Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Hvilke drømmer drømmer du?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
- Hvilke drømmer drømmer du?
Xyrea, det høres jo ut som du er en veldig stabil person som takler livets små og store problemer bra! Jeg tror du er sterk psykisk og føler på det selv at du skal klare alt livet kaster til deg! :mozilla_wink:
Antall ord: 44
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Apr 2012 20:09
- 12
- Kjønn (valgfri): Kjærring!
- Har takket: 268 ganger
- Blitt takket: 636 ganger
Å, så fint at det betyr det motsatte av 'staure gal', tviler litt noe ganger
Antall ord: 14
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
For å sitere han der gale fyren i Alice i eventyrland: We're all mad in here!
Jeg har min samling av helt sprø drømmer, så her trenger ingen å være flau over sin galskap! :mozilla_wink:
Jeg har min samling av helt sprø drømmer, så her trenger ingen å være flau over sin galskap! :mozilla_wink:
Antall ord: 37
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Apr 2012 00:21
- 12
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rett over gata!
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 2 ganger
For lenge siden hadde jeg en merkelig absurd drøm. Dette var på natten og alt ble lyst opp av en enorm måne. Jeg var på en uendelig lang og rett veg ved vannkanten, til høyre vekk fra havet var det bare mørkt og på denne vegen var det også lyktestolper så langt man kunne se. Jeg gikk langs denne vegen og kom til en bensinstasjon det var ingen folk eller biler der det var også helt tomt der inne men lysene sto på. jeg så ut mot det åpene havet, havet var også uendelig stort og helt svart. når jeg sto å så utover så kunne jeg se hele planeter som sank "sakte" ned i havet, kreftene var så store att vannet sprutet opp og ble til spiraler av vann og damp som hang i lufta etter at de sank, men det var så uendelig langt borte att man ikke kunne høre noe av det alt var bare helt stille, det hele var veldig rolig, nesten som om det gikk i sakte film. Det var en drøm som satte inntrykk, hva kan den ha betydd?
http://www.google.no/imgres?q=planets+f ... s:423,i:89
http://www.google.no/imgres?q=planets+f ... s:423,i:89
Antall ord: 203
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
Hadde en merksnodig drøm for en ukes tid siden som jeg håper noen her kan være behjelpelig med å tolke litt
1. En person (meg?) hopper fra taket på en skyskraper til en annen og ser seg tilbake. Sitter igjen med en følelse av at "det var ikke så ille allikevel". Antar at dette er symboltungt som bare det fordi jeg har ekstrem høydeskrekk til daglig Personen som hoppet var kledd i sort, akkurat som meg, men utseendemessig var det ikke meg.
2. I samme drøm møter jeg president Obama som viser frem sin fine nye klokke av en eller annen grunn. Jeg gransker den grundig og kommer med en beundrende kommentar. Klokkeskiven var forøvrig formet som et "skjold" og hadde turkis/blå bakgrunn, men ingen visere...
Så har jeg innerst inne en voldsom lyst til å bedrive ekstremsport og beundre president Obamas klokke?
1. En person (meg?) hopper fra taket på en skyskraper til en annen og ser seg tilbake. Sitter igjen med en følelse av at "det var ikke så ille allikevel". Antar at dette er symboltungt som bare det fordi jeg har ekstrem høydeskrekk til daglig Personen som hoppet var kledd i sort, akkurat som meg, men utseendemessig var det ikke meg.
2. I samme drøm møter jeg president Obama som viser frem sin fine nye klokke av en eller annen grunn. Jeg gransker den grundig og kommer med en beundrende kommentar. Klokkeskiven var forøvrig formet som et "skjold" og hadde turkis/blå bakgrunn, men ingen visere...
Så har jeg innerst inne en voldsom lyst til å bedrive ekstremsport og beundre president Obamas klokke?
