Drømmer, NDO & ut av kroppenHjelpere i drømmer

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Atrabab Terra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jun 2010 03:17
14
Kjønn (valgfri): Mest mann
Lokalisering: Vestfold

Hjelpere i drømmer

Innlegg av Atrabab Terra »

Jeg drømmer med ujevne mellomrom at en, og noen ganger to, "vesener" følger meg på venstre side og litt bakenfor. Ofte går vi nedover en vei med skog på begge sider, og denne følgesvennen gir meg instruksjoner og korrigeringer mht. hvordan jeg skal kontrollere evnen til å sveve/fly og lignende. Det hender også at han dukker opp midt i en vanskelig manøver, og gir meg tips. Jeg har hatt store problemer med å dosere energiene når jeg drømmer med bevissthet, men nå klarer jeg som oftest å bestemme selv om jeg bare vil sveve noen cm. over bakken - eller fly høyt. Hjelperen har også lært meg at når jeg er redd for at ting går for fort/for langt er det ikke noe å være fysisk redd for, siden jeg tross alt "bare" drømmer. Det har f.eks. ført til at jeg noen ganger klarer å fly gjennom fysiske hindere der jeg tidligere var livredd for å kræsje. Hver gang jeg klarer å huske dette tar drømmen en helt ny retning.

Er det andre her som har erfaringer med hjelpere i drømmene sine? Min hovedhjelper er kun vennligsinnet så langt jeg har erfart, men det forhindrer jo ikke at rester av den våkne fornuften stritter i mot til tider ;-) Den som noen ganger følger like bak min hjelper er jeg mer usikker på..
Antall ord: 236
Virkeligheten overgår alltid fantasien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
myrra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jul 2010 07:44
14

Re: Hjelpere i drømmer

Innlegg av myrra »

Heia du....
det du forklarer der har jeg hatt opp igjennom hele barndommen og til tider i voksentid og.
Jeg har alltid lurt på om det har noen betydning enten om jeg har hatt det såpass ustabilt at i mine drømmer vil jeg bare flykte eller om der er noe annet.
I drømmene er jeg gjerne "åndelig" i den form at når jeg kommer inn i det stadiet der jeg svever så skjer alt med ren tankekraft, Der er og en dame hos meg med en dårlig energi som jeg på en måte må overvinne.Denne damen er mørk med langt hår, slank og en pen dame i tidlig 40 årene.

Hvorfor jeg drømmer dette gang å gang hvet jeg ikke og om det har en betydning hvet jeg ikke heller men var "godt" å høre at andre og drømmer liknende ting og funderer på det i ettertid:)

Myrra
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Atrabab Terra
Nybegynner
Nybegynner
14

:mozilla_smile:
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

myrra
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av myrra »

Det har du helt rett i:)
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Atrabab Terra
Nybegynner
Nybegynner
14

Hei Myrra!

Det er mange måneder siden jeg har lagt merke til min hjelper nå, selv om livet har vært litt ustadig. Selv opplever jeg at slike møter i drømme oppstår uten en sammenheng med hvordan det "virkelige" livet går. Kanskje med unntak av at om jeg er veldig stresset ift. morgendagen når jeg legger meg, dukker slike drømmer ikke opp.

Har du et bilde av utseende på de/hun du har møtt i drømme? Jeg har ikke det, men i fantasien min minner han om meg selv.. Bare at han har den oversikten jeg ikke har bevisst. Det er selvfølgelig en mulighet for at denne hjelperen bare er en underbevisst figur hjernen min skaper for å fortelle meg det jeg allerede vet. Men det føles ikke slik i hvert fall, og svaret får jeg aldri..
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

myrra
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av myrra »

heia, og takk for tilbakemelding,
Ja ansiktet hennes har jeg sett er en flott dame som jeg i drømme må beskytte meg mot da hun ikke er et godt "meneske" men noe annet enn det, hva hun er kan jeg ikke si.
I disse drømmen blir det umidlbart en "kamp" mellom oss to og en følelse av å måtte overleve..
Drømmen ender jo alltid med at jeg klarer å "fly" "sveve" bort fra henne.
Jeg har og en mannsfigur i mangen av drømmene.
Han er og mørk og tilsynelatende snill og trygg.
Jeg har alltid mye vann rundt meg (har vannskrekk) og hører alltid barne gråt i det fjerne..
Det flyter en baby forbi meg på en trestubbe og jeg prøver iherdig å redde denne men rekker liksom ikke så langt.. lenger borte står denne mannen som jeg blir trukket mot da han representerer trygghet, hanholder rundt meg trygt å godt til han etter en stund klemmer hardere og hardere rundt meg til det gjør vondt og ikke kommer meg løs, når jeg snur hode mitt og ser på han er han alt annet enn snill å trygg, jeg kan se alle mine nærmeste i det fjerne både familie og venner, nærmest apatiske er de... igjen klarer jeg å løsrive meg å løpe alt jeg orker for å så drukne(verste døden jeg kan tenke meg)eller jeg begynner å fly igjen...disse drømmene er rett og slett grusomme og jeg vekker ofte min samboer fordi jeg skriker eller griner i søvne.Følelsen jeg våkner med sitter gjerne i meg hele dagen etter, en vond stor klump i magen...og lurer mangen ganger på hvorfor jeg drømmer slik,har det med opplevelser i barndommen å gjøre eller er alt bare rent oppspinn fra mitt rotete hode.Jeg ser nå på meg selv som oppadgående med tre barn, mann og jobb.Men er såååå på søken etter noe mer med livet enn det en kan se å føle på.
Jeg er så sikker på at det er noe bare vi søker etter det og har tolmodighet.
Hva tenker der? noen synsvinkler?
Myrra
Antall ord: 370

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Atrabab Terra
Nybegynner
Nybegynner
14

Du vil alltid være den eneste som fullt ut kan tolke drømmene dine, men jeg vet fra mine egne drømmer at temaer som gjentar seg betyr noe. Mange er bare vanlige bearbeidelser av det livet har å by på for tiden, men enkelte drømmer skiller seg ut i den grad at jeg ikke klarer å avfeie dem som nattlig fantasi/terapi. Jeg tror rett og slett de drømmene er glimt av en større virkelighet de fleste ikke har kontakt med i våken tilstand.

Ps: Siden begge du nevner fra drømmene ender som motstandere, tror jeg du bør forsøke å konfrontere dem når de blir ubehagelige. Vær sterk og fortell dem hva du mener om du er bevisst nok til å huske på det neste gang du treffer en av dem. I nesten all drømming med litt bevisst kontroll vil du oppleve at det du konfronterer/slutter å frykte skrumper inn og drømmen tar en helt ny vending.
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links