Drømmer, NDO & ut av kroppenBibelen

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Bibelen

Innlegg av kristiane »

drømte i natt at jeg og noen andre mennesker vandret rundt i en kirke. La merke til at alle gikk og bar en nokså stor,og tykk bok inntil kroppen,og ble plutselig var på at jeg gjorde akkurat det samme. Da jeg kikket ned,så jeg at det var Bibelen jeg holdt i armene,og fikk en formening om at alle andre også hadde en slik. Greier absolutt ikke å tolke denne drømmen,og husker bare denne sekvensen.Bibelen var rød.
Så snodig. Observerer at jeg drømmer nokså ofte drømer som har en noe religiøs betydning.Alt i fra drøm om kirker(inne eller utenfor den),kapell,prest og en gang husker jeg et lysende krusifiks.Selv aner jeg bare ikke hva dette har å fortelle meg,så jeg har gitt opp å tolke,men begynt å spekulere i betydningen. Noen som vil komme med noe tanker og meninger angående dette? :)
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Mentalist.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Des 2009 00:24
14
Kjønn (valgfri): Man
Lokalisering: Kragerø

Re: Bibelen

Innlegg av Mentalist. »

Prøv og finne ut av hvorfor du fikk drømmen, får du den samme drømmen om igjen, hva er budskapet, for meg hørs det ut som at man har gjort noe man ikke burde og kommet inn i en relgiøs sekt en sekt der man kanskje har feil oppfatning av bibelen. Er kanskje en slags advarsel for noe du ikke burde gjøre.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

Så vidt meg bekjent har jeg ikke gjort noe ulovlig,og ikke er jeg i en mer religiøs sekt enn Spiritualist kirken :roll: føler det er riktig for meg.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Kan minne meg om noe drømmer jeg har hatt selv, jeg tror kansje det kan ha noe med åndligheten og gjøre eller at man er mer bevist på det åndelige man holder på med.
Men dette er jo bare mine tanker om dette.
Antall ord: 45
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

Sannelig om jeg vet,Heksepusen.Som sagt vanskelig å tolke denne,og jeg undres stadig hvorfor drømmene mine har en tendens til å ha slike innhold eller finne sted på religiøse steder ;)
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Qwseyvnd
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 19:52
17

Innlegg av Qwseyvnd »

Det kan være at en prest forteller at alt går baklengs til jorden som den var ?
Antall ord: 18
Forskjellig. Hvis du vil vite mer, spør meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spiritmaster
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Feb 2010 01:01
14

Innlegg av spiritmaster »

kristiane skrev:drømte i natt at jeg og noen andre mennesker vandret rundt i en kirke. La merke til at alle gikk og bar en nokså stor,og tykk bok inntil kroppen,og ble plutselig var på at jeg gjorde akkurat det samme. Da jeg kikket ned,så jeg at det var Bibelen jeg holdt i armene,og fikk en formening om at alle andre også hadde en slik. Greier absolutt ikke å tolke denne drømmen,og husker bare denne sekvensen.Bibelen var rød.
Så snodig. Observerer at jeg drømmer nokså ofte drømer som har en noe religiøs betydning.Alt i fra drøm om kirker(inne eller utenfor den),kapell,prest og en gang husker jeg et lysende krusifiks.Selv aner jeg bare ikke hva dette har å fortelle meg,så jeg har gitt opp å tolke,men begynt å spekulere i betydningen. Noen som vil komme med noe tanker og meninger angående dette? :)
Hva drømmen din kan bety:

*Å stå utenfor en kirke i dagslys symboliserer hell innen kjærlighet eller ekteskap. Er du inne i kirken tyder det på små problemer, men etter de er løst viser det seg at problemene var bra for deg. En kirke i tåke symboliserer midlertidige problemer. Kirkeklokker betyr ofte død eller forandring.

*Drømmer du om bibelen vil du få belønning for din snillhet.

*Fargen rød kan bety sinne, lidenskap, glede, krig, fødsel, vilje, mot, styrke, lyst, hevn, kjærlighet, suksess eller fare. Er rødt hovedtemaet i drømmen vil dette ofte bety fare.

* Jeg trur drømmen du hadde om det lysende krusifiks var et symbol på forståelse, visdom og glede etter mye slit.

Er du kristen? Da kan det hende det er noe mer bak drømmene dine.
Har du opplevd noe som kan steme med det du har drømt?
Antall ord: 313

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

Hei!
Og takk for svar. Jeg er spiritualist,mye av vår filosofi bygger på noe av det samme som kristendommen. vi tror bl.a at det finnes en Gud,en kraft,kilde(mange forskjellige navn brukes),og selvfølgelig tror jeg også at det er en kilde/kraft eller Gud om man vil,som styrer "det hele",som elsker oss mennesker og som beskytter.
Har ikke hatt noen personlige opplevelser jeg kan sette denne drømmen i direkte samsvar med. Men jeg er opptatt av spirituell utvikling,strebe etter å leve livet mitt så bra som mulig,og sørge for at andre blir respektert,vist kjærlighet og tatt vare på. Hva drømmens budskap var,vet jeg ikke,men det har etter hvert kommet en del drømmer som spinner rundt kirke,krusifiks,f.eks. Takk for at du svarte :)
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links