Drømmer, NDO & ut av kroppenUt av kroppen liknende opplevelse

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
StarJean
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Okt 2008 14:49
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Ut av kroppen liknende opplevelse

Innlegg av StarJean »

Hei ^^

For fire-fem måneder siden gjorde jeg en del øvelser for å få en ut av kroppen opplevelse. Ingenting skjedde da, men jeg har begynt å oppleve slike ting nå. I går våknet jeg plutselig på en stol på andre siden av rommet mitt. Jeg trodde i hvert fall at jeg våknet. Jeg kunne ikke bevege meg, og ikke snakke. Jeg tenkte at jeg kanskje hadde en lucid drøm eller en UKO. Jeg var faktisk ikke helt sikker på om det var en drøm, eller om jeg sov. Jeg prøvde å begeve meg, brukte alle mine krefter. Plutselig våknet jeg igjen, men denne gangen i sengen min. Jeg kunne fortsatt ikke bevege meg eller snakke. Jeg ville rope på noen, men det kom ikke ut en lyd. Jeg hoppet mellom å ligge i sengen og å sitte på stolen mange ganger, men klarte ikke å bevege meg eller snakke. Etter at dette hadde pågått en lang stund våknet jeg opp i sengen og kunne endelig bevege meg. Jeg var vettskremt.. Jeg turte faktisk ikke å snu meg i sengen fordi jeg følte en ond tilstedeværelse på andre siden av sengen.

Noen som vet hva dette kan være? :?
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Ut av kroppen liknende opplevelse

Innlegg av Gjest »

Ikke lett å si hva det kan være nei. kan jo være en søvnparalyse. var du stresset eller svææææært sliten før du gikk og la deg?? Søvnparalyse oppstår ofte når man i utgangspunktet er overstimulert i hjernen.
Vet ikke om dette hjelper deg, men har for yeblikket ingen bedre forklaring.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spectre
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Feb 2010 00:05
14
Blitt takket: 1 gang

Re: Ut av kroppen liknende opplevelse

Innlegg av Spectre »

Dette høres ut som at det kan ha vært en kombinasjon av en OBE (eller UKO som det ofte sies her) og en søvnparalyse. OBE kan for mange oppleves som en søvnparalyse fra "en annen vinkel" for enkelte, OBE lar seg også kontrolleres men med mindre du ikke vet hvordan så vil du være fastlåst.

Man kan oppleve begge opplevelser meget individuelt, men mange som OBE for første gang, beskriver dette som en søvnparalyse hvor man enten: "beveger seg i en ufrivillig retning" eller slik du beskriver, at du statisk befinner deg en annen plass.

OBE og søvnparalyse har en god del med hverandre å gjøre, så sjansene for å oppleve dette er ikke helt ulogisk, i allefall ikke fra min erfaring.
Antall ord: 130
"No sailor controls the sea. Only a foolish sailor would say such a thing. Similary, no lucid dreamer controls the dream. Lika a sailor on the sea, we lucid dreamers direct our perceptual awareness within the larger state of dreaming"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links