Fakta, teori & skepsisFrihet !! !!! Konspirasjoner er en Fare for oss

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Frihet !! !!! Konspirasjoner er en Fare for oss

Innlegg av keke »

Hipp hipp hurra ! Heil Heil Heil Heil..... La oss Stå sammen mot alle disse Forferdelige konspirasjonsTeorier ! De er bare Teorier.. Ingen sannhet !!

Nesten Alle muslimer er "potensielle" terrorister.. Om ikke vi gjør noe snart kommer Al-queidas og Terrorister til å gjøre skummle ting mot oss...

Slike videoer som disse to linkene under er Farlige !! Om du ser de MÅ du IKKE Tro på dette.. Det kalles Konspirasjonsteori - Myndighetene våre vet best, Heldigvis har vi Tv Nyheter som viser oss den hele og fulle sannhet !

Norge Bør også sende flere Tropper til Afganistan - Vi bør også sende tropper til Iraq ..

Noen må klare å stoppe denne yttre fiende - De finnes i huler og kan gjøre forferdelige ting! De har styrtet 3 Fly i USA .. Dagens Terrorister er profesjonelle drapsmenn og religiøse fanatikere.. De sprenger seg selv i lufta for ingenting - de har ikke mistet alle sine eiendeler, eller mesteparten av sin familie - De er bare Gale! Terrorister!

Ikke spis for mye søtt.. Det kan skade dine tenner ! Husk Fluor morgen og kveld .. Om du skal spise søtt, så har vi "aspartame" - Om Barnet ditt er ukonsentrert på skolen Husk da at Ritalin og Prosac er to gode alternativer.. Vitaminer og Fettsyrer er bare tull!

Vi må begynne å Forby organisk mat Så for som mulig.. Det kan være fullt av pest og bakterier..

Idag har vi kunnskapen og teknologien - Vi er Best og de mest utvikklede menneskene i Historien! Før var det barbarer og gudfryktige irrasjonelle mennesker! det er ennå mange av de..

Vi må passe på alle verdiene vi har..!! Vi kan ikke la noen som ikke er NORMAL ødelegge dette fantastiske samfunnet vi har - Demokratiet - Rettferdige Vesten - Norge Et fredens Land - Vi Har Nå tatt opp Kampen !! Mer Ressurser til KRIG !! vi må Krige MER for at det skal bli Fred !!!

Ja vi elsker dette landet !!! Stå på brødre og søstre - også dere utlendinger som har lært det norske språk og kultur er med i dette brorskapet -

Ondskapens akse står på vår dør ! vi Må kjempe mot Naturen og terrorister - De er en fare for vårt samfunn og vår kultur !!!

Ikke tro et sekunde på slik manipulering av sannheten som disse klippene under.. Det er Løgner om spiritualitet og falsk opplysning... !! Alt er som det skal være - ingenting er perfekt og har aldri vært det !

http://www.youtube.com/watch?v=6XvcIpB5pjM - "The Freedom Movie: A Political Awakening "
http://www.youtube.com/watch?v=6DV8obE4f5Q - "The Freedom Movie 2: A Spiritual Awakening"

http://www.stoptherobbery.com/
Antall ord: 438
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Frihet !! !!! Konspirasjoner er en Fare for oss

Innlegg av Kimbara »

Akkurat. Eller så går det også an å tenke kritisk uten å gå helt over styr. Verden er hverken tjent med ekstrem grådighet eller konspiranoia.

Hva er det som gjør at de fleste av de menneskene som liker å fremstille seg selv som kritiske til myndigheter går til det absolutte ytterpunkt?
Antall ord: 52
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av keke »

tja.. sette det litt på spissen ;) oppmerksomhet.. Dette vet du svaret på ;)

Jeg liker deg Kimbara
Antall ord: 16
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Saken er vel at man må stille spørsmål, enten man leser konspirasjonsteorier eller vanlige norske aviser. Det farligste er kanskje når man har låst seg fast i hva som er sannhet og hva som ikke er det... Jeg foretrekker faktisk de som også går til ytterpunktene i sin søken, i stedet for bare å surre i midten av gryta.
Antall ord: 64
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Problemet er at disse ytterpunktene ikke representerer noe balansert og realistisk syn på ting.

