Drømmer, NDO & ut av kroppenEn reise i tid?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

En reise i tid?

Innlegg av Bearchild »

Dette hendte for noen år siden, men opplevelsen har ikke sluppet taket. Uansett hvordan jeg har forsøkt å ”analysere” det som hendte,- sannsynligheten for, tilfeldigheter, underbevissthet osv, så sitter jeg alikavel igjen med en følelse av at dette var mer enn en fantasireise.

Altså; På et para-treff havnet jeg på en trommereise. Trommingen hadde foregått store deler av dagen, det var avslappende å bare lukke øynene og høre på trommene, litt sånn meditativt. Men brått skjedde det noe..

Jeg fikk opp bilder "inni hodet", levende og stilliserte. Aller først "så" jeg en blomst som jeg intuitivt kalte "tigerlilje". Umiddelbart fikk jeg et sug i magen, følte et savn.. at jeg på et vis tilhørte denne blomsten.
Deretter befant jeg meg i en skog. Jeg gikk rundt og lette etter noe. To ulver befant seg i nærheten, de hjalp meg å finne en skjult sti. Jeg husker jeg småfliret litt i samme øyeblikk som jeg "forstod" at jeg var "Tigerliljes stifinner". På et merkelig vis følte jeg meg hjemme og trygg.

Det hele var egentlig absurd,- jeg satt og smålo av meg selv som satt og fantaserte om indianere og ulver samtidig som en følelse av dyp kjærlighet og lengsel bredte seg ut i alle lemmer..

Jeg "hørte" ordet Cree. Siden jeg nå følte at det var noe indianer-greier jeg "drømte" om forsøkte jeg å rette det opp til "Crow", for det har jeg hørt en indianer-stamme som heter. Cree var- i min bevisste del- et ukjent ord, men det føltes alikavel riktig.. så dukket navnene Montana og Dakota opp. Geografikunnskapene mine er elendige, så der og da hadde ikke disse stedsnavnene noen betydning annet enn at de var viktige på noe vis.

Settingen ble byttet igjen, og jeg var igjen ute i skogen. Jeg tuslet nå rundt med en kurv og samlet planter/ urter. Jeg var oppe på en liten ås og hadde utsikt til en teltleir nede ved en elv. Der nede sto hesten min, "Tomankat".. :p
Alle mennene var ved en innsjø og fisket. Jeg så dem ikke, bare visste at de befant seg skjult av et skogholdt ved elvens utløp. På den andre siden av elven raget høye, snødekte fjelltopper, jeg ser hele dalen levende for meg.

Trommene er i ferd med å stilne, og jeg blir livredd for at eventyret er i ferd med å slutte,- jeg vil ikke dra derifra! Plutselig står det en mann foran meg. Han legger hånda på skulderen min, jeg legger min hånd på hans skulder, som en hilsen mellom to gamle kjente. Uten ord "forteller" han meg at han venter, at vi sees igjen, og at han vil jeg skal være lykkelig i dette livet.
Så stopper trommene.. og jeg sitter og styrtgriner! Jeg nærmest føler hånda hans på skulderen enda, hjertet mitt kjennes som om det skal sprenges av savn og kjærlighet. Jeg forlater "trommeplassen", må ha tid for meg selv.

Resten av kvelden og helgen deltar jeg ikke mye i noesomhelst. Jeg prater med den ene "trommeren", forteller han om "reisen" min, utenom det går jeg egentlig litt rundt i ørska.
En intens følelse av tilhørighet og å ha funnet igjen den som noensinne har betydd mest for meg er det jeg satt igjen med. Samt en sårhet over at dette var noe som hadde vært..

Så fort jeg kom hjem fra denne turen slo jeg på dataen og Googlet "Tigerlily"! Og nedturen kom brått da jeg fikk sånn ca 1 million treff på kjæresten til Peter Pan.. :( Jeg scrollet og bladde og satt i flere timer. Og så..
.. finner jeg en side hvor det står; ".. with a tiger lily, the provincial flower of Sascatchewan". Og da jeg søkte videre på Sascatchewan så var dette "selvsagt" hjemstedet til Cree- indianere.