Antall ord: 150
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
I natt drømte jeg årets rareste og mest innholdsrike drøm! Noen av tingene jeg husker er følgende:
- Kjæresten min var på "vennskapsdate" med ei thai-dame, og det syntes jeg visst var greit bortsett fra at jeg var temmelig sjalu og redd for at han skulle finne ut at det var mer enn vennskap.
- mormoren min skulle i fengsel og hadde visst slått seg til ro med det. Jeg "visste" hvorfor i drømmen uten at jeg egentlig visste hvorfor. Det kom ikke som noen bombe ihvertfall.
- farmoren min hadde farget håret sitt lilla fordi hun "var så innmari lei det samme gamle håret"
- klestørken min som hadde hengt ute var full av fuglebæsj. Skikkelig tett i tett, dekte nesten hele klestørken.
- I tillegg var ene dynetrekket fylt med grus, fuglebæsj og to digre edderkopper...
- Kjæresten min var på "vennskapsdate" med ei thai-dame, og det syntes jeg visst var greit bortsett fra at jeg var temmelig sjalu og redd for at han skulle finne ut at det var mer enn vennskap.
- mormoren min skulle i fengsel og hadde visst slått seg til ro med det. Jeg "visste" hvorfor i drømmen uten at jeg egentlig visste hvorfor. Det kom ikke som noen bombe ihvertfall.
- farmoren min hadde farget håret sitt lilla fordi hun "var så innmari lei det samme gamle håret"
- klestørken min som hadde hengt ute var full av fuglebæsj. Skikkelig tett i tett, dekte nesten hele klestørken.
- I tillegg var ene dynetrekket fylt med grus, fuglebæsj og to digre edderkopper...
Antall ord: 146
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
he he det var ikke lite heller det der . Det er noen drømmer som er så fullstappede og kaotiske at en nesten er mer utslitt om morgenen
Antall ord: 28
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Jeg har drømt flere ganger den siste uken at jeg vinner!
Alt fra konkuranser til kakelotteri og store pengesummer
Satser på at jeg er sanndrømt, og tipper Lotto med stor entusiasme
Alt fra konkuranser til kakelotteri og store pengesummer
Satser på at jeg er sanndrømt, og tipper Lotto med stor entusiasme
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2012 20:01
- 12
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Lokalisering: Aust-Agder
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 4 ganger
- - Hvilke drømmer drømmer du?
Har den andre drømmen kanskje noe med Obamas samarbeid med Rothschild (schild = skjold) kartellet å gjøre? Og siden det var en ny klokke kan det ha en sammenheng med New Age movement eller New Age/New World Order generelt? Bare noen tankerjeditrond skrev:Hadde en merksnodig drøm for en ukes tid siden som jeg håper noen her kan være behjelpelig med å tolke litt
Antall ord: 195
Å være
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 13
- - - Hvilke drømmer drømmer du?
Høh, hadde ikke tenkt i de baner, men det var interessant Og det er jo en ny tidsalder som fødes nå, det har du rett iLadoga skrev:Har den andre drømmen kanskje noe med Obamas samarbeid med Rothschild (schild = skjold) kartellet å gjøre? Og siden det var en ny klokke kan det ha en sammenheng med New Age movement eller New Age/New World Order generelt? Bare noen tankerjeditrond skrev:Hadde en merksnodig drøm for en ukes tid siden som jeg håper noen her kan være behjelpelig med å tolke litt
Antall ord: 225
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Interessant tolkning/vinkling: ny klokke på Obama = new world order, ny tid
Jeg støtter den!
Og hva med skyskraperhoppingen? Kan den være en metafor for å ha oversikten over dette?
Være i høyden og se på mennesker som maur, mens den skikkelsen som virker som å være usikker på deg er nemlig at du samtidig er litt kritisk til dette. Du(?) hopper til en annen høyde for å få et annet perspektiv på dette? Ennå er du i høyden, men du ser det hele fra en litt annen vinkel. Det at du er kledd i sort kan gjerne indikere at det er din mørke side som kommer frem her, siden du ser ned på folk. Metaforisk sett altså, i drømmen, og ikke i det virkelige liv
Kanskje det er et resultat av at du har lest om konspirasjonsteorier?