De fleste mennesker jeg har vært i diskusjon som har en konspiranoiansk tankegang, legger fryktelig mye energi i å lete etter sammenhenger og beviser FOR sin tro. De forstår ikke at det som virkelig er lurt, er å sette seg inn i hva som faktisk foregår uten å hele tiden skulle la skyggen av egne fordommer og tro falle over informasjonen man tar til seg.

Det er lett å gå i den fella at man tenker at Verdensbanken er en ond bedrift som kun ønsker å melke folk for penger, men det er rett og slett ikke så enkelt i virkeligheten. Det ligger for eksempel innviklet politikk bak. Det er etiske og moralske spørsmål som kan diskuteres. Det er en god porsjon psykologi. Det er historie.

Dette er det ikke rom for i ytterpunktene, da man der er mer interessert i å spre propaganda for egen sak. De kaller seg kritiske og skeptiske, men har virkelig ikke snøring på hva det er de driver med. Enhver diskusjon med noen fra en slik ving bærer som regel sterkt preg av nettopp en slik ignorans og naivitet de anklager andre for å utvise. De lukker ørene for informasjon de ikke ønsker å ta til seg. Legg merke til det neste gang du leser en diskusjon om f.eks. 9/11 - hvordan konspirasjonsteoretikerene raskt og lydløst hopper videre til et annet punkt hver gang et punkt blir motargumentert med skikkelig fakta. Taktikken er gjerne å spy ut så mange påstander at ingen rekker å svare på dem.

Dette ser vi også hos religiøse som diskuterer. Konspiratorisk og religiøs tankegang er så godt som det samme.
Antall ord: 287
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Nå er nå en gang verden slik at vi gjerne finner det vi leter etter, og at vi gjerne leter etter svar som kan bekrefte det vi ønsker å tro. Vi står alle i fare får å bli lurt og lure oss selv. Dette gjelder også skeptikere, noe jeg har sett eksempler på mange ganger, også i meg selv. Det er like lett å både finne litteratur og teorier som backer opp det faktum at det ikke finnes en gud, som det er å finne det stikk motsatte. Skal man virkelig ha et helhetlig bilde er man ikke da nødt til å søke i begge retninger? Og hvordan skal man noen gang streve mot å forstå helheten om man ikke også tar med ytterpunktene? Jeg vil også si at det kan være en naturlig prosess for mange å havne innom konspirasjonsteorier i sin søken, spesielt innenfor temaer vi diskuterer her inne. Som med alt annet er det mye tullball, men det betyr ikke at det ikke finnes sannheter i noen av dem.
Greia er den at de aller fleste nok er ganske moderate hva angår å snakke for høyt om slike ting, men at det nok en gang er de som skriker høyest og som er drøyest vi hører.

Hovedinnlegget hørtes for meg nesten ut som en konspirasjonsteori i seg selv. En smule rasistisk og rimelig i tråd med konspirasjonsteoriens store far: skremselspropaganda. Men, jeg får ikke dette til å stemme med det inntrykket jeg har av Keke, så mulig jeg har misforstått noe her... håper jeg.
Antall ord: 265
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av keke »

Du er nydelig Zind ;)

Æ liker dæ..

Fred :mozilla_kiss:
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:Akkurat. Eller så går det også an å tenke kritisk uten å gå helt over styr. Verden er hverken tjent med ekstrem grådighet eller konspiranoia.
Dette siste ordet ditt, "konspiranoia", er bare et fordomsfullt uttrykk du bruker til din stigmatisering og går dermed egentlig ikke i noen annen "favør" enn å gå til det abolutte ytterpunkt selv.
Altså fornektelse/ignoranse.

