Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmer om krig

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Pink_heaven

Drømmer om krig

Innlegg av Pink_heaven »

Jeg synes det er veldig spennende med drømmer, om betydning og analyse.

Jeg har svært sjelden ordentlige mareritt, men i det siste har jeg drømt mye om andre verdenskrig. Det er en fæl drøm hvor jeg på forskjellige måter blir fanget, jeg er enten jøde eller kommunist. Den første drømmen var spesiell, ettersom jeg hadde rømt og befant meg i et hus i byen hvor jeg bor, som aldri tidligere har hatt betydning for meg. Senere får jeg høre at dette huset ble brukt til deportasjon av jøder under krigen.

Jeg lurer på om noen har har noen formening om hva dette kan komme av. Om det kan være noe fra forrige liv eller bare en metafor på at det er kaos i mitt virkelige liv. Vet at ingen kan komme med fasitsvar, men hadde vært interessant å høre meninger og lignende erfaringer.

Har til informasjon åpnet meg mye for det åndelige det siste halvåret:)
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pink_heaven

Re: Drømmer om krig

Innlegg av Pink_heaven »

Hmmm, hadde vært koselig med noen svar:)

Må bare legge til en drøm jeg hadde ikke lenge etter jeg jeg postet dette innlegget.

2. verdenskrig igjen, jeg var en annen person, hadde en familie med 2 barn, husker hvordan jeg selv og familien så ut. Vi var jødiske, og hadde et familieselskap. En stund etter gjestene hadde gått, kommer to soldater brasende inn døra. De skyter alle sammen, og jeg er den siste som er igjen. Jeg legger meg ned og spiller død. En av soldatene ser at jeg beveger meg, men velger å overse det for å så gå ned. Jeg skal til å reise meg opp, men plutselig kommer soldat nr 2 inn rommet og skyter meg i bakhodet.

Det som var så spesielt med denne drømmen, er at jeg var en annen person, og jeg husker akkurat hvordan jeg selv, familien og huset så ut. Skremmende. Var hel målløs da jeg våknet den morgenen.

Har noen hatt lignende drømmer?:)
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Dette virket som om drømmen er virkelig levende når du drømmer den.
Jeg har ikke noe fasit svar på om det er metafor eller rest minner fra forje liv ikke vil jeg tippe noe heller.
Men andre verdenskrig er rimelig godt dokumentert så det hadde godt ann og lete litt rundt om kring og kansje du ble litt kloker eller kansje drømen roer seg, hvem vet.
Antall ord: 70
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kiani
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jan 2011 17:51
13
Kjønn (valgfri): Female
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Kiani »

Jeg også var veldig plaget av drømmer fra andre verdenskrig en periode. Min konklusjon er at det er drømmer fra ett av mine tidligere liv. Jeg drømte konstant om en stor plass og den fant jeg ved en tilfeldighet ut at lå i Russland. Da skjønte jeg at det var noe som jeg måtte ta tak i. Jeg har siden meditert på tema og fått de svarene jeg søkte, etter det har drømmene avtatt helt. Jeg vil anta at de drømmene er en påminnelse av noe du skal se nermere på.
Antall ord: 101
Elohim Kiani Michaela Aicha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links