Universet & dets hemmeligheter ⇒ Hvem skapte pyramidene?
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 26 Jan 2004 02:24
- 20
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Hvem skapte pyramidene?
Jeg leste en gang en teori om pyramidene i Egypt...
Jeg leste at mennesket ikke kan ha hatt kapasitet til å bygge disse pyramidene for mange mange år siden. Pyramidene er visstnok bygget på millimetern på riktig sted i forhold til hverandre, det er helt perfekt.
Dette gjør visstnok at det skaper et energi-felt inne i denne pyramiden, som gjør at ting inne i pyramiden holder seg lenge. Disse menneskene som har bygget disse, har vært noen svært så intelligente mennesker, og noen dyktige analyktikere. Må ha kunnet mattematikk..
Det er forskere som har påstått at dette ikke kan ha vært mulig for mennesket å ha skapt disse, og at de tror at de er utenomgjordiske vesener som har skapt dem. Men det er jo bare en teori da...
Jeg har også hørt at det i utgangspunktet var indianerne som startet med å bygge pyramider....hmmm...spennende dette her
Jeg leste at mennesket ikke kan ha hatt kapasitet til å bygge disse pyramidene for mange mange år siden. Pyramidene er visstnok bygget på millimetern på riktig sted i forhold til hverandre, det er helt perfekt.
Dette gjør visstnok at det skaper et energi-felt inne i denne pyramiden, som gjør at ting inne i pyramiden holder seg lenge. Disse menneskene som har bygget disse, har vært noen svært så intelligente mennesker, og noen dyktige analyktikere. Må ha kunnet mattematikk..
Det er forskere som har påstått at dette ikke kan ha vært mulig for mennesket å ha skapt disse, og at de tror at de er utenomgjordiske vesener som har skapt dem. Men det er jo bare en teori da...
Jeg har også hørt at det i utgangspunktet var indianerne som startet med å bygge pyramider....hmmm...spennende dette her
Antall ord: 155
*.`;* Free mind *;`.*
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Jeg har også hørt teorier om pyramidene. Disse går også ut på at mennesket har bygd dem, men at de dengang hadde kunnskaper som ikke lenger finnes, de er rett og slett gjemt eller glemt! Men en av disse teoriene gikk ut på at de gamle egypterne faktisk hadde metoder for å oppheve tyngdekraften. For disse blokkene må mildt sagt vært et helvete å løfte da!!
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 22 Nov 2003 08:22
- 21
- Lokalisering: Aabenraa
Hvem skapte pyramidene?
ja de var kloke mennesker de egypterne.
Jeg har masse egyptiske bilder på veggene, men jeg har ikke lest eller hørt så mye om deres tro.
Er det noen der ute i det stoooore univers som har et lite innblikk i deres tro?
Jeg har masse egyptiske bilder på veggene, men jeg har ikke lest eller hørt så mye om deres tro.
Er det noen der ute i det stoooore univers som har et lite innblikk i deres tro?
Antall ord: 44
Perfeksjonisme findes ej...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jan 2004 22:13
- 20
- Lokalisering: Danmark
Pyramidene ble nok bygget av mennesker, men hvem som inspirerte til det, er vanskelig å si. Som de "guder" Faraoene trodde de var, ville de bygge stort, og en teori er, at pyramideformen var den enkleste å få til.
Det var nok astrologer inne i bildet, for som Jovian sier, er de i perfekt linje med stjernene.
Den seneste forskning og utgraving har vel vist at arbeiderne ikke var slaver, men derimot betalt arbeidskraft. Det finnes jo enda steinbrudd der nede, hvor de jobber på den gamle måten.
Vennlig hilsen
Nanna.
Det var nok astrologer inne i bildet, for som Jovian sier, er de i perfekt linje med stjernene.
Den seneste forskning og utgraving har vel vist at arbeiderne ikke var slaver, men derimot betalt arbeidskraft. Det finnes jo enda steinbrudd der nede, hvor de jobber på den gamle måten.
Vennlig hilsen
Nanna.
Antall ord: 90
Livet er en evig skapelse, som vi er her for å erfare.
Hide post links |
Men, Det er noen ting vi bør tenke på når det gjelder den store pyramiden.
Farao Keops regjerte i 22 år. Hvis vi tenker oss at planene var klare og at alle steinene var på plass utenfor Giza når Keops kom til makten og at den store pyramiden sto ferdig bygget og klar rett før han døde.
Da må Egypterne ha lagt på plass en stein hver time, 24 timer i døgnet 365,25 dager i året i 22 år.
Teorien om at egypterne skal ha laget en rampe opp for å ha lagt på plass steinene, tror jeg er bare tull. En slik rampe må ha hatt er masse som ville ha vert ca. 3,5 ganger så stor som selve pyramiden.
Min Teori:
Pyramidene er mye eldre enn først antatt (10 000 år kanskje)
De som har bygget dem har hatt meget dyktige veiledere eller inspiratorer.
Farao Keops regjerte i 22 år. Hvis vi tenker oss at planene var klare og at alle steinene var på plass utenfor Giza når Keops kom til makten og at den store pyramiden sto ferdig bygget og klar rett før han døde.
Da må Egypterne ha lagt på plass en stein hver time, 24 timer i døgnet 365,25 dager i året i 22 år.
Teorien om at egypterne skal ha laget en rampe opp for å ha lagt på plass steinene, tror jeg er bare tull. En slik rampe må ha hatt er masse som ville ha vert ca. 3,5 ganger så stor som selve pyramiden.
Min Teori:
Antall ord: 154
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
En ting som jeg synes er meget interessangt.....
Snakket med en fyr som studerte sosiologi/sosialantrapoligi....
Han hadde tema indianerne som utdypning.....
Og han sa at det ikke var egypterne som startet med å bygge pyramider egentlig...det var faktsik INDIANERNE som begynte med dette egentlig....de har pyramider som er mye eldre en de som finnes i Egypt....
Så hvordan bygde indianerne dem? Hmmmm...interessangt...
Og han sa at det ikke var egypterne som startet med å bygge pyramider egentlig...det var faktsik INDIANERNE som begynte med dette egentlig....de har pyramider som er mye eldre en de som finnes i Egypt....
Antall ord: 65
*.`;* Free mind *;`.*
Hide post links |
Er ikke sikker, men det tror jeg er feil.Liv.E.A skrev:En ting som jeg synes er meget interessangt.....
Dateringer tyder på at pyramidene i Egypt kan vise seg å være ca. 15-17 tusen år gamle mens, de Søramerikanske stammer fra ca. år. 3000 f.kr.
Antall ord: 107
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Jul 2003 16:09
- 21
- Lokalisering: østfold
det som imponerer meg med byggverkene i sør amerika som indianerne har laget er hvor vanvittig bra de er bygget og konstruert, nøyaktig på billimeteren. steiner på over et tonn er plassert så perfekt at man ikke en gang kan presse et barberblad inn i sprekkene. ganske imponerende sier nå jeg, men hvordan indianerne og egypterne har klart dette vil nok være like usikkert som alle andre temaer her inne på paranormal
Antall ord: 75
Mennesker søker Gud i smerten,
Ber til Gud når kreftene svikter
og ber Gud om hjelp om problemer de selv har skapt. Slik er mennesket.
Ber til Gud når kreftene svikter
og ber Gud om hjelp om problemer de selv har skapt. Slik er mennesket.
Hide post links |
Da er det vel ikke pyramidene som imponerer mest men de store byene. Slike som Macchu Piccu og Teohuanaka (tror jeg) Jeg mener i hvertfall den som ligger ved Titicaca sjøen. Massive bykomplakser som ligger i på 3 500 meters høyde over havet og hvr enkelte ting av byggematrialet er hentet flere 100 km fra byggestedet.kiresralll skrev:det som imponerer meg med byggverkene i sør amerika som indianerne har laget er hvor vanvittig bra de er bygget og konstruert, nøyaktig på billimeteren. steiner på over et tonn er plassert så perfekt at man ikke en gang kan presse et barberblad inn i sprekkene. ganske imponerende sier nå jeg, men hvordan indianerne og egypterne har klart dette vil nok være like usikkert som alle andre temaer her inne på paranormal
Vi kan ta et eksperiment.
