Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Hvilke drømmer drømmer du?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jan 2012 15:05
- 12
- Hvilke drømmer drømmer du?
Har veldig mange "tv-drømmer" Har drømt at eg har vert med i film, og eg var to personer, og i slutten av drømmen kom det rulletekst(??)
Eg har drømt at eg har vert med musikkvideo som daner, tv-serie (komeide ) og musikal.
Veldig spennande drømmer, og eg er alltid glad og lykkelig.
Glede meg alltid over desse drømmene
Eg har drømt at eg har vert med musikkvideo som daner, tv-serie (komeide ) og musikal.
Veldig spennande drømmer, og eg er alltid glad og lykkelig.
Glede meg alltid over desse drømmene
Antall ord: 65
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
Litt kaotiske drømmer om dagen, husker fint lite utenom at de er fylt med mye rart. Dog bet jeg meg merke i at jeg drømte om en slange kveilet rundt en kjepp her om dagen, tidligere på dagen hadde jeg lest om/sett en kort video om "awakening kundalini". Antar at det har noe med innholdet i drømmen gjøre
Antall ord: 63
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
Hm jeg har hatt drømme blokk i nesten to månder inntil i forrige uke jeg fikk en mer tydeligere drøm igjen.
Jeg holdt på og bake noen bagels/croissanter på ett greit hvitt kjøkken. Jeg trivdes med å gjøre akkurat det her når telefonen ringte så jeg putta brette inni ovnen, plukka opp røret også hørte jeg en fortvila venninne som oppgitt fortalte at hun ikke hadde klart og lage nok kjeks og bakevarer til et kakesalg av noe slag. Hun spurte om jeg kunne hjelpe til og jeg sa jeg akkurat hadde klar noen brett med bakevarer. Hun ble kjempeglad og jeg sa jeg skulle komme bort med dem så snart jeg kunne. Når jeg nå var ferdig med dem hadde jeg dem pakka inn i røde esker, så hjalp jeg veninna mi ved a sette dem inni bilen sammen med hennes kaker og kjeks.
Noen dager etterpå får jeg en ny telefon fra veninna mi hvor hun takker for hjelpen og at mine bakevarer solgte ut nesten med en gang og at det hjalp en eller annen veldedighet de prøvde å samle penger inn til. Etter det hun sa så hadde de fått inn mer enn nok penger pga at folk ville ha mine bakevarer. Jeg blei litt paff når jeg hørte det her men svarte at det bare var hyggelig, jeg la på røret og.....jeg våkner opp
Jeg har en anelse av att drømmen min beskriver min egen usikkerhet når det gjelder hva jeg egentlig kan passe til å jobbe med. Eller at den viser hva jeg virkelig har mulighet til å lykkes med. Er mange vinklinger men de to der er de mest logiske
Jeg holdt på og bake noen bagels/croissanter på ett greit hvitt kjøkken. Jeg trivdes med å gjøre akkurat det her når telefonen ringte så jeg putta brette inni ovnen, plukka opp røret også hørte jeg en fortvila venninne som oppgitt fortalte at hun ikke hadde klart og lage nok kjeks og bakevarer til et kakesalg av noe slag. Hun spurte om jeg kunne hjelpe til og jeg sa jeg akkurat hadde klar noen brett med bakevarer. Hun ble kjempeglad og jeg sa jeg skulle komme bort med dem så snart jeg kunne. Når jeg nå var ferdig med dem hadde jeg dem pakka inn i røde esker, så hjalp jeg veninna mi ved a sette dem inni bilen sammen med hennes kaker og kjeks.
Noen dager etterpå får jeg en ny telefon fra veninna mi hvor hun takker for hjelpen og at mine bakevarer solgte ut nesten med en gang og at det hjalp en eller annen veldedighet de prøvde å samle penger inn til. Etter det hun sa så hadde de fått inn mer enn nok penger pga at folk ville ha mine bakevarer. Jeg blei litt paff når jeg hørte det her men svarte at det bare var hyggelig, jeg la på røret og.....jeg våkner opp
Jeg har en anelse av att drømmen min beskriver min egen usikkerhet når det gjelder hva jeg egentlig kan passe til å jobbe med. Eller at den viser hva jeg virkelig har mulighet til å lykkes med. Er mange vinklinger men de to der er de mest logiske
Antall ord: 294
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2012 20:01
- 12
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Lokalisering: Aust-Agder
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 4 ganger
Jeg hadde akkurat en drøm hvor en atombombe eksploderer, og at vi måtte hjemme oss ifra trykk bølgen. Den eksploderte i sør, utifra himmelretningen.
