Fakta, teori & skepsisAliens: noe annet en det vi tror?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Aliens: noe annet en det vi tror?

Innlegg av kristiane »

Mange fine tanker omkring temaet,i tråden her. Mange forskjellige meninger,og det er naturlig at det er det. For vi mennesker er jo ikke sikker på noe som helst av dette. Svarene ligger ikke foran oss.
Og personlig har jeg ikke sett aliens av noe som helst slag,mens andre hardnakket har tro på at de har sett,og dessuten mener det finnes liv/menneskelignende skapninger "der ute". Hvem vet??
Jeg personlig stiller ikke så mange spørsmål omkring dette og forholder meg nøytral og avslappet i fh.t det hele ang.dette.
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Vi er nok veldig enige egentlig ludo,..tror jeg da. Jeg mener også at alltid har vært, men også at alt er foranderlig. For å sette et bilde på det: kilden er der alltid, alt skapes utifra den. Men bevisst energi (sjel) er en måte for kilden å erfare seg selv. Det finnes uttallige forskjellige bevisstheter, og ironisk nok; jo høyere opp i dimensjon/vibrasjon/frekvens en kommer jo nærmere kilden igjen. Det er ikke nødvendigvis kilden i sin helhet og renhet som skaper alt (vel, jo, indirekte er det jo det), men si at infividuelle bevisstheter kan skape. Slik at du og jeg og alle sammen en gang vil få mulighet til å være med å skape planeter, arter osv, ved å begynne i det små. Jeg ser i grunn på kilden som nøytral, den rene energien som bare ER. Det er ved å bryte ut av seg selv at den ønsker, skaper, i sin renhet er den ikke partisk eller mangelfull, den bare er. Det er interessant at all kanalisering og kommunikasjon med sjeler på astralplan, oppstegne mestre og femte dimensjons vesner uttrykker at de ikke vet hva som finnes på "toppen". Ingen av de kan forklare hva Gud er, men er veldig ydmyke og respektfulle ovenfor det. Det sies ofte at de tror det til slutt ender i en forening hvor man gir slipp på bevisstheten og smelter inn i kilden/alt som er. Jeg følte det der ble helt feil ord, men dette er rett og slett noe jeg ikke har ord for å forklare...

Jeg mener at kroppen og vår dimensjon er perfekt til sitt formål fordi det gir rom til å erfare gjennom lidelse og begrensninger. I tidligere liv har vi kanskje levd under helt andre omstendigheter, som helt andre livsformer for å erfare noe annet. Jorda er en lavfrekvent planet med mange sjeler som ikke vil kunne reinkarneres i høyere dimensjonelle verdener, men her er også fullt av inkarnerte sjeler fra disse dimensjonene som er her i hovedsak for å hjelpe menneskeheten ut av mørket. Fordi vi KAN utnytte potensialet og heve frekvensene mye mer enn vi nå gjør. Desverre opplever mange av disse "hjelperne" både å falle ned i mørket og miste noe av sin kontakt pga at de naturlig nok ikke føler seg hjemme, fremmedgjort.

Mange liker ikke tanken på overvåkning, men jorden er nok absolutt under lupen. Tenk den galaktiske federasjonen og brorskapet av lys. Hvis vi er klare for å integreres inn i den åpne kommunikasjonen som allerede finnes mange planeter/raser imellom er ingenting bedre enn det. Men er vi klare for det? Og uten å sette ting i vrangstrupen fordi det kommer som et sjokk? Uten at vi først må vise at vi ER klare for det? Seriøst, hvis man tenker litt etter er det ikke rart at aliens ikke hopper frem å sier "her er jeg!". Dette er en delikat prosess som tar tid, og noe som er opp til oss her på jorden ift hvor langt vi kollektivt har kommet. Jeg føler det nesten ubehagelig å snakke for mye om her inne, det blir for mye for mange. Jeg har mye å komme med rundt dette, men vi får se hva slags åpenhet som finnes her og hvordan denne tråden utvikler seg. De som ønsker å snakke dypere rundt dette (detaljer om forskjellige raser, jordens rolle på dette tidpunkt etc) kan sende meg en pm, ønsker å trå forsiktig frem rundt dette...

