Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

elaineae
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2009 09:38
14

Re: ....

Innlegg av elaineae »

green eyes skrev:Jeg drömmer ofte at jeg blir jaget i starten av drömmen.Også ender det med at jeg flyr fra de som jager meg :mozilla_smile: Merkelige greier..

Jeg pleier å ha den samme drømmen.. Så når de har jaget meg en stund kommer jeg på: Jeg kan jo fly og deretter flyr jeg:P
Antall ord: 60
Livet er rart...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Nå for tiden drømmer jeg masse om eksen.
Hun hjemsøker meg nærmest, om man skal få si det mildt.

Skriver litt om det her, fordi jeg tror det blir litt terapi også. Jeg er nemlig direkte plagd av disse drømmene iblant. Det startet med noe for en liten stund tilbake... for da begynte jeg å havne tilbake til helt random hendelser tidligere i fortiden min i drømme. Gjenopplevde tilsynelatende tilfeldige og ikke særlig relevante (for noe i det hele tatt) situasjoner.

Første drøm jeg hadde i denne "serien" var en episode da jeg og henne var i Newcastle for noen år siden. Vi var inne på en elektronikksjappe midt i Eldon Square (handlegata der). Nå finner jeg meg selv stående der, en episode jeg nesten hadde glemt, der jeg står og kikker på noen internettradioer som var veldig populært akkurat der og da... samtidig finner jeg meg en Creative muVo-mp3-spiller som jeg endte opp med å kjøpe. Jeg vet ikke om tingene som skjedde i drømmen var direkte adopterte minner fra virkeligheten, men jeg står iallefall der inne og finner meg selv i å rope navnet hennes da hun står ved utgangspartiet og kikker på noen TV-apparater eller noe sånt.

Helt uten mening egentlig... men så begynner det å bli ekkelt...
Vanligvis er det bare behagelig med lucide drømmer. Men jeg blir observant på at jeg gjenopplever et minne og jeg blir i stand til å forandre det! Jeg blir klar over at jeg drømmer...

Det gjør til at jeg tvinger meg selv utav drømmen. Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal "tukle" med fortiden, og mener den er best som den allerede er satt. Noe så merkelig drøm...
Dette var bare begynnelsen, for jeg husker vagt at jeg har hatt flere lignende drømmer i det siste. I natt derimot, toppet det seg med en fremtidsdrøm!

Jeg står i en kjeller av noe slag... og hun hjemsøker meg som vanlig i drømmene.
Noen ganger tidligere har alt vært som før, siden det var fortidsdrømmer. Jeg følte meg lykkelig også for en liten stund av gangen i noen av disse drømmene... saken er nå, at i denne fremtidsdrømmen, så er ting litt annerledes. Hun er ikke seg selv helt lik egentlig.

Hun er et par år eldre, vi skal ikke langt frem i tid. Og vi er som sagt i en kjeller.
Jeg ser meg selv stå nede i en slags vaskekjeller av noe slag... i en slags boligblokk...
Og så kommer hun... men jeg vet ikke om vi bor der sammen eller om hun bare har flyttet dit... alt føles litt fjernt og som om hun er i sin "riktige tid" fordi hun nemlig allerede vet at jeg bor i samme blokk som henne i allefall. (jeg får aldri vite noe om vi bor sammen)
Det føles iallefall ut som om vi ikke er helt venner. Jeg blir stadig overrasket over hvor nonchalant hun oppfører seg, og konfronterer henne med det... spør henne... hvorfor hun er så bråkjekk og tar alt som en selvfølge. For hun spør meg ikke om hjelp med klærne, men hun ber meg nemlig holde det ene og det andre for henne mens hun skal gjøre ditt og datt...

Litt vage minner, fordi jeg var ikke helt edru i natt da jeg la meg.
Og jeg sovnet også igjen etter drømmen.
Uansett... jeg har på følelsen av at hun syns jeg er litt merkelig, at jeg oppfører meg rart. Men jeg er tross alt I EN TID JEG IKKE HØRER HJEMME I! Og det er jo hun... i drømmen...

Det skjer noe med meg om dagen... og jeg vet ikke hva...
Antall ord: 650
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Og jeg lå i halvsøvne her en kveld og drømte at Bruce Springsteen var død... Merkelige greier...
Antall ord: 20
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quesaturn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Jul 2009 15:13
15
Kjønn (valgfri): all woman

Innlegg av quesaturn »

Jeg har drømt i flere år om krig.. at jeg blir jaktet på og må løpe for livet. U can run, but u cant hide-opplegget.
At jeg dreper andre mennesker og blir drept. Menneskejakt.
Drømmer også mye om dyr, spesielt hester.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qwe123
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 11 Apr 2010 22:47
14

Innlegg av qwe123 »

Jeg har hatt noen merkelige "drømmer" av og til. De er slik at jeg våkner av at jeg setter meg
opp i sengen, er våken mens jeg fortsatt er i drømmen. At jeg må gå ut i stuen for å gå i disken for å hjelpe kundene. Men så sier jeg til meg selv at det er stengt, og at det er natt, at jeg må legge meg igjen. Så våkner jeg igjen, av samme grunn. Er 100% våken, men halvveis med i drømmen. Skjer kanskje 4-5 ganger rett etter hverandre.

En annen gang så våkner jeg at jeg setter meg opp i sengen, og tenker at jeg må flytte skoeskene tilbake på lageret. Da ser jeg at det står et par ekser på gulvet ved siden av sengen. Men så kommer jeg til meg selv, og legger meg igjen.

Og en til. Jeg har vært på en stor fest før på kvelden, og når jeg legger meg, våkner jeg senere av at jeg hører musikk og mennesker på rommet mitt. Og jeg kan ikke legge meg igjen, for folk kan ikke se at jeg sover. Jeg sitter bare å ser rundt i rommet, hvor det ikke er noen lyder eller mnnesker. Men jeg ser de liksom for det.

Synes det er veldig merkelig, for er våken, men er fortsatt med i drømmen. Sier til meg selv når jeg sitter i sengen, at jeg bare legge meg igjen, det er natt og jeg skal sove. Men våkner igjen og akkurat det samme skjer som i forrige drøm for kanskje 1 time siden. Noen som har opplevd det samme? Eller vet hva dette er?
Antall ord: 290

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quesaturn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Jul 2009 15:13
15
Kjønn (valgfri): all woman

Innlegg av quesaturn »

Jeg har hatt det sammen noen ganger, men jeg husker ikke hva det heter. Du er våken, men sover og når du våkner så er det som om du er våken hele tiden.
Husker en gang jeg har stått i sengen og gjort akrobatiske øvelser med ei dame som var der. Stått på hendene og hodet osv.. også la jeg hodet på puta i "drømmen" eller hva det er.. og da våknet jeg.. og jeg tenkte : JØss hva var det nettopp jeg holdt på med?
Venninna mi fortalte meg en gang hva det het, skal spørre henne igjen. Men det der er helt sprøtt, har hatt det flere ganger. På en måte en ut-av-dæ-sjøl-opplevelse.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

I natt drømte jeg at jeg bodde i en eller annen bygd og at jeg da fallt ut med alle kjente og bekjente fordi at de var urimelig. Så jeg bestemte meg for å pakke og flytte, men jeg kom ikke så langt for i neste øyeblikk satt jeg i en robåt med fem andre midt i en innsjø. Det var tåkete og dette skjedde på nattestid. Så var det en drittsekk der som hadde det med å beordre meg til å gjøre hver bidige ting. "Autoriteten" hans hadde gått i hodet på han til tross for at han i forhold til meg ikke er en autoritær person. Så etterhvert dyttet en eller annen skikkelse han overbord og ut i vannet. Jeg tror han druknet fordi at jeg bl beskyldt for modet på han i neste øyeblikk. Så brukte vi en iskrembil eller noe for å flykte ut av bygden, men kræsjet inn i en skog pga tåken.

Deretter våknet jeg av at de lydsensitive naboene skulle bråke litt.

Jeg drømte forresten i forgårs at jeg var i noe som kunne ha vært en vinterby i sveits, men så viste det seg å være på Island. Jeg var en journalist som skulle sjekke inn på et hotell med noe abstrakt preg over seg. Det var sånne fra tak til gulv vinduer hvor man kunne se havet også. Jeg såg bort på en kai hvor det var oppned i forhold til meg og så gikk det folk inn og ut av et av oppnedhusene som såg falleferdig ut. Jeg spurte hun resepsjonisten hvem de var og hvorfor de gikk oppned i tillegg til å være grå..så sa hun noe om at det var bare noen gjenferd som om det var et vanlig fenomen, Neste øyeblikk står jeg utenfor et sykehus som også hadde abstrakt form, men noen flotte grønne fontener. Så våknet jeg.

Obviusly så har Island pratingen blit printet inn når jeg til og med drømmer om det.
Antall ord: 346

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pianisten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jan 2007 20:19
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang

Innlegg av Pianisten »

Jeg hadde den merkeligeste drømmen natt til 1.mai. Jeg er egentlig litt usikker på om det var en drøm eller ikke.
Jeg overnatta hos venninna mi. Hu lå i andre etasje med en gutt mens jeg lå i kjelleren alene. Så drømte jeg at hun kom inn på rommet der jeg lå. Løfta opp dyna mi og spurte om hun kunne sove hos meg. Jeg sa klart ja og hun la seg ned. Det føltes helt ekte, og det var som om noen lå ved siden av meg. Det må være det merkeligeste altså. Kan det ha vært noe paranormalt?
Huset hun bor i er veldig veldig gammelt og er på en gård. Er godt over 100 år gammelt. Var ikke skummelt eller noe det som skjedde, bare behagelig å kjenne noen som lå ved siden av meg egentlig. Og nei, det var ikke henne! :lol: Mest sannsynelig var det jeg som bare tulla i søvne. Men artig var det!
Antall ord: 168
Det du glemmer i morgen kan være det jeg husker aller best

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Det hørtes jo bare fint ut, Pianisten :)
Iallefall når du tok det slik og ikke syntes det var skummelt.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nethy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Mai 2010 12:56
14

Innlegg av Nethy »

Hei.
Jeg er ny her men har noen drømmer som plager meg, så tenkte jeg skulle spørre dere om litt hjelp.
Hele året her har jeg drømt om noen menneskelignende vesener som vil spise meg (la oss kalle de zombier). Ja jeg vet det er teit, men det gjør meg faktisk livredd. Jeg våkner hver gang jeg drømmer om det med kaldsvette og kjenner pulsen i hele kroppen. Begynner å bli veldig slitsomt.
Drømmene begynner alltid med noe helt dagligdags, slik som i natt drømte jeg at jeg skulle flytte fra leiligheten min og jeg sa hadet til romkamerater osv. Så av en eller annen grunn skulle vi plutselig flykte, dette gjorde vi da ved å ake nedover en lang isbakke til vi kom til en politistasjon av alle ting. Jeg viste hele tiden at det var Zombier som var grunnen til at vi skulle flykte men det gjorde ikke de jeg flyktet med. Jeg viste at politistasjonen i ødemarken var det eneste stedet som var trygt enn så lenge. Men jeg hadde plutselig blitt smittet med zombieviruset, men jeg klarte meg. Vi skulle så finne en bil, romvenninnen min, jeg og en kompis. Men så plutselig ble stasjonen ombringet av zombier, vi løper, detter og blir spist. Så våkner jeg.

Det virker som at alle drømmene jeg husker iløpet av året har vært om zombier. Det er alltid zombier.
Begynner å bli lei, lurer på hva jeg kan gjøre, og lurer på om noen vet hva dette kan bety?
Antall ord: 261

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Nethy skrev:Hei.
Jeg er ny her men har noen drømmer som plager meg, så tenkte jeg skulle spørre dere om litt hjelp.
Hele året her har jeg drømt om noen menneskelignende vesener som vil spise meg (la oss kalle de zombier). Ja jeg vet det er teit, men det gjør meg faktisk livredd. Jeg våkner hver gang jeg drømmer om det med kaldsvette og kjenner pulsen i hele kroppen. Begynner å bli veldig slitsomt.
Drømmene begynner alltid med noe helt dagligdags, slik som i natt drømte jeg at jeg skulle flytte fra leiligheten min og jeg sa hadet til romkamerater osv. Så av en eller annen grunn skulle vi plutselig flykte, dette gjorde vi da ved å ake nedover en lang isbakke til vi kom til en politistasjon av alle ting. Jeg viste hele tiden at det var Zombier som var grunnen til at vi skulle flykte men det gjorde ikke de jeg flyktet med. Jeg viste at politistasjonen i ødemarken var det eneste stedet som var trygt enn så lenge. Men jeg hadde plutselig blitt smittet med zombieviruset, men jeg klarte meg. Vi skulle så finne en bil, romvenninnen min, jeg og en kompis. Men så plutselig ble stasjonen ombringet av zombier, vi løper, detter og blir spist. Så våkner jeg.
Det virker som at alle drømmene jeg husker iløpet av året har vært om zombier. Det er alltid zombier.
Begynner å bli lei, lurer på hva jeg kan gjøre, og lurer på om noen vet hva dette kan bety?
Har du sett noen Zombie-filmer eller spilt noe Zombie-spill i det siste da, eller blitt skremt av noe du har sett på TV?
Antall ord: 288
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nethy
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Nethy »

Har du sett noen Zombie-filmer eller spilt noe Zombie-spill i det siste da, eller blitt skremt av noe du har sett på TV?
Det er lenge siden, pluss at jeg aldri blir redd av det når jeg ser filmer osv. Det er bare nå det siste året det har tatt av med zombiedrømmer.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Nethy, noe sier meg at du tenker mye på akkurat dette med å flykte.

Det er ikke sikkert at det er noe du bevisst gir så mye oppmerksomhet, men det er tydelig at det kan være en situasjon du er i som du mistrives med. Det er enten én person eller flere du ønsker litt mer avstand fra i dagliglivet ditt, eller det kan være en situasjon. For eksempel jobben, skolen eller noe slikt som du egentlig ikke helt trives så godt med. Gjerne også en arbeidsoppgave.

Samtidig forteller akkurat dette om zombier noe; de levende døde.
Er det noe slik at du føler du mangler utfordringer av et slag?
Levende døde symboliserer jo nettopp dette... at det er noe i deg selv, eller noe rundt deg, som bare går på autopilot. Du savner fremskritt... eller tar jeg feil?

Om du så anerkjenner disse tankene, hvis det er tilfelle, så kanskje du vil bli kvitt disse ubehagelige drømmene dine. Drømmer handler tross alt, først og fremst, om saker man aldri helt tillater å tenke igjennom. Fordi det er underbevisstheten som prosesserer informasjon i drømmene dine, og så kommer de frem som den rareste symbolikk. Metaforene i drømmene kan gjenspeile noe helt annet, men hjernen fungerer jo på en slik abstrakt måte... noen ganger må man sette seg ned å "dekryptere" hele driten...

Så er spørsmålet:
Tør du være mer åpen med deg selv? Kan det hende at selv om du kanskje føler du tenker gjennom det meste, at det er noe du går glipp av? Noe du ikke tillater deg selv å tenke?

Dette er bare min tolkning, og det kan være jeg tar helt feil, men det var det første som slo meg.
Antall ord: 300

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nethy
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Nethy »

Ludo - Takk for godt svar. Interessant lesning. Kan tenke litt på det men det er noe med det du sier. Drømmer er spennende altså. Vært veldig mye rare drømmer i det siste.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
markoberto
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Okt 2009 22:07
15
Kjønn (valgfri): Gutt 15 ;)
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av markoberto »

Når eg var liten drømte eg mange lucide drømmer, og mestret teknikken ganske bra, selv om eg egentlig aldri hadde øvd på det. Det begynte å dabbe litt av, og nå hadde det vert kult å begynt litt igjen :D
Antall ord: 40
U may like stories.. but you cant escape reality.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links