Hei!
Noen som er interessert i å gjøre en liten drømmetydning/tolkning her?
Jeg vet at det ofte er slik at folk drømmer om utroskap, men jeg hører alltid folk si til meg at de drømmer at partneren deres er utro. Det er visst noe av det mest vanlige?
Vel, jeg har et omvendt "problem". Jeg tror jeg kan telle på en finger eller to hvor mange ganger jeg har drømt det. Og det var for mange år siden nå. Saken er at jeg drømmer at jeg selv er utro.
Eller... egentlig ikke det heller som oftest... for jeg er ikke i alltid i forhold. Ikke i drømmene mine altså, og når jeg drømmer det - så er jeg som regel ikke det i virkeligheten heller.
Inatt drømte jeg at en av mine venners kjæreste var utro med meg i samme rom som vennen min.
Jeg har drømt noe tilsvarende om andre venner også, men dette var en av mine beste venner, og jeg kunne aldri i livet ha... drømt (jo, tydeligvis)... om å være utro med dama hans.
Hun er veldig pen og på mange måter tiltrekkende, men jeg har aldri engang så mye som gitt uttrykk for det. Så jeg aner ikke hvorfor jeg drømmer dette.
Vet du hva det verste er? At jeg er totalt blottet for skamfølelse i drømmen. Det er som om jeg tillater meg å nyte det. Slik var det ikke med en annen venns kjæreste. Der var hun hundre prosent initiativsansvarlig og en skikkelig pådriver, mens jeg takket nei så hardt jeg bare kunne til hensyn for kompisen min. Inatt var det ikke tilfelle. Vi satt i samme sofa, og hun satt med et teppe om seg, hvor hun så tok hendene mine inntil seg for at jeg skulle ta på henne, og jeg tillot meg det og holdt hennes hender også på eget initiativ.
Grusomt at jeg drømmer dette, og så våkner jeg med en følelse av at det jeg gjorde var riktig!
Holder jeg på å korrumpere helt her, eller? Jeg har aldri bedratt noen jeg var i forhold med, jeg har aldri vært utro med noen av mine venners kjæreste heller, men jeg har vært tredjeparten en gang med ei jente jeg ikke kjente typen til, og det har jeg angret meg sønderknust og ødelagt på i mange måneder etter at det skjedde. Så jeg aner ikke hvordan jeg kan drømme noe slikt.
Er det noen som klarer å komme opp med både tolkninger, tydninger, logiske forklaringer eller noe annet her for meg? For dette begynner å skje hyppigere og hyppigere.
(Og sånn for ironiens skyld så er det vel litt "utro" av meg å skrive så åpent om noe så personlig heller, men jeg navngir ikke vennene mine her og jeg har et såpass åpent forhold med dem at jeg vet at jeg kunne fortalt dem dette også, uten at det burde bety noe.)
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Drømmer om utroskap
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Drømmer om utroskap
Antall ord: 510
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Nov 2005 15:50
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 30 ganger
- Blitt takket: 17 ganger
Re: Drømmer om utroskap
Er det noen spesielle farger evnt i drømmen du kan huske? Kan du huske noe om teppet? var det hullet eller helt?
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Teppet var rødbrunt, tror jeg.
Sånn rutete... med sånn "skotteruter" (om du skjønner hva jeg mener... slik skotter har på kilten).
Fargene var som sagt rødbrunt... nja... beige... litt rød nyanser i den noenlunde beige fargen... ellers rødt... rødt med litt hvite symboler rundt... lurer på om det sto noe på teppet... ikke sikker...
Ja... og så virket det helt ut. Hun brukte det til å skjule det at hun tok hendene mine inntil seg.
Kompisen min derimot satt et lite stykke unna og fiksa på et eller annet... om det var en fjernkontroll eller en mobiltelefon husker jeg ikke, men det var noe slikt.
Hun lå i sofaen på min venstre side, jeg satt i midten og kompisen min litt lengre unna til høyre for meg, i samme sofa. TV-apparatet sto på, vi så en film tror jeg...
Detaljene var veldig klare, og følelsene var veldig dype.
Hun oppførte seg som om det var noe hun hadde hatt lyst til lenge og at alt var okay. Kompisen min var litt suspekt, og jeg fikk et merkelig blikk den ene gangen. I virkeligheten hadde nok denne kompisen min halshugd meg og forlatt dama på flekken, men i drømmen virket han nærmest motstandsløs og kun litt mistenksom men mer opptatt med sitt.
Følelsene... stemningen var til å ta og føle på... det var en veldig klar drøm på mange måter.
Håper dette var nok detaljer. Det var iallefall det jeg kunne huske på, men om du trenger flere, må du bare si ifra så kanskje du stiller spørsmål som trigger flere svar
Sånn rutete... med sånn "skotteruter" (om du skjønner hva jeg mener... slik skotter har på kilten).
Fargene var som sagt rødbrunt... nja... beige... litt rød nyanser i den noenlunde beige fargen... ellers rødt... rødt med litt hvite symboler rundt... lurer på om det sto noe på teppet... ikke sikker...
Ja... og så virket det helt ut. Hun brukte det til å skjule det at hun tok hendene mine inntil seg.
Kompisen min derimot satt et lite stykke unna og fiksa på et eller annet... om det var en fjernkontroll eller en mobiltelefon husker jeg ikke, men det var noe slikt.
Hun lå i sofaen på min venstre side, jeg satt i midten og kompisen min litt lengre unna til høyre for meg, i samme sofa. TV-apparatet sto på, vi så en film tror jeg...
Detaljene var veldig klare, og følelsene var veldig dype.
Hun oppførte seg som om det var noe hun hadde hatt lyst til lenge og at alt var okay. Kompisen min var litt suspekt, og jeg fikk et merkelig blikk den ene gangen. I virkeligheten hadde nok denne kompisen min halshugd meg og forlatt dama på flekken, men i drømmen virket han nærmest motstandsløs og kun litt mistenksom men mer opptatt med sitt.
Følelsene... stemningen var til å ta og føle på... det var en veldig klar drøm på mange måter.
Håper dette var nok detaljer. Det var iallefall det jeg kunne huske på, men om du trenger flere, må du bare si ifra så kanskje du stiller spørsmål som trigger flere svar
Antall ord: 281
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Nov 2005 15:50
- 19
- Har takket: 30 ganger
- Blitt takket: 17 ganger
skal se litt mer på dette imorgen jeg. Er litt for trøtt nå.. Et par timer på overtid ikveld
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Sep 2008 23:00
- 16
- Har takket: 2 ganger
- Blitt takket: 6 ganger
Rett meg om jeg tar feil Ludo
Men det første som slo meg var at du misunner det disse parene har. kjærligheten, tryggheten osv.
Nå vet ikke jeg alderen din. men jeg ser for meg at du etterhvert har begynt å tenke endel over livet ditt, hvor du har havnet kontra hvor du hadde planlagt å havne på dette stadiet, da du var yngre.
du ser for deg selv sammen med din venns kjæreste fordi du, mest sannsynlig underbevisst, skulle ønske du hadde det samme selv og nettopp derfor kan det ha seg at du våkner opp og føler at dette ikke var så feil, fordi hjernen din sier ikke at du skal stjele dine venners kjærester, men den forteller deg at du savner noen å holde rundt. underbevisst/i søvne melker du deres forhold fordi du selv ikke har denne tryggheten. kjenner du deg igjen i noe av dette?
du har begynt å innse at du ikke lenger er en guttunge, men at du er voksen og at det du gjør nå muligens vil være med deg ut livet, så du stresser kanskje litt med å finne en 'make' (noe som er helt naturlig fra naturens side) og at alt skal bli perfekt. kanskje du føler deg litt redd og alene om dagen, noen som alle gjør før eller siden her i livet.
Men ta det med ro Ludo, ikke ha hastverk, you got all the time in the world :mozilla_smile:
Nu er jeg spent på om dette ble skivebom. dette har jeg strengt tatt ikke prøvd noe særlig på før.
Gi tilbakemelding da
-Charlie
Men det første som slo meg var at du misunner det disse parene har. kjærligheten, tryggheten osv.
Nå vet ikke jeg alderen din. men jeg ser for meg at du etterhvert har begynt å tenke endel over livet ditt, hvor du har havnet kontra hvor du hadde planlagt å havne på dette stadiet, da du var yngre.
du ser for deg selv sammen med din venns kjæreste fordi du, mest sannsynlig underbevisst, skulle ønske du hadde det samme selv og nettopp derfor kan det ha seg at du våkner opp og føler at dette ikke var så feil, fordi hjernen din sier ikke at du skal stjele dine venners kjærester, men den forteller deg at du savner noen å holde rundt. underbevisst/i søvne melker du deres forhold fordi du selv ikke har denne tryggheten. kjenner du deg igjen i noe av dette?
du har begynt å innse at du ikke lenger er en guttunge, men at du er voksen og at det du gjør nå muligens vil være med deg ut livet, så du stresser kanskje litt med å finne en 'make' (noe som er helt naturlig fra naturens side) og at alt skal bli perfekt. kanskje du føler deg litt redd og alene om dagen, noen som alle gjør før eller siden her i livet.
Men ta det med ro Ludo, ikke ha hastverk, you got all the time in the world :mozilla_smile:
Nu er jeg spent på om dette ble skivebom. dette har jeg strengt tatt ikke prøvd noe særlig på før.
Gi tilbakemelding da
-Charlie
Antall ord: 277
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Signerer samme tanker rundt drømmen din som det Charlie-O gjør jeg,Ludo. Du skriver at du hverken HAR vært utro i tidligere forhold eller at du kunne tenke deg å være det,og etter hvert som jeg tenkte litt over det de har svart,så må jeg si meg enig i det Charlie-o hentyder. Tror du kanskje savner en selv. En å dele hverdagen med,noen å holde rundt,føle fellesskap med og være der for.Men som sagt: Dette er bare hentydninger også fra meg. Kjenn etter litt,ludo...spør deg selv om hva denne drømmen kanskje vil fortelle deg
Selv har jeg hatt gjentagende drømmer tidligere,der partneren min den gang var utro. Var bare for å fortelle om det-i utgangspunktet ikke redd for at han skulle være det,men drømmene kom såpass ofte at jeg til slutt ble urolig,og i mitt tilfelle fikk jeg bevis for at han faktisk hadde en på si. Han var såpass ærlig at han innrømte det til slutt. Dermed fikk jeg liksom en slags bekreftelse på hans utroskap/varsel via drømmer
Men mange kan drømme slikt pg.a at man går rundt og er redd for å miste partneren sin også. Man trigger tanker man er litt uroli i fh.t,slik at man drømmer om det man engster seg for. Så mulighetene og svarene på drømmen din,kan være mange. Prøv som sagt å tolke denne så godt det lar seg gjøre
Selv har jeg hatt gjentagende drømmer tidligere,der partneren min den gang var utro. Var bare for å fortelle om det-i utgangspunktet ikke redd for at han skulle være det,men drømmene kom såpass ofte at jeg til slutt ble urolig,og i mitt tilfelle fikk jeg bevis for at han faktisk hadde en på si. Han var såpass ærlig at han innrømte det til slutt. Dermed fikk jeg liksom en slags bekreftelse på hans utroskap/varsel via drømmer
Men mange kan drømme slikt pg.a at man går rundt og er redd for å miste partneren sin også. Man trigger tanker man er litt uroli i fh.t,slik at man drømmer om det man engster seg for. Så mulighetene og svarene på drømmen din,kan være mange. Prøv som sagt å tolke denne så godt det lar seg gjøre
Antall ord: 261
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jan 2007 22:56
- 17
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
å drømme at partneren er utro tyder ofte på at man faktisk tenker mye på det i våken tilstand også. At man er bekymret for noe. Man skal ikke alltid lese hva slags betydning en drøm har, på feks internett. Ofte stemmer det ikke overens med ditt liv
Be mindful of your thoughts
"Gammelt yoda utsagn"
Be mindful of your thoughts
"Gammelt yoda utsagn"
Antall ord: 58
There will never be world peace as long as religion exists.
Hide post links |
Drømmer har vanligvis en motsatt betydning. Dvs hvis du drømmer om utroskap, så er du en trofast person, drømmer man at en man er glad i drukner, så skal personen leve veldig lenge. Drømmer er vanligvis bare en del av selv-utvikling, som man vanligvis er lettere mottagelig for når man sover. Andre drømmer kan være mer advarsels-drømmer. Men de er skjeldne.
Antall ord: 71
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Det er så lange innlegg her og jeg har ikke tid til å lese alt. Tradisjonelle drømmetolkningsmedier sier oftest at slike drømmer er motsetningsdrømmer. Du er ikke utro, kommer heller ikke til å være det. Ei heller din partner. Hva som er hensikten med slike motsetningsdrømmer, vet jeg ikke helt, men jeg tror det kan ha noe med å møte seg selv fra en annen side å gjøre.
Antall ord: 71
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |