Fakta, teori & skepsisMatch i stjernetegn

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Pink_heaven

Match i stjernetegn

Innlegg av Pink_heaven »

Litt usikker på hvor jeg skulle legge denne, så la den bare her:)

Det er en ting jeg gjerne vil høre deres mening om, og det er match i stjernetegn. Jeg har en tendens til å nesten alltid falle for vannmenn - selv er jeg skytte, mens min gode venninne som er vekt, nesten alltid faller for tvillinger.

Har dere lignende erfaringer? Tilfeldig eller spiller stjernetegn så stor rolle?:)
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Match i stjernetegn

Innlegg av ludoburgero »

Jeg er vannmann! Fall for meg!

Vel, det er jo noe med det at Fisker passer veldig bra med Vannmenn iallefall.
Selv var jeg ikke klar over at de tre forrige forholdene mine, med unntak fra det siste, var sammen med fisker. Det forrige var med ei som var vannmann selv. Og i hver eneste bok om astrologi jeg har lest skal fisker og vannmenn være en god kombinasjon.

For meg er det helt klart at det finnes noen likhetstrekk som er relatert til stjernetegn.
Når noen sier dette er overtro, ser jeg det logiske ved det... at de er jo født på samme tid på året - og det gir jo i det minste en del likhetstrekk ved personligheten bare dét! Ikke sant?
Alt man opplever preger oss jo... og hvis man starter livet sitt i f.eks. mars måned, så vil jo dette gi en viss likhet uansett, bare med tanke på været og temperaturen... og hvordan ellers resten av verden fungerer på det tidspunktet man blir født...
Antall ord: 176
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pink_heaven

Innlegg av Pink_heaven »

Hehe;)

Men uansett, skytten er jo november/desember, vannmannen januar/februar.
Vekten er høst, tvilling er vår. Jeg tror ikke det er tilfeldig det med stjernetegn altså:)
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jo, det er det nok.

Jeg har hørt liknende historier som ikke har med stjernetegn å gjøre. For eksempel har jeg snakket med ei som stadig faller for mennesker som tilfeldigvis har like fornavn.

Stjerner og hvilken tid på året man er født har nok ingen betydning for ens personlighet og hvem man faller for. Dette med å tiltrekkes av andre mennesker er en kjemisk og mental prosess og kan ikke forklares så enkelt som at "de har matchende stjernetegn". Her snakker vi f.eks. kjemiske signaturer i kroppslukt, graden av kroppssymmetri, hva med vedkommendes personlighet som tiltaler oss, osv.

Innen biologien har man en teori om at vårt sanseapparat er langt mer følsomt enn man skulle tro. Man har funnet indikasjoner på at et menneskes genetiske sammensetting finnes som en blåkopi i feromonene vi skiller ut, og at andre mennesker dermed vil være i stand til å underbevisst avgjøre om vedkommende er en god genetisk match med tanke på å produsere avkom (sammen med andre faktorer selvsagt).
Antall ord: 172
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Men Kimbara...
Folk blir jo tilkalt med navnet sitt. Man roper f.eks. Tonje... Roger... Aleksander...
Dette gjør jo noe med folk?

Jeg tror folk får en viss påvirkning av navnet sitt også. De identifiserer seg jo med å respondere på dette og at de "ER Roger". Ikke sant?

For min egen del kan jeg bekrefte at jeg har endt opp med kjærester og andre slags... eh, forhold... med likhetstrekk på navnene, uten å selv være klar over det før min kompis som jeg bodde sammen med bemerket dette. Han hadde en teori hvor jeg var en slags avart av seriemorder, bare det å være serie"forholder". En annen likhet jeg selv la merke til, da jeg ofte har hatt nærmest en besettelse over å analysere ting (gjerne ihjel... kremt...) var at alle de menneskene jeg har hatt et skikkelig godt forhold til (vennskap og alle andre forhold inkludert her) er født på tirsdager og torsdager. Samtidig er en likhet som går igjen blant mange av dem at de har hatt såkalte "mestertall" innenfor numerologien. Disse spesielle som ikke skal adderes... 11, 22 og 33.

En annen sak er at jeg har vært i forhold med noen med tall 1 i numerologien.
Tendensen deres har vært skremmende lik som den er beskrevet:
Dominante med store ambisjoner og en velutviklet sosial, nærmest sosiopatisk, væremåte.
Ledertypen.

Så mange likheter som det finnes, så tror ikke jeg heller at det bare er tilfeldigheter.
Jeg har for mange personlige erfaringer til å bare avfeie sånn. Og jeg vet godt at det er sånn at om man er bestemt på å finne noe så leter man til man finner, og om man overfokuserer og henger seg opp i ting, så er det også noe man må ta i betraktning. Men slik jeg ser det, kan det ikke alltid være en unnskyldning/forklaring heller... det må i mine øyne være noe mer.
Antall ord: 330

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Paranomia »

Alle vet jo at de fleste som heter Roger enten blir forbrytere eller lastebilsjåfører.
Antall ord: 16
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
geysirland
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Okt 2008 16:48
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av geysirland »

ha ha ha MIa...

Jeg er fisk ludo..hold deg unna meg!!! :lol: :bat

Jeg passer merkelig nok sammen med ei som er født i jomfruen. Hun er min beste venninne og har kjente henne i over 20 år.
Når det gjelder mannfolk så har jeg ikke så mye erfaring egentlig. Han jeg var gift med var løve og det passa i hvertfall ikke. Men faren min er løve og han jeg ett kjempe forhold til.
Kjenner også noen skorpioner...

Jeg mente jeg leste ett sted at fiskene skal passe sammen med kreps og skorpion..altså hvert fjerde tegn fra sitt eget eller noe sånt. Husker ikke helt.
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Jeg gjettet stjernetegnet på Kimbera her inne med rett på første forsøk.
Enda jeg ikke har mye peiling.

En gang i tiden gjettet en jente mitt stjernetegn, som er tvilling uten å kjenne meg, så er ikke det litt rart ?
Tvillinger kan ikke være sammen, de er allt for energiske og krangler. Kjenner en mor med 4 unger. Datteren er en tvilling som moren, og hun sier energiene deres kan ikke være lenge under samme tak.
Sett bort sett fra det, så faller vel alle for tvillinger. De burde i alle fall.
Mange popstjerner og politikere skal være tvillinger.
Så att visse folk faller for visse stjernetegn forbauser meg ikke i det hele.

Så ett program på Tv. En ryggsekk turist gikk til en skjeggete gamel man i tibet og fikk horoskopet stillet. Den gamle sullikken snakket om att han traff kongelig folk og kjente politikere og det var ikke måte på. Hele folket kjente ham osv. Det var selfølgelig ikke tilfelle for dene fyren som bare filmet sin egen lavbudgetts tur..

Hva den gamle ikke visste var att han hadde gitt ham fødselsår og tid for kronprins Haakon.
Sist redigert av Metodisten på 26 Des 2009 11:46, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

geysirland skrev:Jeg er fisk ludo..hold deg unna meg!!! :lol: :bat
Slapp av, det kunne ikke falle meg inn ;)
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

geysirland skrev:Jeg er fisk ludo..hold deg unna meg!!! :lol: :bat
<klippet ned bittelitt... >
Jeg mente jeg leste ett sted at fiskene skal passe sammen med kreps og skorpion..altså hvert fjerde tegn fra sitt eget eller noe sånt. Husker ikke helt.
Det er 4 "grupperinger" av astrologiske tegn, Ild, Vann , Luft og Jord.

Som en slags "grov" tommelfingerregel sies det om kombinasjonene følgende :

Like "gruppe" tegn = bra. ( ex vann - vann eller ild- ild. )

Ild og Luft passer sammen
Jord og vann passer sammen

Ild brenner jorden
vann slukker ilden ( og ilden fordamper vannet )
luft tørker ut både jord og vann

så slik sett, har vi 6 "passende" stjernetegn, og 6 "upassende" stjernetegn.

Men - som sagt dette er en regel med modifikasjoner, hvor de andre planetene står i horoskopet
har også veldig betydning.
Om soltegnet er ild, og månen står i et vanntegn, ( månen og vann henger sammen med følelser),
så kan ildtegnet i endel tilfeller gå fint sammen med et vanntegn ( som kansje har månen i ild...).

Så vanlig "ukeblad-horoskop" er uegnet til å finne ut om man passer sammen, fordi et horoskop består av så mye mer.

En annen sak er at å la et horoskop være avgjørende for om man danner par eller ikke,
det er ingen god ide.

Kansje man forkaster den perfekte partner - fordi horoskopet ikke "ser bra ut"....
Eller blir sammen med noen " fordi horoskopene passer" . .

Bruk andre kriterier når man skal danne par, - så kan horoskopet være mer en selskapslek.

A
Antall ord: 261

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Paranomia skrev:Alle vet jo at de fleste som heter Roger enten blir forbrytere eller lastebilsjåfører.
Og alle som heter Britt-Tove blir prostituerte.
Neida, men Preben og Ronny og sånt... da ber man om å få en rampunge...

Igjen: i slike tilfeller bekrefter det bare hva jeg har sagt tidligere også om navn... De som har SANSEN for å kalle ungene sine for sånne navn - de har jo visse likhetstrekk de også... ikke sant?
Og da har det kanskje med foreldrene å gjøre hvordan ungene blir...
Oppdragelse, osv. osv.

Og nettopp derfor blir Roger forbryter:
Fordi mamma og pappa hadde sansen for det navnet. Det må jo være noe som gjør at folk liker det og det navnet. Og så oppdrar de ham forbrytersk.
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jul 2006 21:55
18
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Starchild »

Metodisten skrev:Så ett program på Tv. En ryggsekk turist gikk til en skjeggete gamel man i tibet og fikk horoskopet stillet. Den gamle sullikken snakket om att han traff kongelig folk og kjente politikere og det var ikke måte på. Hele folket kjente ham osv. Det var selfølgelig ikke tilfelle for dene fyren som bare filmet sin egen lavbudgetts tur..

Hva den gamle ikke visste var att han hadde gitt ham fødselsår og tid for kronprins Haakon.
Wow, så kult! Husker du hvilket program det var?
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links