Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.
Moderatorer:Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
Hecate skrev:
Og, ja, jeg savner også flere av medlemmene som skrev i denne tråden! Men jeg tror de lusker i kulissene fra tid til annen....noen andre som merker det "på gikta?"
Enig, enig.
Jeg også.
Saken er det at jeg har egentlig ufattelig mye på hjertet når det gjelder dette tema, men jeg har allerede laget min egen dualisme-tråd for en tid tilbake: https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 62&t=18583
Blir litt dumt å gjenta alt man har skrevet før også..
Ja, som du sier - om oss selv - siden vi er bundet til jordlivet.
Hva vi benytter denne læren til, vet jeg ikke om er så nyttig i fremtidige liv på personlig plan, ettersom jeg tror de fleste reinkarneringer skjer utenfor vår bevissthet rundt det. De færreste kan huske tidligere liv, og jeg tror egentlig ikke det er så viktig heller. Vi kan lære for å skape en bedre fremtid for våre etterkommere, slik at alle kan nyte livet i seg selv til det fulle, ettersom jeg synes det virker som den mest gøyale meningen med livet.
Hvilket forutsetter at man lærer... og ikke tar kunnskapene for alvorlig.
Antall ord: 124
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Dualisme er egentlig veldig virtuelt, slik som alle andre menneskelige tolkninger og beskrivelser av omverdenen. Det er et jævla fengsel, er det.
Amen!
Så kan en jo lure på hvorfor vi har laget dette konseptet. Hva er hele vitsen med denne utviklingen? Er vi alle deler av noe større, er dette større visserlig ikke perfekt ettersom det stadig streber etter nye erfaringer i en illusorisk, virtuell verden.
Og, ja, jeg savner også flere av medlemmene som skrev i denne tråden! Men jeg tror de lusker i kulissene fra tid til annen....noen andre som merker det "på gikta?"
orker ikke hverken lese eller skrive så mye, men det er litt pussig å tenke på hvor bestrebende vi eller ihvertfall mange er, etter å komme ut, altså, oppleve det høyere selvet og alt man kan finne på å kalle det, når det egentlig er seg selv her på jorda man bør søke i og med at vi jo har valgt et jordliv eller flere.
i ki-arbeide, så søker man jo å benytte de retninger som blir benyttet, og forsterker dem med å videreføre dem. dette er jo kjente ting for de som driver martial art.
altså, så kan du like gjerne følge energistrømmen, og den er for oss jordboere unektelig på vei ned mot jordens kjerne. om man lærer seg den teknikken, og klarer å åpne den kanalen og energistrømmen, så er man jo et med jorda, et med altet, og vipps, så kommer man skummelt nære den optimale opplevelsen.
Det er jo ikke alltid så lett å finne "veien", da. Selv i Tao er det mange ulike meninger og retninger. Ble jo helt forvirret inne på TTB-forumet, noen ganger litt sjokkert over enkelte der inne. Fant ut at jeg må finne "min egen vei", ikke bruke så mye energi på å gå andres.
Jeg er enig i at vi må søke mer i oss selv, glemme alt det ytre, men det er rart med det. Når en er i villrede søker en gjerne ut istedet for inn. Som om en liksom ikke stoler nok på sin egen indre styrke til å ri stormen av selv. Vi er våre egne læremestere, hjelpere, engler og annet fjas (oops brannfakkel) er bare noe som berøver oss vår egentlige kraft.
Antall ord: 403
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Hecate skrev:Vi er våre egne læremestere, hjelpere, engler og annet fjas er bare noe som berøver oss vår egentlige kraft.
helt korrekt.
det er bare så innmari enkelt å legge skylden (les dualisme) på noe som er utenfor seg selv, og hva gjelder å forstå verden, så er det kanskje like så greit å forsøke å finne det ut her, istedetfor å søke utenfor.
men jeg tror da på at det er en fordel å ha en til å holde sykkelen når man prøver seg i begynneslen, men flaks,(les engler) er jeg ikke troende nok til å stole på, men altså, alt er mulig.
skrubber kanskje knærne, men man lærer det vel til slutt.
Antall ord: 118
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her