Det er nettopp kritisk keke her er, han lager et kåseri av det og setter det på spissen.
Er du helt ærlig om du påstår at du ikke skjønte det selv..? ;)
Hva er det som gjør at de fleste av de menneskene som liker å fremstille seg selv som kritiske til myndigheter går til det absolutte ytterpunkt?
Grunnen er at det topper seg, at det er så mye å ta for seg at man ikke blir omfattende nok om man bare skal ta for seg deler av det utav kontekst. Flere konspirasjonsteoretikere har en god evne til å se hvordan tingene henger sammen. Om du sier det er fordi at de fyller inn med brikker som de har fått til å passe ved hjelp av god fantasi, så har du rett i det - i noen tilfeller.
Andre tilfeller finnes også, der konspirasjonsteoretikere skjønner at 9/11 handler mye om olje og opprettelse av totalitærstyre/martial law der agendaen til syvende og sist er å sentralisere all verdensmakt til Amerika, hvor det vil bli operert med én valuta, én religion - etter hvert som EU (som allerede er et ledd i denne sammenhengen, hvor de prakker på alle sine uunngåelige direktiver gjennom EØS og gjennom veto) også smelter sammen med USA.

Jeg henter her frem et klipp fra YouTube, og jeg ber helst folk se vekk ifra tittelen
på klippet. Det er en tale av John F. Kennedy. Og så skal vi spørre oss, slik som Bill Hicks gjorde;
"Hvorfor dreper vi alle disse gode karene?"

Jeg vil også gjerne i den forbindelse ta opp den teoretiske muligheten til at det ble brukt en del eksotiske våpen, også i form av høyteknologiske laservåpen den 11. september 2001.
Blant annet ble stål og bildeler smeltet og deformert flere kvartaler unna World Trade Center
denne dagen. Jeg har også sett flere klipp der det ene flyet såkalt "dive bomber" seg inn i
det andre tårnet som ble truffet, men merkelig nok er dette et av de klippene de IKKE har
valgt å vise i de offisielt utgitte dokumentarene fra CBC og gjennom de store tv-kanalene.

(ikke meningen å være følelsesløs med min galgenhumor her, men hva faen... legg merke til 4:55 uti videoen... og spør meg hva som er vits med å sensurere "holy shit" (erh... jihad?) og dårlig språk, mens man derimot får se et fly styrte inn i World Trade Center... hvor meningsløst er ikke dette?)

Noen av disse klippene er også forfalskede.
Dvs. noen av de som har florert mest over nettet.
Her er et eksempel som viser store differanser:

Her, et klipp hvor ei jente (Jennifer Oberstein) som var vitne til det hele
IKKE så et vanlig fly. Hun er ikke engang sikker på om det var et fly hun så:

Dette klippet er derimot bare skremmende, ekkelt, men autentisk:

Antall ord: 553
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av keke »

Jeg har sansen for denne oppsumeringen :) ---> http://www.youtube.com/watch?v=Or16rZ2xFoE
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:De fleste mennesker jeg har vært i diskusjon som har en konspiranoiansk tankegang, legger fryktelig mye energi i å lete etter sammenhenger og beviser FOR sin tro. De forstår ikke at det som virkelig er lurt, er å sette seg inn i hva som faktisk foregår uten å hele tiden skulle la skyggen av egne fordommer og tro falle over informasjonen man tar til seg.
Ah-ah-ah! That is a no-no! :bat

Saken er at folk flest har fått med seg hva de er blitt presentert gjennom massemedier.
Og når du først snakker om lite balansert, er det ofte det som gir folk en vilje til å ville lete etter en dypere og mer reflektert sannhet. En omfattende teori. Uheldigvis kan man ukritisk ville svelge unna en del som bare da går rent imot det man først ble presentert, men spør du meg så kan et av triksene være å starte også der. Når man så først har to kontraster/to motsigende teorier, kan vi begynne å være mer analytiske og objektive, dersom ikke objektive og mer saksorienterte teorier foreligger.

Det kan være vanskelig å oppdrive noe som ikke er preget av å være en historie som skal selge idag. Da mener jeg å selge oppmerksomheten og tjene fokus for alt det er verdt, gjerne ved å spille på emosjonelle triggere ved bruk av musikk og andre effekter. Subjektiv vinkling og utspekulert NLP-basert språk og en sofistikert måte å drive gjennom sin propaganda på.
Alltid selge frykt og holde folk underkuet - mer enn underrettet og våkne.

Farlige greier det der. Og da skal vi heller være mer forsiktige med hva store bedrifter og kanskje med myndigheters innblanding har å si oss, fremfor privatpersoner som i beste mening egentlig bare prøver å hjelpe oss. De færreste er nok kyniske nok til å bare utsette oss for villedelse kun for oppmerksomhetens skyld. Jeg velger å være godtroende nok, om det er det du vil kalle meg, ovenfor menneskers intensjoner. Selv om de ikke alltid vet andres eller sitt eget beste.
Det er lett å gå i den fella at man tenker at Verdensbanken er en ond bedrift som kun ønsker å melke folk for penger, men det er rett og slett ikke så enkelt i virkeligheten. Det ligger for eksempel innviklet politikk bak. Det er etiske og moralske spørsmål som kan diskuteres. Det er en god porsjon psykologi. Det er historie.
Tja. Hva om noen infiltrerer Verdensbanken, politikken som driver den, og kjører på med sin agenda. I tillegg til at Verdensbanken tross alt gagner oss på sett og vis også.
Det bakenforliggende, det grunnleggende, er det som er viktigst - da det til syvende og sist er det som skaper konsekvenser. Det er alltid bra å ta et problem fra roten.
Dette ser vi også hos religiøse som diskuterer. Konspiratorisk og religiøs tankegang er så godt som det samme.
Jeg er ikke helt uenig med deg, Kimbara, og du har mange gode poeng med det du skriver,
men det blir bare så ensidig og alltid nedlatende om konspirasjonsteorier.
Som du uten unntak grer under samme kam, med mindre jeg har gått glipp av at du har glimtet til.
Antall ord: 540

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

keke skrev:Jeg har sansen for denne oppsumeringen :) ---> http://www.youtube.com/watch?v=Or16rZ2xFoE
Ja, dette var et godt klipp, keke!
Om man leser PNAC-rapporten i tillegg (den finnes på nettet mange steder i .pdf-format), skjønner man helt soleklart at det som skjedde 11. september 2001 (liker ikke å referere til 9/11 egentlig) var en stor, fabrikkert, orkestrert, iscenesatt, nøye og lenge planlagt hendelse med engasjement, involvering og delvis støttet fra Amerikas myndigheter selv. Altså deler av myndighetene.

For meg finnes det ikke lengre noen tvil om at dette var gjort med vilje og at flere mennesker med tilknytning til regjeringen var vitende om det som kom til å skje. Dermed er de medskyldige.
Sammen med deler av regjeringen som også har vært med på planleggingen.

Selv har jeg etter massive mengder med lesestoff, sett klipp og det ene etter det andre, kommet frem til at det mest sannsynlig kan oppsummeres slik:

-Det ble brukt droner (ubemannede fly) og/eller missiler.
-Vitnene ble kneblet til taushet, mange ble bare etterlatt i sjokk og senere overtalt at de må ha sett feil eller huske feil. Passasjerer ombord i de etter sigende passasjerflyene; hva skjedde med de?
-Det ble brukt eksotiske våpen, og det ble med presisjon fjernstyrt dronene (eller missilene) inn i bygningene på nøye planlagte treffsteder. Det er tross alt umulig, etter hva Boeing selv uttaler, å kunne fly passasjerfly i denne hastigheten i slike høyder. Samtidig går ikke et fly gjennom en stålbygning på denne måten - og spesielt ikke med nesen på flyet intakt!
-Det er sannsynligvis brukt eksplosiver i bygningene som er plantet der på forhånd lenge før, og det er veldig suspekt at sikkerhetsstaben ble erstattet 2 måneder i forkant med fetteren til George W. Bush som hovedansvarlig for den nye sikkerhetsstaben. I tillegg hørte ansatte i tvillingtårnene merkelige lyder i et par uker før hendelsene 11. september på forlatte kontorer. Hamring og banking. I tillegg til spontane og overraskende sikkerhetsøvelser som ikke før var vanlig.

