Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserJeditronds kjærestetråd

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Ha, ha, ha, jeg sa det til miss_sunset tidligere i dag at jeg var nesten sikker på at Lilja ville spørre om det var miss_sunset som var "frøken Atlantis" :mrgreen:

Det er hun da altså ikke, men hun er den gode venninnen jeg har nevnt her og der. Som bla. rådet meg til å se mot sør, noe jeg feiltolket fullstendig forøvrig :D
Antall ord: 67
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Okt 2013 19:16
11
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

- - - - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av miss_sunset »

Lilja skrev:
miss_sunset skrev: Ja, jeg er rimelig sikker på det ja. Selveste jedien vår her er en av mine desidert beste venner og kommer nok til å være det gjennom livet. Jeg ser frem til å bli venninde med hans utkårede. Jeg går utifra at damen er både kul og koselig. Like likandes som oss. ;)
Jeg regnet egentlig med det ;) Men det hadde vært bittelitt gøy om det viste seg at den godeste ikke så skogen for bare trær :mrgreen:
Joda, det kan være heftig mye trær i skogen, men som regel finner jeg frem. :) På denne årstiden har også mange blader falt av og da blir det jo ikke akkurat vanskeligere å ta seg frem. :D Hva med deg da unge dame? Jeg kan virkelig legge inn et godt ord for litt

ROMANTIKK

JAJA, fra spøk til alvor. Uansett hvem det blir. Jeg gleder meg og er minst like utålmodig som deg. Tro meg. Jeg har ventet leeeenge. ;)
Antall ord: 168
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
11

- - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av miss_sunset »

jeditrond skrev:Ha, ha, ha, jeg sa det til miss_sunset tidligere i dag at jeg var nesten sikker på at Lilja ville spørre om det var miss_sunset som var "frøken Atlantis" :mrgreen:

Det er hun da altså ikke, men hun er den gode venninnen jeg har nevnt her og der. Som bla. rådet meg til å se mot sør, noe jeg feiltolket fullstendig forøvrig :D
Det stemmer det Jedi... du sa så og du fikk rett. :) Aiaiaiai... har du nevnt meg? haha, stakkars folk. Vel, da vet de hva de har i vente. Synd det ikke finnes en :dobbelt .
Antall ord: 102
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

:lol: Det ante meg at hun er venninnen du har nevnt, Jedi, men jeg måtte jo spørre. Om ikke annet, så for at du skulle få rett i dine spådommer!
miss_sunset skrev: Joda, det kan være heftig mye trær i skogen, men som regel finner jeg frem. :) På denne årstiden har også mange blader falt av og da blir det jo ikke akkurat vanskeligere å ta seg frem. :D Hva med deg da unge dame? Jeg kan virkelig legge inn et godt ord for litt

ROMANTIKK

JAJA, fra spøk til alvor. Uansett hvem det blir. Jeg gleder meg og er minst like utålmodig som deg. Tro meg. Jeg har ventet leeeenge. ;)
Haha, jeg mente at det var Jedi som ikke så skogen for bare trær ;)

Jeg? Romantikk?? :o
Jeg er så godt som gift på ... syttende året, snart attende.

Så, jo, forresten, litt romantikk hadde kanskje vært noe. Selv om jeg er spent på hvor du skal legge inn godordet!

Unnskyld, Jedi, for å spore av kjærestetråden. Ferdig nå! kanskje ...
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
11

Innlegg av miss_sunset »

Etter så lang tid Lilja, trenger dere masse romantikk. Jeg bøyer meg i støvet for deg/dere og de 18 årene. :notworthy: det er fantastisk i våre dager. Ellers går jeg utifra at det er lov utenom fredagen også. Men for å spore inn litt på tråden om Jeditrond sitt kjærlighetsliv og våre evner. Hvordan overraske en klarsynt menneskekjenner som aner ugler i mosen bare du tenker på noe utenfor normalen i hverdagen? Stakkars våre utvalgte.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Lilja »

miss_sunset skrev:Etter så lang tid Lilja, trenger dere masse romantikk. Jeg bøyer meg i støvet for deg/dere og de 18 årene. :notworthy: det er fantastisk i våre dager.Ellers går jeg utifra at det er lov utenom fredagen også.
:mrgreen: Jeg liker innstillinga di!
Men for å spore inn litt på tråden om Jeditrond sitt kjærlighetsliv og våre evner. Hvordan overraske en klarsynt menneskekjenner som aner ugler i mosen bare du tenker på noe utenfor normalen i hverdagen? Stakkars våre utvalgte.
Jeg tror faktisk man velger mye selv hvor mye og hvilken informasjon man gjør tilgjengelig for andre, klarsynte eller ei. Så det er nok ikke noe problem ;)
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

- - - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

miss_sunset skrev:
jeditrond skrev:Ha, ha, ha, jeg sa det til miss_sunset tidligere i dag at jeg var nesten sikker på at Lilja ville spørre om det var miss_sunset som var "frøken Atlantis" :mrgreen:

Det stemmer det Jedi... du sa så og du fikk rett. :) Aiaiaiai... har du nevnt meg? haha, stakkars folk. Vel, da vet de hva de har i vente. Synd det ikke finnes en :dobbelt .
Jeg har jo ikke nevnt deg ved navn, kun at du er en god venninne som jeg foretok min først ordentlige husrens hos og at du og jeg har jobbet en del sammen med parating :) Og det bør nevnes at du var den som satte meg på sporet av at det var Bast, det hadde jeg rent glemt. Kommentaren din når du så bildet av tegneseriefiguren; "ja? Hun er katt og du er ulv", fikk meg til å innse noe jeg hadde oversett/ignorert pga. at jeg var opphengt i egyptisk mytologi. Og der er Bast og Anubis kun gift i senere tid, opprinnelig var Anubis gift med en kvinnelig versjon av seg selv i mytene. Men Anubis sa klart i fra at jeg ikke måtte henge meg opp i mytologien, den har vært tuklet med og skrevet om mange ganger :) Damen er Bast, ferdig med den saken 8)

Lilja: skriv i vei, helt ok at dere andre spekulerer her, da holdes tråden i live mellom egne oppdateringer :)
Antall ord: 277

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
11

Innlegg av miss_sunset »

Ja, jeg ser fremdeles ikke hvor du kunne miste den tråden. Den er jo enkelt. Sammen skal dere bygge en ny og sterkere rase som virkelig kommer til å utrette mye bra. En ekte kjærlighetshistorie og det er jo jeg en sucker av for tiden. ;) I mangel av et kjærlighetsliv selv. :)

Lilja: Jeg tror der er utrolig viktig å piffe opp ting. Ja, selv etter 18 år. Kast kalenderen, gi hverandre 200 kr til overraskelser og kjøp en bok hvor dere får testet både tøyelighet og fysikken. ;) Det kan gi dere artige stunder, latter, glede og bedre helse. Vinn-vinn.... ) Noe å ta med seg Jeditrond... hmm.. nesten så jeg lurer på hvorfor ting ikke funket. ;) (Eller ikke- hahahahaha)
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Lilja »

Takk for råd, men jeg tror det er nok piff, altså :mozilla_innocent:
Man har det faktisk helt strålende :D Ikke hele tiden, selvsagt, det ville vel bare vært rart etter så lang tid, men ofte nok.

Det handler ikke egentlig om verken akrobatikk, spenning eller romantikk, men om rett og slett å velge hverandre, og få det til å fungere. ;)
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av jeditrond »

miss_sunset skrev:Ja, jeg ser fremdeles ikke hvor du kunne miste den tråden. Den er jo enkelt. Sammen skal dere bygge en ny og sterkere rase som virkelig kommer til å utrette mye bra. En ekte kjærlighetshistorie og det er jo jeg en sucker av for tiden. ;) I mangel av et kjærlighetsliv selv. :)

Lilja: Jeg tror der er utrolig viktig å piffe opp ting. Ja, selv etter 18 år. Kast kalenderen, gi hverandre 200 kr til overraskelser og kjøp en bok hvor dere får testet både tøyelighet og fysikken. ;) Det kan gi dere artige stunder, latter, glede og bedre helse. Vinn-vinn.... ) Noe å ta med seg Jeditrond... hmm.. nesten så jeg lurer på hvorfor ting ikke funket. ;) (Eller ikke- hahahahaha)
He, he, jeg sto nok for nærme og så var jeg opphengt i de gamle mytene fremfor å kun tolke det utfra mitt kjennskap til de egyptiske gudinnene og gudene :) Ny rase? Skummelt.... Det er nok innavl som det er blant menneskeheten utfra kristendommens fortellinger :)

Noterer flittig tips for romantikk og sånt, som selverklært norsk mann av gråsteintypen har jeg ikke så veldig greie på slikt :mrgreen:
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Sep 2013 01:48
11
Lokalisering: Skottland
Blitt takket: 95 ganger

Innlegg av Fero »

Det er ett spørsmål som har meldt seg når jeg har lest denne tråden. Mener du Jeditrond at du er direkte (eller sjelelig) etterkommer av Anubis, og likeså denne kvinnen etterkommer av Bast? Eller er det noe du identifiserer deg med på guide-nivå, eller hva jeg nå skal kalle det? Hvordan kan man i såfall vite at man er den eneste rette etterkommer av en Gud?
Antall ord: 72
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av jeditrond »

Fero skrev:Det er ett spørsmål som har meldt seg når jeg har lest denne tråden. Mener du Jeditrond at du er direkte (eller sjelelig) etterkommer av Anubis, og likeså denne kvinnen etterkommer av Bast? Eller er det noe du identifiserer deg med på guide-nivå, eller hva jeg nå skal kalle det? Hvordan kan man i såfall vite at man er den eneste rette etterkommer av en Gud?
Jeg er ikke etterkommer som sådan av Anubis like lite som damen er etterkommer av Bast. Våre høyere selv er disse. Men hverken hun eller jeg er gudinne/gud, vi er mennesker som alle andre. Det er bare det at Anubis viser seg som Anubis for å få meg til å skjønne hva jeg har med å gjøre. Hvilke "oppgaver/evner" som ligger bak. Og det er ikke sikkert jeg er den eneste med Anubis som høyere jeg her på kloden, dette kan jeg ikke vite med sikkerhet her og nå :mrgreen:

Hvordan jeg vet at jeg har Anubis er nesten en avhandling i seg selv, men kort fortalt har jeg i årevis vært fascinert av denne dødsguden, har ymse t-skjorter med motiv av ham og et par medaljonger/smykker med Anubis på. Det ene av disse bruker jeg hver dag, det er liksom blitt en del av meg :) Så en dag fikk jeg et spørsmål om en her inne kunne forsøke å se hjelperne mine, det sa jeg ja til og fikk vite at Anubis sto rett bak meg, som hovedhjelper/høyere jeg/oversjel. Ble kanskje ikke overrasket egentlig. Det var dog litt rarere å finne ut at Anubis hadde noe med Atlantis å gjøre.... :mrgreen: Så er det noen spesifikke kulturer og mytologier du er fascinert av? Forsøk i så tilfelle å se gjennom hvilken gudinne/gud/annet fra disse stedene som fascinerer deg mest, gjerne under meditasjon. Vær dog obs på at de ikke nødvendigvis viser seg som sin klassiske fremstilling, det var derfor jeg ikke gjenkjente Bast i bryllupet jeg ble vist. Bruden der var en manga/animéfigur, en jente med katteører, ikke noe i det bildet som nevnte egyptiske gudinner akkurat :)

Så til dette med gudinner og guder, utfra det jeg selv har opplevd vil jeg si at absolutt alt av disse som menneskeheten har trodd på finnes. Men at de egentlig som oss selv bare er aspekter av universet selv og ikke er guddommelige i religiøs forstand. Har aldri opplevd å bli avkrevd tilbedelse av noen av disse, ikke at de hadde fått det heller.
Antall ord: 436

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
11

Innlegg av miss_sunset »

Jeg ønsker å svare Fero. Her snakker vi åndelig, billedlig og gjennom tidligere liv. På samme måte som jeg jeg forteller at jeg har født solen, så har jeg ikke bokstavelig talt presset den gjennom fødekanalen. ;) :sunny Dog hadde nok ikke det vært så dumt for en som hater å bli kald, å gå med sola innvending selv om jeg hadde smeltet underveis.
Jeditrond er Anubis og du Fero, har dine hovedhjelper - jeg vet ikke hvem og er ikke den rette til å finne ut av slikt. Jeg må støtte jeditrond. Gå inn i deg selv og kjenn etter. Kanskje finner du din rette hovedhjelper. :)

God reise
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Sep 2013 01:48
11
Lokalisering: Skottland
Blitt takket: 95 ganger

Innlegg av Fero »

Spennende svar fra dere to! Må gå litt i tenkeboksen :o :D
Antall ord: 10
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av jeditrond »

Fero skrev:Spennende svar fra dere to! Må gå litt i tenkeboksen :o :D
Lykke til med å "finne deg sjæl"/gudinnen/guden :)
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links