Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Hvilke drømmer drømmer du?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Jun 2009 01:36
- 15
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Tromsø
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 39 ganger
Re: Hvilke drømmer drømmer du?
Jeg har også opplevd lignende ting. Der det virker som jeg er i en slags søvnparalyse og er i en tilstand mellom våkenhet og søvn. Men der jeg likevel helt klart drømmer, eller har en slags hallusinasjon. Dette skjedde spesielt for en del år siden, da jeg i en slik tilstand kunne se at noen kom snikende inn til min seng med et blikk og et ansiktsutrykk som tilsa at vedkommende ville ta meg av dage. Jeg prøvde å bevege meg og rope om hjelp, men det gikk ikke. Da jeg våknet like etter kjentes det ut som om jeg hadde opplevd dette på virkelig.
Det kan jo være mange årsaker til at man opplever slike ting, og det kan godt bare være hjernen som spiller en et puss, og at dette ikke betyr noe som helst. Men rent personlig tror jeg at alle slike opplevelser har en slags mening bak seg, som vi kan tolke. Man skal heller ikke se bort fra at man har vært under påvirkning fra "den andre siden". Hjernen og vår psyke rommer mange hemmeligheter, og denne type opplevelser kan være budskap eller metaforer for hendelser man selv eller noen man er i slekt med eller kjenner har opplevd. Det kan være at underbevisstheten fanger opp ting som har skjedd og transformerer dette til metaforer. Eller forteller metaforisk om noe som ikke har skjedd, men som kunne ha skjedd.
Den drømmen du har hatt om din bestemor vil jeg tolke slik: Din bestemor følger med deg fra den åndelige verden. Hun vet når du ikke har det bra, og vil at du skal vite at hun er der for å støtte deg. Derfor kom hun til deg i din drøm.
Ånder som søker kontakt med en person kan ofte komme til dem når de drømmer.
Det kan jo være mange årsaker til at man opplever slike ting, og det kan godt bare være hjernen som spiller en et puss, og at dette ikke betyr noe som helst. Men rent personlig tror jeg at alle slike opplevelser har en slags mening bak seg, som vi kan tolke. Man skal heller ikke se bort fra at man har vært under påvirkning fra "den andre siden". Hjernen og vår psyke rommer mange hemmeligheter, og denne type opplevelser kan være budskap eller metaforer for hendelser man selv eller noen man er i slekt med eller kjenner har opplevd. Det kan være at underbevisstheten fanger opp ting som har skjedd og transformerer dette til metaforer. Eller forteller metaforisk om noe som ikke har skjedd, men som kunne ha skjedd.
Den drømmen du har hatt om din bestemor vil jeg tolke slik: Din bestemor følger med deg fra den åndelige verden. Hun vet når du ikke har det bra, og vil at du skal vite at hun er der for å støtte deg. Derfor kom hun til deg i din drøm.
Ånder som søker kontakt med en person kan ofte komme til dem når de drømmer.
Antall ord: 319
How about that left hand, Ace?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Nov 2010 12:58
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Drammen
Når jeg var yngre drømte jeg at jeg satt på en slags restaurant, der hvor butikken Kiwi er nå. Plutselig begynte det å brenne, men jeg kom meg ut. Hele drømmen føltes så virkelig. Mange år senere fikk jeg vite det at det faktisk var en restaurant der for mange år siden, lenge før jeg ble født. Den brant ned.
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Merkelig...Haku skrev:Når jeg var yngre drømte jeg at jeg satt på en slags restaurant, der hvor butikken Kiwi er nå. Plutselig begynte det å brenne, men jeg kom meg ut. Hele drømmen føltes så virkelig. Mange år senere fikk jeg vite det at det faktisk var en restaurant der for mange år siden, lenge før jeg ble født. Den brant ned.
Dette minner meg på en gjentagende drøm jeg hadde som liten.
Jeg satt også alltid på en slags kafé. Det var på en terrasse tilhørende et firma der det egentlig bare ble lagd noen skilt eller noe. Og hver gang jeg hadde denne drømmen (det skjedde noen ganger før den stoppet å komme tilbake), så var det slik at jeg og pappa satt der ved et bord. Så begynte det å brenne. Dette var i andre etage, så vi fikk problemer med å evakuere siden folk fikk panikk, og drømmen sluttet alltid brått før vi var kommet oss ut i god behold.
Vet ikke om det var en kafé der tidligere da. Det har jeg aldri undersøkt.
Men drømmen din minte meg om den. Denne føltes også veldig virkelig.
Antall ord: 204
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Skulle tro jeg hadde inntatt mystiske stoffer så rare drømmer som jeg har for tiden. Inatt har jeg drømt en masse greier, men det jeg husker er at jeg satt på do, hørte noe som laget krafselyder, og der satt det jammen en liten hvit rotte inni dorullen Den var jo søt da! :mozilla_smile:
Og litt senere drømte jeg at øyenbrynene mine hadde gått way beyond unibrow. Det vokste lange hår helt nedover nesen og jeg var helt fortvilt i drømmen, sto foran speilet og var nesten på gråten...
Og litt senere drømte jeg at øyenbrynene mine hadde gått way beyond unibrow. Det vokste lange hår helt nedover nesen og jeg var helt fortvilt i drømmen, sto foran speilet og var nesten på gråten...
Antall ord: 99
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Sep 2010 17:42
- 14
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 3 ganger
Jeg drømmer alltid så utrolig mye rart hvis jeg sover på dagtid. Begge gangene jeg har opplevd søvnparalyse har vært på dagtid. For et par dager siden hadde jeg en merkelig drøm; i "drømmen" visste jeg at jeg lå og sov, kroppen føltes utrolig tung og sank litt ned i madrassen, drømte så at jeg halveis begynte å gå ut av kroppen min. Ikke noe sånn at jeg så meg selv, men mer som at kroppen lå litt tungt ned i madrassen mens "jeg" beveget meg litt oppover. Så husker jeg ikke noe særlig mer. Kan dette kun ha vært en drøm eller noe annet?
Antall ord: 115
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2006 22:22
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i mitt lille rike
Undersøk det da vel ludo hadde vært spennende å høre om det er noe i detludoburgero skrev:Merkelig...Haku skrev:Når jeg var yngre drømte jeg at jeg satt på en slags restaurant, der hvor butikken Kiwi er nå. Plutselig begynte det å brenne, men jeg kom meg ut. Hele drømmen føltes så virkelig. Mange år senere fikk jeg vite det at det faktisk var en restaurant der for mange år siden, lenge før jeg ble født. Den brant ned.
Dette minner meg på en gjentagende drøm jeg hadde som liten.
Jeg satt også alltid på en slags kafé. Det var på en terrasse tilhørende et firma der det egentlig bare ble lagd noen skilt eller noe. Og hver gang jeg hadde denne drømmen (det skjedde noen ganger før den stoppet å komme tilbake), så var det slik at jeg og pappa satt der ved et bord. Så begynte det å brenne. Dette var i andre etage, så vi fikk problemer med å evakuere siden folk fikk panikk, og drømmen sluttet alltid brått før vi var kommet oss ut i god behold.
Vet ikke om det var en kafé der tidligere da. Det har jeg aldri undersøkt.
Men drømmen din minte meg om den. Denne føltes også veldig virkelig.
Antall ord: 224
*****Love*****
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Inatt drømte jeg noe veldig merkelig.
Husker ikke klart hva jeg drømte, bare små deler av det.
Jeg ble lucid og kunne styre drømmen, og dette ble jeg også bevisst over i en "større grad" også.
For jeg ble bevisst over at jeg ble bevisst over det. Sikkert kronglete forklart.
Så i den ene delen av drømmen jeg husker, så var det slik at jeg kunne skru av og på fargene i drømmen min. Jeg befant meg i en koselig liten landsby og benyttet meg av å kunne fly/sveve lett gjennom gatene her... første gang på lenge jeg drømmer at jeg kan fly igjen... det er sikkert mange år siden sist. Men jeg kunne som sagt se i svart-hvitt, så jeg valgte å drømme deler av drømmen i svart-hvitt, men jeg flakket med øynene, så kunne jeg justere fargene på det jeg drømte også.
Da valgte jeg mye sterkere farger enn til vanlig, og alt bare skinte og ble mye vakrere!
Det var en helt fantastisk følelse! Bare det at alle farger og synsinntrykket ble så mye tydligere, klarere, levende... det var ubeskrivelig... og dette i tillegg til følelsen av å kunne fly.
Men vet du hva som var det rareste? Det var det at når jeg ble FOR bevisst over at jeg hadde en lucid drøm, så våknet jeg - ut av drømmen - ved å styre meg ut av drømmen, uten at jeg egentlig ville det - men jeg prøvde... og angret... for jeg kom bare delvis tilbake i drømmen, men innså etterhvert at det ble mer og mer et selvbedrag/ønsketenkning, der jeg egentlig nå hadde vekket meg selv... Men første delen av den lucide drømmen var drøm altså!
Hva tror dere dette betyr? Noen formening om hva det innebærer å kunne vekke seg selv på denne måten, for så å angre? Jeg ville jo bare eksperimentere og leke litt jo!
Husker ikke klart hva jeg drømte, bare små deler av det.
Jeg ble lucid og kunne styre drømmen, og dette ble jeg også bevisst over i en "større grad" også.
For jeg ble bevisst over at jeg ble bevisst over det. Sikkert kronglete forklart.
Så i den ene delen av drømmen jeg husker, så var det slik at jeg kunne skru av og på fargene i drømmen min. Jeg befant meg i en koselig liten landsby og benyttet meg av å kunne fly/sveve lett gjennom gatene her... første gang på lenge jeg drømmer at jeg kan fly igjen... det er sikkert mange år siden sist. Men jeg kunne som sagt se i svart-hvitt, så jeg valgte å drømme deler av drømmen i svart-hvitt, men jeg flakket med øynene, så kunne jeg justere fargene på det jeg drømte også.
Da valgte jeg mye sterkere farger enn til vanlig, og alt bare skinte og ble mye vakrere!
Det var en helt fantastisk følelse! Bare det at alle farger og synsinntrykket ble så mye tydligere, klarere, levende... det var ubeskrivelig... og dette i tillegg til følelsen av å kunne fly.
Men vet du hva som var det rareste? Det var det at når jeg ble FOR bevisst over at jeg hadde en lucid drøm, så våknet jeg - ut av drømmen - ved å styre meg ut av drømmen, uten at jeg egentlig ville det - men jeg prøvde... og angret... for jeg kom bare delvis tilbake i drømmen, men innså etterhvert at det ble mer og mer et selvbedrag/ønsketenkning, der jeg egentlig nå hadde vekket meg selv... Men første delen av den lucide drømmen var drøm altså!
Hva tror dere dette betyr? Noen formening om hva det innebærer å kunne vekke seg selv på denne måten, for så å angre? Jeg ville jo bare eksperimentere og leke litt jo!
Antall ord: 333
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 13 Aug 2010 10:43
- 14
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 29 ganger
Akkurat det med å vekke seg selv tror jeg har med... ja - vi blir ivrige, for ivrige - kan skje i mange sammenhenger det. Typisk at nå vi konser for mye på det vi gjør så går det galt. I drømme tror jeg det er ekstra viktig å la ting skje, og ved lucid drøm blir det vanskelig å holde den balansen.
Ang drømmen så tror jeg at det var en realiseringsdrøm - hos deg. At en del av deg opplever at det er mange måter å se ting på. Litt sånn ala "det handler ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det" - at du kunne se samme landskap i forskjellige grader, fra svart hvitt til uendelig vakre farger. Inspirasjon er min tolkning.
Ang drømmen så tror jeg at det var en realiseringsdrøm - hos deg. At en del av deg opplever at det er mange måter å se ting på. Litt sånn ala "det handler ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det" - at du kunne se samme landskap i forskjellige grader, fra svart hvitt til uendelig vakre farger. Inspirasjon er min tolkning.
Antall ord: 128
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Ah! Viktig poeng!Atmi skrev:Akkurat det med å vekke seg selv tror jeg har med... ja - vi blir ivrige, for ivrige - kan skje i mange sammenhenger det. Typisk at nå vi konser for mye på det vi gjør så går det galt. I drømme tror jeg det er ekstra viktig å la ting skje, og ved lucid drøm blir det vanskelig å holde den balansen.
Igår så jeg en dokumentar om akkurat det å "IKKE tenke på" og hvor mye slik negativ tenkning kan ødelegge. Vi fikk se en mentalist intervjue en sirkusartist/linedanser som i løpet av sin mangeårige karriere aldri hadde falt ned fra linen. Og nå ba mentalisten han instendig om å gå opp dit og danse igjen, men denne gangen fokusere bra på å ikke rote til noe.
Og linedanseren ramlet, gitt.
Dessuten er det du sier gjenkjennelig, for jeg husker at det var fokusen min som gjorde at jeg våknet. Fristelsen var liksom stor, for jeg tror jeg trodde i drømmen at jeg på mirakuløst vis kunne "kombinere drømmen med virkelighet" eller noe sånt abstrakte greier...
Ja, mye mulig. Får håpe jeg er på vei dit, for det har vært en lang periode med dysterhet nå.Ang drømmen så tror jeg at det var en realiseringsdrøm - hos deg. At en del av deg opplever at det er mange måter å se ting på. Litt sånn ala "det handler ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det" - at du kunne se samme landskap i forskjellige grader, fra svart hvitt til uendelig vakre farger. Inspirasjon er min tolkning.
Og igår gikk jeg på enda en smell, så det er vel tid for å skifte litt perspektiv på ting nå.
Konfrontere situasjonen og la den gi slipp, for å komme seg videre.
Inspirasjon har du kanskje også rett i; det har skjedd en del den siste tiden.
Ting som har stått for fall, mange endringer, enkelte ting i gjære, forhåpentligvis en ny jobb rundt hjørnet - men dette er noe jeg avventer svar på. Samtidig som andre mindre hyggelige forandringer, nok en venn som flytter langt vekk, dyre tannlegeregninger, dårlig økonomi. Hodet mitt har fått en del å bryne seg på den siste tiden - jeg tror drømmen kanskje forsøker å si meg det du sier her; at jeg må fokusere på hvordan jeg tar det, fremfor hvordan jeg har det.
Svart-hvitt til farger... det var en veldig fin tolkning av deg... likte den!
Antall ord: 426
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Dere. Sånn rent hypotetisk. Hvorfor drømmer man noen ganger om.. hva skal man kalle det.. intimitet? med personer man vet med seg selv at man absolutt ikke er interessert i - noen ganger tvert om?
Drømte at jeg og en fra skolen.. ja you know, og skjønner ikke hvorfor, fordi det var så... tilfeldig. Jeg syns ikke han er spesielt hyggelig, og snakker med ham ca fem ganger i året, så skjønner ikke helt hvorfor man skal gå hen og drømme om det da.
Og en gang så drømte jeg til og med om... ja, det er for ekkelt, men hvis jeg nevner Ødipus-syndromet... så kan dere tenke dere til resten... og så har jeg egentlig prøvd å fortrenge drømmen siden det er så syyykt disgusting. Men! Hvorfor drømmer man sånt hvis drømmene, som Freud sier, liksom skal være undertrykte ønsker fra underbevisstheten..?
Drømte at jeg og en fra skolen.. ja you know, og skjønner ikke hvorfor, fordi det var så... tilfeldig. Jeg syns ikke han er spesielt hyggelig, og snakker med ham ca fem ganger i året, så skjønner ikke helt hvorfor man skal gå hen og drømme om det da.
Og en gang så drømte jeg til og med om... ja, det er for ekkelt, men hvis jeg nevner Ødipus-syndromet... så kan dere tenke dere til resten... og så har jeg egentlig prøvd å fortrenge drømmen siden det er så syyykt disgusting. Men! Hvorfor drømmer man sånt hvis drømmene, som Freud sier, liksom skal være undertrykte ønsker fra underbevisstheten..?
Antall ord: 155
☮
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 12 Mar 2008 05:09
- 16
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
Jeg drømte igår at jeg titta på yr.no og det var -49 grader på hjemplassen min, -69 grader i nabo bygda og -109 grader på Sokna (kaldt tettsted 45 min unna hjemplassen)
Kulda har virkelig satt ett støkk i meg
Kulda har virkelig satt ett støkk i meg
Antall ord: 44
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Dybden av det klarer jeg ikke forklare deg, for det vet jeg ikke selv.Diablesse skrev:Dere. Sånn rent hypotetisk. Hvorfor drømmer man noen ganger om.. hva skal man kalle det.. intimitet? med personer man vet med seg selv at man absolutt ikke er interessert i - noen ganger tvert om?
Så noe Freud blir det ikke. Men jeg tror likevel at det på grovt sett kan forklares med at vi drømmer om ting som underbevisstheten vår ikke har fått utløp for.
Altså, jeg skal forsøke å forklare litt hva jeg mener skjer. Vi tar han der fra skolen som eksempel:
Når du IKKE tenker på ham til vanlig, så kanskje underbevisstheten din snappet opp en gang at du ikke tenker på ham til vanlig. Ja, banalt sagt - men i det øyeblikket underbevisstheten din får bekreftet dette (det kan være en tanke som streifet deg en gang, uten at du var klar over det) så begynner underbevisstheten din å jobbe med saken. Kanskje finne en forklaring på hvorfor du ikke tenker på ham på den måten, selv om du bevisst sett ikke bryr deg.
For underbevisstheten vår lever sitt eget liv til en viss grad. Vet ikke om du helt skjønte hva jeg mente med det jeg sa nå, for jeg har ikke lett for å formulere det riktig, men det jeg prøver å si er altså at tanken "Han der har jeg aldri tenkt på" blir på en måte "bevisst" i underbevisstheten din, og tankene på det planet kan også begynne å spinne. Hvilket jo nettopp resulterer i at vi drømmer. Andre ganger kommer det jo klarere frem fordi vi egentlig er klar over at vi på abstrakt vis har tenkt på ting som igjen kommer tydeligere frem i drømmene våre. Mens andre ganger dreier drømmene seg om de villeste ting vi overrasker oss selv med.
Underbevisste ønsker tror jeg ikke det nødvendigvis er.
Ikke bokstavelig talt. Men intimitet dreier seg jo slett ikke bare om sex. Og sex kan også vært metaforer... andre typer intimitet i overført betydning... for noen andre mer reelle ønsker.
Er du med?
Dessuten er nok det du sier om Ødipus-greiene langt mer vanlig enn du tror, men jeg tror folk flest fortrenger det og glemmer det med tiden. Det er ikke sånt folk har lyst å snakke om egentlig.
Jeg har selv hatt noen veldig åpne venner som ikke har hatt noen filtere og snakket om slike drømmer og vært ordentlig frustrerte over det. At de ikke har klart å få drømmene ut av hodet.
Og jeg har selv drømt sånne ting. Forstyrrende greier.
Kanskje det enkelt og greit bare dreier seg om et ønske om mer kontakt eller vanlig selskap?
Slike ønsker som i drømmene plutselig blir noe helt annet. Eller kanskje det tvert imot også kan dreie seg om det motsatte - at man egentlig opplever en person (i våken tilstand da) som for nærgående? Jeg glemmer enda ikke en drøm jeg hadde som var slik, og det var om bestekameraten min på ungdomsskolen. En kan vel enkelt og greit si det slik at jeg forsto det at jeg aldri skulle gjøre karriere som homofil. Hele drømmen ga en plagsom og forvirrende slags skamfølelse i lang tid etter. Og jeg har aldri hatt sånne tanker når jeg har vært med bevissthet...
Så jeg tror slike ting egentlig bare kan speile andre typer ønsker, og at det slett ikke alltid kan tas bokstavelig. Har ikke Sigmund Freud et barnebarn vi kan stille spørsmål til?
Antall ord: 734
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Jo, kanskje til og med et barn (som sikkert er utgammal nå). Tusen takk for svar på det, deilig å få litt input fra andre på sånne ting... heh! Og jo, det du sier her:
syns jeg virker plausibelt. Det er iallefall et godt alternativ til forklaring, jeg skjønner hva du mener. Og nå velger jeg rett og slett å ikke tenke noe mer på det. :mozilla_smile:ludo skrev:det jeg prøver å si er altså at tanken "Han der har jeg aldri tenkt på" blir på en måte "bevisst" i underbevisstheten din, og tankene på det planet kan også begynne å spinne. Hvilket jo nettopp resulterer i at vi drømmer.
Antall ord: 113
☮
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Jeg hadde en sprø drøm i uka som gikk nå.
Jeg husker drømmen i fra et punkt der jeg får fokus på mitt høyre håndledd, rett ved den ytre knoken. Der legger jeg merke til en liten bylle, som jeg selvfølgelig må klemme på.
Huden brister og så tyter det ut en slange, sånn gul og sort stripete. Den er på tykkelse med en blyant, kanskje litt tynnere. Uannsett, jeg drar så denne ut siden den ikke kommer ut helt av seg selv og selvfølgelig fordi jeg ikke har noe ønske om å ha den der. Lengden på den kan en også sammenligne med en blyant. Den er forresten sånn halvveis i live.
En lite stund etterpå så legger jeg merke til at det kommer noe mer så jeg klemmer litt til, da kommer det en til slange til, den er lik den første men denne har ligget lenger og er begynt å bli sånn hvitaktig. Denne er altså død.
Så jeg spør samboern om han kan ta den ut for meg for jeg er rett den skal ryke hvis jeg drar den ut selv, og jeg har jo bare en hånd å jobbe med. Når han tar den ut så står vi plutselig på et verksted, det er gamle presser der inne.
Jeg legger så merke til at det er småslanger rundt omkring der inne, dette synes jeg er litt ekkelt med de er jo ikke farlige. Tanken går så til at vi er i Australia, som om det er forklaringen på slangene.
Plutselig så legger jeg merke til en stor brun giftig slange som ligger sammenkveilet under en presse. Denne blir hissig og setter etter oss. Samboern tar da en stol og forsøker å holde slangen fra seg med den. Vi løper litt sånn frem og tilbake begge to. Plutselig så hiver samboern fra seg stolen og løper ut utgangsdøra, og smeller døra igjen. Da står jeg der alene, klarer å få tak i stolen og forsøker å holde slangen borte fra meg med den, men den finter seg bare mellom stolbenene. Jeg føler mye i dette øyeblikket, jeg føler meg sviktet fordi han bare løp ut og lot meg stå der alene og ikke minst så synes jeg det er dårlig gjort at han smelte døra igjen etter seg istedet for å la den stå åpen for at jeg kunne ha kommet meg lettere ut. Neste øyeblikk så når slangen meg og setter tennene i låret mitt. Det jeg da tenker er bare at jeg synes det var dårlig gjort å bare stikke fra meg. Så våkner jeg
Jeg husker drømmen i fra et punkt der jeg får fokus på mitt høyre håndledd, rett ved den ytre knoken. Der legger jeg merke til en liten bylle, som jeg selvfølgelig må klemme på.
Huden brister og så tyter det ut en slange, sånn gul og sort stripete. Den er på tykkelse med en blyant, kanskje litt tynnere. Uannsett, jeg drar så denne ut siden den ikke kommer ut helt av seg selv og selvfølgelig fordi jeg ikke har noe ønske om å ha den der. Lengden på den kan en også sammenligne med en blyant. Den er forresten sånn halvveis i live.
En lite stund etterpå så legger jeg merke til at det kommer noe mer så jeg klemmer litt til, da kommer det en til slange til, den er lik den første men denne har ligget lenger og er begynt å bli sånn hvitaktig. Denne er altså død.
Så jeg spør samboern om han kan ta den ut for meg for jeg er rett den skal ryke hvis jeg drar den ut selv, og jeg har jo bare en hånd å jobbe med. Når han tar den ut så står vi plutselig på et verksted, det er gamle presser der inne.
Jeg legger så merke til at det er småslanger rundt omkring der inne, dette synes jeg er litt ekkelt med de er jo ikke farlige. Tanken går så til at vi er i Australia, som om det er forklaringen på slangene.
Plutselig så legger jeg merke til en stor brun giftig slange som ligger sammenkveilet under en presse. Denne blir hissig og setter etter oss. Samboern tar da en stol og forsøker å holde slangen fra seg med den. Vi løper litt sånn frem og tilbake begge to. Plutselig så hiver samboern fra seg stolen og løper ut utgangsdøra, og smeller døra igjen. Da står jeg der alene, klarer å få tak i stolen og forsøker å holde slangen borte fra meg med den, men den finter seg bare mellom stolbenene. Jeg føler mye i dette øyeblikket, jeg føler meg sviktet fordi han bare løp ut og lot meg stå der alene og ikke minst så synes jeg det er dårlig gjort at han smelte døra igjen etter seg istedet for å la den stå åpen for at jeg kunne ha kommet meg lettere ut. Neste øyeblikk så når slangen meg og setter tennene i låret mitt. Det jeg da tenker er bare at jeg synes det var dårlig gjort å bare stikke fra meg. Så våkner jeg
Antall ord: 458
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.phpPssst, spis og vær glad!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Feb 2007 11:17
- 17
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 51 ganger
De roper på meg. De hvileløse ansiktene. De ønsker fortelle meg noe, men jeg skjønner ikke hva. De kommer til meg i drømmene, de kommer når jeg lukker øynene. Det er som de vil fortelle historier, men jeg kan og vil ikke høre dem. Jeg har ikke tid, og kanskje har jeg ikke motet heller.
Men de er der slik de alltid har vært med sine stemmer som flyter ut i et hav av uforståelighet. De viser meg bilder av tider som har vært og tider som er som om det er noe jeg skulle ha sett men ikke ser.
Om morgenen når jeg åpner øynene og minnene bølger i meg skulle jeg ønske jeg så hele bildet, men så tar jeg til takke med forståelsen at slik er drømmer. Og mens duften av nytrukket kaffe fyller rommet våkner en ny spennende dag til liv.
Men de er der slik de alltid har vært med sine stemmer som flyter ut i et hav av uforståelighet. De viser meg bilder av tider som har vært og tider som er som om det er noe jeg skulle ha sett men ikke ser.
Om morgenen når jeg åpner øynene og minnene bølger i meg skulle jeg ønske jeg så hele bildet, men så tar jeg til takke med forståelsen at slik er drømmer. Og mens duften av nytrukket kaffe fyller rommet våkner en ny spennende dag til liv.
Antall ord: 158
StormS
http://www.paranormal.no
http://www.paranormal.no
Hide post links |