Det er iallefall mye som ikke stemmer. Jeg tror aldri jeg klarer å få gjort opp min mening om denne saken, da det er så utrolig mye inkonsistens i de offisielle teoriene... som tross alt ble skapt av myter på direktesendinger samme dag. Før det foreslå en etterforskning.
Og ja, noen av mytene om Osama bin Laden ble også velindoktrinert og prentet inn i hodene på folk før selve tårnene kollapset. Hvor feil er ikke det........?

Disse mytene tar vi idag som gitte sannheter.
Antall ord: 434

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av keke »

Du er fantastico Ludo ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of ... l_vehicles - Kom til å tenke på at det er ok å få sagt at ubemannede fly/kjøretøy ikke er noe nytt ;)

Jeg ble i meget tilig alder bevisst på en del hendelsesforløp -WW2 historie - Jeg slukte alt rått - alt jeg kunne komme over - hadde også en eldre tidlg offiser som pleide å passe meg ; min favoritt branevakt siden han kunne så mye om det jeg intresserte meg for - Nemelig KRIG : Strategier/våpen/uniformer og utstyr .. Spesielt tiltalende var den tyske Krigsmaskinen med sin Topp moderne infanteritaktikk and "small arms" ; og før det ble et tema man kunne snakke om visste jeg om de med kallenavn "Frontkjempere" .. Heldig var jeg som lærte om "gammle hemmeligheter" min nyskjerrighet stoppet ikke dær .. var ikke en left-brainer , teging og forming har alltid stått meg nær....

For å gjøre visa kort - Systemet er så tydelig - "DE" prøver ikke en gang å skjule sin agenda - splitt og hersk all the way + krydder ... Det er lite eller ingen intresse i den yngre garde ang Historie kan det virke som - vi kjenner jo alle til the old saying : at historien gjentar seg.. med mindre vi lærer av våre misstak ... Tror at vi greier det denne gangen - for selv står jeg på randen av et gjennombrudd - da blir det lite eller ingen internett ser jeg for meg..

Uansett er jeg i den tro at uansett hvordan det måtte gå - så er det greit .. Slik er det..

har intrykk av at mange tror at dersom man fyller hodet sitt med historie / teorier / konspirasjoner om , for til og av så blir man Trist, lei, deprimert osv ... Alle de som vet hvem jeg er ser på meg som en meget positiv person .. Det er mitt mantra : sånn at det positive gror .. Smiil til verden - ikke for at du skal få noe tilbake.. for din egen del - Du har tross alt all grunn til det fordi du kan forandre hele situasjonen med hvordan du ser på den... for noen holder det å bare vite at de har den muligheten...

en av "hemmelighetene" er å ta en titt på støyet i knotten .. skru av TV'n et lite øyeblikk å se deg rundt... og begynn defragmenteringa - avprogramering...

Jeg har vært så heldig å få møte mennesker fra hele verden !!! det er virkelig berikende på alle måter.. hva vi som nasjon sitter på av potensiale er GiGantisk !! Dette Landet kan på NOtime bli en SVÆR ropert !! :) ikke tilfeldig at norge ser ut som en svær trompet.. .. .

vi er en gedigen gjeng Sauer ... Det trenger nødvendigvis ikke være negativt .. Nå er det prikært for det er Ulver som leder flokken ...

aldri bli på samme plass lenge... move on' let evolution commence ****

Ludo + Kimbara = helhet? - eller ytterpungter av dualismen .. ahh.. seint ... go natt wonderfulisms ppl
Antall ord: 488

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev: -Det ble brukt droner (ubemannede fly) og/eller missiler.
Akkurat. Og alle passasjerene ble selvfølgelig bare ført vekk og henrettet, samtidig som f.eks. telefonsamtaler fra flyene ble forfalsket?
-Vitnene ble kneblet til taushet, mange ble bare etterlatt i sjokk og senere overtalt at de må ha sett feil eller huske feil.