Peace out!
Antall ord: 583
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Ashtar-fan Zind? ;)

Om det kryr av Aliens rundt i Universet, noe jeg er helt sikker på at det gjør, har nok flere av dem bedre ting å gjøre enn å titte på oss med lupe? ;)
Noen gjør kanskje det, mens andre har nok nok med sitt.

Det at noen Aliens "jobber for høyere makter" synes jeg selv høres litt jalla ut, og jeg har selv ikke helt blitt bitt av "Galactic federation of Light"-ideene.
Såklart, det hadde jo vært litt kult om det var litt sånn, minus alt det kvasi-religiøse rundt det..

Jeg er 100% overbevist at det finnes liv på mange planeter, og at vi har blitt, og blir besøkt..og har selv sett UFO 3 ganger.. Men jeg vet ikke helt med han Ashtar assa.. :coffe2
Antall ord: 138
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
markoberto
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Okt 2009 22:07
15
Kjønn (valgfri): Gutt 15 ;)
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av markoberto »

ludoburgero skrev:
markoberto skrev:
ludoburgero skrev:Det kan for all del være tidsreisere, men det er for meg omtrent like sannsynlig som fra andre planeter.

Sånn sett er jo fremtiden stor, og sannsynligheten for at en tidsmaskin (les: måte å reise i tid på) blir utviklet en gang er jo også veldig, veldig stor. Med tanke på hvor mye fremtiden rommer.
Men samtidig må vi huske på hvor mye universet vårt rommer også... er det ikke sannsynlig at det finnes menneskelignende vesener på andre planeter? En av månene (eller var det eksoplanetene) i vårt eget solsystem ligner jo skremmende mye på jorda, og ligger "litt" nærmere sola enn det vi gjør. Hvis grunnlaget er til rette for det, tror jeg også det finnes menneskelignende raser på andre planeter - og kanskje noen som er nøyaktig like oss også!

Jeg kan ikke forstår hva som er så usannsynlig med den tanken i forhold til resten, så hvis trådstarter har noen argumenter hadde jeg vært veldig glad for å høre dem.
Eg avskriver ikke teorien om att ting der ute kan ligne oss, men legger fram att det er MEGET usannsynlig att vi møter dem. Bare tenk, for det første skal liv utvikle seg. Allerede trengs det optimale forhold. Så skal livet utvikle de samme sanseapparatene som oss, å sanseapparatane skal vere plassert riktig. det skal utvikles hud. Det skal utvikles to føtter og to armer med fem fingrer hver, hode osv.. og ikke minst, de skal ha samme størrelse som oss. For hvem vet? kanskje finnes det livsformer der ute store som fjell, og superintelligens på størrelse med klinkekuler. Vi liker å tro att det finnes livsformer som oss der ute. For har du noen gang tenkt på en alien hest? ;) Vi ser for oss liv i universet som liv på jorden, fordi vi nemlig ikke kan forestille oss noe vi ikke hvet hvordan ser ut! Dett kan virke opplagt att livsformer der ute har nese under øynene og munn osv, men husk da att artene her på jorden, drøyt sagt utviklet seg fra samme art. beklager folkz, eg likte virkelig tanken om att aliens var intelligens fra andre steder i rommet, men min egen tenking har satt an stopper for de :mozilla_oops:
Tankene dine er greie, men hvorfor ble vi seende ut som mennesker da, tror du?
Hvilket svar har du til at det f.eks. finnes både allslags forskjellige dyr og mennesker her på jorden? Da tenker jeg ikke evolusjonsmessig og at vi fikk våre egenskaper i vårt habitat, etc. Men kanskje aller mest på bevissthetsmessig hvordan vi mennesker har utviklet oss i forhold til dyr? Var det mattebøker i vårt habitat der det var blader på høye trær i giraffenes? Og fantes det allerede postmenn i hundenes områder?

Dessuten trenger de ikke ha 5 fingre som oss. De kan for all del ha små, subtile forskjeller fra oss. Men de kan være nokså like ellers. De kan ha neser med en annen funksjon enn luktesans.
De kan også ha andre utviklede sanser. Og det kan være så mangt av nyanser og forskjeller.

Saken er bare at det ikke er helt urealistisk at vi også stammer fra liv fra rommet.
Det er mangfoldig mange, mange, mange teorier som støtter disse idéene om at vi ble satt her på jorda av andre menneskelignende romvesener for lenge siden.
Så absolutt, men det er bevist att menesket stammer fra encellede dyr. Så att menneskelignende dyr plantet liv som utviklet seg til menneskelevende dyr virker rart. Så viss vi er Aliens, syns eg det er mer sannsynlig att livet kom med en meteor. Noe som faktisk er en lovende teori. Og igjen, eg avskriver ikke påstanden omatt livsformer der ute ligner på oss. Men sjangsene er små folkens. De er små.
Antall ord: 654
U may like stories.. but you cant escape reality.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
markoberto
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av markoberto »

zind skrev:
ludoburgero skrev: Saken er bare at det ikke er helt urealistisk at vi også stammer fra liv fra rommet.
Det er mangfoldig mange, mange, mange teorier som støtter disse idéene om at vi ble satt her på jorda av andre menneskelignende romvesener for lenge siden.
Det var nettopp det der jeg skulle til å nevne, men du kom meg i forkjøpet ludo :mozilla_cool:

I mitt gale hode er den teorien mer logisk enn at vi kom fra ingenting eller at evolusjonen oppstod som en "tilfeldighet", nesten så jeg er redd for å si det. Men altså, jeg ser ingen grunn til at ikke mange av rasene på planeter rundt oss har blitt til via skapelse, eller at vi stammer fra en annen planet. Kanskje er den menneskelige form optimal for det den skal brukes til, at det er naturlig at lignende varianter også blir brukt på andre planeter? Jeg har også hørt om planeter med livsformer som på ingen måte ligner vår, ala klinkekulegreia. Også vannskapninger som ikke lignet noen av artene her.
Kan det være slik at de rasene som ligner vår med større sannsynlighet vil prøve å oppsøke oss? Både fordi vi har et klima og system de kan leve i, eller fordi vi har utviklet noe de kan dra nytte av? ...just askin` ;)
For att en livsform skal utvikle seg til ett menneske, må den gjennom mange trinn. Utviklingen blir påvirket av klima og rovdyr osv. Det kan kanskje vere planeter veldig lik vår, selv om disse er sjeldne. Som du ser, har vi en STOR variasjon av dyr, som lever i akkurat det klimaet vi lever i, og bare se på variasjonen av dyr selv om de stammer fra samme art! Så om de så skulle finnes en planet identisk lik vår, er sjangsen fortsatt minimal for att livsformer ska utvikle seg til menneskelignedne livsformer. Som sagt påvirker rovdyr og byttedyr utviklingen, og for att menneskelignende dyr skal utvikles, må jo også da de samme byttedyr/rovdyrene oppstå rundt denne livsformen. Og byttedyr/rovdyrene har jo igjen byttedyr/rovdyr, som påvirker utsendet deres, og igjen da utseendet til livsformen. Noe som gjør sjangsen ennda mindre. teknisk sett må det kopieres ett helt økosystem, for att dette skal skje. Og sjangsene der er ikke store. Og, btw vis noen her inne har forstått meg feil med att eg IKKE tror det finnes liv der ute, so TROR eg det. Selvsagt finnes det liv der ute! :D
Antall ord: 427

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Så absolutt, men det er bevist att menesket stammer fra encellede dyr
Javel?
Antall ord: 13
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chronii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2008 18:27
16
Kjønn (valgfri): Mann

Innlegg av Chronii »

De har enorme, svarte øyne. Betyr ikke dette at det er veldig mørkt der de kommer fra (eller er jeg helt på jordet? xD)?

...Kan det være at "the greys" er de vesenene kjent fra gamle dager som "de underjordiske"? Altså at de ikke er "aliens", men bare en annen rase fra Jordens indre?
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Eller hva om de "grå med sorte øyne" er en form for space-suit?
At "de" er alt annet en grå og kjedelige?
Antall ord: 23
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
markoberto
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av markoberto »

HappeTittenTooYouNow skrev:Eller hva om de "grå med sorte øyne" er en form for space-suit?
At "de" er alt annet en grå og kjedelige?
Haha det kan de vere :lol:
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steelp92

Innlegg av steelp92 »

Bare for å markere at marokoberto har et poeng når det gjelder menneskelignende arter: menneskets DNA har utviklet seg helt fra de første organismene vi stammer fra på jorden, noe som er ganske lenge (med tanke på levetiden til et menneske, ikke noe annet). Dagens menneske har 46 kromosomer, eller 23 kromosompar. Hvert kromosomsett inneholder 3,2 milliarder basepar (altså nukleotidene adenin, cytosin, guamin og tymin). At en annen art skal være identisk med mennesket betyr at alle disse 3,2 milliarder baseparen må ha blitt satt i nøyaktig samme rekkefølge i løpet av evolusjonen. Det kan tenkes at noen arter ligner, men fortsatt er det noe som skal til.. ;) Det er selvsagt mye annet som spiller inn her, men dette er basisen. Der er faktisk så mange ulike kombinasjoner at det regnest nesten som uendelig.

Bare en kort tanke angående besøk av aliens: for at de kunne reise hit innen en generasjon må det til med lysfart på fartøyene i og med at nærmeste nabogalakse er noen lysår unna. Det er svært mange fysiske hindringer, blant annet problemet med nok energi til å drive noe slikt og problemet med å faktisk greie å unngå kollisjon selv med de minste partikler.

Det topper seg i StarTrek der de kan reise med flere ganger lysets hastighet, noe som bryter fysikkens lover :mozilla_undecided:
Man kan selvsagt dra inn teorier om svarte hull (inn svart hull, gjennom et markhull og ut et hvitt hull), men det er vel noe upraktisk..
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Moonstone skrev:Ashtar-fan Zind? ;)
Nope ;)
Litt festlig å kunne si det, men jeg har aldri lest noe av dette Ashtar greiene som jeg husker :mozilla_undecided:
Om det kryr av Aliens rundt i Universet, noe jeg er helt sikker på at det gjør, har nok flere av dem bedre ting å gjøre enn å titte på oss med lupe? ;)
Noen gjør kanskje det, mens andre har nok nok med sitt.

Det at noen Aliens "jobber for høyere makter" synes jeg selv høres litt jalla ut, og jeg har selv ikke helt blitt bitt av "Galactic federation of Light"-ideene.
Såklart, det hadde jo vært litt kult om det var litt sånn, minus alt det kvasi-religiøse rundt det..

Jeg er 100% overbevist at det finnes liv på mange planeter, og at vi har blitt, og blir besøkt..og har selv sett UFO 3 ganger.. Men jeg vet ikke helt med han Ashtar assa.. :coffe2
De har helt sikkert mye bedre ting å gjøre ja! :lol:
Men interessen er der om jorden skulle være i fare. Overvåket var jo å ta i, jeg trekker tilbake den hvis jeg får lov? Poenget mitt var at det er stor enighet blant mange aliens at jorden ikke skal få gå til grunne, det er den for verdifull til.

Aliens som jobber for høyere makter? spørs jo hva du mener med det. Jeg tror de som trekker i trådene er i en "helt annen verden" so to speak. Da snakker vi høyere dimensjoner og ikke-fysiske ting vi ikke kan forestille oss. Ikke aliens, men at de samarbeider på tvers av raser og hjemplaneter, det mener jeg bestemt de gjør. Greys som jobber for makteliten her på jorden da? 8) Nei, vet du, jeg er veldig skeptisk til det der også,spørs om ikke de negative innflytelsene her i verden kun skyldes skitne, grådige menneskehoder. Jeg vil ikke mene så mye der, men gud så interessant jeg syntes det er å lese om. Hvem trenger selvpining via saw IX når man kan lese på internett om greys og reptilians?!

Hvem ikke helt med han Ashtar jeg heller, men ufo har jeg sett og liv på andre planeter er jeg overbevist om. Cheers! :coffe2
Antall ord: 379
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

For dere som ikke vet hva Ashtar-kommandoen og Federation of Light er, så kan dere sjekke denne linken:

http://home.no/ashtarkommandoen/
Antall ord: 23
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links