Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Chantrea Artemis
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jun 2010 16:00
14
Kjønn (valgfri): Jente

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Chantrea Artemis »

Jeg drømte ofte om huset til en vennine av meg om en ung dame i nattkjole med langt mørkt hår. Enten så jaget hun oss eller så løp vi (som oftest vennina mi og meg) fra henne. I en av drømmene om henne hadde hun veldig arrete hud, og i den siste drømmen min om henne lå hun i gangen og så smuldret hun opp. Mulig jeg husker feil nå, men jeg synes jeg kan huske at hun var syk og trengte hjelp.
Senere fortalte jeg dette til vennina mi og det var da det skumleste skjedde...
Hun hadde hatt drømmer som handlet om det samme! I hennes drømmer hadde hun også nattkjole var ung og hadde mørkt hår, men en ting var annerledes, jeg var alltid redd og ikke vennina mi. Jeg husker godt en drøm hun fortalte hun hadde om dette. Det var at meg og henne var nede i kjelleren hennes og så skrudde kopimaskinen seg på og hun dama kom. Vennina mi ble stående der nede, mens jeg ble redd og løp for å hente en brannslukker (som står oppe i gangen hennes).

Jeg synes jeg ser noen sammenhenger,men hva kan dette bety?
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wotwot
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jun 2010 23:42
14
Kjønn (valgfri): jentj

Innlegg av wotwot »

jeg husker ALLTID hva jeg drømmer, i det siste har jeg drømt om en strådukke i kappe som holdt hodet sitt i den ene armen, litt skummelt.

en drøm jeg har går alltid igjen, med gjevne mellomrom på ca. 1-2 måneder.
den handler om at jeg blir overtalt til å gå inn i et hus, eid av bestemoren min (blanding mellom hennes hus på ekte og et museum faren min jobbet på før), der inne er det en sykt ekkel trapp jeg må gå opp. Med meg har jeg alltid noen jeg er glad i, som jeg må vokte over på liv og død, sykt.
vi kommer deretter inn i et rom, ganske lite, med et vindu, på gulvet ligger div. møbler osv veltet. det er tåke der, og borte ved en peis står en gammel dame i hvit kjole, der står jeg fast lennge og MÅ se på dama og omgivelsene, helt grusomt, det verste er at det er bevisst! jeg ber bare om å våkne, men det skjer ikke før jeg har kommet meg ut døra fra rommet, sammen med personen jeg skulle passe på (som kan være broren min, bestevennen min, hunden min, osv)

EKKELT
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Vel vel, i natt drømte jeg om para-fest. De eneste jeg kjente igjen var Shadowgirl og Happe. Shadow hadde klipt seg ganske kort og pratet som en foss, faktisk slo hun om til nordnorsk etter ei stund :D Happe stakkar var blitt så tynn og skranten, og hadde visst et slags arr på kinnet. Ved nærmere ettertanke lignet det ikke på Happe, men jeg bare visste i drømmen at det faktisk var han. Rare greier. Egentlig en ganske rar fest der vi plutselig var i huset til min mormor og jeg ble redd for å vekke henne med alt festbråket.

:lol:
Antall ord: 103
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Spennende drøm, Svartepus! :lol:

Jeg drømmer bare rot om nettene for tiden.
En hel masse kjente som styrer med sitt. Er i kontakt med dem i drømmene, gamle kjente og nye kjente. Vi prater en hel masse, men ingenting gir noe særlig mening... eller så er det at jeg ikke husker nok av drømmene til å se en mening med dem.
Antall ord: 64
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Hadde den værste drømmen ever forrige natta..
drømte at noen vekket meg og sa at sommeren var over! :shock: Jeg ble så lei meg at hele den påfølgende dagen var ødelagt. Skikkelig deppa. Så nå planlegger jeg hvordan jeg skal få mest mulig ut av sommeren.. :lol:
Antall ord: 50
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pink_heaven

Innlegg av Pink_heaven »

Har helt siden jeg var lita drømt at jeg har fått gaver, men våkner rett før jeg får åpnet de.

En annen ting som har hjemmsøkt drømmene mine er Hufsa fra Mummitrollet, hadde nylig en drøm om henne, i en alder av 19. Blir nok aldri kvitt den skrekken:p
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

I natt drømte jeg noe skummelt. Jeg hadde dødd og var på en slags "ventestasjon" for å komme til himmelen. Hadde en slags leder som viste oss rundt. Alt var veldig sterilt, type hvite rom uten noe i. Fikk beskjed om at vi skulle møte oppi annen etasje på et rom kl 18 for å bli "tatt opp" i himmelen, hva nå det betydde. Kl 18 møtte jeg og en venn av meg opp der, men verken lederen eller noen av de fra gruppen vår var der. Vi skjønte ingenting, og gikk ut av rommet og ned trappen til første etasje igjen. Da hørte vi noen stemmer fra rommet ved siden av. Jeg tittet inn, og der satt det en fremmed mann sammen med et par-tre av folkene fra gruppen vår. Jeg spurte han hvem han var, og han sa: "Jeg er Djevelen!" Vi ble kjemperedde og løp opp på rommet i annen etasje og ble der, også våknet jeg. Ekkelt!
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av camillah »

I natt drømte jeg at jeg var på en slags tur og får å komme dit jeg skulle måtte jeg igjennom en sti hvor det var ulver.. og da jeg skulle gå hadde jeg dachsen min på armen for at han ikke skulle bli tatt. Var skikkelig redd for det :-( så da jeg kom mot toppen av åsen sto plutselig mamma der (som er død) og skulle vise meg veien eller så ba hun meg vente.. husker ikke.. men da jeg begynte å gå så så jeg at ulvene sto og ventet på meg, følte meg på en måte lurt og var livredd for bikkja skulle bli tatt.. jeg måtte igjennom en bru før jeg var trygg, kom halveis og tenkte at dette ikke kom til å gå bra, så våknet jeg..

Veldig merkelig.. de fleste ganger jeg drømmer om moren min så er det som regel ikke positivt.. krangler osv.. syns det er rart..
Antall ord: 162
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Undra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Jun 2008 12:54
16
Kjønn (valgfri): Hokjønn :)

Innlegg av Undra »

Har to drømmer som jeg husker meget tydelig.

Denne har jeg drømt bare en gang. Jeg var på tur med alle klassekameratene mine. Plutselig ble det oversvømmelse og alle strevde for å komme seg på land, unntatt meg. "Landet" var lysebrune sandhauger som stakk opp av det himmelblåe vannet. Klassekameratene mine ropte på meg at jeg skulle svømme til dem, så skulle de hjelpe meg opp. Men jeg ville ikke. Jeg lå der å fløt så rolig på rygg i det blå vannet, som verken var kaldt eller varmt. Det var bare behagelig.
Det var veldig rene klare farger i drømmen.

Den andre drømmen er en gjentakende drøm. Den kommer veldig sjeldent nå, men hadde den oftere før.
Jeg er inne på skolen min. Jeg vandrer i korridorene. Det virker som om hele skolen bare består av korridorer, trapper, dører og tomme klasserom. Jeg vil ut av skolen og hjem. Jeg går bortover en korridør med dør i enden fordi jeg vet at det er veien ut. Men når jeg åpner døren er det en trapp ned eller opp. Jeg går i trappen og ut en ny dør. Jeg ser bare en annen korridor med dører. Jeg snur for å gå ut døren bak meg, og i trappen igjen. Men når jeg kommer inn døra er ikke trappen der lengre. Det er bare en korridor med nye dører. Jeg virrer frem og tilbake i trapper, dører og korridorer uten å komme ut. Av og til er det kamerater sammen med meg i bygget, andre gang er jeg alene. Våkner som regel etter mye "løping uten å komme noen vei".

Dette er de to drømmene jeg husker best. Ellers drømmer jeg veldig mye rart, i sterke farger. Mye symbolsk i drømmene mine.
Antall ord: 316

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kagu2
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jul 2010 14:27
14

Innlegg av kagu2 »

Drømte som 8/9-åring at jeg og en god venninne gikk ut i nabolaget. Alt var mørkt, bortsett fra døra til huset mitt som var rød - var utrolig skummelt.

Som liten var jeg alltid redd for mørket. Dermed trakk jeg alltid dyna langt over hodet da jeg la meg. Drømte ett par ganger at jeg var i senga mi med dyna trukket ned til magen. Jeg var helt lammet, men kjente meg utrolig redd. Prøvde å bevege meg, men da jeg gjorde det, var det ett eller annet som hylte. Da jeg våknet igjen fra drømmene, var ikke dyna nede som i drømmen, men trukket over hodet som jeg lot den være... Søstra mi har forresten hatt lik drøm.

Jeg har også drømt i en drøm. Drømte at det spøkte i huset, og at tangentene på pianoet begynte å spille. Da jeg "våknet" fra drømmen spilte tangentene igjen. Jeg var så redd for at det var i virkeligheten, men det var det ikke.
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Innlegg av Purka »

Merkelig nok har jeg nå kommet over i en ny drømmefase. Før var en drøm noe som kom og gikk helt ukontrollert mens jeg sov. Nå har det forandret seg, og jeg kan nå avslutte drømmen når jeg vil, og til og med fortsette der jeg slapp når jeg går til sengs igjen. Dette skremmer meg litt faktisk. Og så meg da, som ikke er redd spøkelser engang, er nå redd for min egen drømmekontroll. Jeg kan helt kontrollert vekke meg selv hvis jeg ikke liker drømmen, og også bestemme meg for å drømme noe annet når jeg legger meg igjen. er det noen andre her som har det slik?

La meg beskrive dette litt:
Jeg har altså skapt en dør imellom sovende og våken tilstand der jeg fritt kan gå inn og ut av drømmen og inn og ut av våken tilstand. Er dette en hypnotisk evne? bare lurer. Jeg har nemlig aldri blitt hypnotisert.
Antall ord: 171
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

IngridH96
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Sep 2010 01:47
14
Kjønn (valgfri): Jente

Innlegg av IngridH96 »

Har hatt noen rare drømmer/mareritt jeg også.. for noen få dager siden drømte jeg dette:

Jeg skal sove, men føler at en mann stirrer på meg ved sengekanten. Jeg sovner, men "våkner"(altså, i drømmen, ikke på ekte) litt senere i panikk. Jeg prøver å strekke ut hånden for å skru på lyset, men jeg er lammet. Når jeg klarer å strekke hånda bort til lampen faller knottene av, så jeg får ikke skrudd det på. Da tar jeg opp mobilen min, men klarer ikke å se noe på skjermen, synet blir dårligere. Da bestemmer jeg meg for å ta opp datan, men da jeg tar hånda utenfor sengekanten kjennes det ut som at jeg tar hånda igjennom masse energi. Som å ta igjennom et gjenferd.

Og i går drømte jeg noe veldig rart..

Jeg og en random fyr som tydeligvis er faren min befinner oss i en ”hekseby”. Vi kjørte bil, men bilen forsvinner uten at jeg tenker over det. Jeg var i et rom. I rommet var det fire portaler på en loddrett rekke. På venstre side av rekka stod det fire menn kledd i rødt, og på høyre side stod det fire menn kledd i hvitt. Altså, det onde og det gode. Meningen med at jeg var der var tydeligvis at jeg skulle velge hvor jeg tilhører, ved å hoppe inn i en av portalene. Jeg klarte ikke å velge, hoppet litt inn og ut av den andre portalen, for å kjenne både smerte og frihet på en gang. Jeg hoppet ut igjen, og bare stod der. Den første portalen var helt hvit, den andre var nesten helt hvit, men med litt rødt (ondskap) i, den tredje portalen var nesten helt rød, men med litt hvitt inni, og den fjerde var helt rød. Jeg klarte ikke å bestemme meg.
Antall ord: 317
Life is like a game, if you give up, you loose.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2009 01:36
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Blitt takket: 39 ganger

