Våken-Søvn irriterer meg for tiden.
Det skjer sjeldent ''clean'' som det før gjorde.
Legger meg neppå, kjempe trøtt, så er det enten svimmelhet eller akutt søvnparalyze, eller andre plager som kommer etter jeg sovna, som vekker meg igjen.
Her er noen tilfeller forklart:
Tilfelle 1: Jeg satt ved pc'en i mange mange timer, og skulle ta kveld om sider, pcen står på samme rom og vifta lager en slik suse lyd ''sssssssssssssssssh''. ikke så høyt, men passelig.
I det jeg sovner så blir denne suselyden kjempehøy og pulserer som sinuskurven, slik i volum, volummessig; ''sssSSSSssssSSSssssSSS'' kjempeskummelt, øynene var oppe, men kroppen var ''død'' likevel klarte jeg og bevege øynene og se rundt i rommet, men rommet snurret rundt, sammen med lyden, og alt bare ble helt rart, skremmende og grusomt ekkelt.
Noe som lett kunne kjennest ut som en død, eller at kroppen var iferd med og streike.
Tilfelle 2: Jeg sovner av og bråvåkner FØR jeg sovnet helt, i et kraftig rykk, eller at det smeller kraftig, en lyd som egentlig ikke var en lyd, bare forbinner det med smell.
Tilfelle 3: jeg ligger våken i sengen, kjenner kraftig utmattelse og er trøtt og veldig klar for og sove, jeg sovner ikke av, men mens jeg ligger der, kommer den pulserende suse lyden av typen ''white noies/hvitt støy'' sigende innpå, men ikke så høyt som tilfelle 1. jeg er ennå ikke sovnet, og vil skjifte liggeposisjon da jeg plutselig kjenner meg helt fast, jeg ligger og ser i en retning, og prøver og rykke meg løs, når jeg har gjort det, så blunker jeg med øya og kjenner at jeg er i en annen form plutselig, selv om jeg aldrig sovna, så er det som om jeg nyss våkna fra 10 sekunders søvn.
Jeg hadde sistnevnte tilfelle 6 ganger på rad nå , da jeg avbrøyt alle forsøka på og sovne da denne irriterente tilstanden kom på nytt igjen gang på gang.
jeg er veldig utmattet og trøtt, og er nyss stådd opp fra en 12 timers søvn, men kjenner jeg må sove igjen, fordi jeg er så svimmel og gåen.
Kan tilføye at jeg har drevet med dagelig amfetaminbruk i 4 måneder, (om det kan hjelpe, eller at noen her har merket samme problemer i sammenheng med dop, som bivirkninger) men har nå stoppet, er 4 dager siden sist.
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Våken-Søvn irriterer meg
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jan 2010 08:51
- 14
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Jan 2010 06:59
- 14
- Kjønn (valgfri): Jinte
- Lokalisering: Med samboer. Ellers overalt egentlig.
Re: Våken-Søvn irriterer meg
Merkelig. jeg hadde blit livredd jeg om noe sånt skjedde med meg.
prøvde du engang å skru av all strømmen i soverommet? mulig det er en poltergheist der. etter det jeg har skjønt nå.
prøvde du engang å skru av all strømmen i soverommet? mulig det er en poltergheist der. etter det jeg har skjønt nå.
Antall ord: 37
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Trådstarter:
Det virker som du er veldig plaget av søvnforstyrrelser, og det kan meget godt ha sammenheng med amfetaminbruken. Amfetamin er jo (som du garantert vet) et sentralstimulerende stoff, hvor en av langtidsvirkningene er forstyrrede søvnvaner.
Jeg ville tatt opp dette med en lege fremfor å forhøre deg på et forum for paranormale fenomener.
Det virker som du er veldig plaget av søvnforstyrrelser, og det kan meget godt ha sammenheng med amfetaminbruken. Amfetamin er jo (som du garantert vet) et sentralstimulerende stoff, hvor en av langtidsvirkningene er forstyrrede søvnvaner.
Jeg ville tatt opp dette med en lege fremfor å forhøre deg på et forum for paranormale fenomener.
Antall ord: 57
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Jul 2008 21:04
- 16
- Kjønn (valgfri): Guttonge
- Lokalisering: alta
Har noe lignende, klarer aldri og få sove pågrunn av en slags bråkelyd jeg hører når jeg skal lege meg. Det er en lyd som på en måte er i hodet, en slags suse lyd. Noe som når det ikke er signal på tv'n, bare ikke like høyt. Blir sliten av lyden, og det ender hver gang med at jeg skrur på tv og blir sittende våken. Og har hatt en periode der hvor jeg hver natt mange dager på rad våknet opp nøyaktig 02:00, det var noe jeg hadde en periode før. Og nå er det begynt og bli sånn igjen. Så legger jeg med noe ekelt, engang jeg våknet i 2 tiden. Så drømte jeg at jeg var i huset til min bestemor, det er på en øy. Der var jeg på et rom med noen i fra slekta, det var natt. Plutselig kommer noe raskt inn døra, no som er mørkt og kaldt. Det er på en måte en skygge, og den legger seg inni meg. Jeg kjenner kulden, og klarer ikke bevege meg noen veier. Er is kald i hele kroppen, så våkner/bråvåkner jeg i 2 tiden. Med en sterk kulde i kroppen, en veldig sterk kulde og kroppen er stiv av redsel. Jeg våknet for ca 20 min siden og da var klokken litt over 2, derfor sitter jeg her og skriver. Kan ikke huske om jeg drømte noe nå, men våknet i allefal. Noe ekstra jeg legger med er noe som skjedde for noen dager siden, kansje en uke. Jeg hadde fått meg en klokke i julegave, med nye batterier og greier. Satt batteriene i klokken, og den funket perfekt. Bynte og ha den på rommet i tiden skolen var begynt igjenn. Klokken har lyssensor, så når det er mørkt i rommet lyser den. Jeg skulle på skolen, så kommer moren min og vekker meg. Da ser jeg at klokken er stoppet på ca 07:30, sekundviseren peker nedover. lyset i klokken fungerer, når jeg tar hånden foran lyser det. Så går det ca 2 dager, jeg sitter våken. Plutselig begyner klokken som skulle vekt meg kl 07:30, og pipe nøyaktig kl 00:00 i følge en annen klokke jeg har på veggen. Klokken har ikke gått på 2 dager, så begyner den og gå igjen nøyaktig kl 00:00 senere. Jeg ble virkelig skremt, den ringer når sekundvisern er gått 1-5 sek over 6. Så hadde den virket 1 sekund lengere når jeg skulle på skolen, så hadde den vekt meg. Har mange opplevelser som jeg ikke har en anelse om hva jeg skal tro eller tenke.
Antall ord: 476
Stein hær ...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Dette kan være to ting; enten lyden av blodet, eller svak tinnitus.steini93 skrev:Har noe lignende, klarer aldri og få sove pågrunn av en slags bråkelyd jeg hører når jeg skal lege meg. Det er en lyd som på en måte er i hodet, en slags suse lyd. Noe som når det ikke er signal på tv'n, bare ikke like høyt.
Hørselsnerver kan sammenliknes med et piano. Én "tangent" for hver frekvens trykkes ned av et flimmerhår. Når man får skader som følge av høy lyd vil en eller flere av disse flimmerhårene henge seg opp. Lyden man da hører er denne opphengte frekvensen som høres ut som enten susing, piping eller during.
De fleste mennesker kan høre en slik lyd når det er helt stille.
Antall ord: 147
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jul 2006 21:55
- 18
- Kjønn (valgfri): Kanin
- Lokalisering: Orkdal
- Blitt takket: 3 ganger
Jeg er enig i med Kimbara, at det mest sannsynlig er pga. dopet, så tviler egentlig på at der er mye paranormalt som foregår.
Så du får nesten bare prøve å holde ut, eller ta kontakt med lege e.l. om det blir for ille(med mindre du allerede har det), så får de se om det er noe å få gjort med det.
Men det andre tilfellet som du nevner, at du vakner/rykker til rett før/etter at du har sovnet hender med meg veldig ofte - ja, tilogmed både kattene mine og hunden min pleier å rykke til av og til når de skal til å sovne, så der tviler jeg på at det er noe uvanlig.
... Håper iallefall ikke det, for isåfall er det noe galt med alle 7 kattene her i huset, hunden min og meg.
Og det med lyder er visst heller ikke så uvanlig, for det hender også veldig ofte med meg når jeg holder på å sovne.
At jeg hører noen som roper, noe som smeller...
Men samtidig så er det ikke som et vanlig bråk som man kan høre kommer fra et bestemt sted, det er liksom bare i hodet, så det er lett å høre forskjell på om det faktisk er noe eller ikke.
Så du får nesten bare prøve å holde ut, eller ta kontakt med lege e.l. om det blir for ille(med mindre du allerede har det), så får de se om det er noe å få gjort med det.
Men det andre tilfellet som du nevner, at du vakner/rykker til rett før/etter at du har sovnet hender med meg veldig ofte - ja, tilogmed både kattene mine og hunden min pleier å rykke til av og til når de skal til å sovne, så der tviler jeg på at det er noe uvanlig.
... Håper iallefall ikke det, for isåfall er det noe galt med alle 7 kattene her i huset, hunden min og meg.
Og det med lyder er visst heller ikke så uvanlig, for det hender også veldig ofte med meg når jeg holder på å sovne.
At jeg hører noen som roper, noe som smeller...
Men samtidig så er det ikke som et vanlig bråk som man kan høre kommer fra et bestemt sted, det er liksom bare i hodet, så det er lett å høre forskjell på om det faktisk er noe eller ikke.
Antall ord: 221
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jul 2006 21:55
- 18
- Kjønn (valgfri): Kanin
- Lokalisering: Orkdal
- Blitt takket: 3 ganger
Igjen sier jeg meg enig med Kimbara - det er mest sannsynlig et naturlig svar på det også.steini93 skrev:Har noe lignende, klarer aldri og få sove pågrunn av en slags bråkelyd jeg hører når jeg skal lege meg. Det er en lyd som på en måte er i hodet, en slags suse lyd. Noe som når det ikke er signal på tv'n, bare ikke like høyt.
Jeg har sovet med radio/TV på siden jeg var liten, og det har gjort meg så vandt til å ha lyder rundt meg at jeg ikke klarer å sove uten musikk/TV i det hele tatt.
Så skal jeg overnatte hos noen andre er jeg nødt til å enten finne meg i å ikke få sovet før utpå morgenen eller ha med meg mp3-spilleren min, for den hersens susinga er såpass høy og plagsom jeg føler jeg blir gal av å høre på den.
Vet ikke om det hjelper på selve problemet, kanskje tvert i mot, men kanskje å ha på radioen eller TVn i bakgrunnen gjør det iallefall lettere å sove?
Antall ord: 189
Hide post links |