Antall ord: 28
Å være
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Legg inn drømmen her
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewforum.php?f=126
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewforum.php?f=126
Antall ord: 15
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2012 20:01
- 12
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Lokalisering: Aust-Agder
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 4 ganger
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Jeg har hatt et par drømmer der jeg møter på ånder som alltid er kvinnelige skikkelser, av en eller annen grunn så blir jeg lammet og klarer ikke å si et ord. Dette har irritert meg, for jeg tror liksom at hvis jeg hadde møtt på noen i virkeligheten så hadde jeg taklet det helt fint, hehe.
Men så hadde jeg denne drømmen;
Jeg er i et hus, jeg føler meg hjemme men det er ikke mitt hjem som jeg bor i nå. Uannsett, det kommer lyder fra et soverom. Jeg går mot soveromsdøra som står litt på gløtt og dytter den forsiktig opp. Synet som møter meg er at det er som det er en liten virvelvind der inne som feier frem og tilbake i rommet, gardinene blafrer vannrett ut fra vinduskarmene, skyvedørene til garderobeskapet fyker opp og igjen og det er bevegelse i alle ting som er lette nok til å bli løftet av denne " tornadoen". Plutselig så er det som om den blir oppmerksom på at jeg ser på og stopper opp i høyre hjørnet av rommet ca to meter fra meg, den blir til en liten utydelig skikkelse. Da blir jeg paralysert som jeg pleier men jeg tenker - Nei, ikke nå igjen, nå er det nok!. Så jeg presser alt jeg kan for å få frem en lyd. Når jeg klarer det så slipper lammelsen taket i meg og skikkelsen blir mer tydelig. Det er en liten jente med musehaler, hun er rundt 7 - 9 år gammel tror jeg, og hun er veldig skeptisk. Ingen sier noe men jeg klovner meg litt til for å oppnå en mer avslappet kontakt. Hun flirer, og sitter nå oppå på en komode i hjørnet. Jeg kjenner at stemningen blir god og klovner litt mer, ser at hele hun mykner opp mens hun sitter der og flirer. Hun flytter seg nærmere, og sitter nå oppå en sånn gammel peis/kamin eller hva det nå heter ( sånn ildsted som ofte var på soverom i store gamle hus) som står mellom kommoden og døråpningen som jeg står i. Hun flirer godt, plutselig så er hun uheldig og nærmest ruller ned slik at hun detter i gulvet. Jeg stykker til, mens jeg bryter ut med et - Oi!! Jeg er så på vei til å strekke meg ned for å hjelpe henne opp. Og akkurat der og da så vekker samboeren min meg pga lydene jeg hadde lagd
Men så hadde jeg denne drømmen;
Jeg er i et hus, jeg føler meg hjemme men det er ikke mitt hjem som jeg bor i nå. Uannsett, det kommer lyder fra et soverom. Jeg går mot soveromsdøra som står litt på gløtt og dytter den forsiktig opp. Synet som møter meg er at det er som det er en liten virvelvind der inne som feier frem og tilbake i rommet, gardinene blafrer vannrett ut fra vinduskarmene, skyvedørene til garderobeskapet fyker opp og igjen og det er bevegelse i alle ting som er lette nok til å bli løftet av denne " tornadoen". Plutselig så er det som om den blir oppmerksom på at jeg ser på og stopper opp i høyre hjørnet av rommet ca to meter fra meg, den blir til en liten utydelig skikkelse. Da blir jeg paralysert som jeg pleier men jeg tenker - Nei, ikke nå igjen, nå er det nok!. Så jeg presser alt jeg kan for å få frem en lyd. Når jeg klarer det så slipper lammelsen taket i meg og skikkelsen blir mer tydelig. Det er en liten jente med musehaler, hun er rundt 7 - 9 år gammel tror jeg, og hun er veldig skeptisk. Ingen sier noe men jeg klovner meg litt til for å oppnå en mer avslappet kontakt. Hun flirer, og sitter nå