Tusenvis av øyevitner er faktisk blitt overtalt til at de så feil? Videre er millioner av vitner som så deler av hendelsen live på TV utsatt for en futuristisk videomanipulasjon?
Passasjerer ombord i de etter sigende passasjerflyene; hva skjedde med de?
De ble drept momentant når flyene braste inn i byggene. Mest sannsynlig var det ikke stort igjen av dem. Slikt har en tendens til å skje når en jumbojet full av drivstoff styrter inn i en skyskraper i marsjfart.
-Det ble brukt eksotiske våpen, og det ble med presisjon fjernstyrt dronene (eller missilene) inn i bygningene på nøye planlagte treffsteder.Det er tross alt umulig, etter hva Boeing selv uttaler, å kunne fly passasjerfly i denne hastigheten i slike høyder.
Det er fullt mulig å fly et passasjerfly i stor hastighet inn i bygninger flere hundre meter over bakken. Flyene traff byggene i en nedovergående kurve.
Det Boeing antakeligvis mente var at det er vanskelig eller "umulig" å kontrollere et så stort fly som kjører med så stor hastighet i så lav høyde - men det er altså fullt mulig å styrte det.

Forøvrig må du gjerne henvise til hvor Boeing har kommet med denne uttalelsen.
Samtidig går ikke et fly gjennom en stålbygning på denne måten - og spesielt ikke med nesen på flyet intakt!
Flyene gikk ikke gjennom byggene - kun den ene ytterveggen. Forøvrig er ikke byggene laget av massivt stål. Konstruksjonen er gjennomhullet av vinduer.

Hvor i all verden har du det fra at nesene på flyene var intakte?
-Det er sannsynligvis brukt eksplosiver i bygningene som er plantet der på forhånd lenge før, og det er veldig suspekt at sikkerhetsstaben ble erstattet 2 måneder i forkant med fetteren til George W. Bush som hovedansvarlig for den nye sikkerhetsstaben. I tillegg hørte ansatte i tvillingtårnene merkelige lyder i et par uker før hendelsene 11. september på forlatte kontorer. Hamring og banking. I tillegg til spontane og overraskende sikkerhetsøvelser som ikke før var vanlig.
Vi har vært igjennom dette mange ganger tidligere. Det ble ikke brukt eksplosiver, og det finnes ikke tegn til det. Byggene raste fordi stålet ble svekket av varmen i den intense brannen, og det er slettes ikke mystisk.
Antall ord: 438
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

keke skrev:For å gjøre visa kort - Systemet er så tydelig - "DE" prøver ikke en gang å skjule sin agenda - splitt og hersk all the way + krydder ...
Dette ser vi, og det er så åpenlyst at vi også blir splittet på dette feltet.
Veldig taktisk. Fordi da har vi den siden som mener at:

1) Ting kan ikke være så åpenlyst og arrogant som dette - "de er smartere enn som så"

Dermed kan de slippe unna med hva som helst, så lenge de gjør det utildekket og åpenlyst.
Og så har vi den siden som mener at:

2) "Everything is as it seems, no hidden agendas."

Dermed kan de slippe unna med hva som helst, så lenge de gjør det utildekket og åpenlyst.

:lol: Ser du poenget?

Igjen har vi "oss" (les: vi/alle/hvem du vil/stryk det som ikke passer, bla bla bla).
Den siden som består av denne blandingen kategoriserte mennesker:

3) Noen reflekterte, noen mindre reflekterte, noen naive, noen kritiske, noen skeptiske, noen troende, alle til en viss grad tvilende - men alle sannhetssøkende!
Det er lite eller ingen intresse i den yngre garde ang Historie kan det virke som - vi kjenner jo alle til the old saying : at historien gjentar seg.. med mindre vi lærer av våre misstak ... Tror at vi greier det denne gangen - for selv står jeg på randen av et gjennombrudd - da blir det lite eller ingen internett ser jeg for meg..
De lykkes også her med å redusere interesse for Historie.
Dette fordi det finnes så mye forvirrelse idag om hva som er fakta eller spekulasjoner. Vi kan nok takke like mye oss selv for dette, og ukritisk internettbruk - men igjen... hvordan vite hva som er rett og galt i en tid som dette, hvor alle har like stor talerett?