Dess mer jeg søkte, desto fler biter fikk jeg plassert i puslespillet. Sascatchewan ligger i Nord-Dakota og er oppkalt etter elven som renner igjennom området. Et område hvor urbefolkningen har livnært seg på blant annet fiske.
Jeg får stadig vekk små hint om dette stedet og opplevelsen. En artig greie i fjor var når datteren min fant et sted på nette hvor du kunne finne ut hva ditt indianer-navn ville vært, hun skrev inn navnet mitt og fikk til svar "Tigerlilje". :lol:

For litt siden (kanskje ikke heeelt tilfeldig) kom jeg over en nettside med "Cree place names" og fant et navn som jeg med en dråpe velvilje kan sammenligne med navnet på "hesten min" Tomankat; tumkwaanis aatat .

Jeg har nok tenkt at jeg burde reise til dette stedet en gang.. men er kanskje litt ”redd” for hva jeg vil finne. Eller rettere sagt, ikke finne. Jeg tror jeg skulle klart å finne det aktuelle stedet (har laget en tegning til og med), men jeg tror neppe det er noe/ noen igjen der og at jeg kanskje bare ville følt det enda mer ufullkomendt.
Nå nylig ble min samboer kontaktet på facebook av noen slektninger i USA. Disse kommer da snodig nok fra Dakota.. så kanskje vi ender opp med å reise dit alikavel, med familiebesøk som påskudd. Kanskje det er det som skal til for å bli kvitt lengselen etter noe som ikke lenger er..
Antall ord: 904
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: En reise i tid?

Innlegg av ludoburgero »

Spennende historie, Bearchild! :D

Logisk sett kan det nok ha vært ting i underbevisstheten din som har kommet frem.
At du har hatt enkelte tanker og ord i hodet ditt fra før, som har kommet sterkere til syne under trommereisen. Men det kan også være at du har fått kontakt med en tidligere karnasjon av deg selv? Jeg synes iallefall det var en spennende og inspirerende historie :)

Hadde vært spennende å få oppleve noe lignende.
Antall ord: 78
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

En utrolig opplevelse du hadde! Vet ikke om jeg hadde turt å fortelle om den, av redsel for å ikke bli trodd. Men jeg syns det virker som du tok en titt inn i et tidligere liv! Og det er vel sånn du føler det? :mozilla_smile:
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Høres nesten ut som om det er "minner fra et tidligere liv"...
Selvfølgelig, det KAN ha vært noe du har lest / hørt om tidligere i dette livet,
men jeg heller til å tro det er noe du faktisk "husker" fra et tidligere liv.

Det at du fikk beskjeden om å "treffes igjen" - kan være et tegn på det. Det kan og være et forvarsel om at du snart faktisk vil møte en du "på en måte kjenner"....

Uansett, en spenne de sak !

A
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Jeg har nok tenkt at disse "detaljene" kan være noe jeg har plukket opp fra f.eks TV, lagret de på harddisken og glemt dem bort.. og at all infoen poppet fram når stemningen var som den var. :) Slett ikke utenkelig.

Det som gjør det så spesielt for min del er følelsene som dukket opp og som påvirket meg på en måte jeg ikke kan forklare. Og at jeg har de ulmende under overflaten den dag i dag, det vil ikke slippe.. Jeg har jo hatt drømmer og opplevelser som har satt i sving store følelser, men disse forsvinner liksom på sikt. Blir svakere. Men ikke denne påtrengende lengselen som jeg har til dette stedet og savnet og kjærligheten til han fyren..

Nå er ikke dette noe som styrer eller egentlig påvirker hverdagen min altså. Helt hekta på denne "fantasien" er jeg ikke. :lol:

Men hendelsen gjorde definitivt noe med meg. Og jeg synes det er greit å dele den nå, etter så lang tid. Kanhende fortsettelse følger..! ;)
Antall ord: 178
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Utrolig spennende Bearchild! Jeg skjønner godt hva du mener med lengsel, har selv fått opp bilder gjennom hele livet og kjent en dragning mot Gud vet hva. Men det virker som "noe" vil at du skal finne ut mer om dette, så ta mot til deg og bli med hvis din kjære uansett skal besøke sine slektninger. Jeg vil også på trommereise!!
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links