oppå på en komode i hjørnet. Jeg kjenner at stemningen blir god og klovner litt mer, ser at hele hun mykner opp mens hun sitter der og flirer. Hun flytter seg nærmere, og sitter nå oppå en sånn gammel peis/kamin eller hva det nå heter ( sånn ildsted som ofte var på soverom i store gamle hus) som står mellom kommoden og døråpningen som jeg står i. Hun flirer godt, plutselig så er hun uheldig og nærmest ruller ned slik at hun detter i gulvet. Jeg stykker til, mens jeg bryter ut med et - Oi!! Jeg er så på vei til å strekke meg ned for å hjelpe henne opp. Og akkurat der og da så vekker samboeren min meg pga lydene jeg hadde lagd
Antall ord: 422
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.phpPssst, spis og vær glad!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Jeg fyrer løs med et "autoskrift"-innlegg som respons på drømmen din, Diffusa
Dvs. jeg skriver det som først faller meg inn, uten særlig resonnement eller analyse, men mer det som kommer til meg umiddelbart... kanskje du sitter med svarene selv, innerst inne?
(for det tror jeg vi alle gjør)
Først: gratulerer med å bryte gjennom! Det å slå seg løs fra lammelse ala typen "ikke kunne snakke" eller "ikke kunne bevege seg" i drømmer må være løsrivelsens opplevelse verdt nok i seg selv. Tenk hvor berikende det er på deg som person, eller kan være, i forbindelse med ting du kanskje ikke tør i det våkne liv. Hva med å benytte seg av denne prestasjonen og la den forankre seg i dagliglivet også? Drømmer kan være inspirerende.
Virvelvinden er brå forandringer. Den herjer rundt i tingene "dine"(?), og du får has på den.
Den transformeres i seg selv. Forandringene forandres. Du manipulerer dem selv, med din kraft.
Hele drømmen er snakk om kontroll. Det som ble resultatet var deg selv som liten, i en annen skikkelse. Du ser en side av deg selv. Du har møtt barnet i deg, og du har konfrontert gamle sår. Du forsøker å rå ved hva det er, og det er fremdeles litt utydelig for deg i form av hva slags skikkelse/person dette har blitt. Og det du finner er at du kan søke deg tilbake i dine tanker hvis du "klovner deg til", altså slapper av og gjør deg litt mer leken. Det er tydelig at det er noe du kunne gitt slipp på tidligere (ref. "Nå er det nok!" når du bryter løs fra paralysen).
Jeg mener egentlig drømmen er litt banal i sin natur, da den dreier seg om kontroll.
Tilsynelatende. Over dine egne minner, over uoppgjorte saker, eller kanskje i det hele tatt om ditt ønske om å få litt mer varme i tilværelsen (kaminen). Kanskje det er noe du skulle gjort som liten som du nå har fått bekreftet aldri er for seint, og at du har bearbeidet noe på et veldig dypt plan i deg selv via en lucid drøm (det kan det jo kalles, siden du tok kontroll)?
På et plan har du kanskje nå opprettet en forbindelse til å forstå dine følelser enda bedre, eller dine følelser som en gang var? Jeg vet ikke, men jeg føler denne drømmen har noe dypt i seg. Noe som omhandler deg som personen du en gang var og personen du nå er, og hvordan du kan forene disse to for å se for deg hva du vil videre.
Dvs. jeg skriver det som først faller meg inn, uten særlig resonnement eller analyse, men mer det som kommer til meg umiddelbart... kanskje du sitter med svarene selv, innerst inne?
(for det tror jeg vi alle gjør)
Først: gratulerer med å bryte gjennom! Det å slå seg løs fra lammelse ala typen "ikke kunne snakke" eller "ikke kunne bevege seg" i drømmer må være løsrivelsens opplevelse verdt nok i seg selv. Tenk hvor berikende det er på deg som person, eller kan være, i forbindelse med ting du kanskje ikke tør i det våkne liv. Hva med å benytte seg av denne prestasjonen og la den forankre seg i dagliglivet også? Drømmer kan være inspirerende.
