Fakta, teori & skepsisGå gjennom veggen?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

steelp92

Re: Gå gjennom veggen?

Innlegg av steelp92 »

Kimbara skrev:Jeg har aldri hørt om laserstråler som går tvers igjennom kroppen vår uten å brenne hull, men det er igrunn mindre viktig i denne diskusjonen. Poenget var vel at fotoner kan gå igjennom oss, og der er vi jo enige til syvende og sist.
Jeg er enig, fotoner kan gå gjennom kroppen, men bare viss de har rette bølgelengden. Gamma og røntgen stråler er eksempel på de som kan passere gjennom oss, mens synlig lys og infrarød er eksempler på de som stort sett blir reflektert/absorbert av de ytre lagene i kroppen. En laser er en konsentrert stråle av synlig lys, jeg har ikke hørt om noen slike som kan operere inne i kroppen uten å brenne hull først.. :mozilla_undecided:
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Aug 2007 23:15
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av problem »

Men jeg har altså funnet ut at dere begge tar feil, og at lasere kan passere kroppen med veldig liten grad av absorbans på bølgelengder mellom 400 og 1350 nm, men kroppsvev gjør at strålen blir spredt og kommer derfor ikke samlet igjennom oss.
Sist redigert av problem på 24 Jan 2010 21:29, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Bilde
Her er lazerlys tatt av tommelen min, kan se beinet, men det syns ikke på bilde
Antall ord: 16
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steelp92

Innlegg av steelp92 »

problem skrev:Men jeg har altså funnet ut at dere begge tar feil, og at lasere kan passere kroppen med veldig liten grad av absorbans på bølgelengder mellom 400 og 1350 nm, men kroppsvev gjør at strålen blir spredt og kommer derfor ikke samlet igjennom oss.
ok, men hvor hørte/leste du det?
Eaglespirit skrev:Her er lazerlys tatt av tommelen min, kan se beinet, men det syns ikke på bilde
Mm.. Jeg vet at laserlyset kan passere gjennom oss der det ikke er så mye i mellom, men du kan prøve å sette laseren i ryggen, da ser du ikke mye lys på magen? :P
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Aug 2007 23:15
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av problem »

Det fant jeg her: http://books.google.no/books?id=RKukklV ... q=&f=false

Kapittel 1.2 General behavior of light in biological tissue. Det var også flere sider som snakket om lignende greier.

Her er lysspekteret i nanometer, så ser du at det stemmer.
Bilde

Det stod noe om absorbsjonslengden også, og at den var opp til 10 cm før alt var absorbert.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steelp92

Innlegg av steelp92 »

problem skrev:Det fant jeg her: http://books.google.no/books?id=RKukklV ... q=&f=false

Kapittel 1.2 General behavior of light in biological tissue. Det var også flere sider som snakket om lignende greier.

Her er lysspekteret i nanometer, så ser du at det stemmer.
Bilde

Det stod noe om absorbsjonslengden også, og at den var opp til 10 cm før alt var absorbert.

Jeg skal ikke si at jeg skifter synspunkt pga et dokument, men vi kan vel si oss enig i at hvis du lyser med en laser på ryggen din ser du ikke noe på magen og hvis du står foran en ovn, vil det bli betydelig varmere for en person bak dersom du flytter deg. Med andre ord: om det går igjennom så er det i alle fall lite, eller svært spredd..
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links