Om de ikke er aliens så er de kanskje spøkelser? Gjenferd/ekko av utdødde dyrearter?
En artikkel på mysterious universe funderer på dette: http://mysteriousuniverse.org/2012/06/c ... or-ghosts/
UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ Sjøormer i Norge?
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Sjøormer i Norge?
Antall ord: 33
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Apr 2007 20:39
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i den egentliges hode
- Har takket: 742 ganger
- Blitt takket: 472 ganger
- - - Sjøormer i Norge?
Profilbildene på sjøormenes facebook kunne jo vært morsomme å seVermilion Oriol skrev:....og at mark zuckerberg er lederen deres!Arven skrev:Kanskje sjøormer egentlig er Alliens som lever i vann og er i ferd med å planlegge en overtakelse ....
Antall ord: 41
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Feb 2010 22:50
- 14
- Lokalisering: I en trehytte i skogen.
- Har takket: 73 ganger
- Blitt takket: 27 ganger
- - Sjøormer i Norge?
Bearchild skrev:Har vært fler avisoppslag i "Bygdeposten", lokalavisa for Krødsherad, Sigdal og Modum, om observasjoner av sjøorm i Krøderfjorden.
Krødsherad er visst ikke interessert i turisttrafikk nede ved fjorden, så de forklarer observasjonene med at det er kloakkledninger folk har sett. Disse blir visst fylt med gass av og til (altså, innholdet utvikler gasser) og da flyter de opp og vrir seg i vannoverflaten.
Pft.. kloakkledninger liksom.. Selvsagt er det sjøorm!
Oooh, Kjempe spennende! Haha, ja enkelte ting kan man vel forklare men jeg syns nå at det er rart at kloakkledningene flyter opp og snor seg i vannflaten som noe levende.. Kansje dem har ekstra elastiske og bøyelige kloakkledninger der?
Antall ord: 119
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
- - Sjøormer i Norge?
jeditrond skrev:Om de ikke er aliens så er de kanskje spøkelser? Gjenferd/ekko av utdødde dyrearter?
En artikkel på mysterious universe funderer på dette: http://mysteriousuniverse.org/2012/06/c ... or-ghosts/
Hmm.. Muligens noen er overlevende, og noen er gjenferd, dyr kan vel og gå igjen..? Selv ville jeg ikke svømt om det var et gjenferd eller en sjøorm, er like redd begge to selv har jeg hvert redd for å bade i innskjøer og tjern fra jeg var ganske ung, elsker å svømme, men er ikke så gøy når man ikke kan se hva som er under vannet.. Jeg ble skremt engang som barn når jeg tro på en trestokk eller noe annet under vann i en innskjø, hva det nå enn var så skremte det vannet av meg, bokstavelig talt! haha
Antall ord: 142
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2007 20:48
- 17
- Har takket: 24 ganger
- Blitt takket: 77 ganger
- Sjøormer i Norge?
Sjøorm....
eller sildekonge.
Kan definitvt tas for å være sjøorm.
eller sildekonge.
Kan definitvt tas for å være sjøorm.
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- Sjøormer i Norge?
Ja, den kan bli 11 meter !! problemet er at den er saltvannsfisk og sjøene der man mener det finnes noe ukjent,- er ferskvann.
Kanksje det finnes en ferskvannsfetter vi ikke har oppdaget ennå ! Det er jo det hele sjøorm tema dreier seg om også. Akkurat som UFO. Noe ukjent ...ikke noe skumlere enn det
Kanksje det finnes en ferskvannsfetter vi ikke har oppdaget ennå ! Det er jo det hele sjøorm tema dreier seg om også. Akkurat som UFO. Noe ukjent ...ikke noe skumlere enn det
Antall ord: 56
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Apr 2007 20:39
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i den egentliges hode
- Har takket: 742 ganger
- Blitt takket: 472 ganger
- Sjøormer i Norge?
Såvidt jeg har forstått finnes det også bra med myter om sjøormer i saltvann.
Antall ord: 17
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- Sjøormer i Norge?
Jeg vet det, men nå var det snakk om innsjøer i Norge
Antall ord: 13
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
- Sjøormer i Norge?
Hvis det er noen som har møtt noe sjøormlignende på havet, er det bare å fortelle om det og
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
- Sjøormer i Norge?
Hvis det finnes sjøormer- eller uansett hva disse vanndyrene er- så er det slett ikke umulig at de er anadrome. Dvs at de kan oppholde seg i både fersk- og saltvann. For det første er de fleste innsjøer hvor det hevdes å finnes sjøormer tilknyttet havet enten med elver eller underjordiske huler/ ganger. Dessuten har fler av de dypeste innsjøene et relativt høyt saltinnhold i dybden.
Hvis man antar at sjøormer finnes kan dette være en grunn til at er så vanskelige å finne/ observeres sjelden, at de rett og slett kun oppholder seg i innsjøene i parringstiden og befinner seg i verdenshavene resten av året..
Hvis man antar at sjøormer finnes kan dette være en grunn til at er så vanskelige å finne/ observeres sjelden, at de rett og slett kun oppholder seg i innsjøene i parringstiden og befinner seg i verdenshavene resten av året..
Antall ord: 114
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
http://halvvill.blogspot.com/
Hide post links |