Vet ikke om dette er riktig sted å poste dette på, men jeg gjør et forsøk.
Da jeg var liten, det er i hvertfall over 10 år siden det skjedde. Er 22 nå.
En natt våknet jeg og så ut av vinduet, der var det kun et hode det var større en et menneske hode. Og det var helt rødt, husker ikke helt hvordan det eksakt så ut. Men fargen var nok rød\orange.
Jeg gikk ut av køyesengen min og prøvde å vekke broren min som lå over meg. Men da sa det som befant seg på andre siden av vinduet at jeg ikke klarer å vekke han nå. "Hode" på andre siden sa at jeg må bli med. Men jeg svarte nei. "Hode" sa det samme igjen og jeg svarte nei engang til. Og da sa han hvis du ikke blir med så vil du aldri få tilbudet igjen. Og jeg svarte nei enda en gang og på under et sekund var den borte. Så jeg så bare nabo huset der hode hadde sperret utsikten.
Og jeg gikk og la meg under dyna igjen.
_________________________________________________________________________________
*Grunnen til at jeg sier at det er en han er på grunn av at den snakket til meg så jeg hørte steme i hode mitt.
*Og det kan ikke ha vært en nabo som vile skreme meg, for dette var i 2etg og en annens steme i hode kan nok ikke noen jeg kjenner klare.
* Og jeg kan ikke ha drømt, for det var ikke som å drømme. Jeg vet at drømmer kan føles virkelige, men jeg føler ikke at det var en drøm\marerit heller. Hvis det var en drøm så har jeg aldri følt noe mer ekte.
Jeg har fortalt dette til nesten alle jeg kjenner. Men jeg sitter bare igjen med at de ikke tror meg. Dette er nok ikke akkurat en opplevelse noen sier jeg tror deg på.
Jeg vil gjerne stille noen spørsmål håper noen kan svare, selv om jeg tror det er vanskelig.
Hva kan det ha vært?
Hvorfor ville den ha meg med?
Hva slags tilbud kan det ha vært?
Kan det ha vært noe godt i tilbudet?
Har noen andre sett dette vesnet?
Vesnet viste seg bare den gangen og aldrig mer.
Håper ikke dere tror jeg er koko. Håper på svar eller kommentarer.
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Har jeg sett djevelen?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Feb 2010 01:01
- 14
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Har jeg sett djevelen?
Jeg tror absolutt ikke du er "koko", men jeg tror heller ikke du har sett Djevelen (mye fordi djevelen er en mytologisk figur, og ikke finnes i virkeligheten).
Jeg syns dette vitner mye om en våkendrøm. Det faktum at du gikk og la deg igjen og tilsynelatende ikke ble vettskremt, forsterker denne antakelsen.
Mye av grunnen til at dette virker så ekte er nok at du har tenkt mye på hendelsen i etterkant. Hukommelsen vår er finurlig på det viset; den kan manipulere lagret informasjon alt etter hvordan vi behandler den i bevisstheten over tid. Sannsynligvis har du gransket hukommelsen og vurdert og vurdert, og funnet "beviser" for at dette var en virkelig hendelse - selv om hendelsen i seg selv kanskje ikke fremstod som så virkelig når den hendte.
Jeg kan selvsagt ikke si at dette 100% sikkert bare var en drøm/innbilning, men min kunnskap om den menneskelige psyke gir meg god grunn til å komme med denne mulige forklaringen på hva det var du opplevde.
Jeg syns dette vitner mye om en våkendrøm. Det faktum at du gikk og la deg igjen og tilsynelatende ikke ble vettskremt, forsterker denne antakelsen.
Mye av grunnen til at dette virker så ekte er nok at du har tenkt mye på hendelsen i etterkant. Hukommelsen vår er finurlig på det viset; den kan manipulere lagret informasjon alt etter hvordan vi behandler den i bevisstheten over tid. Sannsynligvis har du gransket hukommelsen og vurdert og vurdert, og funnet "beviser" for at dette var en virkelig hendelse - selv om hendelsen i seg selv kanskje ikke fremstod som så virkelig når den hendte.
Jeg kan selvsagt ikke si at dette 100% sikkert bare var en drøm/innbilning, men min kunnskap om den menneskelige psyke gir meg god grunn til å komme med denne mulige forklaringen på hva det var du opplevde.
Antall ord: 171
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Hva sa dette hode til deg da?
Antall ord: 7
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2009 19:13
- 15
- Kjønn (valgfri): Far
- Lokalisering: Skien
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 44 ganger
Jeg er nok enig med Kimbara her...
Djevelen finnes ikke engang i bibelen, men er oppdiktet i ettertid av Vatikanet for å skremme folk til å tro på andre ting en kristendommen. Man tok rett og slett utseendet til skogsguden Pan, og lagde en avart av han, og kallte han djevelen. Det var stor tro på mytologiske gudevesener på den tiden, spesielt i det gamle Roma. Og for å bli kvitt denne troen så skapte man djevelen.
Djevelen finnes ikke engang i bibelen, men er oppdiktet i ettertid av Vatikanet for å skremme folk til å tro på andre ting en kristendommen. Man tok rett og slett utseendet til skogsguden Pan, og lagde en avart av han, og kallte han djevelen. Det var stor tro på mytologiske gudevesener på den tiden, spesielt i det gamle Roma. Og for å bli kvitt denne troen så skapte man djevelen.
Antall ord: 74
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no
http://www.divine-spirit.no
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Helt riktig Divine Spirit.Divine Spirit skrev:Jeg er nok enig med Kimbara her...
Den Europeiske mytologiske Djevel er en blanding av bibelens Lucifer og skogsguden Pan.
Dette bilde fortsetter desverre jerngrepet på massebevisstheten..
Antall ord: 101
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Feb 2009 23:11
- 15
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Stjørdal
- Har takket: 4 ganger
- Blitt takket: 16 ganger
Kom på at i tråden for "første paranormale opplevelser" så var det flere som nevnte denne rødfargen rundt skremmende "vesener" - ikke hode, men hel kropp tror jeg.
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 16&t=16442
Bare kom på det når jeg leste tråden.
For øvrig tror jeg ikke på djevelen eller demoner, men har ikke noen forklaring på dette..
Drøm, virkelighet, illusjon... ikke godt å si
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 16&t=16442
Bare kom på det når jeg leste tråden.
For øvrig tror jeg ikke på djevelen eller demoner, men har ikke noen forklaring på dette..
Drøm, virkelighet, illusjon... ikke godt å si
Antall ord: 73
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Rødfargen kan komme av at blod som sådan kan være ganske skremmende....
A
A
Antall ord: 16
Hide post links |