Hei!
Jeg har siden barndoms-dagene opplevd Lucid Dreaming, OBE og dermed også opplevd mange søvnparalyser. Driver å skriver en bok (ikke nødvendigvis av et godt nok kaliber til å gi ut) men uansett prøver jeg å skaffe meg kunnskap jeg ikke vet.
Er det noen som har noen gode teorier eller "hemmeligheter" om LD, OBE. Søvnparalyse etc?
Vet du noe spennende om "Roll over"-signals etc? Fisker egentlig etter all form for informasjon.
Har du opplevd noe "sinnsykt" og unikt (vel.. alt av dette vil jo være unikt og sinnsykt for mange), men tenker da i hovedsak på fra en med erfaring sitt ståsted.
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ På søken etter teorier, spesielle opplevelser etc.
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Feb 2010 00:05
- 14
- Blitt takket: 1 gang
På søken etter teorier, spesielle opplevelser etc.
Antall ord: 108
"No sailor controls the sea. Only a foolish sailor would say such a thing. Similary, no lucid dreamer controls the dream. Lika a sailor on the sea, we lucid dreamers direct our perceptual awareness within the larger state of dreaming"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Re: På søken etter teorier, spesielle opplevelser etc.
Ja, jeg har opplevd en false awakening som aldri tok slutt!
Det var ganske spesielt for min del... syv ganger i samme drøm...
Kom meg aldri ut og følte meg fanget, bokstavelig talt, og det hjalp heller ikke særlig at drømmen var av en karakter som føltes som å være ordentlig dyster og okkult og at jeg var i en annen sjels besittelse. Veldig vanskelig å forklare dette.
Jeg tror jeg har skrevet om dette i en annen tråd, skal søke litt og se om jeg finner,
så kan jeg poste link slik at du kan ta en nærmere titt på drømmen min, om det er av interesse.
Det var ganske spesielt for min del... syv ganger i samme drøm...
Kom meg aldri ut og følte meg fanget, bokstavelig talt, og det hjalp heller ikke særlig at drømmen var av en karakter som føltes som å være ordentlig dyster og okkult og at jeg var i en annen sjels besittelse. Veldig vanskelig å forklare dette.
Jeg tror jeg har skrevet om dette i en annen tråd, skal søke litt og se om jeg finner,
så kan jeg poste link slik at du kan ta en nærmere titt på drømmen min, om det er av interesse.
Antall ord: 116
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Dette høres litt fjernt ut, men jeg hadde en drøm en gang om at jeg ble bortført av aliens. Midt inni drømmen, akkurat når jeg ble lagt på "undersøkelsesbordet", skled jeg ut av drømmen og rett inn i søvnparalyse. Først fikk jeg panikk (som jeg pleier å få under søvnparalyse), men så slappet jeg av og skled rett inn i drømmen igjen. Da ble jeg sendt tilbake der jeg ble hentet i drømmen og rett etterpå våknet jeg. En ting var at det var utrolig rart å bare veksle sånn mellom drøm og søvnparalyse, men det rareste var at jeg følte meg så ekstra uthvilt og forfrisket når jeg våknet. Nesten som om jeg hadde vært inne på service og fått nytt energipåfyll eller noe...
Antall ord: 145
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Nå som jeg søkte, fant jeg noe nesten litt skremmende!
Jeg fant en annen tråd hvor jeg skreiv dette:
Torget sto ikke ferdig før ei god stund etter dette, og jeg tror ikke trappene var ferdige da.
Og jeg har drømt om hvordan det så ut et par år før de begynte byggingen.
Nå skal jeg ikke påstå noe, for jeg holder en knapp på at det kan være såkalt "retrofitting" her, men jeg synes å huske at trappene i drømmen min til dette torget var akkurat slik som de ser ut nå - nå som de er ferdige og på plass for en god stund siden...
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 8m#p149038
Jeg fant en annen tråd hvor jeg skreiv dette:
Det som er så rart er at dette ble skrevet i august 2006.Jeg har reist i tiden gjennom mine drømmer ihvertfall.
Om det har vært i et annet av mine liv, vet jeg ikke.
Jeg har vært her i Stavanger i fremtiden, og sett hvordan det har blitt etter 2008 (når Stavanger får "Europas Kulturby" statuset... mas... showoff... whatever).
Uansett så er jeg nå rimelig sikker på at det er dette jeg har drømt, for noen av disse drømmene startet for 2-3 år siden cirka. Og de gjentar seg, bare at de er ulike, men konstruksjonene, gatene og alt det andre er det samme. Nye trapper i sentrum.
Det siste halvåret og vel så det har de begynt å bygge på torget, og det begynner å nærme seg slik det har sett ut i de drømmene jeg hadde for et par år siden.
Torget sto ikke ferdig før ei god stund etter dette, og jeg tror ikke trappene var ferdige da.
Og jeg har drømt om hvordan det så ut et par år før de begynte byggingen.
Nå skal jeg ikke påstå noe, for jeg holder en knapp på at det kan være såkalt "retrofitting" her, men jeg synes å huske at trappene i drømmen min til dette torget var akkurat slik som de ser ut nå - nå som de er ferdige og på plass for en god stund siden...
