Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Bearchild skrev:Kveldens solstorm "uteble".. eller bare krympet på veien, nordlyset har uteblitt så langt. Krysser fingrene for at det venter til det blir klarvær igjen, for nå er det tett-mett med skyer,- har vært stjerneklart og fint fram til for en halvtime siden (og ja, jeg har vært på "jakt" oppå fjellet ).
The Wolf skrev:Bearchild hvilket kamera og evt, objektiv bruker du ??
Nikon D90 med et elendig 18-105 objektiv. Kamerahuset holder i massevis til mitt bruk, men drømmer om å oppgradere optikken..
Finnes mye info om nordlys fotografering og linser her:
Bearchild skrev:Det er jo litt artig å kunne dele nordlys "sørfra" selv om det ikke kan sammenlignes med det de har nordafor. Tenk å kunne reist til "ordentlige" nordlystrakter, dèt hadde været noe det!
Jeg tror det kan blusse opp igjen i løpet av natta, dersom det er noen natteravner som har mulighet til å følge med.
Lilja; jeg hadde sjåfør i kveld.. Skummelt på glattisen med skrøpelig kropp. Men godt med frisk luft og litt fri fra inneaktiviteter, og sikkert bra for ryggen å tråkke litt rundt i fjellet.
Det er jo kjempe fint at "søringene" også får nyte godene av naturens under!
Her nordpå er det nå for tiden overskyet, så vi får ikke gleden av den voldsome solstormen som har vært. Men jeg klager ikke. Vi ser jo den ofte nok, når det er høst/vinter og klarvær.
Bearchild skrev:Kveldens solstorm "uteble".. eller bare krympet på veien, nordlyset har uteblitt så langt. Krysser fingrene for at det venter til det blir klarvær igjen, for nå er det tett-mett med skyer,- har vært stjerneklart og fint fram til for en halvtime siden (og ja, jeg har vært på "jakt" oppå fjellet ).
The Wolf skrev:Bearchild hvilket kamera og evt, objektiv bruker du ??
Nikon D90 med et elendig 18-105 objektiv. Kamerahuset holder i massevis til mitt bruk, men drømmer om å oppgradere optikken..
Finnes mye info om nordlys fotografering og linser her:
Høres bra ut får prøve selv når det blir skikkelig Nordlys her ! Har litt problemer med at bildene blir for mørke... Bildene dine er veldig fine !!! Skal skjekke linkene. Foto er jo artig
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Så ikke noe nordlys i går kveld. Kanskje jeg har hellet med meg i kveld
Antall ord: 16
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Jeg begynner å skjønne at det er bra at jeg bor nede i bunnen. Med så mye vakre naturfenomener hadde ikke jeg fått gjort så mye annet enn å stå å beundre og forelske meg totalt
Antall ord: 35
Og det er ikke for å være ekkel med de som ikke har utsikt gjennom skylaget.. Tett snødrev og dårlige utsikter her, men noen sørpå må da ha muligheter? Vestover er det ihvertfall meldt brukbart vær.
Antall ord: 49
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her