Dere får hjelp av så mange som dere kan skrape sammen. Oppgaven er:
Fra Kolsåstoppen (i Bærum) skal dere med hammer og meisel hugge ut en stein på minst 70 tonn. Denne steinen skal dere frakte til Trondheim Til hjelp får dere bruke Tau og tømmerstokker. Dere får ikke bruke det "moderne" norske veinettet, men må frakte denne stenen gjennom skogen og over fjellet. Får å få dette mest mulig realistisk må vi desverre sette opp noen kontrollpunkter. 3 i alt.
Kontroll 1: På toppen av Glittertind.
Kontroll 2: På toppen av Galdhøpiggen.
Kontroll 3: På toppen av Romsdalshorn.
Lykke til!
Antall ord: 248
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jun 2004 14:27
- 20
Jeg har også hørt om dette. på sfinksen og noen andre monumenter, som ligger lengre ut i ørkenen, har de funnet spor i steinen, som har blitt laget av rennende vann. det har ikke vært så mye vann, som kunne lage disse rennene, på ca 10 000 år. da smeltet nemlig isen her i nord og skapte masse regn i sør.Caramba skrev:Min Teori:
dere burde lese bøkene til Deniken. han har mange spennende teorier om både pyramidene i egypt, peru og bolivia. veldig spennende lesing
Antall ord: 116
in Perfect Love and Perfect Trust
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 22 Nov 2003 08:22
- 21
- Lokalisering: Aabenraa
Hvem skapte pyramidene?
Ja jeg sitter her og tenker over de egyptiske folk og utgravningene som har skjedd der nede, her snakker vi om mange generasjoner tilbake.
Og hvordan ble pyramidene bygd?
Og det er ikke å legge under en stol over hvor intelligente vesener det var som levde den gang.
Pyramidene er laget etter solen, de laget på en måte et solur.
De tenkte energi allerede den gang.
Også har vi beviset på dagens pyramider, hvordan du setter den opp og legger en tomat inni den, det er utrolig hvor lenge denne tomaten kan holde seg frisk der inne, samtidig som en har lagt en utenfor, som har råtnet for lenge siden.
HHHHMMM var det slik de tenkte eller????
Og hvordan ble pyramidene bygd?
Og det er ikke å legge under en stol over hvor intelligente vesener det var som levde den gang.
Pyramidene er laget etter solen, de laget på en måte et solur.
De tenkte energi allerede den gang.
Også har vi beviset på dagens pyramider, hvordan du setter den opp og legger en tomat inni den, det er utrolig hvor lenge denne tomaten kan holde seg frisk der inne, samtidig som en har lagt en utenfor, som har råtnet for lenge siden.
HHHHMMM var det slik de tenkte eller????
Antall ord: 118
Perfeksjonisme findes ej...
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Caramba skrev:Er ikke sikker, men det tror jeg er feil.Liv.E.A skrev:En ting som jeg synes er meget interessangt.....
Dateringer tyder på at pyramidene i Egypt kan vise seg å være ca. 15-17 tusen år gamle mens, de Søramerikanske stammer fra ca. år. 3000 f.kr.
I følge sosiologen, eller han historikern, så er dette feil.
Det er Indianerne som var først ute, med å bygge pyramidene.
Han sa at det er mange som tror at det var Egypterne som var først ute..
Antall ord: 148
*.`;* Free mind *;`.*
Hide post links |
Hei Liv!
Mulig at noen påstår at Indianerne var først ute.
Den siste forskningen på dette som jeg leste stammer fra et Amerikansk forskningssenter for oldtidsminner. Og det er vel en ca 2 år siden jeg leste dette.