Jeg støtter den!
Og hva med skyskraperhoppingen? Kan den være en metafor for å ha oversikten over dette?
Være i høyden og se på mennesker som maur, mens den skikkelsen som virker som å være usikker på deg er nemlig at du samtidig er litt kritisk til dette. Du(?) hopper til en annen høyde for å få et annet perspektiv på dette? Ennå er du i høyden, men du ser det hele fra en litt annen vinkel. Det at du er kledd i sort kan gjerne indikere at det er din mørke side som kommer frem her, siden du ser ned på folk. Metaforisk sett altså, i drømmen, og ikke i det virkelige liv
Antall ord: 144
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2012 20:01
- 12
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Lokalisering: Aust-Agder
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 4 ganger
jeditrond skrev: 1. En person (meg?) hopper fra taket på en skyskraper til en annen og ser seg tilbake. Sitter igjen med en følelse av at "det var ikke så ille allikevel". Antar at dette er symboltungt som bare det fordi jeg har ekstrem høydeskrekk til daglig Personen som hoppet var kledd i sort, akkurat som meg, men utseendemessig var det ikke meg.
Dette kan også bety at Mennesket er i ferd med å ta et stort sprang fra en tidsalder til en annen.
Antall ord: 85
Å være
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 13
Ikke lest så mye konspirasjonsteorier den siste tiden, så sant man ikke regner Atlantismyten blant disseludoburgero skrev:Interessant tolkning/vinkling: ny klokke på Obama = new world order, ny tid
Jeg støtter den!
Jeg er alltid kledd i sort i det virkelige liv også, uten at jeg er spesielt "mørk" av meg
Men jeg liker jo å ha oversikten over ting, se det store bildet som det så fint heter, så mye mulig skyskraperhoppingen indikerer at jeg er på vei dit?
Liker denne tolkningen også!Ladoga skrev:Dette kan også bety at Mennesket er i ferd med å ta et stort sprang fra en tidsalder til en annen.
Antall ord: 236
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Jeg hadde en særdeles utsøkt absurd drøm her for et par netter siden:
Vi var på en kirkegård. Det var dyster stemning, og jeg var med en gjeng frimurere... eller i allefall et hemmelig brorskap, nesten som en slags sektfølelse der alle "beskyttet hverandre".
Alle var kledd i sort dress.
Her sto det en "prest" blant brødrene og talte:
"Breivik skal få sin straff for de 22 falne barna her i Stavanger!"
Jeg tenkte: "Hva er det han snakker om? Det er vel 22. JULI han mener? Og hva har skjedd her i Stavanger?". Jo, det hadde seg visst slik at disse gravstøttene rundt oss var ferske. De var nylig satt opp for de 22 "ukjente ofrene i Stavanger". Jeg forsto ingenting, og hele resten av drømmen var minst like uforståelig. Vi trakk inn i kirka, som forøvrig også var operativ som en rettsal.
Vi sto og ventet på Breivik, og alle reiste seg med en slags ekkel form for RESPEKT...
Inn kom det en gammel, gammel mann. Han så ut som en 'typisk alkoholiker' slo det meg. Grått hår, bakovergreid med kam, tydelig rød nese. En gammel mann som ikke var Breivik i det hele tatt.
Han ble tiltalt som ham, og jeg ble hysjet ned av de som satt nær meg fordi jeg "ikke måtte skape uro". Saken var at alle oppførte seg som om han var Breivik - bortsett fra det faktum at de behandlet ham med respekt, som om han hadde gjort noe oppriktig godt som fortjente respekt.
Jeg husker bare jeg var sint og forvirret gjennom hele drømmen. Husker ikke så mye mer enn dette.
Vi var på en kirkegård. Det var dyster stemning, og jeg var med en gjeng frimurere... eller i allefall et hemmelig brorskap, nesten som en slags sektfølelse der alle "beskyttet hverandre".
Alle var kledd i sort dress.