Virvelvinden er brå forandringer. Den herjer rundt i tingene "dine"(?), og du får has på den.
Den transformeres i seg selv. Forandringene forandres. Du manipulerer dem selv, med din kraft.
Hele drømmen er snakk om kontroll. Det som ble resultatet var deg selv som liten, i en annen skikkelse. Du ser en side av deg selv. Du har møtt barnet i deg, og du har konfrontert gamle sår. Du forsøker å rå ved hva det er, og det er fremdeles litt utydelig for deg i form av hva slags skikkelse/person dette har blitt. Og det du finner er at du kan søke deg tilbake i dine tanker hvis du "klovner deg til", altså slapper av og gjør deg litt mer leken. Det er tydelig at det er noe du kunne gitt slipp på tidligere (ref. "Nå er det nok!" når du bryter løs fra paralysen).
Jeg mener egentlig drømmen er litt banal i sin natur, da den dreier seg om kontroll.
Tilsynelatende. Over dine egne minner, over uoppgjorte saker, eller kanskje i det hele tatt om ditt ønske om å få litt mer varme i tilværelsen (kaminen). Kanskje det er noe du skulle gjort som liten som du nå har fått bekreftet aldri er for seint, og at du har bearbeidet noe på et veldig dypt plan i deg selv via en lucid drøm (det kan det jo kalles, siden du tok kontroll)?
På et plan har du kanskje nå opprettet en forbindelse til å forstå dine følelser enda bedre, eller dine følelser som en gang var? Jeg vet ikke, men jeg føler denne drømmen har noe dypt i seg. Noe som omhandler deg som personen du en gang var og personen du nå er, og hvordan du kan forene disse to for å se for deg hva du vil videre.
Antall ord: 455
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Jeg liker tolkningen din Ludo og må si at den får meg til å tenke og fundere litt mer over drømmen min. Takk for at du tok deg tid til å lufte dine tanker om den
Jeg må fundere litt mer, må også si selv at jeg ikke følte at dette bare var en vanlig drøm ( hehe det gjør jeg jo egentlig aldri, alle drømmene mine betyr mye for meg og har en dypere mening ). Når jeg også tenkte at nå er det nok så tenkte jeg jo på hvordan jeg hadde reagert i de andre drømmene der jeg har hatt møter med skikkelser, dette var jo litt spesielt, altså at jeg fikk nok av reaksjonen min i fra andre drømmer.
Denne drømmen gikk også i sånn serpiafarger/ bruntoner, jeg drømmer vanligvis i farger. Hvertfall som jeg har registrert og husker.
Må innrømme at jeg har tenkt en del på jenta og hvordan det gikk med henne etter fallet i og med at jeg ble vekket idet jeg bøyde meg ned til henne. Håper på å få treffe henne igjen
Jeg må fundere litt mer, må også si selv at jeg ikke følte at dette bare var en vanlig drøm ( hehe det gjør jeg jo egentlig aldri, alle drømmene mine betyr mye for meg og har en dypere mening ). Når jeg også tenkte at nå er det nok så tenkte jeg jo på hvordan jeg hadde reagert i de andre drømmene der jeg har hatt møter med skikkelser, dette var jo litt spesielt, altså at jeg fikk nok av reaksjonen min i fra andre drømmer.
Denne drømmen gikk også i sånn serpiafarger/ bruntoner, jeg drømmer vanligvis i farger. Hvertfall som jeg har registrert og husker.
Må innrømme at jeg har tenkt en del på jenta og hvordan det gikk med henne etter fallet i og med at jeg ble vekket idet jeg bøyde meg ned til henne. Håper på å få treffe henne igjen
Antall ord: 193
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Si til samboeren at du har en avtale, og at han derfor må sove på sofaen i natt!
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Hadde det bare vært så enkelt
Antall ord: 7
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Setningen i seg selv; "Du må ta sofaen inatt, for jeg har en avtale",
høres opprivende gal nok ut til å iallefall skulle ha fått meg til å faktisk ta sofaen...
"Jasså, skal du ha besøk? I senga?"
Det kan jo hende at du skremmer ham såpass at han ikke ser noen andre løsninger.
Kanskje hvis du legger til at det er snakk om ei jente som herjer rundt i rommet som en virvelvind.
I verste fall høres det kanskje interessant ut, og så vil han iallefall ikke ta sofaen.
Men da legger du bare til at du ble fargeblind forrige gang, at du klovner deg til... og at det er fare for å bli lammet. Så tror jeg nok han tar sofaen. Eller ringer psykiateren for deg
høres opprivende gal nok ut til å iallefall skulle ha fått meg til å faktisk ta sofaen...
"Jasså, skal du ha besøk? I senga?"
Det kan jo hende at du skremmer ham såpass at han ikke ser noen andre løsninger.
Kanskje hvis du legger til at det er snakk om ei jente som herjer rundt i rommet som en virvelvind.
I verste fall høres det kanskje interessant ut, og så vil han iallefall ikke ta sofaen.
Men da legger du bare til at du ble fargeblind forrige gang, at du klovner deg til... og at det er fare for å bli lammet. Så tror jeg nok han tar sofaen. Eller ringer psykiateren for deg
Antall ord: 131
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Han er desverre ikke så lettskremt. Han fikk jo høre hele drømmen min når han vekket meg, eller rett etter at jeg hadde sagt - Neeeeei nei nei, du må jo ikke vekke meg. Jeg var jo midt oppi noe!
Han vet hvertfall at han ikke har lov til å vekke meg igjen.
Han vet hvertfall at han ikke har lov til å vekke meg igjen.
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Jeg hadde en skikkelig rar drøm i natt. Jeg husker ikke så mye av den lenger, men jeg var iallefall fanget mellom to gangstere. Den ene var kjæresten min eller noe, og jeg visste ikke at han var slem før langt uti drømmen (men han var aldri slem mot meg, så da var jeg fortsatt glad i ham). Vi skulle hente noe i et uthus, og vi går inn for å gjøre det. Han har pistol, jeg har gevær... hvorfor vi har det aner jeg ikke (sett litt mye walking dead i det siste kanskje). Det er mørkt der inne, og vi henter det vi skal. Når vi er ute så ser vi på hverandre, vi har begge merket at det er noen som gjemmer seg der inne. Så jeg strekker meg etter geværet mitt, men rekker ikke få tak i det før en mann kommer frem fra mørket. Det er visst erkefienden til mannen min. Også husker jeg ikke så mye mer enn at vi må gjemme oss og at alt ble litt skummelt. Også begynner navnet Keyser Zose å spinne rundt i hodet mitt, som når man har feber, og en tanke ikke slipper taket. Jeg våkner med det som et mantra, og har hatt det i hele dag *ler* Jeg aner virkelig ikke hvorfor det navnet dukket opp, jeg måtte google det, og det er fra en film som jeg aldri har sett (men jeg har hørt navnet før da). Men jeg har ikke lest noe om filmen før, har ikke sett noe med Kevin Spacey i det siste, i det hele tatt kan jeg ikke huske å ha vært borti noe som skulle gi meg grunn til å få dette navnet på hjernen...
.. det er aldri lett å formidle drømmer, stemningen er det jo bare jeg som har. Men den var rar iallefall.
.. det er aldri lett å formidle drømmer, stemningen er det jo bare jeg som har. Men den var rar iallefall.
Antall ord: 322
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Her ei natt hadde jeg mareritt om ei rotte. Egentlig er ikke rotter skumle, bare søte, men i drømmen var denne brune rotta dritskummel og jeg ble liksom ikke kvitt henne. Jeg prøvde å kaste henne fra verandaen, men da snudde hun i lufta og svevde som et flyveekorn tilbake til meg og inn døra i huset. Til slutt fikk jeg kastet henne ut og lukket døra, og da var jeg så oppjaget at jeg våknet. Jeg var faktisk helt gåen når jeg våknet også. Rare greier...
Antall ord: 95
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |