sted med gode hensikter?..
Det er jo nok av djevelske spiriter rundt i sfæren
Dessuten er vel liten tvil om at at folk flest later til å beholde det grunnleggende ved sin personlighet etter overgangen til den andre siden.. Dette har bla.a vist seg svært ofte å være roten til meget uheldige konsekvenser av dødsstraff. -Det kan vel trygt sies at uansett hvor splitter pine gal og fått sjelen skikkelig herpet i utgangspunktet, vil denne galskap være mangedoblet når denne straffen fullbyrdes. Denne fullstendige rabiat slippes da i vesentlig grad løs med all oppdemmet aggresjon, ødelagt sjelsliv, osv, osv. I tillegg, er det en unaturlig død, hvorav hevdes å ligge til grunn for at mange velger å bli..
Det er med andre ord ikke gitt at folk blir gode ved denne overgangen. Det later jo oxo til å være godt såvel som ondt på den siden oxo..
Mitt spm blir da om det finnes noen kjente grunner/argumenter som taler imot en eventuell mulighet for at folk som eks.vis Hitler kan tiltrekke seg hjelpere av det onde slaget?..
Jeg var veldig, veldig sarkastisk. Og jeg skjønner ikke svaret ditt godt nok til å forstå om du forstod at jeg mente at sånt som folk stadig prøver å dømme andre etter stort sett er jævlig relativt. Og i tillegg antar de gjerne at sånt som 'hjelpere' eller 'guider' har nøyaktig den samme etikken og moralen som de selv har.. hvorfor skulle de det?

'Onde hensikter', ut i fra hvem sitt perspektiv? Vårt, sett på Hitler ETTER at vi vet hvordan ting gikk, med en verden som har hatt 70 år til å forandre seg på? Hjelperne sitt, som vi ikke vet noen ting om? Hitler sitt eget?

Lilja, jeg tror 'onde hjelpere' er en sånn merkelapp man bruker på de eventuelle hjelperne til folk man ikke er enige med eller misliker.. fordi de er ONDE jo, de kaaaannn bare ikke ha hjelpere!! Sånn som at neffiser/demoner/djevler er gudene til folk man ikke liker. For å bruke sånne merkelapper på det andre driver med, må man faktisk opphøye seg selv til noen som er verdig til å dømme om hva som er godt og ondt, men vel. Da ER det bare sånn, det er ikke DEM som sier det, det er (unnskyldningene) som sier det!! Det er ikke jeg som dømmer, det er (unnskyldningene)!
Antall ord: 506
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Motarbeidere

Innlegg av ludoburgero »

Har hjelpere motarbeidere, og har hjelpearbeidere noen gang blitt motarbeidet av folk som jobber med mote? Gjelder arbeidsmiljøloven for motarbeidere?
Antall ord: 21
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

- - - - - Motarbeidere

Innlegg av g.r.y »

Lilja skrev:
g.r.y skrev: Det er et drøyt kvarter siden dette spm. kom opp, men da de dukket opp igjen på min vei fra toppen til de siste posteringer, slo det meg at det er vel ikke nødvendigvis gitt at alle hjelpere kommer fra et godt sted med gode hensikter?..
Det er jo nok av djevelske spiriter rundt i sfæren
Dessuten er vel liten tvil om at at folk flest later til å beholde det grunnleggende ved sin personlighet etter overgangen til den andre siden.. Dette har bla.a vist seg svært ofte å være roten til meget uheldige konsekvenser av dødsstraff.
Jeg gjør som Jeditrond og etterspør kilder. Hvilket grunnlag har du egentlig for å legge fram disse påstandene som vedtatte sannheter?
-Det kan vel trygt sies at uansett hvor splitter pine gal og fått sjelen skikkelig herpet i utgangspunktet, vil denne galskap være mangedoblet når denne straffen fullbyrdes. Denne fullstendige rabiat slippes da i vesentlig grad løs med all oppdemmet aggresjon, ødelagt sjelsliv, osv, osv. I tillegg, er det en unaturlig død, hvorav hevdes å ligge til grunn for at mange velger å bli..
Hæ?? :dontknow
Det er med andre ord ikke gitt at folk blir gode ved denne overgangen. Det later jo oxo til å være godt såvel som ondt på den siden oxo..
Mitt spm blir da om det finnes noen kjente grunner/argumenter som taler imot en eventuell mulighet for at folk som eks.vis Hitler kan tiltrekke seg hjelpere av det onde slaget?..
Det finnes et utall grunner og argumenter dersom man ikke tror på onde hjelpere. Og dette dreier seg om tro, ikke viten!
For min del faller kombinasjonen "ond" og "hjelper" på egen urimelighet.
Personlig tror jeg at en stor del av de "onde entiteter" som folk treffer på sin vei, er skapt av deres egen frykt. Og jeg tenker at det må være slitsomt å gå gjennom livet og være så mye redd.
Dette var nå bare et tankeeksperiment på bakgrunn av undersøkelser som er blitt gjort rundt death row i USA, hvor det later til at de drepte fangene beholder essensen av den personlighet de hadde før straffen ble fullbyrdet, i tillegg til at mange blir hevngjerrige..
Det er vel ganske åpenbart at jeg, like lite som noen andre, ikke har noe fasitsvar på hvorvidt det fungerer sånn eller slik.
Hensikten med innlegget, var å legge frem en tenkt mulighet, for så at folk deler sine refleksjoner rundt dette, -på samme måte som blir gjort av de fleste både i denne tråden og overalt ellers i forumet. Jeg kan derfor ikke forstå hvorfor min filosofiske twist skal mottas med en slik nedlatende holdning som dette her. Jeg har ikke angrepet noen i mine innlegg, og det er vel da ikke mer enn rett og rimelig å kunne legge frem et tankeeksperiment eller meningsytring uten å behøve frykte at en skal få hodet bitt av..(?)
Antall ord: 500
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Motarbeidere

Innlegg av jeditrond »

Var ikke meningen å bite hodet av noen, men innlegget ditt bar ikke preg av å være et tanke-eksperiment. Mer en konkret påstand i retning av at det du skrev var fakta. Derfor etterspurte jeg kilder :)

Husker du noe om hva slags undersøkelser rundt death row det var snakk om? Forhåpentligvis ikke noe i retning av America's most haunted? Den og beslektede programserier fra andre siden av dammen sliter jeg med å ta seriøst :ooom
Antall ord: 78
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !