Fakta, teori & skepsisVi nærmer oss 7 milliarder mennesker

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Vi nærmer oss 7 milliarder mennesker

Innlegg av ludoburgero »

...og ting går ut av kontroll.
Ikke bare vil vi stå ovenfor et gigantisk fattigdoms- og sultproblem, vel... grunnet vår levemåte i fråtsing og overkonsum på den ene siden og manglende vilje til å dele... men vi vil også til slutt være overbefolket med tanke på plass, vi vil få flere pandemier, vi vil etter årenes løp bare være så mange at vi knapt kan bevege oss.

Hva tenker dere om dette? Tror dere ikke at noen ønsker å gjøre noe "forebyggende"?

Jeg har lest en hel haug med konspirasjonsteorier og sett en god del videoer gjennom årene, også ganske objektive (slik jeg ser det - les og le av den latterlige ironien) dokumentarer.

La oss tenke logisk for et øyeblikk, uten å gå for mye i dybden:
Slik vi lever idag, så kan det på mange måter virke ut som om det er viktigst at vi kjøper mest mulig på ting. Om vi skal frekke oss til litt og kalle det "systemet", så fungerer systemet slikt at vi er en masse mennesker som skal selge våre produkter for å kunne få inn penger nok til å overleve. Og da trengs det selvfølgelig også mange kjøpere.

Vi trenger produsenter og forbrukere. Tror vi, da, ettersom det er enklere enn å være selvforsynt. Og fordi grådighet er noe iboende i oss alle. Mye vil ha mer, alt blir etterhvert overdrivelse og besettelser - og det går alltid utover moralen, slik at den på mange vis vil forfalle.
Dømt til å være slik. Men jeg mener at det må stoppe et sted. For det er en karusell som ikke går opp i opp. Nå har vi store bankmenn som driver denne verden, og enten du liker det eller ikke er det noe som med all sin rett kan kalles en maktelite:

Vi har mennesker som Rotschild-familien og andre som bokstavelig talt styrer økonomien vår. Den er lagt opp, veldig grovt og enkelt fortalt (og dermed mangelfullt, beklager) slik at folk skal låne masse penger for at det i det hele tatt skal bli "produsert" mer penger. Har du ikke noen gang tenkt på at penger er ikke bare noe som vokser av seg selv? De må trykkes... eller, nå er mye elektronisk og lite faktisk trykket iforhold til før, men saken er at noen må likevel OPPRETTE disse pengene. Ingenting i økonomiens verden skaper seg selv. Alt er virtuelt.

Nå kan man jo si så mye rart om hvem de har forbindelser med, men ser man på blodsbånd mellom kongelige og andre statsoverhoder, sittende i regjeringer og annet, så er det et merkverdig antall mennesker som har giftet seg med maktmennesker innenfor denne makteliten, disse bankmenn og deres avkom. Og vi har en fyr som heter David Rockefeller som mange har hørt om. En av verdens rikeste og mest velstående menn.

Merkelig nok har Rockefeller finansiert veldig mye suspekt, også mye som har med helse å gjøre. Han har en finger med i spillet når det gjelder utvikling av vaksiner, og han har også deltatt på samtlige Bilderberg-møter, hvor maktmennesker fra hele verden samles i hemmelighet for å diskutere ting vi aldri får vite om. Trodde du at det avisene skriver til deg er granskende journalistikk og at de er uavhengige? Tro om igjen; de skriver aldri et ord om Bilderberg, likevel er det dokumentert i massevis, og sikkerheten er så høy at det er helt ufattelig.

Det er bare til å søke det opp, og Bilderberg skrives om på Wikipedia også.

Så tenker jeg... at våre kjære venn Rockefeller ganske sjokkerende en gang uttalte at:
"Noe må gjøres med denne stadig voksende befolkning. Noen må tørre å gjøre noe med problemet."

Er ikke dette en ALARMERENDE TING Å SI når man finansierer vaksiner og er en av initiativstakerne til Bilderberg-møter hvor Stoltenberg, Siv Jensen og mange andre har vært æresmedlemmer? Hva vet disse politikerne som ikke vi vet?

Jeg har diskutert dette på privaten også med et tidligere aktivt forummedlem, og han er ikke her inne lengre såvidt jeg vet, om han ikke er her med et nytt nick, men han spurte meg om det ikke var ulogisk hvis det var sånn at vi skulle kjøpe og kjøpe, sånn... hvis de skal tjene sine formuer på dette? Og jo - det er sant - men etterhvert bryr man seg ikke om penger lengre. Når begjæret for penger gir seg, så blir det neste bare makt. Makt over andre mennesker.

En kan jo si det sånn at mange av disse i makteliten er tross alt styrt av ideologi og religiøs overbevisning. Se bare på hvor innflettet religion og politikk har vært i USA...
"God bless America" - i mange år nå. Og ikke særlig overraskende er det de neokonservative, som de kalles, som styrer politikken der borte. Disse syke menneskene med sin syke agenda har foreslått at for å få befolkningen til å støtte en krig i Irak måtte de ha en trussel, enten den var ekte eller iscenesatt. Og at det de trengte var et nytt "Pearl Harbour".

Dette er dokumentert, og alt det jeg sier her er nedskrevet og sant:
Pearl Harbour som vi alle har hørt om, var et angrep amerikanske myndigheter gjorde på sine egne for å ha en grunn til å angripe det de anså som fienden.

Sjokkert? Nei, du visste det kanskje fra før. Men hvis du tar en titt på noe som heter PNAC, som er en rapport der disse neokonservative har lagt frem sine ønsker for fremtiden, hvor USA skal være en verdensomspennende stormakt som styrer resten av verden, kan du se alle de tingene de har planlagt skulle skje, for så at det plutselig bare skjedde. For eksempel angrepet på World Trade Center. PNAC står for "Project for a New American Century".

Og nå kommer sikkert flere av dere til å riste på hodet, men jeg har sett det jeg nå skal vise dere i videoklippet her, skje flere ganger selv. Ikke overraskende skjer det stadig og støtt når det er godvær og når sola skinner på sitt klareste. Det er lenge siden jeg har vært i en storby hvor det har vært blå og skinnende klar himmel nå på lenge. Spesielt de siste 4-5 årene.

Gjør opp din egen mening, og ta gjerne overbevisningen til han dansken som snakker dårlig engelsk med en klype salt. Opp til deg, men når fly aldri går over denne strekningen til vanlig, og det plutselig dukker opp 5 fly, så 10 fly, og innen en time 20 fly på samme luftrom hvor det ikke er regelmessige flyvninger, ja da kan man virkelig begynne å lure:

Antall ord: 1147
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Re: Vi nærmer oss 7 milliarder mennesker

Innlegg av ludoburgero »

Jeg legger til denne også, jeg, siden jeg liker sangen og har et nostalgisk forhold til den.
I min "generasjon" så var The Orb og flere andre electronica-artister en del av hverdagen ;)
Herlig låt:

PS: Ikke meningen å vinkle denne debatten inn på kun disse flystripene, så jeg håper på noen meninger her, men også utover makt, forbruk, økonomisk kollaps (som jeg tror snart kommer), Bilderberg, politikk og/eller hva annet dere andre har å tilføye her.

Uansett er dette et godt eksempel på en måte å gjøre oss "maktesløse".
Ta oss ovenfra med kjemikaler. Nå som vi har HAARP-teknologi kan de jo forsåvidt alltid ta oss underfra også, ved å forårsake jordskjelv. Værmanipulasjon er noe som høres søkt ut men som også er høyteknologiske nyvinninger som fremdeles er under utvikling. Det er ikke tøys, og det er dokumentert.

Håper flere retter fokus mot slikt og leser litt om det dersom de synes det er interessant.
Hvis ikke må man jo for all del bare leve med "tilstrekkelig informasjon slik at man kan leve det livet man vil". For jeg er ikke ute etter å tvinge på noen en slags sannhet her. Uansett synes jeg det er greit å engasjere seg i hvis det er tilfelle at noen forsøker å redusere befolkningsmengden, for man vil neppe være en av de rammede selv - eller at våre nærmeste skal være det.

Eller... for fremtidens skyld: hva er etisk og uetisk her?
Vi står ovenfor et verdispørsmål, og det er kanskje ikke til å unngå en viss kynisme:

Kan drap på mennesker idag forsvares hvis vi i fremtiden da ikke vil overbefolke planeten?
Altså for fremtidens skyld? Eller bør "naturen ta seg av oss på egenhånd uten menneskers inngripen"?

Spørsmålene bør kanskje stilles, og jeg vil gjerne understreke at jeg ikke forsvarer drap på mennesker. Vi har drept dyr i alle år og vi har også drept et betydelig antall mindre mennesker. Kriger og slikt er noe som har pågått gjennom hele historien. Men jeg tror kanskje nå at vi får smake vår egen medisin, og at vi er på kanten til utryddelse, uten at jeg blir paranoid og løper rundt i vill frykt av den grunn. Det er uansett til å ta og føle på at noe holder på å skje.

Survival of the **, kanskje, men skitt fiske... vi liker da tydeligvis å være styrt og er jo så godt oppdratt av myndighetene og massemediene nå at vi liker å bare ligge og døse og dvele i denne apatiske modusen. Så hvorfor ikke bare tøye det enda lengre.

Vi er jo lurt til å tro at vi tar frie valg, og da frasier vi oss jo egentlig fri vilje. Vi har byttet ut frihet med kunstig frihet og såkalt bedre sikkerhet, og da fortjener vi ingen av delene.

Ingen kan iallefall si noe på det:
Dette er en meget langsiktig, gjennomført, kompleks og intelligent agenda - som er så omfattende når det gjelder såkalte "nyttige idioter" og medhjelpere til agendaen, at det er ufattelig av proporsjoner og velorkestrasjon! Det er nesten så jeg har en liten smule respekt for denne store planen, hvor enn smakløs den er. Husk at Hitler også var intelligent.

Og... tja... trenger man egentlig være så intelligent når folk er så dumme?

For det er vi alle sammen i flertall. Vi er flokkdyr og vi liker suggesjon.
På tide å bryte ut av denne dvalen, er det ikke?
Antall ord: 600

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Tja, vi legger til enda en da, mens vi er i gang:

For objektivitetens skyld, så får vi høre hva Meterologisk Institutt også sier.
Værmodifikasjon skjer. Men her er det altså den stokk dumme programleder som forsøker å latterliggjøre, mens representanten fra Meterologisk Institutt virker som å forholde seg til tema selv om han virker litt unnvikende og tilbakeholdende. Kan godt hende det er jeg som bare synes dette, men jeg mener det høres litt bedre når man har en som snakker. Kan godt være det er nervøsitet og "sceneskrekk" bare, men når han begynner å avvise (ikke helt, vel og merke!) på slutten så er det jo fordi han mener vi "burde kunne avsløre hvem det er som gjør dette".

Ikke en "gal professor i et slott", som den stokk dumme bimbohelvetes programlederen lirer ifra seg.

Litt merkverdig er det også at denne mindre intelligente silikonhjerneskapningen får de siste ordene sammen med Meterologisk Institutt. Som om de bare skulle gå inn for å slakte Armins meninger på slutten. Kom ikke som en overraskelse heller, men okay.
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Bare lurer... er du med i det nyhetsspeilet?

Du skal ikke se bortfra at det sprøytes gift og basselusker over oss, for å sykeliggjøre oss.
Både for å tjene penger på "influensaer" og slike vaksiner, samt å senke folketallet, både med gift som spres, og "vaksiner" som gis.

Det var så ille da denne "svineinfluensaen" pågikk, barn fikk fri fra skolen for å dra til vaksinering, folk fikk fri fra jobbene, det ble anbefalt at ALLE skulle ta vaksinen. Fler og fler! Først frarådet de gravide, og i andre land gjorde de det, men etterhvert RÅDET de plutselig gravide til å ta vaksinen også her til lands, enda pakningsvedlegget tilsa at det ikke var gjort noen undersøkelser på vaksinen på gravide.

Jeg var seriøst redd for at alle skulle bli Tvangs vaksinert til sist.

De fleste JEG kjenner valgte å ikke ta vaksinen, mens alle de jeg vet om som tok den, ble virkelig syke.
I min datters klasse tok 3/4 deler vaksinen, og disse hadde også et sykefravær etterpå, i flere uker. Hun var en av de få igjen, og hadde ikke tatt den.

Men at svinene plutselig fikk en influensa, er merkelig. Det var sikkert plantet det og. Både den og vaksinen var gift, både for å få ned folketall, og for å tjene penger, tror jeg.

Her er nok mye vi ikke vet om ja. Det tror jeg absolutt!
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Jeg er ikke med i nyhetsspeilet, men jeg følger en av skribentene via et annet "forum".
Det har hendt jeg har vært innom der og kikket litt, men det er ikke ofte, og det er lenge siden nå.

Enig med deg i alt du sier om svineinfluensaen og vaksineringen rundt den.
Det luktet skittent helt fra starten av, noe var i gjerde, og folk virket forvirret og handlingslammet ut. Syntes det var den verste håndteringen av en såkalt "krise" noensinne, fordi mange ble redde og mange jeg kjenner ble i tvil om de skulle gi barnet sitt vaksinen eller ikke.

Helt grusomt. Så dårlig håndtert av myndighetene og så dårlig forberedelse og utrustning, så mange kontrabeskjeder, og så mange ansvarlige som var komplett uansvarlige.
Tenk å fyre opp folk slik og skremme dem. Jeg var så sint på alle som var påståelige på at denne vaksinen måtte tas - de gjorde ingenting bedre. Selv var jeg jo i en nokså utsatt gruppe, så jeg ble anbefalt å ta den. Snakket også med en lege om den, men jeg bestemte meg omsider å ikke ta den.

Mye sier meg at det vi så der bare var forsmaken på hva som vil komme.
Det er alltid sånn. Katastrofer skjer svært beleilig, og "redningen" kommer i en pakkeløsning.
Vær oppmerksomme på scenarioer som utvikler seg slik som dette:

1) "Krise" oppstår.
2) Krisemaksimering; mediene skriver og prakker på oss en hel del spekulasjoner og teorier.
3) Myndighetene kommer ut med en "offentlig uttalelse".
4) Løsningen introduseres.
5) En eller annen form for "tvang" eller i det minste sterkt press pågår der man blir presentert et knippe valg man kan gjøre i form for å unngå krisen (f.eks. "Enten er dere med oss, eller mot oss").

Ikke bare er det dårlig håndtering av en krise, men når krisen håndteres slik, så er det ofte ikke en krise heller. Det er et politisk verktøy, og man skal kreve svar, dokumentasjon, bevis.
Og man skal fremdeles stille seg kritisk. Dersom noe virkelig er så ille som massmediene noen ganger fremstiller det, så er vi helt uten sjans likevel.

Den dagen det virkelig skjer noe, vil vi sannsynligvis ikke høre noe likevel.
Da er det allerede for seint. Og avisene klarer ikke lengre å overgå den fryktspredningen og disse sjokkskandalescenarioene de allerede har ropt om uansett, så det er bare til å slappe av i uvisshet - og på den andre side opplyse seg selv med de viktige tingene! ;)
Antall ord: 430

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Det jeg ikke forstår helt er hvorfor "de" liksom skal kverke oss så sakte. All denne gørra de angivelig sprer fra fly- hva er hensikten? Hadde det vært sånn at "noen" ville redusere antall mennesker måtte det vel vært mye enklere å bare sluppet noen bomber eller gjort kort prosess på noe vis..?
Antall ord: 58
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Det er vel noe med å gjøre det på en mer tvilsom måte, en litt mer snikende måte.
Slik er vanskeligere å bevise, og folk som påstår at det skjer blir tatt for å være såkalte konspirasjonsteoretikere eller gærninger. Det er jo sånn sett veldig taktisk.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Joo.. men hvem skulle være igjen for å bevise noesomhelst dersom de (vi) bare ble utslettet og ferdig med det? Denne gjengen som står bak dette er vel enige i at menneskemengden må reduseres. Hadde det ikke da vært enklere om de hadde reist til og oppholdt seg på en isolert destinasjon for så å bare kvitte seg med resten? Eller er det kanskje dèt de planlegger halvannet års tid framover.. ;)
Hva er det som spres med disse flyene,- hvorfor dør vi ikke som fluer av disse giftene? (ok, kanskje jeg burde se på filmene og ha på litt lyd :oops: )
Men greia er at jeg synes det virker gruelig tungvindt.
Antall ord: 113
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Teoriene er mange, men noen av de jeg tar hakket mer seriøst baserer seg på isolasjon av makteliten, ja. Det er tross alt dokumentert at det er bygd opp undergrunnsbaser og "underjordiske landskap" siden starten på 1980-tallet, og de finnes overalt i verden.

Det virker temmelig tungvindt, jeg er enig i det. Jeg tar det hele med en liten klype salt, for det er noe med å føle avmakt også; man bør ikke legge all skylden på "de som styrer livet ditt", for da mister man helt kontrollen selv. Det er noe selvoppfyllende og ironisk ved det å føle seg hjelpesløse. Og selvfølgelig er det de mest hjelpesløse som er mest ukritiske til slike teorier og slutter seg til hylekoret med en gang. Vel, noen har bare en og annen "hjelpesløs fase" i livet sitt, og hvem har vel ikke kjent på det, men ironisk nok holder de seg bare i sjakk ved å føle slik avmakt.

Jeg tror ikke at alle mennesker vil bli utryddet, men jeg tror at flere mennesker har store planer om å sterkt redusere antallet verdens innbyggere. Tja, jeg vil rette meg med en gang:
Dette er noe jeg vet!

Og idéene deles av mange forskjellige typer mennesker.
Kjenner selv folk som støtter disse idéene hundre prosent. Selv synes jeg ikke det kan forsvares moralsk eller etisk, men jeg tar gjerne debatten og sier at det for fremtiden kan være fornuftig dersom jorda skal ha en sjanse til å overleve. Det er jo nesten dømt til å bli slik?

Men jeg ser helst at jorda rydder opp selv uten at mennesker tar livet av hverandre.
Det blir aldri riktig i mine øyne, uansett hvor mye lidelse vi har påført andre skapninger.
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Jeg tror kanskje, at dersom det sprayes gift utover oss, er det ikke for å i hovedprinsipp ta livet av oss, men heller det for å påføre oss nye sykdommer, for å teste ut virus. F.eks svineinfluensaen, og fugleinfluensan. Godt mulig de var plantet. Slik får man jo testet ut nye medisiner. Tror ingen vil ta livet av folk, men heller forsøke å finne nye medisiner,etc, men på den måten vil også kanskje enkelte gå under, fordi vaksinene ikke er godt nok uttestet etc.
Kanskje?

De underjordiske gangene skal du ikke ta for mye på vei for. De har alltid eksistert. De er ikke ment for å sikre noen maktelite ved kometkrasj el.l, som mange har trodd.
De fleste gangene og rommene er gamle og ubrukelige, fins sånne bl.a her jeg bor, men de er udugelige å kunne oppholde seg i nå, og ikke sterke nok til noe som helst mer.

Derfor bygges det også nye. Dette er noe som alle militærbaser gjør, mht krig. Det har alltid vært vanlig, og vil nok alltid finnes.
Noe mystisk med det er det derimot ikke.
Ved krig må en ha bunkere, både for det militære, for våpen etc. Slik har det alltid vært.

Jeg tror nok paranoiaen er litt for sterk hos mange mennesker,
selv om noe kan ha et snev av sannhet da :)
Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Har lest linken

Og ja, selvfølgelig øker befolkingen. Ikke minst fordi vi har gode medisiner, og folk lever mye lengre. Før levde man til man var 50. Barn som fødes i dag kan forvente å fylle 100.

Og noe skal de gjøre, det tror jeg. Men tror ikke de blir å gasse ihjel folk, eller ved slik sluskap. Det vil nok sikkert fokuseres på prevansjon, noe som mennesker i uland slett ikke har råd til, kanskje innføre 1-2 barnspolitikk i enkelte land. (kina har det jo allerede slik med 1 barns politikk),
satse på utdanning, kanskje innføre gratis aborter (ikke i alle land sånt er gratis), etc.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Hmm...

Her er pampenes egne tanker som de leker med.
Fremtidsscenarioer fra The Rockefeller Foundation:

"I 2012 slår endelig pandemien til, som verden har engstet seg for ville komme."

Sikkert en litt dårlig oversettelse av meg. Det står også:

“IT IS POSSIBLE TO DISCIPLINE AND CONTROL SOME SOCIETIES FOR SOME TIME,
BUT NOT THE WHOLE WORLD ALL THE TIME.”

Lese dokumentet selv! ;)

http://www.gbn.com/articles/pdfs/GBN&Ro ... opment.pdf
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links