Jeg synes utelukkende det er positivt, fordi vi da oppfordres til å utfordre sannheten og finne den ut selv. Ikke ta noe for gitt. Vi befinner oss i en krisetid for autoriteter.

Historien gjentar seg alltid. Alt går i sykluser. Det er sånn at man utvikler noe, og så går man back to basics. Og så tar man det derfra igjen. Det ser ut som om det virker å være en altomfattende sannhet, i hvert fall gjennom mine øyne.
har intrykk av at mange tror at dersom man fyller hodet sitt med historie / teorier / konspirasjoner om , for til og av så blir man Trist, lei, deprimert osv ... Alle de som vet hvem jeg er ser på meg som en meget positiv person .. Det er mitt mantra : sånn at det positive gror .. Smiil til verden - ikke for at du skal få noe tilbake.. for din egen del - Du har tross alt all grunn til det fordi du kan forandre hele situasjonen med hvordan du ser på den... for noen holder det å bare vite at de har den muligheten...
Til dels enig med deg, men jeg er nok mer slik at jeg blir deprimert. Jeg har alltid vært en notorisk pessimist, men jeg har et slags underliggende håp og en slags yndig liten optimisme gjemt inni meg også. Tror jeg forsøker å kombinere dette til det mest realistiske jeg klarer. Det er for meg slik at det er greit å være trist også, bare man ikke er det for mye. Jeg går nok litt i fella der, for ofte tillater jeg meg å være veldig trist og det veldig lenge, for når jeg så vil utav depresjonene så er det svært vanskelig. Alt har jo en slags ringeffekt som smitter omgivelsene, og omgivelsene smitter deg. Så det er nok best å være positiv - men jeg føler at jeg for min egen del da ville vært falsk, siden jeg har mye trist i meg også, og siden det skjer mye trist i verden.

Vanskelig å finne sin rette posisjon til sin rette tid, alltid.
en av "hemmelighetene" er å ta en titt på støyet i knotten .. skru av TV'n et lite øyeblikk å se deg rundt... og begynn defragmenteringa - avprogramering...
Nydelige greier...
Sist jeg så på TV på "regular basis" var i 2004. Fikk helt nok.
TV-reklamene gjorde meg sint. Alt var så unaturlig og stressende i framtoningen...
Språket og den intense hastigheten i det virket å bli glorifisert, og jeg ble faktisk aggressiv, for å bruke det rette ordet, da reklamene om "Hard Floor Dance Mania vol. XIIIVIVIVIIX IVIIVIXV" kom på skjermen, og at de prostituerte danserne med "freshly lobomotert look" sto og nistirret meg i øynene mens de pretensiøst sto og tok på hverandre og så ut som om botoxen i leppene skulle sprenge. Rompene deres er så sykt oppmerksomhetskrevende, og man skulle tro at det å posere i undertøy var en nyoppdagd og revolusjonerende ting. Ja, ofte heter jo disse albumene noe så bra som "Hardcore Dance Revolution Mania" også.

"Kjøp den nå!"
Nei, din idiot... kutt ned på koffeinen og amfetaminen, og få deg en jobb hvor vi slipper å høre stemmen din, tenker jeg da... lut lei disse reklamene... hvorfor skal jeg plages med det?
Gid om vi hadde det som på Cuba akkurat der - reklame forbudt!
vi er en gedigen gjeng Sauer ... Det trenger nødvendigvis ikke være negativt .. Nå er det prikært for det er Ulver som leder flokken ...
Når sauer står sammen kan de være sterke de også. Dessuten er jo ulven smartere.
Jeg vet ikke om det nødvendigvis er så dumt å ha ulver som ledere, så lenge sauene i det minste har kjærligheten i behold. Intelligens er litt overvurdert i noen tilfeller.
Saken er at ignoranse ofte kan være mer farlig enn dumskap.

Men såklart det hadde vært best om vi alle var ulver... ;)
Antall ord: 965

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:
ludoburgero skrev: -Det ble brukt droner (ubemannede fly) og/eller missiler.
Akkurat. Og alle passasjerene ble selvfølgelig bare ført vekk og henrettet, samtidig som f.eks. telefonsamtaler fra flyene ble forfalsket?
Ja, mest sannsynlig.
Tusenvis av øyevitner er faktisk blitt overtalt til at de så feil? Videre er millioner av vitner som så deler av hendelsen live på TV utsatt for en futuristisk videomanipulasjon?
Flere av klippene som ble sendt på TV er jo forfalskede og retusjerte.
De ble drept momentant når flyene braste inn i byggene. Mest sannsynlig var det ikke stort igjen av dem. Slikt har en tendens til å skje når en jumbojet full av drivstoff styrter inn i en skyskraper i marsjfart.
Hva i all verden baserer du dette her på?
Du har ikke kjennskap til passasjerene, regner jeg med.
Det er fullt mulig å fly et passasjerfly i stor hastighet inn i bygninger flere hundre meter over bakken. Flyene traff byggene i en nedovergående kurve.
Det Boeing antakeligvis mente var at det er vanskelig eller "umulig" å kontrollere et så stort fly som kjører med så stor hastighet i så lav høyde - men det er altså fullt mulig å styrte det.
"Det Boeing antageligvis mente..."
Hva er dette, annet enn bare rene spekulasjoner fra din side hvor du plutselig er en slags representant fra Boeing eller vet bedre enn dem? Har du hørt samme telefonintervjuet med Boeing som meg, eller var dette bare vill gjetning fra deg?

Dersom det er umulig å kontrollere flyet manuelt, må det ha blitt fjernstyrt.
Drone. Drone. Drone, drone, drone.
Forøvrig må du gjerne henvise til hvor Boeing har kommet med denne uttalelsen.
Det skal jeg gjøre - på ny (jeg har vist deg det før, men vet ikke om du nektet å se på linken).
Vi må imidlertid vente til jeg har kommet meg hjem for dagen,
da det ikke passer seg å spille lyd fra YouTube her på jobben.
Flyene gikk ikke gjennom byggene - kun den ene ytterveggen. Forøvrig er ikke byggene laget av massivt stål. Konstruksjonen er gjennomhullet av vinduer.
Rart at videoklippene tilsier noe annet. Du ser det jo på hvert eneste klipp!?
Flyene ser ut til å passere nonchalant inn i bygningene, uten å pulveriseres i det de kolliderer i bygningene. Eksplosjonen skjer først på innsiden av kontorene de treffer i, før en gigantisk stor ildkule eksploderer i alle vinkler ut fra de berørte etasjene.
Hvor i all verden har du det fra at nesene på flyene var intakte?
...og når fly nr. 2 treffer, ser man tydelig at et slags prosjektil kommer ut på andre siden. Det er helt klart og tydelig nesen på flyet, hvis ikke har du sannsynligvis et svar til meg på hva.

Dette ser du på omtrent samtlige klipp der bygningene er i fokus. Spesielt på de klippene der du ser bygget som blir truffet nærmest kamera, fra siden.
Vi har vært igjennom dette mange ganger tidligere. Det ble ikke brukt eksplosiver, og det finnes ikke tegn til det. Byggene raste fordi stålet ble svekket av varmen i den intense brannen, og det er slettes ikke mystisk.
Nettopp, vi har vært igjennom dette mange ganger.
Hvis du hadde vært sikker på det du sier nå, hadde du aldri diskutert det engang.

Verken du eller jeg vet noe om dette, men mest sannsynlig er det blitt brukt eksplosiver.
Antall ord: 571

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links