Fakta, teori & skepsis ⇒ Happe's sannhet, del I
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Mai 2008 21:55
- 16
- Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
- Lokalisering: Goat-House
- Har takket: 343 ganger
- Blitt takket: 152 ganger
Happe's sannhet, del I
Sannhet...
Ordet sannhet har jeg brukt i noen av mine innlegg og svar her på forumet.
Jeg har fått endel pepper grunnet min bruk av ordet sannhet.
Jeg har nå gått igjennom lover og retningslinjer som er myntet på bruken Paranormal.no, og ennå IKKE funnet noen forbud, eller fraråding av å bruke dette ord.
Her følger en SANN historie, som skjedde meg våren/ tidlig sommer 09.:
Jeg berdiver litt healing på hobbybasis, og har flere personer som stikker innom meg for en runde med energiboost.
Rett etter Påske 09 hadde jeg en samling der jeg inviterte flere personer som intreserer seg for healing, og paranormal aktivitet, og vi kunne dele erfaringer med.
Jeg healet da 3 personer den dagen.
H*n jeg ga en healing tilslutt den dagen, led av en ryggvondt.
Jeg følte den tidlig i prosessen, og plutselig, så smalt det i min rygg.
Jeg hadde tatt del i denne persons ryggsmerte. (det hender slikt skjer under en healing, slik jeg føler hvor personen har behov for energi tilstrømninger, med de vondter jeg da deler, pleier å gå over ganske så raskt, hvilket det IKKE gjorde da.)
Smerten i ryggen min varte og varte, og jeg begynte å vurdere å oppsøke lege, for denne smerten var vond..
Legetime ble bestilt, og timen ble satt til en av de siste dager i JUNI 09.
Ca 1 ukes tid før denne legetime, så samlet jeg igjen gode Alternative-koleger, for en ny "work-shop", og jeg healet denne gang hele 5 personer....
(Veldig lærerik work-shop, foresten, og takker igjen alle deltakere med deres inblikk i det alternative verde, som de villig delte med alle de fremmøtte..)
Ryggvondet var der fortsatt, og den var virkelig blitt hissig de siste uker.
Natten kom, og alt var helt ved normalen.
Plutselig under min søvn, blir jeg vekt opp av "noe" som stod ved min side av sengen, og befalte meg å legge meg på siden, slik at ryggen min kom til syne. Jeg ble en smule paff, men valgte å gjøre som "de" befalte, og vendte ryggen til, og kjente umiddelbart en "isende varme" stakk inn i smerte omerådet i min rygg.. Det siste jeg husker, før jeg "mistet" lyd og bilde, var: Dette er takk for hjelpen, for de du har hjulpet.....
Når vekkerklokken startet å kime, kl. 06:30, spratt jeg opp av sengen..... Uten smerte i ryggen... Men, kjempesliten, og en merkelig "ømhet"...
Ømheten varte omtrent i 4-5 dager, før den gav seg helt, og ryggsmerten er i dag fortsatt helt borte...
Kjære skeptiker: Det er slike opplevelser som gjør at jeg TROR på "noe" mer..
Det er slike opplevelser jeg velger å kalle for en opplevd SANNHET...
Det er slike opplevelser som gjør min tro på GUD så sterk.
Jeg har flere opplevelser jeg mer enn gjerne vil dele med dere i Para-verdenen, men de kommer etterhvert som et behovet melder seg.
Og, legetimen ble til en helt vanlig EU-sjekk.. (Helse-sjekk med full pakke, blodprøve, blodtrykk, reflex,, ja, så å si alt en EU-godkjenning vil ha.... (jeg ble godkjent helt uten anmerkninger :mozilla_wink: )
Ordet sannhet har jeg brukt i noen av mine innlegg og svar her på forumet.
Jeg har fått endel pepper grunnet min bruk av ordet sannhet.
Jeg har nå gått igjennom lover og retningslinjer som er myntet på bruken Paranormal.no, og ennå IKKE funnet noen forbud, eller fraråding av å bruke dette ord.
Her følger en SANN historie, som skjedde meg våren/ tidlig sommer 09.:
Jeg berdiver litt healing på hobbybasis, og har flere personer som stikker innom meg for en runde med energiboost.
Rett etter Påske 09 hadde jeg en samling der jeg inviterte flere personer som intreserer seg for healing, og paranormal aktivitet, og vi kunne dele erfaringer med.
Jeg healet da 3 personer den dagen.
H*n jeg ga en healing tilslutt den dagen, led av en ryggvondt.
Jeg følte den tidlig i prosessen, og plutselig, så smalt det i min rygg.
Jeg hadde tatt del i denne persons ryggsmerte. (det hender slikt skjer under en healing, slik jeg føler hvor personen har behov for energi tilstrømninger, med de vondter jeg da deler, pleier å gå over ganske så raskt, hvilket det IKKE gjorde da.)
