Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmer og dèjà vo, noen sammenheng?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

shane the prince
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Okt 2008 23:36
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så!
Lokalisering: n. eggedal

Drømmer og dèjà vo, noen sammenheng?

Innlegg av shane the prince »

hei,
jeg har nylig kommet til å tenke over om det kan finnes noen sammenheng mellom dèjà vo og drømmer... som vi vet kan man drømme mye rart, men en gang i blant har man disse nesten skummelt realistiske drømmene som man husker mye lenger en normalt (for drømmer glemmer mann fort)
så er det dette med astralreising, det sies at hvis man oppnår astralreising kan man dra hvor man vil og se hva som skjer... hva vis dette ikke bare gjeldet for sted men også tid. helt siden menneskets begynelse har noen få hevdet de kunne se fremtiden, og en av metodene var igjennom drøm... hva vis, når vi har de veldi realistiske drømmene, det som egentlig skjer er at vi ser fremmtiden?.. men siden vi glemmer drømmene våre, når den fremmtiden da kommer oppfattes den som dèjà vo... nettop fordi det HAR skjedd før :?:

ville bare høre deres tanker om denne teorien.. eventuelt egne teorier

-shane
Antall ord: 172
mhv
the prince of the night

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mentalist.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Des 2009 00:24
14
Kjønn (valgfri): Man
Lokalisering: Kragerø

Re: Drømmer og dèjà vo, noen sammenheng?

Innlegg av Mentalist. »

Veldig glad du tar opp dette. :x
Hørs kanskje merkelig ut men det er derfor jeg kom netopp inn, Lurte på om drømmer og Dejavu selv. Jeg sov og plutselig rykket hana mi på seg i drømmen følte jeg at jeg brannt meg og når jeg stod opp og skulle legge ved i omen gjett hva, jeg brannt meg.
Er usikker på om det er dejavu eller bare tilfeldighet. Men en ting kan jeg fortelle deg Det finnes Dejavu, men jeg tror ikke du kan velge hva som du vil se, det bare kommer. Hvis du har hatt en dejavu opplevelse ikke bli redd men prøv og forstå det og undersøke, så blir det som en hverdags ting. Jeg hvet jeg prater mye nå men en ting må du ikke utforske Spiritisme. :666
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shane the prince
Nybegynner
Nybegynner
16

nå skal det sies at jeg alerede har prøvd spiritisme... men det er ikke hva tråden er om så det dropper vi...

har hatt deja vo maange ganger selv... er i grunn derfor jeg begynte å lure, for forige gang var det ikke så lenge mellom jeg (tror) jeg drømte det, til det skjedde... så da tenkte jeg automatisk på drømmen (!?)
Antall ord: 64
mhv
the prince of the night

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

shane the prince skrev:hei,
jeg har nylig kommet til å tenke over om det kan finnes noen sammenheng mellom dèjà vo og drømmer... som vi vet kan man drømme mye rart, men en gang i blant har man disse nesten skummelt realistiske drømmene som man husker mye lenger en normalt (for drømmer glemmer mann fort)
Ikke alle drømmer glemmes fort. Noen gir sterkere inntrykk pga. innholdet. Hvis man har god tid om morgenen er det også vanligere å huske drømmer.

Déjà vu kan muligens trigges av minner - også fra drømmer.
så er det dette med astralreising, det sies at hvis man oppnår astralreising kan man dra hvor man vil og se hva som skjer... hva vis dette ikke bare gjeldet for sted men også tid. helt siden menneskets begynelse har noen få hevdet de kunne se fremtiden, og en av metodene var igjennom drøm... hva vis, når vi har de veldi realistiske drømmene, det som egentlig skjer er at vi ser fremmtiden?.. men siden vi glemmer drømmene våre, når den fremmtiden da kommer oppfattes den som dèjà vo... nettop fordi det HAR skjedd før :?:
Har du hørt om "Texas sharpshooter"? Det er når man skyter på en låvevegg og tegner på blinken etterpå slik at det ser ut som man har truffet bra. Det er en allegori for det å komme med profetier.
Alle profetier er fryktelig vage, og det viser seg alltid at én og samme profeti kan brukes til å beskrive mange forskjellige hendelser.

Når det gjelder "astralreiser" finnes det pr. i dag ingen tegn på at det dreier seg om noe annet enn nettopp veldig realistiske drømmer, hallusinasjoner eller ønsketenking.
Generelt sett skal man ta "paranormale" opplevelser som finner sted under søvn med en meget stor klype salt.
Antall ord: 312
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shane the prince
Nybegynner
Nybegynner
16

interesant svar... er selfølgelig klar over at man skal ta drømmer med en klype salt... men jeg er veldi interesert i å vite om det er noen som har noe erfaringer som eventuelt kan backe opp hypotesen min..
nettop fordi det er noen drømmer man husker lenge, saken er at jeg er ganske sikker på at det har skjedd meg, og jeg annser ikke meg selv som "synsk" eller noe.. så jeg lurte på om noen andre "vanlig folk" har hatt lignende opplevelser
Antall ord: 85
mhv
the prince of the night

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links