Drømmer, NDO & ut av kroppenJeg ser like tall overalt hele tiden.. hva betyr det?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

quesaturn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Jul 2009 15:13
15
Kjønn (valgfri): all woman

Jeg ser like tall overalt hele tiden.. hva betyr det?

Innlegg av quesaturn »

hva betyr det hvis man ser på klokken hver gang det er like tall? som 11:11 , 23:23; 14:14 osv.? jeg gjør det hele tiden hver dag!

Det begynte etter at jeg og typen min tok en "pause" fra hverandre. Vi vet ikke om vi vil gå tilbake til hverandre igjen. .men kan dette være et tegn på noe? Det begynte for 4-5 dager siden. Hva er dette for noe? Noen som opplever det samme og vet hva det er?
Har opplevd det før mange ganger for lenge siden, men har aldri tenkt noe over det før etter "breakupen".
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Jeg ser like tall overalt hele tiden.. hva betyr det?

Innlegg av ludoburgero »

Numerologi. Les litt om det.
Jeg tror det er veldig mye som styres av tall.
Antall ord: 15
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Viinther
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Mar 2010 13:32
14
Kjønn (valgfri): Frøken
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av Viinther »

jeg tenkte med en gang at dette kanskje virkelig er relatert til forholdet deres. mønsteret her er jo at alle tallene står i par... helt hvordan du skal tolke det kan jeg ikke si noe om, for slike tegn er jo ofte veldig personlig ment, du må vel føle på det selv.

og selvsagt, nå tenker jeg bare høyt, men jeg ville tolket det som et tegn relatert til forholdet..
Antall ord: 74
"Den såkalte synskhet og telepati
betraktes som former av scizofreni"
-Andrè Bjerke

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

quesaturn
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av quesaturn »

Jeg har vært på numerolgi.no, men fant liksom ikke noe tilsvarende der.

vi hadde det vanskelig i en periode i fjor og var på nippet til å gi opp, men overalt hvor jeg så, så jeg etternavnet hans. Var på tv hele dagen, på radio og i musikk hørte jeg etternavnet hans. Tenkte at dette måtte være et tegn, så jeg fortsatte og kjempe for forholdet og bestemte meg for å bli og vi hadde det kjempefint etter det, helt frem til nå.. hvor egentlig begge to vil ha en pause. Men da begynte disse tallene på klokken hver gang jeg ser på den. Og jeg ser fornavnet hans overalt. Håper dette betyr mer godt enn vondt i forhold til meg og han.
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Viinther
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Mar 2010 13:32
14
Kjønn (valgfri): Frøken
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av Viinther »

De like tallene står jo alltid side om side, slik du forteller det, så jeg kan ikke skjønne annet enn at dette skulle være et positivt hint. kanskje symboliserer det noe så enkelt som samhørighet, at dere er av samme ulla, etc. og ikke nødvendigvis i noen romantisk forstand, kan like godt tydes til vennskap... Jeg tror at om noen eller noe forsøkte å be deg om å distansere deg mer fra han, ville tegnene være annerledes.

Uansett, at det er pause, uansett om det hadde vært slutt, ville aldri betydd at dere aldri kunnet funnet sammen igjen!

Mange par har jo godt av litt tid fra hverandre, spesielt om dere er av den typen par som gjerne gjør det meste sammen. Jeg har troen på forhold som et partnerskap hvor man støtter og oppmuntrer hverandre, heller enn forhold hvor man nesten smelter sammen. dette ble et lide sidesprang, men anyways, føl på det selv også!

