Drømmer, NDO & ut av kroppendrøm

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

kimimo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Apr 2010 01:18
14

drøm

Innlegg av kimimo »

hei!
har alle drømmer en forklaring ??
og hvorfor ?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Viinther
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Mar 2010 13:32
14
Kjønn (valgfri): Frøken
Lokalisering: Vestfold

Re: drøm

Innlegg av Viinther »

jeg tror de har det, i større eller mindre grad selvsagt. Noen drømmer opplever jeg som ren opprydning i underbevisstheten min, andre er mer symbolske og inneholder symbolikk og budskap.

Jeg tror det er en måte for underbevisstheten og hjernen generelt sett å rydde opp i og tolke informasjonen man har motatt gjennom sansene dagene i forveien.
Ved å tyde dem kan man få tilgang til verdifull informasjon og forståelse av seg selv og situasjonen man står i, men ofte bekrefter det hva man visste fra før, feks at man kanskje føler angst ovenfor noe nytt som skjer, at det er på tide å slappe av og senke tempoet og skuldrene litt...slike ting

Jeg tror også at man på noen måter er mer åpen i drømmefasene, og at det blir lettere for hjelpere å ta kontakt og nå frem da.
Jeg elsker å tyde drømmene mine! uavhengig om de er av den kryptiske, mystiske eller mer vanligdagse sorten:)
Antall ord: 164
"Den såkalte synskhet og telepati
betraktes som former av scizofreni"
-Andrè Bjerke

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
kimimo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Apr 2010 01:18
14

Innlegg av kimimo »

Viinther skrev:jeg tror de har det, i større eller mindre grad selvsagt. Noen drømmer opplever jeg som ren opprydning i underbevisstheten min, andre er mer symbolske og inneholder symbolikk og budskap.

Jeg tror det er en måte for underbevisstheten og hjernen generelt sett å rydde opp i og tolke informasjonen man har motatt gjennom sansene dagene i forveien.
Ved å tyde dem kan man få tilgang til verdifull informasjon og forståelse av seg selv og situasjonen man står i, men ofte bekrefter det hva man visste fra før, feks at man kanskje føler angst ovenfor noe nytt som skjer, at det er på tide å slappe av og senke tempoet og skuldrene litt...slike ting

Jeg tror også at man på noen måter er mer åpen i drømmefasene, og at det blir lettere for hjelpere å ta kontakt og nå frem da.
Jeg elsker å tyde drømmene mine! uavhengig om de er av den kryptiske, mystiske eller mer vanligdagse sorten:)
takk får at du svarte dette hvar ganske hjelpsom.
jeg har en bokk hvor jeg kjøpte i spania som forklarer drømmer og sånt men inemelom er det vanskelig å kjønne ka de vil komme frem liksom.
og dette at jeg drømmer veldig mye om krig og sont har jeg ikke kjønt helt drømmene mine.
men ellesr takk
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Viinther
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Mar 2010 13:32
14
Kjønn (valgfri): Frøken
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av Viinther »

Du finner noen gode Drømmeleksikon på nett, som du kan bruke for å tyde symbolikken. Selv bruker jeg www.dreammoods.com :)
Antall ord: 21
"Den såkalte synskhet og telepati
betraktes som former av scizofreni"
-Andrè Bjerke

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Viinther skrev:Jeg tror det er en måte for underbevisstheten og hjernen generelt sett å rydde opp i og tolke informasjonen man har motatt gjennom sansene dagene i forveien.
Riktig. Og uprosessert informasjon og ubekreftede følelser i sammenheng med det man har opplevd kan dukke opp i drømmene som alle slags metaforer.
Derfor kan drømmer si mye - og lære deg mye om deg selv og den situasjonen du er i ;)

Kort fortalt kan man si at drømmene dine er en form for å kjenne seg selv bedre.
Antall ord: 91
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links