Hvilke er de samme spørsmålene jeg sitter med i dag...Jeg er ihvertfall overbevist om at drømmene er noe helt annet enn bare oppspinn og fantasi. Jeg sier ikke at mye også kan være det, og at mange drømmer kan være et produkt av underbevisste ønsker, tanker og observasjoner - som alt i alt koker opp i en merkelig drøm. Det er jeg også ganske sikker på. Men når en drømmer, beveger bevisstheten seg ut på det astrale plan, og det tror jeg er ekte... en slags annen verden, en annen virkelighet. Og så er vi så priviligerte, alle mennesker, uansett intelligensnivå, hudfarge og navn vi har på bikkja vår, at vi nettopp får besøke denne virkeligheten hver natt når vi faller i søvn
Det jeg lurer mest på er:
Hjelper våre drømmer oss med å sette sammen verden slik at den blir helhetlig og får total mening? Er vi på vei noe sted med dette livet, og utgjør vi alle en stor felles mening?
Er meningen med livet kjærligheten? Eller er det noe annet, og kanskje kjærligheten er den faktoren som holder alt sammen bare?
Tidligere liv finnes. Helt sikkert. Sjel og kropp kan fungere adskilt, så hvorfor ikke?
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 8m#p149038
Antall ord: 494
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Feb 2010 20:18
- 14
- Kjønn (valgfri): Tulling
- Lokalisering: Bodø
Kanskje det personen gjorde der, var å se inn i den fjerde, femte, eller sjette dimensjon? Det hørtes hvertfall veldig rart ut. Det samme har hendt med meg bare i korte bilder som jeg glemmer veldig fort. Men så plutselig en dag får jeg de samme intrykkene som i drømmen, men dette blir opplevd som de-ja-vu. Ganske rart egentlig, men det finnes sikkert en forklaring på dette, eller er det samme tilfelle bare i mindre skala?
Antall ord: 80
Hvis man ikke vet hva noe er, vil man alltid prøve å finne ut av det.
Ny her!
Ny her!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Søren! Jeg finner ikke den opprinnelige tråden som inneholder referatet fra denne drømmen min.
Her var en kort versjon iallefall... får vel ta til takke med den inntil videre:
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... pp#p365041
Her var en kort versjon iallefall... får vel ta til takke med den inntil videre:
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... pp#p365041
Jeg har ikke så mye å tilføye, annet enn at jeg også har hatt "false awakening" som det kalles på engelsk. Mange ganger. En gang var virkelig fæl, jeg tror jeg skreiv om det på forumet her et sted. Det er noen år siden nå, og det var slik at jeg "våknet" ikke mindre enn 7 ganger i samme drømmen. Hver sin "våkning" hadde sin versjon av hva som skjedde. Og huset var både hjemsøkt og hadde en dyp, dyp kjeller med ei spiraltrapp. Jeg svevde nedover trinnene, og det var skikkelig dystert og ekkelt. Jeg var sikker på at jeg levde gjennom en annen sjel, et slags gjenferd. Det var noe eller noen som prøvde å vise meg noe i denne drømmen føltes det som. Egentlig var det helt jævlig, men det var en fiffig opplevelse. For noen av scenene i drømmen var rett og slett så virkelighetsfjerne samtidig som de var så sterke og gjorde så sterkt inntrykk på meg...
Antall ord: 214
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Mar 2010 14:51
- 14
Ok, det jeg kommer med nå er vel egentlig ganske så irrelevant med det nåværende samtaleemnet, men jeg lurer på litt om dette her med astralreiser... Jeg kan ikke huske å noensinne ha opplevd en astralreise, så jeg prøver litt her og der og oppnå det, med forskjellige teknikker osv.
Her nå netopp, da det var ganske så stille her i huset, tenkte jeg at jeg skulle ligge meg ned og gi det et forsøk. Jeg har som sagt tidligere prøvd å oppnå dette, men har aldri fått det til. Men ja, uansett, så lå jeg der på sofaen da, og slappet av. Alt var stille, symfonisk, perfekt. Etter en stund kjente jeg at det kriblet i kroppen, og da begynte selvfølgelig hjertet mitt og dunke litt ekstra fort av ren opprømthet, og så forsvant det igjen... Jeg fortsatte å prøve, og etter hvert kom denne følelsen igjen. Det begynte i beina mine, og etter hvert kjente jeg at alt begynte å gå rundt for meg, her jeg lå med øynene igjen. Jeg kjente det nesten som om jeg halvveis svevet eller falt, men plutselig smeller døren opp, og faren min kommer hjem fra jobb. Irriterende...
Men uansett; er det noen som vet om det jeg opplevde kan være begynnelsen på en astral reise? At sjelen holder på å forlate kroppen, eller om jeg er helt på villspor?
På forhånd takk.
Her nå netopp, da det var ganske så stille her i huset, tenkte jeg at jeg skulle ligge meg ned og gi det et forsøk. Jeg har som sagt tidligere prøvd å oppnå dette, men har aldri fått det til. Men ja, uansett, så lå jeg der på sofaen da, og slappet av. Alt var stille, symfonisk, perfekt. Etter en stund kjente jeg at det kriblet i kroppen, og da begynte selvfølgelig hjertet mitt og dunke litt ekstra fort av ren opprømthet, og så forsvant det igjen... Jeg fortsatte å prøve, og etter hvert kom denne følelsen igjen. Det begynte i beina mine, og etter hvert kjente jeg at alt begynte å gå rundt for meg, her jeg lå med øynene igjen. Jeg kjente det nesten som om jeg halvveis svevet eller falt, men plutselig smeller døren opp, og faren min kommer hjem fra jobb. Irriterende...
Men uansett; er det noen som vet om det jeg opplevde kan være begynnelsen på en astral reise? At sjelen holder på å forlate kroppen, eller om jeg er helt på villspor?
På forhånd takk.
Antall ord: 239
Hide post links |