Gammel forskning sier at de Egyptiske pyramidene ble bygget ca. i år 5000 f.kr. og de Amerikanske ca i år 3500 f.kr. Senere forskning viser at de Egyptiske pyramidene har spor av vannerodering og derfor må ha vært bygget omkring år. 12 500 f.kr.
Men jeg har ingen intensjon om å krangle om dette. Vi kan være enige om at pyramidene er utrolig gamle og at de er byggtekniske underverk. Uansett hvilken side av Atlanteren de er bygget.
Mulig at noen påstår at Indianerne var først ute.
Den siste forskningen på dette som jeg leste stammer fra et Amerikansk forskningssenter for oldtidsminner. Og det er vel en ca 2 år siden jeg leste dette.
Gammel forskning sier at de Egyptiske pyramidene ble bygget ca. i år 5000 f.kr. og de Amerikanske ca i år 3500 f.kr. Senere forskning viser at de Egyptiske pyramidene har spor av vannerodering og derfor må ha vært bygget omkring år. 12 500 f.kr.
Men jeg har ingen intensjon om å krangle om dette. Vi kan være enige om at pyramidene er utrolig gamle og at de er byggtekniske underverk. Uansett hvilken side av Atlanteren de er bygget.
Antall ord: 123
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Jul 2004 14:00
- 20
- Lokalisering: Bømlo
Eg veit ikkje kven som var fyrst med pyramidane, men ein ting er sikkert, og det er at kven det enn var, var dei geniale.
Kvar fekk dei idéane frå? Sat dei der berre, og ein dag tenkte dei "Hm, eg har lyst til å byggje meg eit bygg, og det skal vere sånn og slik", eller fekk dei hjelp utanfrå? Erich von Däniken har ein del gode teoriar, sjølv om veldig mange seier at han berre pratar tull. Eg har sjølv lese ein god del av bøkene hans, og må sei at det han skriv godt kan vere sant.
Eg heller mot at menneskerasen eigentleg ikkje kjem frå planeten Tellus i det heile, men at me tvert imot er plasserte her av vesener frå andre delar av universet, mogleg som eit slags forsøk, eller som ein "dyrehage" (som me sjølve set dyr i bur og går og ser på dei for gøy). Det ville i så fall forklare alle påstandar om UFO-observasjonar. Dei kjem tilbake for å sjå korleis det går hos oss, og som i dyrehagane har dei ikkje lov til å forstyrre vesena på planeten, berre sjå. No er det jo mange som seier at dei er bortførde av romvesena, og at desse har utførd prøvar på dei, og det kan jo godt vere at det er vitskapsmenn som sjekker korleis det går med oss...
For å kome tilbake til det eigentlege subjektet; om ein tenkjer seg at romvesena er her for å sjå etter oss, då går det ikkje å avvise at dei godt kan ha bestemd seg for å lære oss ting, før dei overlot oss til oss sjølve.
I teikningar i fjellet og gamle helleristningar vert det framstilt skapningar som ikkje ser ut som oss, og flygande tallerkar.
Kan det ikkje då tenkjast at det er desse utanomjordiske som har lært både indianarane og egyptarane å lage pyramidar? Me kan ikkje sjå bort frå at dei isåfall har -for oss- ukjend teknologi som kan lette arbeidet med å flytte på tunge steinar, slik at å lage ein pyramide ikkje tok så lang tid som det ville gjere om dagens mennesker skulle forsøke å byggje ein pyramide etter det me TRUR er korleis oldtidas folk gjorde det. Det er trass alt mange tusen år sidan, og mykje informasjon har nok gått tapt i løpet av dei 5-14 000 åra som har gått (etter som om du trur pyramidane vart bygde 3000 f.kr eller 12000 f.kr)
Kanskje har desse "aliensa" tilogmed forflytta seg mellom dei ulike verdsdelane, slik at pyramidane faktisk vart bygde omlag samtidig? Me har jo faktisk måtar å flytte oss raskt mellom to ulike delar av verden i dag óg...
