Isan skrev:Og i andre kulturer, som i den kinesiske, står drage for visdom - bare for å legge til det også
Det er slike idéer som blant andre Icke kommer med, som gjør det vanskelig å ta disse menneskene alvorlig - dvs. utsagnene deres, ikke personene.
Står endel om hva drager betyr på wikipedia, virker som om de kan bety både vondt og godt alt etter som ... nå har jo ikke disse reptildragons vinger, så skal jeg tolke de reptilene ved inngangen til parken i Vigeland i en positiv retning så betyr det at det er en park man blir grepet av visdom når man trer inn i den, kanskje, så de reptilene dreper eller fanger det negative med menneskene for å opprettholde en positiv balanse inne i parken.... Fint om det er det som skal tolkes i så fall ....
http://no.wikipedia.org/wiki/Drage
Noen på sol.no har spekulert litt .. lå ikke noen vettunge svar på dette;
Mysteriet Monolitten
Hva vet du om Monolitten og mysteriene i Vigelandsparken?
Jeg har hørt at det finnes 8 hemmeligheter i Vigelandsparken, men jeg vet ikke hva de er.
Det er noe som forundrer meg når jeg ser på hvordan Vigelandsparken er laget men jeg skulle gjerne hørt om hva andre vet om det.
Det jeg finner rart er tiden den er bygget på.
Hvordan Vigelandsparken (ta en kikk selv på Google earth) og se hvordan linjene (retningen) av hvordan slottet, domkirken og alle hovedmerkene (fra inngangen til templet i vigelandsparken) går i en rett akse, og også hvordan linjen går rett over de hellige stedene i midtøsten. Er dette tilfeldig? Er det naturlig at Slottet, Domkirken og Vigelandsparken skulle bli laget i akkurat den retingen (da tenker jeg byplanmessig og logisk i forhold til landskap og havnen). I denne aksen så finner du også frimurerlosjene plassert.
En annen ting er hvordan Vigelandsparken er formet. Føleger du stiene (se google earth) og kopierer det til et tegne program, og tegner opp linjer hvor labyrint og stier i parken går, så former det symboler (solkors, davidstjerne og chakraer slik østlig mystisme og kaballah).
Ser du på parkstiene i slottsplassen så finner du de samme symbolene hvor stiene går. Slottet ser også ut som det er plassert bak fram. Noen sier at det ikke ble ferdig bygget. Men ser du nærmere på hvordan slottet ser ut i dag, så ser det ut som om framsiden er vendt vekk fra selve hoved plassen (mot Karljohan). Et utenom spørsmål jeg har, er også "hvor forsvant de norske kongene henne"? Hvorfor fikk vi innsatt flere nye konger og hvorfor fikk vi Frimureriet med på kjøpet når vi fikk innsatt en utenlandsk ny konge i Norge? Vel, hvorfor jeg spør er fordi allt dette ble bygget opp (slottet, Vigelandsparken, Domkirken, Karljohan) i perioden etter at vi fikk ny konge med Frimurer røtter hit i landet.
En annen ting med Vigelandsparken som jeg finner merkelig, er høyden på Monolitten. Nå vet jeg ikke nøyaktig høyde på sokkelen på Monolitten, men selve Monolitten har en høyde (målt i inch på 632 - 669). Kan det da være mulig at Monolittens høyde med tillegg av sokkelen har en høyde på 666 inch eller at målet over sokkelen er 666 inch? Likt med monumentet i Washington som også er en fallos, en monumental markering av maskulin energi.
Ser man på symbolikken i Vigelandsparken, så er de ulike feltene oppdelt i ulike temaer. Allt fra skapelse til død. Ved porten ved inngangen og rett ved starten av broen, har man menn som sloss med drager (reptiler). Hvis dette skal symbolisere starten av mennskets væren her på jorden, hvorfor er da reptiler dratt inn i denne symbolikken? Vigeland selv uttalte en gang at han ville ikke kunne klare å unngå å skape alle disse skulpturene. Det var noe jha var betemt til å gjøre. Han sa at han også hadde vært skulptør lenge før dette livet her på jorden. Vigeland studerte Babylonsk historie og Egyptisk historie. Hvordan mennesker ble blandet med utenomjordiske skapleser. Hva viste han om fra skapelsen som er nedpernetet i symbolikk i Vigelandsparken? Hvorfor gav Oslo kommune bort en en kvadratkilometer stort landstykke midt i sentrum til verkene hans (før de ble laget)? Og igjen hvorfor denne linjen fra Vigelands parken gjennom slottet, gjennom domkirken og i retning midtøsten?
Noen som vet noe om dette?