Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOuija brett??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Spøkelseskladden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 36
Startet: 15 Okt 2011 17:33
12
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Ouija brett??

Innlegg av Spøkelseskladden »

hvordan fungerer det og hva skjer? hvor kan jeg få tak i en?
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

- Ouija brett??

Innlegg av Medi »

søk bare på forumet her. det er blitt snakket om en del ganger :-) du kan finne masse interessant.

lykke til :-)
Antall ord: 21
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pink_heaven

- Ouija brett??

Innlegg av Pink_heaven »

Du kan forsåvidt lage et brett selv. Har hørt noen har snakket om at dette ikke vil ha samme virkning og kan virke "respektløst" ovenfor åndene, men jeg tror det at ettersom det kun er et redskap vil det kunne fungere å lage et selv. Har ihvertfall den erfaringen selv. Bare husk å vis veldig stor respekt når du spør spørsmål, gjenta det gjerne flere ganger under seansen. Det er slik det har fungert best når jeg har brukt det ihvertfall:)
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- - Ouija brett??

Innlegg av Dj_Devil »

Pink_heaven skrev:Du kan forsåvidt lage et brett selv. Har hørt noen har snakket om at dette ikke vil ha samme virkning og kan virke "respektløst" ovenfor åndene, men jeg tror det at ettersom det kun er et redskap vil det kunne fungere å lage et selv. Har ihvertfall den erfaringen selv. Bare husk å vis veldig stor respekt når du spør spørsmål, gjenta det gjerne flere ganger under seansen. Det er slik det har fungert best når jeg har brukt det ihvertfall:)

Eg har mine sterkeste å ufattelig sterkeste å vanskligste tro om at ånder bryr seg om
om du bruker ett ark, papp brett eller ett som er laget av tre av en produsent eller lagd selv.
Lager du selv så gjør du det med omtanke om det du skal gjøre vertfall.
Er den masseprodusert så er den designet og laget av mennesker som tenker penger.

Spøkelseskladden..
Lykketil. ta å søk litt her i forumet så vil du finne mye rart :)
Kanskje tilogmed en link til om hvor du kan kjøpe ett brett om du føler det er lettere\kjekkere :)
Antall ord: 192
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Ouija brett??

Innlegg av Arven »

Det er vel med Ouija brett som med andre redskaper som brukes, at de du lager selv vil bli sterkere fordi den blir fylt av din egen energi.
Antall ord: 28
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Ouija brett??

Innlegg av Lilja »

Jeg er av den oppfatningen at det er intensjonen bak som teller!
Så da spiller det ingen rolle om du bruker et kjøpt, arvet, eller hjemmelaget, gammelt eller nytt brett. Et ouija-brett er et redskap, på lik linje med en pendel, krystallkule eller hva enn du nå måtte foretrekke å bruke som hjelpemiddel.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

- Ouija brett??

Innlegg av Divine Spirit »

Hvis man er såpass uerfaren at man ikke helt vet hva det er for noe så STYR UNNA!
Når man blir såpass erfaren at men faktisk vet hva det dreier seg om, så trenger man det ikke lenger.

Ouijjabrett er ikke noen "leke", men blir desverre ofte brukt omtrent som det. Uten tilstrekkelig erfaring vet man ikke hva eller hvem som kommer igjennom, og det skremmer ofte skiten av ungdommer. Ikke bra redskap får åndelig søken med andre ord...
Antall ord: 84
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Ouija brett??

Innlegg av Lilja »

Men Divine, tror du at man får igjennom noe som helst, da, hvis man ikke har filla peiling på hva man driver med? Jeg tviler ikke på at Ouija-brett har skremt livskiten av mange oppigjennom, men jeg heller mer mot å tro at disse har klart å skremme seg selv og hverandre, uten hjelp "utenfra".

Klarer liksom ikke helt å tro at et Ouija-brett fungerer som en telefon over på den andre siden... :-k


Veldig hyggelig å se deg her inne igjen, forresten!


Lilja
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

- Ouija brett??

Innlegg av Divine Spirit »

Takk for det Lilja! :) Har mye å drive med så er ikke like aktiv her om dagen...

Nei, det er ikke en "telefon" over på den andre siden. Men i en typisk setting er det en gjeng ungdommer på hyttetur eller i en kjellerstue som leker seg med et Ouijjabrett. Hvem eller hva som helst kan til enhver tid komme igjennom til hva eller hvem som helst. Og når en gruppe mennesker har et ønske om kontakt så er forhåldene for kontakt tilstede, med eller uten brett. Alltså dess fler som har et ønske om kontakt, dess større er sjansen for at de faktisk får det! (De trenger ikke selve brettet, kan bruke en colaflaska for den saks skyld, alltså hva som helst, eller ingenting.)