Me vil nok aldri få vite korleis dei laga pyramidane, iallefall ikkje før om mange år. Men kva veit eg? Så fort som utviklinga går no til dags, kan det godt hende me får svara i morgon, om eitt år, -eller aldri-.
Kvar fekk dei idéane frå? Sat dei der berre, og ein dag tenkte dei "Hm, eg har lyst til å byggje meg eit bygg, og det skal vere sånn og slik", eller fekk dei hjelp utanfrå? Erich von Däniken har ein del gode teoriar, sjølv om veldig mange seier at han berre pratar tull. Eg har sjølv lese ein god del av bøkene hans, og må sei at det han skriv godt kan vere sant.
Eg heller mot at menneskerasen eigentleg ikkje kjem frå planeten Tellus i det heile, men at me tvert imot er plasserte her av vesener frå andre delar av universet, mogleg som eit slags forsøk, eller som ein "dyrehage" (som me sjølve set dyr i bur og går og ser på dei for gøy). Det ville i så fall forklare alle påstandar om UFO-observasjonar. Dei kjem tilbake for å sjå korleis det går hos oss, og som i dyrehagane har dei ikkje lov til å forstyrre vesena på planeten, berre sjå. No er det jo mange som seier at dei er bortførde av romvesena, og at desse har utførd prøvar på dei, og det kan jo godt vere at det er vitskapsmenn som sjekker korleis det går med oss...
For å kome tilbake til det eigentlege subjektet; om ein tenkjer seg at romvesena er her for å sjå etter oss, då går det ikkje å avvise at dei godt kan ha bestemd seg for å lære oss ting, før dei overlot oss til oss sjølve.
I teikningar i fjellet og gamle helleristningar vert det framstilt skapningar som ikkje ser ut som oss, og flygande tallerkar.
Kan det ikkje då tenkjast at det er desse utanomjordiske som har lært både indianarane og egyptarane å lage pyramidar? Me kan ikkje sjå bort frå at dei isåfall har -for oss- ukjend teknologi som kan lette arbeidet med å flytte på tunge steinar, slik at å lage ein pyramide ikkje tok så lang tid som det ville gjere om dagens mennesker skulle forsøke å byggje ein pyramide etter det me TRUR er korleis oldtidas folk gjorde det. Det er trass alt mange tusen år sidan, og mykje informasjon har nok gått tapt i løpet av dei 5-14 000 åra som har gått (etter som om du trur pyramidane vart bygde 3000 f.kr eller 12000 f.kr)
Kanskje har desse "aliensa" tilogmed forflytta seg mellom dei ulike verdsdelane, slik at pyramidane faktisk vart bygde omlag samtidig? Me har jo faktisk måtar å flytte oss raskt mellom to ulike delar av verden i dag óg...
Me vil nok aldri få vite korleis dei laga pyramidane, iallefall ikkje før om mange år. Men kva veit eg? Så fort som utviklinga går no til dags, kan det godt hende me får svara i morgon, om eitt år, -eller aldri-.
Antall ord: 512
Vi er av samme stoff som drømmer veves av; vårt lille liv er omringet av søvn ~William Shakespeare~
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Jul 2004 13:11
- 20
hmmmm.....interessant dette her! Den som hadde vært flue på veggen..........Tenkte jeg skulle dele med dere noe jeg hørte på et foredrag på alternativ-messen en gang. Det var en trønder som mente han var bortført av aliens og de hadde fortalt han at pyramidene var bygd av utenomjordiske. Meningen var vist at det er 3 steder i verden som er helt nøyaktig i posisjon til hverandre: nidarosdomen i norge-keopspyramiden- og et sted til-tror det kunne være stonehenge. Keopspyramiden skulle vist være nøyaktig like stor som nidarosdomen innvendig, det er altså plass nøyaktig å sette den inn i domen. Selv om de ikke var bygget på samme tid...kanskje jeg ble litt påvirka men det var så mye han fortalte som liksom kunne stemme .Husker ikke alt jeg, men det var utrolig artige teorier men kanskje litt ville......
Antall ord: 150
Hide post links |