Hei:)
Jeg er en jente på 20 år. Har alltid drømt masse siden jeg var liten! Nå det siste halvåret har det bare vært mareritt. Er en filosof på mange måter. Alltid slitt med at jeg har tenkt for mye over ting. Livet, døden, meningen med alt osv. Er også konstant redd for at det skal skje noe med mennesker rundt meg. I tilegg til dette har jeg en fascinasjon for morbide ting. Ikke at jeg liker det, men interesserer meg for grunnlaget mennesker har for å være onde. Har hørt fra flere som mener de har "overnaturlige" evner, at de merker noe på meg. Jeg er en stor skeptiker!
For uke hadde jeg en av drømmene mine igjen. Jeg drømte at jeg kuttet meg midt på langefingeren på venstre hånd. Det blødde så mye at jeg fikk for meg at hovedpulsåren var der! Etter litt gikk det et kutt ned fra kuttet på fingeren som fortsatte litt nedover håndflaten. Når jeg løftet opp huden kunne jeg se kjøtt, blod og noen grønne ting. Akkurat som om at det var råttent. Eller at det var noe som ikke skulle være der. Jeg fortalte dette til moren min, faren min og en del venner. Har gått rundt å gnidd meg i hånden hele uken fordi det var så ubehagelig.
Igår skjedde det en ulykke med fetteren min. Han kuttet av seg venstre langefinger midt på leddet på en sag. Dette kan ha vært en tilfeldighet. Men når man syr fast en finger igjen, så lager man et snitt nedover i håndflaten slik at man kan løfte opp huden å få tak i de senene som har gått tilbake når de har blitt kuttet over. I tillegg til dette sa legen til fetteren min at han kan beholde fingeren, hvis ikke den begynner å råtne.
Nevnte dette for faren min, men han bare flirer å sier at det ikke er så rart siden vi har sigøynere et lite stykke ut i familien. Men jeg syns dette er ekkelt. Å det er ikke noe deja vou, for jeg har jo nevnt det for mine nærmeste. Kan det være en tilfeldighet?
-Å jeg ser ikke på skrekkfilmer. Får ikke lov av foreldrene mine(ja, jeg vet jeg er 20) fordi jeg er så mottakelig for vonde og slemme ting. Har alltid vært det.
Noen som kan gi meg sin mening om dette?
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Sanndrømming. Hjelp!
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Mar 2010 18:04
- 14
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Re: Sanndrømming. Hjelp!
*Innleget mitt var for dumt, så jeg slettet det*
Sist redigert av TheTech på 25 Mar 2010 18:46, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 9
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Jeg fortalte det til 4 stk en uke før det skjedde, så nej..... :/
Antall ord: 14
Hide post links |
Mhm... Tenkte over det etter jeg hadde postet innleget (standard)...
Antall ord: 10
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Kan nok hende du har sanndrøm-evner, for å si det slik.Angelsflight skrev:Nevnte dette for faren min, men han bare flirer å sier at det ikke er så rart siden vi har sigøynere et lite stykke ut i familien. Men jeg syns dette er ekkelt. Å det er ikke noe deja vou, for jeg har jo nevnt det for mine nærmeste. Kan det være en tilfeldighet?
-Å jeg ser ikke på skrekkfilmer. Får ikke lov av foreldrene mine(ja, jeg vet jeg er 20) fordi jeg er så mottakelig for vonde og slemme ting. Har alltid vært det.
Noen som kan gi meg sin mening om dette?
Men at sigøynere alene er årsak, tror jeg ikke, sigøynerene var nok mer åpen for slike ting, enn folk flest, dels fordi fastboende gjerne anså slikt som "djevelens verk" - pågrunn av kristendommen.
Selv tror jeg slike evner er noe alle mennesker har i "arvematerialet" - hvis det er der det ligger.
Akkurat som musikalitet - og gehør ikke er avhengig av hvilken "rase" man er, så tror jeg paranormale evner er fordelt på en lignende måte.
Men - det må trenes for å få effekt... ,)
ps ; angående rase : Sitat :
http://www.snl.no/mennesket/forskjeller_mellom_menneskegrupper skrev:Et annet eksempel er forsøkene på inndeling av menneskeheten i det som gjerne er kalt raser. Målet har vært en klassifikasjon bygd på biologisk slektskap, men det arvemessige grunnlaget for de fysiske trekk som har vært lagt til grunn, er så komplisert og ufullstendig kjent at inndelingene gjennomgående vil være vilkårlige og ikke fylle alminnelige krav til vitenskapelighet. Dette gjelder trekk som hodeform, hudfarge, hårets beskaffenhet m.m. I tillegg kommer at de individuelle variasjoner innen gruppene kan være meget store. Man har forsøkt å bedre inndelingsgrunnlaget ved å innføre trekk med enkel og velkjent arvegang. Spesielt har blodgruppene vært anvendt. En slik inndeling har imidlertid støtt på nye problemer. Således viser det seg at fordelingen av blodgrupper mellom populasjonene ikke kan forklares ut fra slektskapsforhold alene. Av grunner som dette er det allment akseptert at det er meningsløst å tale om distinkte raser hos mennesket.
Antall ord: 369
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Hvordan kan man trene det? Å er det noe man vil..? :S
Antall ord: 11
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Det kommer helt an på deg selv, og egne interesser.Angelsflight skrev:Hvordan kan man trene det? Å er det noe man vil..? :S
En måte å trene det opp, er å bruke en kladdebok, og skrive ned alle drømmer man husker, - med en gang man våkner. Også om man våkner av en drøm midt på natten.
På den måten får man dokumentert HVA man drømte, rett etter drømmen.
Men det må gjøres straks man våkner, for etter bare veldig kort tid, så forsvinner drømmen ut av minnet. Ikke gjør noe annet eller tenk på andre ting før du skriver, - det må være det første man gjør.
Dette medfører at man lærer seg å huske drømmene bedre, og også får med seg detaljer man ellers har glemt - på et senere tidspunkt.
Når så det man har drømt inntreffer, kan man sammenligne hendelsen, med drømmen, og se hvor mye som faktisk stemmer.
Mange noterer ikke ned drømmen, og husker derfor bare etpar detaljer, - noe som gjør "tilpasning til episode" ( såkalt retrofitting) veldig lett å gjøre, og man glemmer gjerne detaljer som enten bekrefter eller avkrefter at det er samme sak man drømte om, man faktisk har med å gjøre.
Dette er et eksempel på trening.
A
Antall ord: 229
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Okt 2005 16:49
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
Jeg tror også du sanndrømmer. Det kan være ubehagelig når det gjelder mindre koselige ting, men utover det kan jeg ikke være til hjelp..
Jo, forresten, husk å alltid fortell noen om det du drømmer! For det er utrolig frustrerende dersom man ikke gjør det, og det faktisk skjer. Hjelper ikke å komme etterpå å si hva du drømte. Ikke at det gjør noen forskjell fra eller til, annet enn at det er frustrerende (synes jeg i alle fall
Jo, forresten, husk å alltid fortell noen om det du drømmer! For det er utrolig frustrerende dersom man ikke gjør det, og det faktisk skjer. Hjelper ikke å komme etterpå å si hva du drømte. Ikke at det gjør noen forskjell fra eller til, annet enn at det er frustrerende (synes jeg i alle fall
Antall ord: 84
Hide post links |