Innlegg av Thulr »

Purka skrev:Merkelig nok har jeg nå kommet over i en ny drømmefase. Før var en drøm noe som kom og gikk helt ukontrollert mens jeg sov. Nå har det forandret seg, og jeg kan nå avslutte drømmen når jeg vil, og til og med fortsette der jeg slapp når jeg går til sengs igjen. Dette skremmer meg litt faktisk. Og så meg da, som ikke er redd spøkelser engang, er nå redd for min egen drømmekontroll. Jeg kan helt kontrollert vekke meg selv hvis jeg ikke liker drømmen, og også bestemme meg for å drømme noe annet når jeg legger meg igjen. er det noen andre her som har det slik?

La meg beskrive dette litt:
Jeg har altså skapt en dør imellom sovende og våken tilstand der jeg fritt kan gå inn og ut av drømmen og inn og ut av våken tilstand. Er dette en hypnotisk evne? bare lurer. Jeg har nemlig aldri blitt hypnotisert.
Interessant det der. Å kunne kontrollere drømmingen på den måten er ganske uvanlig. Jeg vil råde deg til å holde fast på denne evnen, og at du ikke lar din frykt hemme deg.

Jeg har hørt om lignende tilfeller før, og også jeg selv har noen få ganger opplevd at jeg kan kontrollere (vekke meg selv fra) drømmen hvis jeg ikke liker den. Dette er noe som skjer hvis jeg i drømmen forstår at det er en drøm jeg gjennomgår. Men som oftest skjer ikke dette.

Det at du kan ta opp igjen en drøm der den slapp minner meg også om drømmer jeg hadde da jeg var liten. Da kunne jeg drømme i flere "episoder", dvs. at jeg fortsatte drømmen en annen natt hvis jeg ble vekket midt i drømmen. Men dette var noe som kom automatisk og ikke noe jeg kunne kontrollere. En gang drømte jeg en drøm i 3 episoder etter hverandre, men jeg husker dessverre ikke i dag hva drømmen handlet om.

Din evne har nok ikke noe med hypnose å gjøre. Dette er en naturlig evne som kun noen få har og som er sjelden. Ikke greit å vite eksakt hva det kommer av, men vi mennesker er jo alle skapt forskjellige, og noen har evner som de fleste andre ikke har. Vær glad du har en slik evne. Din evne er kanskje noe du med tiden kan utvikle til noe mer.
Antall ord: 426
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2009 01:36
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Blitt takket: 39 ganger

Re:

Innlegg av Thulr »

Liis skrev:eg har gjennom årene mange møter med folk fra forskjellige steder i verden... ukjente, fremmede mennesker som allikevel fremtreder som sterke personligheter. Dette møtet var litt annerledes..

Jeg forlater på en måte denne planeten. Vet ikke helt hvordan, men jeg blir liksom vist vei...jeg ser universet og flere planeter, men er målrettet på reisen min.

Dette stedet jeg kommer til er som jorden. Det er natt og mørkt. Jeg setter meg i en bil. Sjåføren har fått i oppgave å hente og kjøre meg et sted. Det er en fin bil, tror den har sotede vinduer. Sjåføren er mørk og kraftig. Han kjører litt agressivt og vi snakker sammen, men jeg husker ikke om hva. Han slipper meg av et sted ved sjøen...

Det er et hus. Jeg skal møte en i huset, det er fint og ser dyrt ut.
Han som kommer for å møte meg er eldre. Han virker ikke gammel, men autoritær og vis.
Han er tydeligvis en lederskikkelse. Han har på seg et lyst antrekk og er mild mot meg. Jeg trives med han, er avslappet, bare ganske forundret over situasjonen. Jeg hører liksom hjemme her... samtidig som jeg ikke gjør det..

