Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.
Moderatorer:Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
Deep Space skrev:1: Det er ingen planet eller gigantisk asteroide eller komet med kollisjonskurs mot jorden nå, eller i 2012.
Nei, du kan ikke se noen "planet" på vei mot jorden, hverken fra australia eller norge. Hvis du har funnet det på nett, så er det enten juks, i paintshop pro eller vide redigering, eller så er det bare en helt vanlig stjerne eller planet.
Hadde denne planeten vært på vei hit nå, så hadde vi sett det, enten med infrarødt spektrometer eller hva det nå heter, eller vanlig stjernekikkert, og det hadde mest sannsynlig vært et lite kaos her på jorden nå.
( den dere ser lavt i horisonten er en av våre egne planeter i solsystemet.. Tror kanskje det er jupiter? Eller mars? jeg vet ikke.. en av dem iallefall
Jeg er litt skeptisk til mye av bevisene om planet-x.
Men, det er en ganske vill påstand at det ikke er et objekt på vei mot jorden som har stort ødeleggelses-potensiale. Hvis et objekt fra Oort skyen skulle bestemme seg for å avlegge jorden et besøk, vil slike objekter være mulig å observere først når objektet anlegger hale da den befinner seg rundt Jupiter. Dermed kan man ha under 77 dager før et objekt varsles til det treffer jorden. Det har skjedd før, og vil skje igjen. Men, på en annen side så er astronomien såpass åpen i dag at noe slikt ville forskere diskutert, så noe slikt ville neppe vært hemmelig.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Farer lurer overalt, hele tiden - konstant - uten å ett sekund stoppe opp:
Du kan dø av kreft, du kan få svineinfluensa, du kan ramle ned kjellertrappa og brekke nakken,
du kan bli påkjørt av en trailer idag, du kan havne i en kollisjon, du kan dø i flystyrt,
bli utsatt for blind vold på åpen gate, du kan bli ranet for en iPod og i tillegg bli drept,
lite sannsynlig er det heller ikke at maten du spiser kan gi deg hjerte-problemer, og
før vi vet ordet av det kan ei stjerne i galaksen vår eksplodere og utrydde alt liv,
og den store partikkelakselleratoren på CERN kan få uante konsekvenser og lage et svart
hull og vi blir alle slukt og opphever å eksistere, eventuelt at den sprenger i stykker med
astronomisk stor sprengradius slik at jorda brekker i to og gudene vet hva...
Vi kan faktisk DØ når som helst av omtrent hva som helst
og det er bare en skarve, stakkars liten tilfeldighet at vi er her og lever.
Men herregud - sånn har det da alltid også vært!
Så slapp av og nyt livet. Man trenger ikke lage en forestillingsverden der alt er
kosebamser, myke pynteputer i sofaen og trøstespise godteri til middag hver dag heller.
Livet er ikke stålhardt og iskaldt og man trenger ikke fylle dagen med hat mot andre mennesker
og høre på den svarteste metallen som er heller.
Nei, faktisk kan man være realistisk... og undre...
men undre heller over det vakre livet har å by på, istedenfor å gå deg vill eller
hengi deg helt til mørke og dystre teorier. For selv om ting er spennende eller gledelig,
så kan faktisk alt i større doser skade deg - og det før du har sagt ost!
Du merker ikke alltid selv når du mister kontrollen over din mentale helse, så vær forsiktig
med å se for mye billig tv-underholdning eller å være ukritisk til alt det "EKTE MENNESKER"
(ja, for guds skyld - da er det mer autentisk nødvendigvis?) legger ut på YouTube...
Vær den du er - og som Deep Space sier - ikke gi slipp på alt nå.
Gjør de tingene du liker. Gjør livet til et bedre sted for både deg og dine,
vær god - og verden vil være god til den dagen du dør.
Ingen vet når det blir, og det er en velsignelse i seg selv bare det.
Antall ord: 417
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor dette hemmeligholdes hvis det faktisk er fakta?
hva skal en oppnå med dette?
hvis det stemmer vil jo sannheten komme frem uansett? så hvorfor de store dekkoperasjonene?
Ja dette var skikkelig overbevisende bildemateriale! Helt soleklare bevis. Jeg tror jeg kan få nobelprisen min nå dersom jeg forsker videre på dette....hadde jeg bare sett en sammenheng her...
Antall ord: 30
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Hecate skrev:Ja dette var skikkelig overbevisende bildemateriale! Helt soleklare bevis. Jeg tror jeg kan få nobelprisen min nå dersom jeg forsker videre på dette....hadde jeg bare sett en sammenheng her...
Nyhetspeilet har jo sannheten. Ingenting å tvile på det.
Hecate skrev:Ja dette var skikkelig overbevisende bildemateriale! Helt soleklare bevis. Jeg tror jeg kan få nobelprisen min nå dersom jeg forsker videre på dette....hadde jeg bare sett en sammenheng her...
Nyhetspeilet har jo sannheten. Ingenting å tvile på det.
Ja, det har de sikkert. Jeg er så overbevist jeg nå at dette blir knallbra. Problemet er jo at det sikkert er livsfarlig å avsløre en slik svær dekkoperasjon. Men pytt pytt, verdensmaktene vet jo at de som er tilbøyelige til å tro på konspirasjonsteorier og hva som helst, er jo de som er lettest å manipulere hodene på, så det ordner seg sikkert.
Antall ord: 106
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her