Som flere av dere her inne vet, så savner jeg min katt Mons. Han har nå vært borte fra oss siden 21/11-09. Vi har jo fortsatt et håp at han fortsatt er i live og har det bra et sted der ute, men har vel mer eller mindre gått mer over til tanken at han har gått over til den andre siden.
Nå i det siste har jeg hatt en rekke drømmer om at han har kommet tilbake i beste velgående. Han er jo tynn, men ikke avmagret, han kommer løpende og er kjempeglad for å se meg og er såå utrolig kosete.
Det er så godt å endelig få han tilbake igjen i drømmene, da vi savner han så utrolig.
Så det jeg egentlig lurer på her da er jo om en skal tolke dette som et tegn på at han er gått bort, at dette er hans avskjed og tegn på at han har det bra. Eller om det er et tegn på at han snart kommer hjem igjen.
Jeg har stor tro på drømmer og dens betydninger og mener denne drømmen har en betyning av et eller annet slag.
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Drømmer om min savnede katt.
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Re: Drømmer om min savnede katt.
Skjønner godt at du sørger over katten din. Har vært en katt for lite i dette huset et år nå.så nå har vi dessverre gitt opp håpet,og det er vondt. Man blir så glad i dyrene
vanskelig å si om dette er en beskjed fra katten din,eller om du pg.a stort savn opplever trøstedrømmer. Syns du skal kjenne etter og prøve å føle litt på hva drømmen vil fortelle deg.
Og skulle den forbli borte,så husk at du har den jo på et vis hos deg i hjertet ditt.Og mange fine minner.
Klem fra
kristiane
vanskelig å si om dette er en beskjed fra katten din,eller om du pg.a stort savn opplever trøstedrømmer. Syns du skal kjenne etter og prøve å føle litt på hva drømmen vil fortelle deg.
Og skulle den forbli borte,så husk at du har den jo på et vis hos deg i hjertet ditt.Og mange fine minner.
Klem fra
kristiane
Antall ord: 108
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Nov 2005 15:50
- 19
- Har takket: 30 ganger
- Blitt takket: 17 ganger
ja, håpet er vel fortsatt såpass sterkt at den kan tre inn i mine ellers så realistiske drømmer
Så det er også en stoor mulighet.
Selv heller det vel mer nå at han har gått over til den andre siden..
Og han vil jo seff alltid være med oss her eller på den andre siden. har masse gode minner fra han.
Men skulle ønske vi kunne fått mange fler i årene som kommer.
Så det er også en stoor mulighet.
Selv heller det vel mer nå at han har gått over til den andre siden..
Og han vil jo seff alltid være med oss her eller på den andre siden. har masse gode minner fra han.
Men skulle ønske vi kunne fått mange fler i årene som kommer.
Antall ord: 79
Hide post links |
Katter er egne dyr, husker vi hadde to hannkatter (brødre). Den ene dum som et brød snill kosete og aldri langt unna. Den andre litt mere sky, og dro i mai og kom ikke hjem før i slutten av september. Hvert år så lenge han levde dro han ut om våren og kom hjem seint på høsten. Begge brødrene ble gamle og ærverdige katter. Det triste var at den ene som aldri dro noe sted, han forsvant mens den andre ironisk nok la seg syk i kjellern og ble tatt med til vetrinær der det ikke var mere og gjøre enn og avlive. Men pointet er katter kan være lenge borte for så og dukke opp igjen som ikke noe har skjedd og forlange mat kos og oppmerksomhet...
Så håper drømmen var et tegn på at han i allefall har det bra og det er ennå håp om at han dukker opp.
Puma/f
Så håper drømmen var et tegn på at han i allefall har det bra og det er ennå håp om at han dukker opp.
Puma/f
Antall ord: 166
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jul 2006 21:55
- 18
- Kjønn (valgfri): Kanin
- Lokalisering: Orkdal
- Blitt takket: 3 ganger
Hm, veldig interessant drøm!
Jeg hadde funnet/adoptert en pusekatt på julaften for et par år tilbake, og jeg hadde blitt veldig knyttet til han siden jeg gikk gjennom en veldig vanskelig tid da.
Men på sommeren neste år, ca 6 mnd senere, forsvant han.
Vi trodde han var en jente pga at den forrige eieren hadde sagt at det var en jente!
... Det var det da ikke - prinsessepusen min hadde blitt til en prinsepus.
Vi hadde tenkt å få han kastrert så snart som mulig, men før vi rakk å gjøre noe med det forsvant han.
Han hadde jo forsvunnet for så å dukke opp flere dager senere før, så jeg håpet på at han bare hadde tatt seg en liten tur igjen.
Jeg gikk rundt og håpet og håpet i flere måneder...
Siden han betydde så forferdelig mye for meg, kan jeg love det at det ble mer enn bare ett par tårer som ble felt i løpet av de månedene!
Jeg hadde det skikkelig vondt, og savnet han forferdelig mye.
Han var ikke bare et kjæledyr for meg, men som et familiemedlem.
Men en natt, hadde jeg en veldig fin drøm:
(Den føltes veldig ekte, og jeg var veldig klar over akkurat hvor jeg var, hva jeg gjorde, og hvordan ting var rundt meg - noe som jeg ikke bruker å legge merke til ellers i drømmer.)
Døra mi sto åpen, og inn kom pusen min løpende!
Jeg satt meg ned på kne og ropte "pusen min!", som var egentlig det eneste navnet han hadde.
Han stilte frempotene sine på lårene mine, og gnidde hodet sitt mot meg, og lot meg kose litt med han før han til slutt løp ut døra igjen.
Det kan jo godt hende det bare var ubevisstheten min som prøvde å trøste meg, men jeg kunne sverge på at det var han, siden det hele virket så... ekte!
Jeg velger uansett å tro at det var han som fortsatt var rundt meg etter sin død, og følte hvor vondt jeg hadde det og kom bare innom for å ta farvel før han "gikk videre".
Jeg vet ikke helt om det er det som er tilfelle hos deg, det tror jeg nesten bare du må prøve å finne ut selv. :]
Jeg hadde funnet/adoptert en pusekatt på julaften for et par år tilbake, og jeg hadde blitt veldig knyttet til han siden jeg gikk gjennom en veldig vanskelig tid da.
Men på sommeren neste år, ca 6 mnd senere, forsvant han.
Vi trodde han var en jente pga at den forrige eieren hadde sagt at det var en jente!
... Det var det da ikke - prinsessepusen min hadde blitt til en prinsepus.
Vi hadde tenkt å få han kastrert så snart som mulig, men før vi rakk å gjøre noe med det forsvant han.
Han hadde jo forsvunnet for så å dukke opp flere dager senere før, så jeg håpet på at han bare hadde tatt seg en liten tur igjen.
Jeg gikk rundt og håpet og håpet i flere måneder...
Siden han betydde så forferdelig mye for meg, kan jeg love det at det ble mer enn bare ett par tårer som ble felt i løpet av de månedene!
Jeg hadde det skikkelig vondt, og savnet han forferdelig mye.
Han var ikke bare et kjæledyr for meg, men som et familiemedlem.
Men en natt, hadde jeg en veldig fin drøm:
(Den føltes veldig ekte, og jeg var veldig klar over akkurat hvor jeg var, hva jeg gjorde, og hvordan ting var rundt meg - noe som jeg ikke bruker å legge merke til ellers i drømmer.)
Døra mi sto åpen, og inn kom pusen min løpende!
Jeg satt meg ned på kne og ropte "pusen min!", som var egentlig det eneste navnet han hadde.
Han stilte frempotene sine på lårene mine, og gnidde hodet sitt mot meg, og lot meg kose litt med han før han til slutt løp ut døra igjen.
Det kan jo godt hende det bare var ubevisstheten min som prøvde å trøste meg, men jeg kunne sverge på at det var han, siden det hele virket så... ekte!
Jeg velger uansett å tro at det var han som fortsatt var rundt meg etter sin død, og følte hvor vondt jeg hadde det og kom bare innom for å ta farvel før han "gikk videre".
Jeg vet ikke helt om det er det som er tilfelle hos deg, det tror jeg nesten bare du må prøve å finne ut selv. :]
Antall ord: 395
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Apr 2007 07:46
- 17
- Lokalisering: Sør trøndelag
Venninnen til min sønn hadde en liknende drøm da pusen hennes forsvant. Han kom til henne i en drøm og var skadet, men la seg i fanget hennes for å få kos. Hun tolket det slik at han ville "ta farvel". og det var nok riktig for hennes del, for katten er "borte".eile-joha skrev:Som flere av dere her inne vet, så savner jeg min katt Mons. Han har nå vært borte fra oss siden 21/11-09. Vi har jo fortsatt et håp at han fortsatt er i live og har det bra et sted der ute, men har vel mer eller mindre gått mer over til tanken at han har gått over til den andre siden.
Nå i det siste har jeg hatt en rekke drømmer om at han har kommet tilbake i beste velgående. Han er jo tynn, men ikke avmagret, han kommer løpende og er kjempeglad for å se meg og er såå utrolig kosete.
Det er så godt å endelig få han tilbake igjen i drømmene, da vi savner han så utrolig.
Så det jeg egentlig lurer på her da er jo om en skal tolke dette som et tegn på at han er gått bort, at dette er hans avskjed og tegn på at han har det bra. Eller om det er et tegn på at han snart kommer hjem igjen.
Jeg har stor tro på drømmer og dens betydninger og mener denne drømmen har en betyning av et eller annet slag.
Jeg har drømt om katten min Markus, og han lever i beste velgående, så det er neimen ikke godt å vite.
Antall ord: 283
Bate er her
Hide post links |