At du legger merke til navnet hans ofte, eller ofte blir minnet på han betyr kanskje at du savner han?
Jeg synes uansett du skal holde deg så positiv som mulig, ha en god dialog med han om/når du føler det er riktig, og ta det litt på magefølelsen.
Lykke til skal du uansett ha! :)
Antall ord: 224
"Den såkalte synskhet og telepati
betraktes som former av scizofreni"
-Andrè Bjerke

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

quesaturn
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av quesaturn »

Vi håper på det. Tusen takk for din mening om dette. Det fikk meg faktisk til å smile :) Håper det blir oss to igjen, så tvi tvi :)
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av kristiane »

du får mange interessanne svar her,trådstarter. Fant ut at jeg skulle skrive litt ang.dette,jeg også.
Det ser ut til at du opplever det som kalles "Synkronisiteter",og det er alltid litt interessant :mozilla_smile: . Rart hvordan man noen ganger kan ha slike opplevelser som f.eks du beskriver,og jeg kjenner meg igjen selv i dette. Personlig tror jeg at det er intuisjonen din som snakker til deg. Den vil fortelle deg noe,men vanskelig å si deg hva. Mulig du burde tenke nøye igjennom hva kjæresten din betyr for deg,og at du er sikker på at du ikke forlater ham for godt,dersom du fremdeles er glad i ham. Jeg mener: Viktig at dere virkelig prater sammen og finner ut av ting. Min personlige oppfatning av at du også ser navnet hans ofte,er at du naturlig nok tenker mye på ham,og dermed er mer observant på navnet hans også. Vær iallefall ærlig mot deg selv,se om det skjer mer merkelige ting,og prøv å tenke igjennom hva dette betyr for deg,hva er grunnen til at du opplever akkurat dette,hva tror du er meningen med det og det,os.v.
Håper du fårstår hva jeg mener :)

Det er rart dette med synkronisiteter,og jeg har opplevd slikt mang en gang. Husker for flere år siden da det var slutt mellom meg og en kjæreste. Hver gang jeg var ute og gikk kunne jeg ikke unngå å legge merke til alle biler som passerte meg på gaten,med samme bilmerke som eksen min.

En ettermiddag her gikk jeg rundt og var rastløs. Kjedet meg,skulle så gjerne ønske å dra ut et sted og prate med venner. På kveldingen ringte en arbeidskollega og lurte på om vi skulle dra og spise pizza.
Noen ganger kan en figur eller en gjenstand jeg har sett,dukke opp i andre sammenhenger,på andre steder,flere ganger daglig. Det kan dessuten være SNAKK om f.eks en slik ting/gjenstand,enten av tilfeldige rundt meg,i et blad jeg akkurat der og da ser i,eller i nyhetene.

I skrivende stund er jeg faktisk i en litt sårbar livssituasjon,og opplever at intuisjonen snakker til meg angående dette,pg.a at jeg ser ting som omhandler det jeg personlig står i for tiden. jeg ser og hører mye om det både ute,på nyheter,og det dukker opp i prat rundt meg,av mennesker jeg selv ikke kjenner. Jeg prøver nå å sette opplevelsene som nevnt her,i en sammenheng for meg selv,prøver å være fornuftig og stille meg selv spørsmål om hva intuisjonen min vil hen med dette,så får jeg bare håpe at jeg har tolket det riktig,og dermed tar de rette valg framover. ville bare dele litt tanker rundt dette "fenomenet" med deg og dere :mozilla_smile:
Antall ord: 494

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

quesaturn
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av quesaturn »

Tusen takk for svar :) Vi får håpe at det går bra for oss begge og får kontroll over følelsene våre igjen. Og begynner og gi litt faen, hehe :) Nå er våren her og solen smiler til oss.. så får vi bare se hva skjebnen bringer oss:) Lykke til :)
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ceena
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Apr 2010 16:53
14

Innlegg av ceena »

Litt ironisk at du er registrert 13:13 da.. Men akkuratt det samme har skjedd meg. Samme livssituasjon. Hver gang jeg føler for å se på klokken er den 10:10 osv.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

quesaturn
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av quesaturn »

Heavy det har jeg ikke sett!
Merkelig.. jeg ser fremdeles like tall hele tiden og meg og han har enda ikke tatt kontakt med hverandre. Lurer på om det er noe som prøver og si meg noe ang. dette?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

ceena skrev:Litt ironisk at du er registrert 13:13 da.. Men akkuratt det samme har skjedd meg. Samme livssituasjon. Hver gang jeg føler for å se på klokken er den 10:10 osv.
Ifølge min data er han registrert 14.13, så det kommer an på tidsinnstillingene.

