Er det noen som har forslag til gode bøker om emnet?
Jeg for min del er veldig begeistret for alt av Stephen LaBerge og Robert A. Monroe, men den desidert råeste forfatteren og boken jeg har lest er Robert Waggoner "Lucid Dreaming - Gateway to the inner self".
Robert Waggoner er president i International Association for the Study of Dreams (IASD) og er flink til å bruke sitater fra sin egen drømmedagbok for å poengtere og fremme eksempler på meninger. Utvilsomt en fyr jeg har sinnsykt stor respekt for, og en kar som jeg deler utrolig mange synpunkter med. Skal man lese en bok om LD så mener jeg dette er den rette.
http://www.lucidadvice.com/
Noen andre som har forslag til gode bøker etc?
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Bøker om Lucid Dreaming og OBE
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Feb 2010 00:05
- 14
- Blitt takket: 1 gang
Bøker om Lucid Dreaming og OBE
Antall ord: 127
"No sailor controls the sea. Only a foolish sailor would say such a thing. Similary, no lucid dreamer controls the dream. Lika a sailor on the sea, we lucid dreamers direct our perceptual awareness within the larger state of dreaming"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jun 2010 03:17
- 14
- Kjønn (valgfri): Mest mann
- Lokalisering: Vestfold
Re: Bøker om Lucid Dreaming og OBE
Nei, jeg har ikke noen gode tips om bøker, men fikk et par ideer fra deg! Er selv på jakt etter mer rundt dette temaet, siden jeg opplever det selv en sjelden gang, og har behov for å få input med ulike vinklinger på fenomenet. I min omgangskrets er det nytteløst å diskutere slikt uten at folk tror jeg har tørna helt. Og noen av de jeg tidligere kunne diskutere slikt med har det tørna for vil mange si!
Antall ord: 81
Virkeligheten overgår alltid fantasien.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Hehe, det tror jeg de fleste brukere her inne deler med degAtrabab Terra skrev:I min omgangskrets er det nytteløst å diskutere slikt uten at folk tror jeg har tørna helt. Og noen av de jeg tidligere kunne diskutere slikt med har det tørna for vil mange si!
Synd det ikke er flere åpne folk..
intressant emne, men jeg har desverre ikke hatt tid til å finne ut noe særlig om det enda.
Det er andre ting som har oppslukt meg de siste åra
Antall ord: 87
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jun 2010 03:17
- 14
- Kjønn (valgfri): Mest mann
- Lokalisering: Vestfold
Stemmer helt sikkert at jeg ikke er alene om den erfaringen Moonstone. Jeg hadde forresten en interessant samtale med min søster i dag, som minte meg på at jeg likevel har henne å diskutere slikt med i det minste. Hun fortalte at hun i det siste har opplevd flere ganger å ligge på sofaen og føle seg paralysert fysisk uten å sove/drømme. Hun er helt sikker på at hun var våken, men klarte ikke å få kontroll over hverken kroppen, eller stemmen da hun forsøkte å få kontakt med mannen sin i naborommet sist det skjedde. Denne formen for paralyse kan sikkert ha andre forklaringer enn at hun har vært i grenselandet til en OBE, men at hun er psykotisk eller lider av andre former for psykisk ubalanse er ikke riktig. En av våre fettere har også lignende opplevelser forteller hun.
Jeg vil anta at en stor del av befolkningen opplever slike ting, men ikke tør fortelle om dem, og jeg har slett ikke noen god forklaring på det. Derfor meldte jeg meg inn her i Paranormal, for å kunne diskutere og utveksle erfaringer med folk som tør. (Det er forøvrig mange andre temaer i dette nettsamfunnet jeg har opplevelser og spørsmål rundt, så det kan bli spennende å se hva andre mener etterhvert som jeg kommer i gang)
Jeg vil anta at en stor del av befolkningen opplever slike ting, men ikke tør fortelle om dem, og jeg har slett ikke noen god forklaring på det. Derfor meldte jeg meg inn her i Paranormal, for å kunne diskutere og utveksle erfaringer med folk som tør. (Det er forøvrig mange andre temaer i dette nettsamfunnet jeg har opplevelser og spørsmål rundt, så det kan bli spennende å se hva andre mener etterhvert som jeg kommer i gang)
Antall ord: 225
Virkeligheten overgår alltid fantasien.
Hide post links |