Her sto det en "prest" blant brødrene og talte:
"Breivik skal få sin straff for de 22 falne barna her i Stavanger!"
Jeg tenkte: "Hva er det han snakker om? Det er vel 22. JULI han mener? Og hva har skjedd her i Stavanger?". Jo, det hadde seg visst slik at disse gravstøttene rundt oss var ferske. De var nylig satt opp for de 22 "ukjente ofrene i Stavanger". Jeg forsto ingenting, og hele resten av drømmen var minst like uforståelig. Vi trakk inn i kirka, som forøvrig også var operativ som en rettsal.
Vi sto og ventet på Breivik, og alle reiste seg med en slags ekkel form for RESPEKT...
Inn kom det en gammel, gammel mann. Han så ut som en 'typisk alkoholiker' slo det meg. Grått hår, bakovergreid med kam, tydelig rød nese. En gammel mann som ikke var Breivik i det hele tatt.
Han ble tiltalt som ham, og jeg ble hysjet ned av de som satt nær meg fordi jeg "ikke måtte skape uro". Saken var at alle oppførte seg som om han var Breivik - bortsett fra det faktum at de behandlet ham med respekt, som om han hadde gjort noe oppriktig godt som fortjente respekt.
Jeg husker bare jeg var sint og forvirret gjennom hele drømmen. Husker ikke så mye mer enn dette.
Antall ord: 286
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Jul 2009 09:03
- 15
- Kjønn (valgfri): Hunnkatt
- Lokalisering: Syrehagen
- Har takket: 92 ganger
- Blitt takket: 62 ganger
Da jeg var liten drømte jeg flere ganger denne drømmen:
Vi var oppe på kjøkkenet i barndomshjemmet mitt. Kjøkkenet har karnappvindu og man har god utsikt. Langs hele huset går en veranda. På veien som gikk forbi ute hoppet det kyr forbi. De hoppet like høyt som verandaen. Det hele er sprøtt og litt skremmende. Plutselig ringer det på nede i gangen. Jeg lukker opp og det er en okse som har ringt på med halen. SCARY! Jeg var superredd kuer da jeg var liten. Om våren og sommeren ble kuene jaget forbi huset vårt på vei til beitet hver dag.
En annen veldig skremmende drøm jeg hadde i samme alder var samme settingen bare at det fløy et helikopter forbi. Plutselig får det øye på oss og kommer mot oss for å ta oss...
Husker også at jeg er innestengt inne i en slags grotte med ganger. Det er slemme menn som synger julesanger som jeg ikke husker nå og det er MASSE avføring overalt (1 meter høyt eller noe) som man må gå/svømme gjennom Nasty! Jeg får faktisk følelsen av negative følelser i forhold til barneskolen nå... hmmm...
Vi var oppe på kjøkkenet i barndomshjemmet mitt. Kjøkkenet har karnappvindu og man har god utsikt. Langs hele huset går en veranda. På veien som gikk forbi ute hoppet det kyr forbi. De hoppet like høyt som verandaen. Det hele er sprøtt og litt skremmende. Plutselig ringer det på nede i gangen. Jeg lukker opp og det er en okse som har ringt på med halen. SCARY! Jeg var superredd kuer da jeg var liten. Om våren og sommeren ble kuene jaget forbi huset vårt på vei til beitet hver dag.
En annen veldig skremmende drøm jeg hadde i samme alder var samme settingen bare at det fløy et helikopter forbi. Plutselig får det øye på oss og kommer mot oss for å ta oss...
Husker også at jeg er innestengt inne i en slags grotte med ganger. Det er slemme menn som synger julesanger som jeg ikke husker nå og det er MASSE avføring overalt (1 meter høyt eller noe) som man må gå/svømme gjennom Nasty! Jeg får faktisk følelsen av negative følelser i forhold til barneskolen nå... hmmm...
Antall ord: 208
Not all who wanders are lost! - Gandalf
I solemnly swear I'm up to no good
I solemnly swear I'm up to no good
Hide post links |