Smerten i ryggen min varte og varte, og jeg begynte å vurdere å oppsøke lege, for denne smerten var vond..
Legetime ble bestilt, og timen ble satt til en av de siste dager i JUNI 09.
Ca 1 ukes tid før denne legetime, så samlet jeg igjen gode Alternative-koleger, for en ny "work-shop", og jeg healet denne gang hele 5 personer....
(Veldig lærerik work-shop, foresten, og takker igjen alle deltakere med deres inblikk i det alternative verde, som de villig delte med alle de fremmøtte..)
Ryggvondet var der fortsatt, og den var virkelig blitt hissig de siste uker.
Natten kom, og alt var helt ved normalen.
Plutselig under min søvn, blir jeg vekt opp av "noe" som stod ved min side av sengen, og befalte meg å legge meg på siden, slik at ryggen min kom til syne. Jeg ble en smule paff, men valgte å gjøre som "de" befalte, og vendte ryggen til, og kjente umiddelbart en "isende varme" stakk inn i smerte omerådet i min rygg.. Det siste jeg husker, før jeg "mistet" lyd og bilde, var: Dette er takk for hjelpen, for de du har hjulpet.....
Når vekkerklokken startet å kime, kl. 06:30, spratt jeg opp av sengen..... Uten smerte i ryggen... Men, kjempesliten, og en merkelig "ømhet"...
Ømheten varte omtrent i 4-5 dager, før den gav seg helt, og ryggsmerten er i dag fortsatt helt borte...
Kjære skeptiker: Det er slike opplevelser som gjør at jeg TROR på "noe" mer..
Jeg har flere opplevelser jeg mer enn gjerne vil dele med dere i Para-verdenen, men de kommer etterhvert som et behovet melder seg.
Og, legetimen ble til en helt vanlig EU-sjekk.. (Helse-sjekk med full pakke, blodprøve, blodtrykk, reflex,, ja, så å si alt en EU-godkjenning vil ha.... (jeg ble godkjent helt uten anmerkninger :mozilla_wink: )
Antall ord: 536
I'm not insane.; my mother had me tested.!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Re: Happe's sannhet, del I
Så fint at du deler med oss.
Jeg vet hva du snakker om når det gjelder slike ting.
Jeg har opplevd og sett mye på den fronten der, så jeg tviler ikke på dette.
Jeg kan jo si at ja jeg har selv opplevd å bli haelet og blitt betydelig bedere, noe legen min syns har vært helt merkelig.
Men ja jeg vet at ting må oppleves for at man må tro, har sett og opplevd folk som ikke tror som blir overbevist etter å ha opplevd ting som de ikke kan forklare på noen annen måte enn merkelig.
Jeg vet hva du snakker om når det gjelder slike ting.
Jeg har opplevd og sett mye på den fronten der, så jeg tviler ikke på dette.
Jeg kan jo si at ja jeg har selv opplevd å bli haelet og blitt betydelig bedere, noe legen min syns har vært helt merkelig.
Men ja jeg vet at ting må oppleves for at man må tro, har sett og opplevd folk som ikke tror som blir overbevist etter å ha opplevd ting som de ikke kan forklare på noen annen måte enn merkelig.
Antall ord: 100
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jul 2008 20:01
- 16
- Blitt takket: 4 ganger
Fascinerende, takk for at du ville dele!
Antall ord: 7
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Spennende å lese
Antall ord: 2
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Sep 2008 23:00
- 16
- Har takket: 2 ganger
- Blitt takket: 6 ganger
TAKK for at du deler, Happe :mozilla_smile:
Antall ord: 8
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
MoroHappeTittenTooYouNow skrev:Plutselig under min søvn, blir jeg vekt opp av "noe" som stod ved min side av sengen, og befalte meg å legge meg på siden, slik at ryggen min kom til syne. Jeg ble en smule paff, men valgte å gjøre som "de" befalte, og vendte ryggen til, og kjente umiddelbart en "isende varme" stakk inn i smerte omerådet i min rygg.. Det siste jeg husker, før jeg "mistet" lyd og bilde, var: Dette er takk for hjelpen, for de du har hjulpet.....
Presenterte dette "noe" seg som noenting?
Hva tror du at det var?
Nja, men hendelsen indikerte vel ikke på at jødenes gud Jahve hadde en finger med i spillet?HappeTittenTooYouNow skrev:Kjære skeptiker: Det er slike opplevelser som gjør at jeg TROR på "noe" mer..
Det kan jo ha vært en entitet som ikke hadde noe med den jødiske mytologien å gjøre?
Hendelsen "beviste" jo ikke at din gud finnes?