Man kan også se ting litt andre veien; at man legger merke til alle tallene og dermed husker hver gang man ser dem. Hadde man ikke lagt noe ekstra i 10.10, 13.13, 22.22 o.l. tall, hadde man heller ikke oppfattet dem på samme måten. På samme måten kan man bli så opptatt av å motta tegn (f.eks. etter brudd i forhold, død i familien osv) at man nesten leter etter spesielle tall.

Jeg ser ofte bursdagen min på klokka og tall som 11.11 og 22.22, men bare smiler av det og legger egentlig ikke noen stor betydning i det.
Antall ord: 157
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Jeg har tro på talls betydning, fordi det aldri slår feil.

Forsøker, på samme måte som med noen horoskoper jeg anser som mer seriøse enn andre, å lese de som ikke tilhører/er beregnet på meg for å se om det likevel kan appellere til situasjonen jeg befinner meg i... men det gjør det faktisk ikke... og vel... det kan godt hende at jeg blir flink til å overbevise meg selv, altså - jeg skal ikke utelukke anledningen - men jeg tør påstå at jeg har et nokså "renset sinn" for akkurat sånt.

I mitt tilfelle har klokken ofte (spesielt på displayet på jobbtelefonen) i det siste vist 12:34.
Det er ikke ofte jeg titter på akkurat klokkeslettet, men det er ingen av de andre "symmetriske" klokkeslettene som går igjen. F.eks. er jeg "aldri" borti i at den viser 12:12 ofte, bare for å ta et slikt eksempel. Det kan selvfølgelig være tilfeldigheter, men det skjer bare så innmari altfor ofte til at jeg bare skal tillate å la det passere ubemerket også.

Numerologi er for meg en greie som gir litt mening. Selv om det "bare er tall".
Jeg har for eksempel merket meg at partallsårene jeg befinner meg i har visse likheter i forhold til livssituasjonen min kontra oddetallsårene, og vice versa. Det er noe jeg, uansett hvor mye jeg forsøker å flykte fra "disse tåpelige eventyrene og magisk tenkning", ikke klarer å forklare... men som tilsynelatende likevel bare skjer... så det er ikke akkurat "ønsketenkning" heller.

Tør jeg også å påstå. Tøff som jeg er. For det er jeg. Jævlig, jævlig tøff.
Antall ord: 280

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

quesaturn
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av quesaturn »

Haha Lættis :) Tøffen :)

Vel jeg er en hun og ikke en han.. viser til overnevnte 2 opp ^^.

Hmm jeg vet ikke hva det helt betyr jeg heller.. jeg prøver å finne ut av det.. enten er jeg på riktig vei eller så er jeg ikke. Det er ikke slik at jeg ser på klokken og venter til at klokkeslettet blir likt. Men det er mer eller mindre hver gang jeg ser på klokken dette skjer. Det har pågått i 2-3 uker nå.. men nå i det siste har den ikke bare vist 20.20, 22.22 .00.00, 11.11 osv.. den viser også f.eks 21.12, 23.32, osv.. speil nummer. Jeg er heller ikke overbevist om de forskjellige horoskop, numerologi, men jeg har et åpent sinn og MYE av det er ganske lik meg og meg som person. Hmm ,men finenr vel ut av det etterhvert hva dette er.. Tålmodighet er en dyd.
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Tallene forfølger meg også.
Det begynte med 22 og 222 for noen år siden. Så ble det 11 eller 111, 1111. De siste par årene har det vært 333. HAH, nå er klokka også 7:33 :-D

Og nei, det var ikke planlagt. Det er dagligdags at klokka er noe med 33 når jeg sjekker.
For meg føles det som bekreftelser på at jeg er på rett vei, eller at jeg gjør ting riktig.

Det argeste jeg har vært borti var en gang jeg var på restaurant. Skulle betale for maten. "Det var bestilling nr. 33 ja" - sa servitøren og tastet inn beløpet. Jeg dro kortet, ut kom kvitteringen med klokkeslett 13:33. Gateadressen hadde også nummer 33.
Den dagen kjørte jeg hjemover, og da jeg slo av tenningen leste jeg på klokka i bilen: 03:33.

Da ble det i overkant sprøtt.. :D
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links