Drømmer du ofte Lucid og prøver å forske på grenser innad i drømmen?
Prøv å utføre Lucid Dreaming Challenges...
http://www.dreaminglucid.com/challenges.html
Utmerket måte å lære seg om dynamikken i drømmen du kan påvirke.
En annen ting, forsøk å komme i kontakt med ditt "indre deg". Sinnssykt å mye rare men meningsfylte opplevelser du kan bli vitne til, å føle på.
Fant en mer beskrivende artikkel her
http://www.world-of-lucid-dreaming.com/ ... -self.html
Utvilsomt et heftig steg opp i opplevelsestigen om du ikke allerede har forsøkt det!
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ To meget interessante ting for å lære mer om Lucid Dreaming
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Feb 2010 00:05
- 14
- Blitt takket: 1 gang
To meget interessante ting for å lære mer om Lucid Dreaming
Antall ord: 99
"No sailor controls the sea. Only a foolish sailor would say such a thing. Similary, no lucid dreamer controls the dream. Lika a sailor on the sea, we lucid dreamers direct our perceptual awareness within the larger state of dreaming"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Feb 2010 20:18
- 14
- Kjønn (valgfri): Tulling
- Lokalisering: Bodø
Re: To meget interessante ting for å lære mer om Lucid Dreaming
Høres så fantastisk ut å gjøre dette, men vet ikke helt hvordan man skal komme i REM tilstanden som betyr drømming, og å få delvis kontroll over dem. Hvordan oppnår man Lucid Dreaming?
Antall ord: 35
Hvis man ikke vet hva noe er, vil man alltid prøve å finne ut av det.
Ny her!
Ny her!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Feb 2010 02:58
- 14
Har aldri fått det bevisst til selv men en måte man kan gjøre dette på er for eks og spørre deg selv flere ganger om dagen om du drømmer, og svare på spørsmålet. så etterhvert blir dette en vane og du spør deg selv automatisk i drømmen om du drømmer eller ikke, og når du skjønner det er en drøm er det bare og fly i veiTordTorden skrev:Høres så fantastisk ut å gjøre dette, men vet ikke helt hvordan man skal komme i REM tilstanden som betyr drømming, og å få delvis kontroll over dem. Hvordan oppnår man Lucid Dreaming?
Antall ord: 117
life ain't a destination, but a journey.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Mar 2010 14:51
- 14
Ok, det jeg kommer med nå er vel egentlig ganske så irrelevant med det nåværende samtaleemnet, men jeg lurer på litt om dette her med astralreiser... Jeg kan ikke huske å noensinne ha opplevd en astralreise, så jeg prøver litt her og der og oppnå det, med forskjellige teknikker osv.
Her nå netopp, da det var ganske så stille her i huset, tenkte jeg at jeg skulle ligge meg ned og gi det et forsøk. Jeg har som sagt tidligere prøvd å oppnå dette, men har aldri fått det til. Men ja, uansett, så lå jeg der på sofaen da, og slappet av. Alt var stille, symfonisk, perfekt. Etter en stund kjente jeg at det kriblet i kroppen, og da begynte selvfølgelig hjertet mitt og dunke litt ekstra fort av ren opprømthet, og så forsvant det igjen... Jeg fortsatte å prøve, og etter hvert kom denne følelsen igjen. Det begynte i beina mine, og etter hvert kjente jeg at alt begynte å gå rundt for meg, her jeg lå med øynene igjen. Jeg kjente det nesten som om jeg halvveis svevet eller falt, men plutselig smeller døren opp, og faren min kommer hjem fra jobb. Irriterende...
Men uansett; er det noen som vet om det jeg opplevde kan være begynnelsen på en astral reise? At sjelen holder på å forlate kroppen, eller om jeg er helt på villspor?
På forhånd takk.
Her nå netopp, da det var ganske så stille her i huset, tenkte jeg at jeg skulle ligge meg ned og gi det et forsøk. Jeg har som sagt tidligere prøvd å oppnå dette, men har aldri fått det til. Men ja, uansett, så lå jeg der på sofaen da, og slappet av. Alt var stille, symfonisk, perfekt. Etter en stund kjente jeg at det kriblet i kroppen, og da begynte selvfølgelig hjertet mitt og dunke litt ekstra fort av ren opprømthet, og så forsvant det igjen... Jeg fortsatte å prøve, og etter hvert kom denne følelsen igjen. Det begynte i beina mine, og etter hvert kjente jeg at alt begynte å gå rundt for meg, her jeg lå med øynene igjen. Jeg kjente det nesten som om jeg halvveis svevet eller falt, men plutselig smeller døren opp, og faren min kommer hjem fra jobb. Irriterende...
Men uansett; er det noen som vet om det jeg opplevde kan være begynnelsen på en astral reise? At sjelen holder på å forlate kroppen, eller om jeg er helt på villspor?
På forhånd takk.
Antall ord: 239
Hide post links |