Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelser overrepresentert i trapper?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Spøkelser overrepresentert i trapper?

Innlegg av Bearchild »

Jeg har lurt på det før og ble minnet på det nå. Hva er greia med spøkelser i trapper?
Ikke har jeg bare hørt om det uttallige ganger, jeg har også opplevd det selv. Ta f.eks Åndenes makt (kanskje dårlig eksempel, men alikavel). I alle (påståtte) hjemsøkte hus der det finnes trapper er aktiviteten stor- om ikke størst- nettopp i trappa. Hva kommer dette av?

Uten at jeg aner om det har noe for seg- kan det være en naturlig klaustrofobisk følelse man får når man selv går i trapper og at man på et vis blir ekstra mottagelig?
Antall ord: 113
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Spøkelser overrepresentert i trapper?

Innlegg av jeditrond »

Trapper er jo en slags "portal" mellom dimensjonene, altså etasjene og de som går igjen forsøker gjerne å stoppe folk i trappa enten opp eller ned. Kanskje fordi det er lettere å sperrre veien trappa nettopp fordi den er smalere/klaustrofobisk? Men pga. dette kan det nok i mange tilfeller rett og slett være underbevissthetens "frykt" som fyrer oppunder noe som egentlig ikke er der :)
Antall ord: 66
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jun 2013 21:36
11
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Spøkelser overrepresentert i trapper?

Innlegg av Høretil »

jeditrond skrev:Trapper er jo en slags "portal" mellom dimensjonene, altså etasjene og de som går igjen forsøker gjerne å stoppe folk i trappa enten opp eller ned. Kanskje fordi det er lettere å sperrre veien trappa nettopp fordi den er smalere/klaustrofobisk? Men pga. dette kan det nok i mange tilfeller rett og slett være underbevissthetens "frykt" som fyrer oppunder noe som egentlig ikke er der :)
Men liker de ikke å gå i faste ruter om jeg kan kalle det det.. Altså så kan det være en fin trimtur å ta seg en tur opp og ned trappen :) trappen blir jo brukt mye av oss mennesklige og, rett og slett for å komme oss opp og ned..
Antall ord: 117
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

- - - Spøkelser overrepresentert i trapper?

Innlegg av jeditrond »

Høretil skrev:
jeditrond skrev:Trapper er jo en slags "portal" mellom dimensjonene, altså etasjene og de som går igjen forsøker gjerne å stoppe folk i trappa enten opp eller ned. Kanskje fordi det er lettere å sperrre veien trappa nettopp fordi den er smalere/klaustrofobisk? Men pga. dette kan det nok i mange tilfeller rett og slett være underbevissthetens "frykt" som fyrer oppunder noe som egentlig ikke er der :)
Men liker de ikke å gå i faste ruter om jeg kan kalle det det.. Altså så kan det være en fin trimtur å ta seg en tur opp og ned trappen :) trappen blir jo brukt mye av oss mennesklige og, rett og slett for å komme oss opp og ned..
Merker man noe paranormalt med faste ruter i huset kan det fort være at det "bare" er et energiavtrykk av noen som har bodd der og som hadde sine ekstremt faste rutiner daglig som nærmest er programmert inn i huset etter mange år. Sånn sett kan evt. spøkelser i trappa være tidligere huseiers faste rute om morgenen f.eks. som sitter fast i trappa :)
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Spøkelser overrepresentert i trapper?

Innlegg av Lilja »

*Denne tråden hadde jeg glemt at jeg tenkte å svare på*
Jeg hadde også et trappe-spøkelse i gamlehuset :mrgreen: Det var rett og slett bråstopp et par ganger når jeg prøvde å passere trappesvingen!

Jeg vet ikke om energi i trapper er noe sterkere enn andre, eller om man rett og slett merker den bedre fordi man ikke har noen mulighet til å gå i bue rundt?
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

- - Spøkelser overrepresentert i trapper?

Innlegg av jeditrond »

Lilja skrev:*Denne tråden hadde jeg glemt at jeg tenkte å svare på*
Jeg hadde også et trappe-spøkelse i gamlehuset :mrgreen: Det var rett og slett bråstopp et par ganger når jeg prøvde å passere trappesvingen!

Jeg vet ikke om energi i trapper er noe sterkere enn andre, eller om man rett og slett merker den bedre fordi man ikke har noen mulighet til å gå i bue rundt?
Interessant teori, tror du er inne på noe der :)
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links