I en slik setting der deltakerne ikke har erfaring men bare et ønske om kontakt så kan alltså hva som helst komme igjennom. Det kan selvsagt være en positiv opplevelse, men facit viser at det sjelden er det. Det kan (som sikkert er det vanligste) være en humoristisk ånd/energi som tuller fælt med de som sitter der. Og ikke uvanlig, skremmer skiten av dem. Min kone hadde en slik opplevelse i ungdommen, der de fikk kontakt med en åndelig entitet som utga seg for å være Satan's sønn. De følte at det var ekte siden de fikk frem at vedkommende het Damien, osv. Nå kan alle som har et snev av peiling konkudere med at det faktisk ikke funnets noen sjel ved navn "Satan" men det er et ord Vatikanet fant på i middelalderen for å kaste mørke over vitenskapsmenn som Galileo å co. Damien som sønnen er et Hollywood oppspinn og har ikke rot i noe åndelig, kun i filmens verden.

Var dette da noen av ungdomene selv som tullet med de andre? Neppe... Jeg er sikker på at de faktisk hadde kontakt med noe(n) og at denne ville skremme dem vekk fra å leke med åndelighet. Kanskje en av deltakernes egne hjelpere.

Som et annet eksempel kan jeg fortelle at jeg i min ungdom hadde en bok kallt "Den svarte bibel" jeg har personlig opplevd at denne boken har fysisk flydd rundt i rommet som en skadeskutt fugl. Jeg våknet på natta av et forferdelig bråk og såg da denne boken flakse rundt mellom vegger, gulv og tak(!) Jeg ble mildt sagt pissredd noe som etterhvert førte til at jeg brente denne boken. (Boken har en lang historie) I ettertid har jeg funnet ut at det som skjedde med boken var at en avdød slektning til meg gjorde disse fysiske manifestasjonene for å skremme meg vekk fra boken og dens innhold (Innholdt blandt annet fremmaning av ånder) Alltså boken i seg selv var hverken "besatt" eller noe slikt, men en avdød slektning, alltså en hjelper til meg ville få meg vekk fra den slags åndelighet. Og brukte mye energi for å statuere et eksempel, eller alltså skremme meg vekk fra boken.
Antall ord: 502
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Ouija brett??

Innlegg av Lilja »

Divine Spirit skrev: Nei, det er ikke en "telefon" over på den andre siden. Men i en typisk setting er det en gjeng ungdommer på hyttetur eller i en kjellerstue som leker seg med et Ouijjabrett. Hvem eller hva som helst kan til enhver tid komme igjennom til hva eller hvem som helst. Og når en gruppe mennesker har et ønske om kontakt så er forhåldene for kontakt tilstede, med eller uten brett. Alltså dess fler som har et ønske om kontakt, dess større er sjansen for at de faktisk får det! (De trenger ikke selve brettet, kan bruke en colaflaska for den saks skyld, alltså hva som helst, eller ingenting.)
Da er vi igjen inne på intensjon framfor hjelpemiddel, og den skal jeg være med på ;)

Det virker bare som om veldig mange tror brettet i seg selv har en eller annen magisk kraft som kan skaffe åndekontakt for hvem som helst, og jeg kjenner det stritter imot inni meg når jeg hører det... Jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle tolke ditt forrige innlegg, nemlig, men nå fikk jeg utfyllende svar :D
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Ouija brett??

Innlegg av Asbjørn »

Ouija er et hjelpemiddel, - som for noen kan fungere greit nok.
Men - man må vite hva man setter igang med.
Som nevnt over, - vil man ikke vite hvem man kommer i kontakt med.

Dette blir omtrent som å ta en telefon, og slå en hel masse tilfeldige numre.
Og så ta samtalene man får på alvor...

Det er dog en vesentlig forskjell, nemlig den at med ouija,
så vet den som svarer hva som foregår, og kan svare ærlig, eller hlde en for narr,
mens en som blir ringt opp tilfeldig, ikke er klar over hensikten, før man evt forklarer det.

Som Divine nevnte, så er ikke ouija et redskap for åndelig søken,- kan til nød gi litt spenning i hverdagen, men man bør vite at svarene man får ikke nødvendigvis har noe med sannhet å gjøre.

A
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links