Han forteller meg hva planeten heter, jeg husker ikke hva. Også forteller han meg hva mitt "virkelige" navn er og hvem jeg egentlig er.
Navnet mitt er ikke jordisk...
Han viser meg på en måte en vei, navigerer visuelt slik at jeg på en måte ser veien i mitt indre.

Alt er litt fjernt her, jeg husker ikke så godt lenger detaljene, men...

Noen forslag på hva budskapet i denne drømmen var?
Å drømme om planeter kan indikere at man gjennomgår eller kommer til å gjennomgå en erfaring utenom det vanlige, kanskje gjennom en forandring, f.eks. i livsstil. Så drømmen din kan tyde på at du blir å gjøre deg erfaringer som vil få deg til å gjøre forandringer i livet ditt som du vil finne deg til rette med.

Men jeg vil også komme med en alternativ tolkning: Planeten du drømmer om, som ligner jorden, kan symbolisere "den andre siden", dvs. den åndelige siden - åndeverdenen.

Mannen du møter er en fremtredende skikkelse i den åndelige verden. Noe som understrekes ved at han er vis, autoritær og bor i et fint dyrt hus. Han er blant de ånder litt høyere oppe i hierarkiet, for å si det sånn. Han kan være en ånd på et litt høyere åndelig nivå enn hva mange andre ånder er.

At du føler deg hjemme på denne planeten, samtidig som du liksom ikke gjør det, er nok en indikasjon på at det er åndeverdenen vi her har med å gjøre. Alle mennesker hører også til åndeverdenen, på samme måte som vi tilhører jordelivet. Vi skal nemlig alle dø en gang, men det er bare kroppen som dør, for vår sjel lever videre; den går over i et annet stadium og tilslutter seg åndeverdenen på den andre siden.

Drømmen din kan tyde på at noen på den andre siden prøver å fortelle deg at du har gode kvalifikasjoner for å fordype deg i åndelige ting. Mannen i drømmen prøver å veilede deg til å se innover i deg selv, slik at du kan oppdage åndelige kvalifikasjoner du ikke visste du hadde.
Antall ord: 580
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Me1991
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Sep 2010 17:42
14
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Me1991 »

Har det siste året vært plaget av en drøm/merkelig tilstand flere ganger dette året. I begynnelsen var dette en virkelig ekkel opplevelse, jeg drømte at jeg plutselig faller ut av sengen, det er på en måte noe som drar meg ut. Jeg prøver å holde igjen, men det går ikke, jeg blir på en måte sugd bak fra. Etter at jeg har falt ut av sengen lander jeg ganske hardt på det kalde gulvet og det kjennes ut som om noe drar meg bakover mot døren. Jeg prøver så å rope om hjelp fra andre personer i huset, men klarer ikke å få noe lyd ut, kun en slags lav hvisking.

Det som er så utrolig ekkelt er hvor ekte dette føles, føles så absolutt ikke som en drøm. Etter å ha "drømt" dette flere ganger har jeg i selve "drømmen" tenkt at dette kun er en drøm og at jeg snart vil våkne.

Det jeg lurte på er om noen vet hva dette kan bety, eller har hat noen lignende erfaringer?

Må også legge til at psyken har vært dårlig det siste året, har slitt med depresjon fra juletider og frem til sommer. Det er for det meste i dette tidsrommet jeg har hatt denne drømmen. En annen tinge jer lurer på er om det betyr noe spsielt når man drømmer om mennesker som har gått bort. Jeg har ved to anledninger drømt om min bestemor, som jeg aldri har hatt noe særlig nært fohold til ettrsom hun døde da jeg var liten. I begge drømmene har hun bare holdt rundt meg og gitt meg en stor klem, når jeg våknet opp, våknet jeg opp men en virkeleig god følelse. Var akkurat som om hun var der for å hjelpe meg når ting var vanskelig. Som sagt vet jeg ikke om dette stemmer, men blir nysgjerrig:)

Noen som har noen innspill om hva slike drømmer betyr?
Antall ord: 346

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links