Det eneste det beviser er at helbredelse kan forekomme, og at det kanskje var en slags entitet som befant seg på et anet eksistens/vibrasjons-plan som utførte det?
Dette trenger ikke å blandes med religion.
HVA det var, trekker du isåfall slutninger om pga trossystem og ideer du hadde på forhånd av hendelsen..
Antall ord: 287
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Fascinerende, takk for at du ville dele!
Spennende å lese
:mozilla_smile:TAKK for at du deler, Happe
Nei.Presenterte dette "noe" seg som noenting?
Ingen presentasjon, ei eller samtale..
Kun ordren om å snu meg, så ryggen kommer til synet.
Jeg har tenkt på det i etterkant, hva om jeg hadde blitt redd å fått panikk ell lign..?
Jeg var ikke annet enn en smule paff. Overhode IKKE redd. Bare ehh.. veeeldig ydmyk.. og respekterte "dette" stort.
Jeg tror jeg heller ikke kunne stritte imot denne ordren..
Som nevnt over, så utførte jeg ordren, og før jeg ble "lagt i søvn", så fikk jeg denne beskjeden: Dette er takk for hjelpen, for de du har hjulpet... Om det ble sagt med ord, tanker, følelser... vet jeg ikke, men tviler om det kunne ha vært verbalt overføring, grunnet DamaTeHappe lå ved siden av meg i sengen..
Jeg holder en knapp på at det kan ha vært en "hjelper"/"engel".Hva tror du at det var?
Riktig det Moon..Nja, men hendelsen indikerte vel ikke på at jødenes gud Jahve hadde en finger med i spillet?
Det kan jo ha vært en entitet som ikke hadde noe med den jødiske mytologien å gjøre?
Hendelsen "beviste" jo ikke at din gud finnes?
Men, om det er en Engel/hjelper, så velger jeg å tro de er utsendt av GUD.
IogMed at jeg Healer i GUDs navn, og ble "premiert" for godt utført arbeid, så velger jeg å holde på troen på en GUD..
Riktig tenkt igjen dette Moon.Det eneste det beviser er at helbredelse kan forekomme, og at det kanskje var en slags entitet som befant seg på et anet eksistens/vibrasjons-plan som utførte det?
Dette trenger ikke å blandes med religion.
Kan være en annen form entitet..
Men, lell, så er min tro på GUD, som skaperen det jeg "kjenner til" lissom..??!
Litt vannskelig å forklare pr. tastatur hva jeg mener, men. du har rett der...
Det kan ha vært noe vi menneskeheten ikke kjenner til..
Jeg var nok veldig ydmyk etter denne hendelsen, så tankene min har svevd innom en handling fra GUD, ja....!!HVA det var, trekker du isåfall slutninger om pga trossystem og ideer du hadde på forhånd av hendelsen..
Happe....
Antall ord: 385
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Fantastisk, Happe! Og gratulerer med din opplevelse, og din ydmykhet for "kreftene". Jeg velger å kalle dem det, fordi min tro på Gud som sådan ikke er lik din. Men det ene utelukker ikke det andre, og jeg har noen sånne opplevelser av "kreftene" som jeg gjerne vil dele ved en annen anledning.
Antall ord: 54
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Uansett en intressant historie og hendelse :mozilla_smile:
Det finnes liknende historier med dette å bli kontaktet/komandert og hjulpet.
Det intressante er at folk automatisk tror at denne "entiteten/entitetene" er forskjellige ting, som Aliens, engler, demoner, spøkelser, hjelpere, underjordiske, nisser, you name it.
Vi mennesker trekker automatisk paraleller og luttninger basert på konsepter/overbevisninger vi har fra FØR hendelsene finner sted.
Mennesker har funnet opp en mengde konsepter og mytologier rundt disse fenomenene, som varierer veldig i form og antatte funksjon.
Det er ikke sikkert at noen av dem er i NÆRHETEN en gang av hva som virkelig er sannheten, kanskje et fåtall inneholder bruddstykker bare.
Det kommer nok til lyse en gang, hva disse egentlig er, men det vil ikke være sikkert at svaret passer til forventningene våre gamle forestillinger..
Det finnes liknende historier med dette å bli kontaktet/komandert og hjulpet.
Det intressante er at folk automatisk tror at denne "entiteten/entitetene" er forskjellige ting, som Aliens, engler, demoner, spøkelser, hjelpere, underjordiske, nisser, you name it.
Vi mennesker trekker automatisk paraleller og luttninger basert på konsepter/overbevisninger vi har fra FØR hendelsene finner sted.
Mennesker har funnet opp en mengde konsepter og mytologier rundt disse fenomenene, som varierer veldig i form og antatte funksjon.
Det er ikke sikkert at noen av dem er i NÆRHETEN en gang av hva som virkelig er sannheten, kanskje et fåtall inneholder bruddstykker bare.
Det kommer nok til lyse en gang, hva disse egentlig er, men det vil ikke være sikkert at svaret passer til forventningene våre gamle forestillinger..
Antall ord: 138
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Det er helt sikkert slik du beskriver.Det intressante er at folk automatisk tror at denne "entiteten/entitetene" er forskjellige ting, som Aliens, engler, demoner, spøkelser, hjelpere, underjordiske, nisser, you name it.
Vi mennesker har gitt navn på disse skapninger/hendelser, og da er det lett å finne en bås til disse.
Jeg kan IKKE avskrive noe som helst..
Det kan ha vært noe helt annet enn min tro, er med på...
Men, IogMed, jeg healer i GUDs navn, er det lett å gi GUD en tanke når det blir premiert for oppgaven jeg hadde gjort...
Antall ord: 117
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Jepp, jeg ser denHappeTittenTooYouNow skrev:Det er helt sikkert slik du beskriver.Det intressante er at folk automatisk tror at denne "entiteten/entitetene" er forskjellige ting, som Aliens, engler, demoner, spøkelser, hjelpere, underjordiske, nisser, you name it.
Vi mennesker har gitt navn på disse skapninger/hendelser, og da er det lett å finne en bås til disse.
Jeg kan IKKE avskrive noe som helst..
Det kan ha vært noe helt annet enn min tro, er med på...
Men, IogMed, jeg healer i GUDs navn, er det lett å gi GUD en tanke når det blir premiert for oppgaven jeg hadde gjort...
Men uansett hva en healer anser som sannhet, så er jo gjerningene de samme?
Om du IKKE hadde gjort det i Guds navn, tror jeg uansett at du hadde fått igjen for det..
Antall ord: 157
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Flott opplevelse, Happe !
Personlig tror jeg GUD er en form for bevisst alle steds næværende energi, som omslutter alt, og er i alt.
Religioner uansett hvilke, har fått et glimt av Gud, men så har man ut fra dette glimtet begynt å lage fortellinger som kan synliggjøre opplevelsen slik at andre kan forstå den.
Man taler i bilder - for å få andre til å forstå.
Deretter blir det dannet teorier, og utfylling av historien, - etterfulgt av litt moralpreken, og tilpasninger, så har man født en religion.
De fleste religioner har nemlig den samme røde tråd, - et liv etter døden.
HVA Gud er, er vanskelig å si, man har mange forsøk på forklaringer, men alle kommer egentlig til kort. Rett og slett fordi vi tenker etter våre begrensninger.
Jeg tror og at "under" Gud, er det noen få "nivå"
- hvorav Engler er en "kategori",
- Sjeler er en "kategori" . men bare grunnenergien -. GUD - skal tilbedes.
Alle andre kan være med å hjelpe, noen med mer makt en andre, ( Englene ), men disse skal ikke tilbedes, kun takkes - akkurat som du takker naboen fordi han hjalp deg å få bilen ut av brøytekanten og opp på veien igjen...
Hvem du hadde der som fikset ryggen, vet jeg ikke, men vedkommende ble nok sendt av Gud...
A
Personlig tror jeg GUD er en form for bevisst alle steds næværende energi, som omslutter alt, og er i alt.
Religioner uansett hvilke, har fått et glimt av Gud, men så har man ut fra dette glimtet begynt å lage fortellinger som kan synliggjøre opplevelsen slik at andre kan forstå den.
Man taler i bilder - for å få andre til å forstå.
Deretter blir det dannet teorier, og utfylling av historien, - etterfulgt av litt moralpreken, og tilpasninger, så har man født en religion.
De fleste religioner har nemlig den samme røde tråd, - et liv etter døden.
HVA Gud er, er vanskelig å si, man har mange forsøk på forklaringer, men alle kommer egentlig til kort. Rett og slett fordi vi tenker etter våre begrensninger.
Jeg tror og at "under" Gud, er det noen få "nivå"
- hvorav Engler er en "kategori",
- Sjeler er en "kategori" . men bare grunnenergien -. GUD - skal tilbedes.
Alle andre kan være med å hjelpe, noen med mer makt en andre, ( Englene ), men disse skal ikke tilbedes, kun takkes - akkurat som du takker naboen fordi han hjalp deg å få bilen ut av brøytekanten og opp på veien igjen...
Hvem du hadde der som fikset ryggen, vet jeg ikke, men vedkommende ble nok sendt av Gud...
A
Antall ord: 218
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Herlig, Happe
Takk for at du delte, gleder meg til å se mer sånn lesestoff!!!
Lilja-klem
Takk for at du delte, gleder meg til å se mer sånn lesestoff!!!
Lilja-klem
Antall ord: 17
Hide post links |