Drømmer, NDO & ut av kroppenJeg ser like tall overalt hele tiden.. hva betyr det?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Jeg ser like tall overalt hele tiden.. hva betyr det?

Innlegg av Svartepus »

nå kom jeg på at jeg har nøyaktig 666 sanger på musikklista på den gamle PCn min... Ikke verst.
Antall ord: 20
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jeg har et sånn skjebnetall som sier 11, utifra fødselsdatoen.

11, 22 og 33 skal jo være litt spesielle tall, som ikke skal nedkortes.
Før så jeg også mye 22 i klokkeslett, det gjør jeg innimellom enda, men nå er det helst 11.
Og som jeg nettopp sa... 12:34 - den går ofte igjen.

Tallet 7 går også mye igjen hos meg. Jeg er født den 7. februar, og samtidig er jeg født en søndag, som jo er den 7. dagen i uken. Alle telefonnumre jeg har hatt har inneholdt 7-tall.
Nummeret mitt nå består av tre 7-tall, annenhvert siffer bortsett fra de to første. Enkelt nummer ;)
Ofte når jeg trekker billett/kølapp og andre ting som genereres etter tur får jeg noe med 7-tall i. Jeg tør ikke si hver gang, for det stemmer nok ikke, men veldig ofte.

Nå er det jo sånn at man har ti tall å velge mellom, så det er jo rent sannsynlig at dette skal skje ti prosent av gangene, men det skjer betraktelig oftere. Jeg tror vi ligger langt over femti prosent, uten at jeg kan si noe konkret om det egentlig, men som sagt; jeg tror.

Et annet tall: 2. Det forfølger meg også. Jeg er jo født i den andre måneden i året.

Ikke bare tall forfølger meg, men bokstaver og kombinasjoner av disse bokstavene også.
Det er langt ifra noe bevisst, men det er direkte skremmende hvordan mønsteret av kjærester og flammer har hatt likheter med navnene sine, spesielt med tanke på bokstavene. Det er et mønster jeg egentlig ikke ville legge merke til, for det føles nesten litt rart og ubehagelig, men det skjedde en gang at en kompis (og daværende samboer) av meg en gang bemerket det:

"Nå har jeg løst Espen-koden! Du har en greie for navn! Du er en sånn serie-dater!"

:lol: Vel... morsomt, kanskje... men samtidig egentlig veldig forstyrrende, når jeg tenker over det. Jeg går jo definitivt IKKE etter navn og disse bokstavkombinasjonene selv.
I det siste har jeg fått enda en påminnelse om at disse navnene forfølger meg.
Fortiden har nemlig innhentet meg på et vis, og selv om jeg ikke har noen affære med denne jenta, så er det noe som hadde skjedd dersom ting lå til rette for det i fortiden. Det gjorde det ikke, uten at jeg trenger å gå i detaljer rundt det. Nå har vi gjenopptatt kontakten, da våre veier skulle krysses, og hun har eksakt samme bokstaver i navnet sitt som ikke bare noen, men alle utenom én av mine tidligere "flammer" har. Det finnes enda ett unntak her, men det er på basis av at den ene bokstaven i navnet "mangler", ellers er 3 av 4 bokstaver alltid representert.

Er ikke dette litt rart da?

Når det kommer til dette, så lurer jeg på om det ikke ligger noe mer innkodet i tall og bokstaver, og om ikke symbolikk betyr noe. Jeg tror at ritualer og tradisjoner kan få betydning nettopp pga. det som ligger i eteren... altså et slags kollektivt minne...
Vi har jo gitt diverse ting diverse meninger ved å påkalle dem det og det og det... f.eks. skal det jo ikke være bra å banne. Det gir en slags dårlig karma fordi folk reagerer på det på en bestemt måte, ikke sant? Ved repetisjon av dette mønsteret: påkalling kontra reaksjon - så vil jo slike ting få en "egen" mening etter hvert.

Jeg synes derfor at numerologi ikke er så mystisk. Dessuten er det interessant å finne likheter.
Tenk hvis man kan bruke dette verktøyet til å finne det man leter etter i livet?

Og en sånn liten ting til slutt... er jeg den eneste som synes at noen "ser ut til å hete" noe?
Det er helt sikkert flere som synes å kunne plassere et navn på et ansikt, spesielt da vi er litt yngre. Betyr ikke dette heller noe?
Antall ord: 689
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

ludoburgero skrev:
Og en sånn liten ting til slutt... er jeg den eneste som synes at noen "ser ut til å hete" noe?
Jeg har det også sånn! Jeg kan sitte å se på fremmede og prøve å gjette hva de heter utifra utseende! :)
På samme måte kan jeg se bilde av folk og høre for meg hvordan stemmen eller latteren deres er. Men dette ble litt off topic for trådtemaet, sorry!
Antall ord: 75
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quesaturn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Jul 2009 15:13
15
Kjønn (valgfri): all woman

Innlegg av quesaturn »

Same here!

Jeg sitter også og ser på mennesker og gjetter hva de heter, hvor de jobber, hva hobbyen dems er, hvor de kommer fra.. hvor de bor, om de har familie osv osv.. f.eks nå så tenker jeg at Svartepus heter et ganske norsk navn, som Torbjørn f.eks..
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Beklager for at det kanskje ble litt utenfor trådens tema, men jeg forsøkte å koble det til dette med at navn og tall har sin betydning og "fester" seg til noe med sin egen mening, og at derfor er ikke dette med å bli forfulgt av tall heller så rart. Det blir det samme som at navnet "fester" seg til en person.

Altså, det er jo mange som kaller på denne personen med navnet hans/hennes.
Det blir som om navnet står i pannen på dem. Iallefall på mange av dem.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Dette beskrives som synkronitet. Når du ser slike tall, ikke nødvendigvis de samme sifrene som 11:11, men kanskje andre kombinasjoner som 7:11, så er det bare noen som prøver å fortelle deg noe. Sjekk numerologien for disse tallene og kombinasjoner.

Ellers har du noen linker her om 11:11, da denne er kjent!

http://www.nvisible.com/

http://www.crystalinks.com/11.11.html

http://1111spiritguardians.com/
Antall ord: 71
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av camillah »

jeg ser også like tall hele tiden, 11.11 for det meste, men også andre kombinasjoner... og det skjer da når jeg ser på klokka..
så det vil da si ut i fra hva jeg skjønte av de sidene du la ut hecate at de prøver å gi meg en beskjed/fortelle meg noe?

alltid tenkt at dette er tillfeldigheter jeg... noe i underbevisstheten kanskje? :)
Antall ord: 67
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Greedy Eyes
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jul 2008 17:02
16

Innlegg av Greedy Eyes »

Det dere beskriver her er etter min mening et uttrykk for det man på fagspråket vil kalle "selektiv oppmerksomhet". Det betyr enkelt sagt at man legger merke til det som passer inn med ens egne holdninger, eller forutinntatthet. Dette er igjen beslektet med det kjente fenomenet "confirmation bias" (skriver det på engelsk i mangel på et bedre uttrykk på norsk). Dette innebærer at man legger merke til og husker informasjon som allerede passer med det man i utgangspunktet tror eller i enkelte tilfeller frykter. Sagt på en annen måte; vi mennesker generelt er ikke så flinke til å ta til oss informasjon som strider med det vi allerede tror, eller gjerne skulle tro.

Når man da setter seg ned og skal telle for seg selv hvor mange ganger f.eks. tallet 7 dukket opp denne uka vil man bare fokusere på de gangene det faktisk dukket opp (fordi man har lagt merke til det), og ikke alle de gangene det ikke dukket opp. Dette som et resultat av ovennevnte menneskelige fenomener, og ikke som resultat av at enkelte tall "forfølger" en...
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Ja, jeg liker perspektivet ditt på dette, Greedy Eyes!
Det åpner dette også, og det vil jeg ydmykt få lov å si, selv om "det strider litt med det jeg tror" ;)

Spørsmålet er vel da: tar jeg til meg det du her sa om "confirmation bias", eller jatter jeg bare med? Saken er at jeg helt ærlig kan si at du har et poeng, men at jeg fremdeles ser det mystiske som en mulighet her. Det uforklarlige, og det at numerologi faktisk kan ha noe for seg.

Når vi først er inne på det du skriver, tenker jeg at det også er en form for selvutvikling;
det å være åpen for kjennskap til seg selv og sin psykologiske struktur. På den måten kan man lettere endre disse trekkene ettersom man blir klar over dem. Og da er vi plutselig inne på den samme betegnelsen som ofte er brukt i forbindelse med det åndelige, nemlig åpenhet.

Selv om ikke all kunnskap er riktig bare fordi det høres logisk ut heller. Eller er det virkelig det?
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Jeg er egentlig litt enig i det Greedy Eyes sier. Personlig har jeg det med å se 13.37, hva annet skal det fortelle meg enn at jeg er nerd?

Jeg utelukker ikke totalt at det i noen tilfeller kan være noe mer, men vi ser nok ofte det vi vil se.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Det er klart det er noe i det greedy eyes sier, men etter å ha hatt det der i bakhodet i flere år mener jeg fortsatt at det er noe med disse tallene... uten tvil. Når jeg sitter på toget og for første gang antageligvis noen sinne får det for meg at jeg skal sjekke hvilket sete jeg sitter på så er det sete 11, ikke nok med det... jeg tenkte det måtte være tilfeldig så jeg skjekket hvilken vogn jeg satt i, men det var pokker meg vogn 11 det også. Slike tilfeller, sånn som Gaute nevner også.. i perioder kan det ta helt av og tallene dukker opp over alt.

Jeg mener som Hecate at det er noen som prøver å fortelle oss noe når vi ser disse tallene. For meg var det først 22, 22:22 osv i noen år, så var det 11:11 i mange år før jeg den siste tiden har opplevd at 3tall dukker opp også. Det som irriterer meg noe grusomt er at jeg, tross i hvor himla mye jeg har lest om dette, fortsatt ikke føler at jeg har fått noe ordentlig grep om hva forskjellen på tallene er.. joa, sånn vagt, men ikke i den grad jeg ønsker.

Denne tråden inspirerte meg voldsomt når jeg leste her før helgen, så nå er jeg faktisk godt i gang med å lage en liten bok om nummerologi til personlig bruk. Så takk for inpirasjon, og ikke minst takk til quesaturn som startet tråden :)
Antall ord: 265
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

11:11 opplever jeg og ganske ofte, - men kan jo hende jeg er ekstra obs på akkurat den kombinasjonen...
Men jeg kan sitte å kjøre både langt og lenge uten å se på klokka, - så plutselig kikker jeg på den, og da... ;)

( kan hende underbevisstheten oppfatter det i sidesynet, og så får meg til å se etter ? ? ? )

A
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Statistisk sett skulle de ulike mulige klokkeslettene dukke opp like mange ganger, selv om en hyppigst ser de klokkeslettene som opptrer på de tidene en følger nøyere med på hva klokken er. Det er vel bare det at en legger mer merke til det når en ser klokkeslett som 11:11, enn når en ser 11:09.

Hvorfor skulle en viss talkombinasjon i det hele tatt bety noe. Om en prøver å legge noe i det, eller er veldig åpen for at det skal bety noe, da tror jeg en kan bli så besatt av å finne sammenhenger mellom hendelser eller ens livssituasjon og tallet, at en til slutt blir overbevist om at det virkelig betyr noe.

Da kan det nok være lurt å gå et skitt tilbake, myse med øynene på seg selv og undre på om denne personen virkelig har rett.

Om jeg kom over en nettside hvor det ble påstått at 22:22 betydde at noe galt kom til å skje. Neste gang jeg kommer over 22:22, prøver jeg å se etter noe galt. Jeg finner ingenting galt, og går til den konklusjonen at noe må være galt, ettersom det ikke er noe. Med litt tilbøyelighet kan en absolutt skimte en logikk der. Neste gang jeg ser 22:22 sovner jeg på sofaen og glemmer av kaffetrakteren. - Ah, selvfølgelig, jeg så jo 22:22 før det skjedde, jeg burde tatt hintet, noe var galt. Poenget er at en alltid vil kunne se en logikk, hvis en bare er tilbøyelig nok.
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Jeg ser alltid ulike kombinasjoner av 9 og 11.
Ser jeg på klokka i 9- eller 11-tiden er den, 11:09 eller 9:11 eller 9:22, 22:09 osv. Det er som om hjernen min er programmert til å se det. Det samme er det med bensinpriser...alltid 11,99 for literen...eller holdbarhetsdatorer for den saks skyld. Har blitt forfulgt av dette i de siste 2 årene nå. I starten friket det meg litt ut, ettersom alle vet hva 9/11 står for, men nå bryr jeg meg ikke lenger. Det har blitt en vane. :coffe2
Antall ord: 98
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

zind skrev:Det er klart det er noe i det greedy eyes sier, men etter å ha hatt det der i bakhodet i flere år mener jeg fortsatt at det er noe med disse tallene... uten tvil. Når jeg sitter på toget og for første gang antageligvis noen sinne får det for meg at jeg skal sjekke hvilket sete jeg sitter på så er det sete 11, ikke nok med det... jeg tenkte det måtte være tilfeldig så jeg skjekket hvilken vogn jeg satt i, men det var pokker meg vogn 11 det også. Slike tilfeller, sånn som Gaute nevner også.. i perioder kan det ta helt av og tallene dukker opp over alt.

Jeg mener som Hecate at det er noen som prøver å fortelle oss noe når vi ser disse tallene. For meg var det først 22, 22:22 osv i noen år, så var det 11:11 i mange år før jeg den siste tiden har opplevd at 3tall dukker opp også. Det som irriterer meg noe grusomt er at jeg, tross i hvor himla mye jeg har lest om dette, fortsatt ikke føler at jeg har fått noe ordentlig grep om hva forskjellen på tallene er.. joa, sånn vagt, men ikke i den grad jeg ønsker.

Denne tråden inspirerte meg voldsomt når jeg leste her før helgen, så nå er jeg faktisk godt i gang med å lage en liten bok om nummerologi til personlig bruk. Så takk for inpirasjon, og ikke minst takk til quesaturn som startet tråden :)
Det er ikke så rart at dette er vanskelig å få tak på. Ikke minst fordi, som med tarot, har nok de som har tolket tallenes betydning i numerologi, tolket det veldig subjektivt. Sånn sett er det vanskelig å finne konsistente, universale tolkninger av tallene.
På den annen side bruker vi titallsystemet til daglig. Andre tallsystem, som binærtall eller hexadesimale tall i elektronikk, bruker vi også mye. Sumerere og Babylonere brukte 60-tallssystemet, og dette har vi fortsatt delt sirkelen inn i, m.a.o. klokka vår følger dette.
Du husker kanskje at Kryon hele tiden snakker om at naturen bruker 6 eller 12 tallssytemet.
Igjen har vi dette med at de naturlige tallene ikke bare er tverrsummer som vi bruker i numerologi, de er også multipler av andre tall, slik som 22 er det dobbelte av 11, 4 er det dobbelte av 2. Eller hva med kvadrater og kubikk? 3 er kvadratrota av 9 eller kubikkrota av 27. Tenker en slik, kan en utvide betydningen av tallet 9 til kvadratet av 3 eller 27 som både tverrsum av 9 eller kubikken til 3...og hvis en skal la tall være oppskriften på universets form og utvikling, så blir kanskje den definerte numerologien altfor snever.
Antall ord: 476
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links