Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelser overrepresentert i trapper?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Spøkelser overrepresentert i trapper?

Innlegg av Bearchild »

Jeg har lurt på det før og ble minnet på det nå. Hva er greia med spøkelser i trapper?
Ikke har jeg bare hørt om det uttallige ganger, jeg har også opplevd det selv. Ta f.eks Åndenes makt (kanskje dårlig eksempel, men alikavel). I alle (påståtte) hjemsøkte hus der det finnes trapper er aktiviteten stor- om ikke størst- nettopp i trappa. Hva kommer dette av?

Uten at jeg aner om det har noe for seg- kan det være en naturlig klaustrofobisk følelse man får når man selv går i trapper og at man på et vis blir ekstra mottagelig?
Antall ord: 113
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Spøkelser overrepresentert i trapper?

Innlegg av jeditrond »

Trapper er jo en slags "portal" mellom dimensjonene, altså etasjene og de som går igjen forsøker gjerne å stoppe folk i trappa enten opp eller ned. Kanskje fordi det er lettere å sperrre veien trappa nettopp fordi den er smalere/klaustrofobisk? Men pga. dette kan det nok i mange tilfeller rett og slett være underbevissthetens "frykt" som fyrer oppunder noe som egentlig ikke er der :)
Antall ord: 66
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jun 2013 21:36
11
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Spøkelser overrepresentert i trapper?

Innlegg av Høretil »

jeditrond skrev:Trapper er jo en slags "portal" mellom dimensjonene, altså etasjene og de som går igjen forsøker gjerne å stoppe folk i trappa enten opp eller ned. Kanskje fordi det er lettere å sperrre veien trappa nettopp fordi den er smalere/klaustrofobisk? Men pga. dette kan det nok i mange tilfeller rett og slett være underbevissthetens "frykt" som fyrer oppunder noe som egentlig ikke er der :)
Men liker de ikke å gå i faste ruter om jeg kan kalle det det.. Altså så kan det være en fin trimtur å ta seg en tur opp og ned trappen :) trappen blir jo brukt mye av oss mennesklige og, rett og slett for å komme oss opp og ned..
Antall ord: 117
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

- - - Spøkelser overrepresentert i trapper?

Innlegg av jeditrond »

Høretil skrev:
jeditrond skrev:Trapper er jo en slags "portal" mellom dimensjonene, altså etasjene og de som går igjen forsøker gjerne å stoppe folk i trappa enten opp eller ned. Kanskje fordi det er lettere å sperrre veien trappa nettopp fordi den er smalere/klaustrofobisk? Men pga. dette kan det nok i mange tilfeller rett og slett være underbevissthetens "frykt" som fyrer oppunder noe som egentlig ikke er der :)
Men liker de ikke å gå i faste ruter om jeg kan kalle det det.. Altså så kan det være en fin trimtur å ta seg en tur opp og ned trappen :) trappen blir jo brukt mye av oss mennesklige og, rett og slett for å komme oss opp og ned..
Merker man noe paranormalt med faste ruter i huset kan det fort være at det "bare" er et energiavtrykk av noen som har bodd der og som hadde sine ekstremt faste rutiner daglig som nærmest er programmert inn i huset etter mange år. Sånn sett kan evt. spøkelser i trappa være tidligere huseiers faste rute om morgenen f.eks. som sitter fast i trappa :)
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Spøkelser overrepresentert i trapper?

Innlegg av Lilja »

*Denne tråden hadde jeg glemt at jeg tenkte å svare på*
Jeg hadde også et trappe-spøkelse i gamlehuset :mrgreen: Det var rett og slett bråstopp et par ganger når jeg prøvde å passere trappesvingen!

Jeg vet ikke om energi i trapper er noe sterkere enn andre, eller om man rett og slett merker den bedre fordi man ikke har noen mulighet til å gå i bue rundt?
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

- - Spøkelser overrepresentert i trapper?

Innlegg av jeditrond »

Lilja skrev:*Denne tråden hadde jeg glemt at jeg tenkte å svare på*
Jeg hadde også et trappe-spøkelse i gamlehuset :mrgreen: Det var rett og slett bråstopp et par ganger når jeg prøvde å passere trappesvingen!

Jeg vet ikke om energi i trapper er noe sterkere enn andre, eller om man rett og slett merker den bedre fordi man ikke har noen mulighet til å gå i bue rundt?
Interessant teori, tror du er inne på noe der :)
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links