Sant.Skeptikere lever ikke livet til det fulle og hele
Fakta, teori & skepsis ⇒ Skeptikere lever ikke livet til det fulle og hele
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jul 2008 18:27
- 16
- Kjønn (valgfri): Mann
Re: Skeptikere lever ikke livet til det fulle og hele
Antall ord: 10
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2009 00:45
- 15
- Kjønn (valgfri): hersker
- Blitt takket: 3 ganger
Ikke sant.Chronii skrev:Sant.Skeptikere lever ikke livet til det fulle og hele
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Nå er dere forbanna søte begge to her, altså.DamageDone skrev:Ikke sant.Chronii skrev:Sant.Skeptikere lever ikke livet til det fulle og hele
Antall ord: 26
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Mar 2008 15:53
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Skien
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 10 ganger
Jeg leste de to første innleggene og syntes det var ganske interessant, men så ser jeg at det utvikler seg til en krangletråd, og da syntes jeg det ble guffent å lese videre så jeg får legge det til side til senere. Forbinner ikke slike ting med å krangle, ble litt merkelig overlegenhet og skeptisme over begrepet skeptisme. Men jeg synes det er best å være åpen og se etter nye løsninger og ideer uten å bare være opptatt av steinbakt fakta og alt som er feil. Drømmer om å komme på en ide som blir et gjennombrudd en dag. :mozilla_laughing:
D
D
Antall ord: 105
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Det er bare å bli vant til det..dronjom skrev:Jeg leste de to første innleggene og syntes det var ganske interessant, men så ser jeg at det utvikler seg til en krangletråd, og da syntes jeg det ble guffent å lese videre så jeg får legge det til side til senere. Forbinner ikke slike ting med å krangle, ble litt merkelig overlegenhet og skeptisme over begrepet skeptisme. Men jeg synes det er best å være åpen og se etter nye løsninger og ideer uten å bare være opptatt av steinbakt fakta og alt som er feil. Drømmer om å komme på en ide som blir et gjennombrudd en dag. :mozilla_laughing:
D
Det er en "åpenhet vs skepsis" greie på gang serru, som har pågått en stund.
Jeg trodde og håpet på at den skulle utvikle seg i retning av de første 2 innleggene selv.
Men det er nok opp til trådstarter.
Antall ord: 159
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Ikke legg presset på meg.Moonstone skrev:Men det er nok opp til trådstarter.
Logisk nok, hvis du håper det skulle utvikle seg i karakter av hva de to første innleggene sier, så husk på at jeg var trådstarter, altså det første innlegget. Hvis det andre innlegget også skulle kunne legge klar tonen for resten av tråden, kunne du jo bare ha gått ut ifra de to første innleggene og ignorert resten, så hadde det blitt slik du ønsket.
Jeg ser imidlertid poenget. Tråden ble ganske herpa, og det var jo ikke intensjonen.
Om vi klarte å herpe den, så var det jo synd. Men folk tør ikke. Det er det som er så jævlig.
At de ikke bare bryter inn, sier det de mener og driter i resten...
Hadde det vært slik, hadde det vært et klart hint om at vi/dere ønsket å diskutere noe.
Og så enkelt er det egentlig bare. Det er tross alt et diskusjonsforum. Tekst er bare til å skrive, det.
Trykke på tastene til det kommer frem ord. Så er det gjort.
Antall ord: 189
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Okt 2009 22:07
- 15
- Kjønn (valgfri): Gutt 15 ;)
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 2 ganger
Skeptikere, er folkene som har fått oss framm her i verden. Uten dem, ville fortsatt dem som sa jorden var rund, bli brent. De stopper ikke opp, stiller spørsmål og tror. De går FRAMOVER for å finne ut. Og alle skeptikere er ikke gale vitenskapsmenn med einstein sveis som sitter natt og dag alene på ett rom og regner. Det er vi som lever livet, og vil bli sett tilbake på som "Folkene med fornuft, di som ville framover.."ludoburgero skrev:Troende... de som fremdeles kan fantasere og være kreative...
De som tillater seg å drømme... de har det mer gøy!
Skeptikere som må sette fingeren på alt sammen, som må bryte alt ned til detaljer, som ikke våger å se det helhetlige bildet før alle detaljene ligger klare. De som i sin feighet må bryte ned alt til mikroskopiske puslespillbiter og bli kjent med disse før de så setter dem sammen igjen, de har ikke den samme lekenheten... denne nysgjerrigheten som fritt lar deg bare fantasere, spekulere og kaste et overblikk over situasjonen for så å ta den som den faktisk er.
Det jeg sier er ikke at en skeptiker tar feil, for en skeptiker kartlegger detaljene og en skeptiker må være sikker på hva han tror på. Det nytter ikke bare å gå intuitivt frem eller eksperimentere, uten å vite hva slags komponenter som er å eksperimentere med. Han må dessuten bruke de rette komponentene, og ikke bare prøve og feile. For en skeptiker tør ikke ta sjansen på å feile.
Skeptikeren er dessverre rammet av den forbannelse vi alle på sett og vis har fått kjenne på:
voksenlivet...
Antall ord: 277
U may like stories.. but you cant escape reality.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
At folk trodde jorden var flat før er mer en myte enn sannhet.markoberto skrev:Skeptikere, er folkene som har fått oss framm her i verden. Uten dem, ville fortsatt dem som sa jorden var rund, bli brent. De stopper ikke opp, stiller spørsmål og tror. De går FRAMOVER for å finne ut. Og alle skeptikere er ikke gale vitenskapsmenn med einstein sveis som sitter natt og dag alene på ett rom og regner. Det er vi som lever livet, og vil bli sett tilbake på som "Folkene med fornuft, di som ville framover.."
Ellers er jeg enig med deg, bortsett fra at hardbarka skeptikere ofte velger å ignorere i sin hovmodige påståelighet og skråsikkerhet på det de vet. Noen av dem er faktisk rent fanatiske.
Antall ord: 132
Hide post links |