Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Hvilke drømmer drømmer du?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Jan 2007 20:19
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 1 gang
Re: Hvilke drømmer drømmer du?
Jeg drømmer ofte om dyr jeg. Alt fra rever til løve til kattunger.
Har ofte absurde drømmer som ikke gir noen mening i det hele tatt
Har ofte absurde drømmer som ikke gir noen mening i det hele tatt
Antall ord: 29
Det du glemmer i morgen kan være det jeg husker aller best
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jul 2006 21:55
- 18
- Kjønn (valgfri): Kanin
- Lokalisering: Orkdal
- Blitt takket: 3 ganger
Hm, morsom tråd!
Jeg drømmer veldig ofte at jeg flykter fra noe/noen.
Gjerne zombier eller lignende, da zombier er noe jeg er forferdelig redd for.
Ender alltid med at jeg blir tatt av hva det nå er som følger etter meg, eller at jeg bare ikke har styrke nok til å flykte mer.
Og av frykt for hva som skjer etterpå tvinger jeg meg selv til å våkne.
Også har jeg hatt veldig mange drømmer med dyr, gjerne kattunger eller andre små dyr.
Hvor bakken er da stappfull av de, og jeg er livredd for å tråkke de ned.
Tror jeg faktisk har tråkket ned noen flere ganger.
Men generelt har jeg som oftest drømmer hvor jeg bare ikke får til noe.
Jeg prøver og prøver å, for eksempel, løpe fra noen - men jeg har bare ikke energi til det, eller bare snubler og må gi opp.
Eller så prøver jeg å sloss med noen, men har igjen ikke energien til det å ender med å tape kampen.
Noen ganger prøver jeg desperat å få noen til å høre på hva jeg har å si, men ingen vil høre.
Selv om mine drømmer så og si aldri har en lykkelig slutt så må jeg innrømme at jeg elsker å drømme.
Jeg vet hele tiden at det hele bare er en drøm, og at jeg kan våkne når som helst, så da er det ikke så farlig å bli jaget av noen.
(Med mindre det er zombier. Det vil jeg helst være uten. :mozilla_frown: )
Jeg drømmer veldig ofte at jeg flykter fra noe/noen.
Gjerne zombier eller lignende, da zombier er noe jeg er forferdelig redd for.
Ender alltid med at jeg blir tatt av hva det nå er som følger etter meg, eller at jeg bare ikke har styrke nok til å flykte mer.
Og av frykt for hva som skjer etterpå tvinger jeg meg selv til å våkne.
Også har jeg hatt veldig mange drømmer med dyr, gjerne kattunger eller andre små dyr.
Hvor bakken er da stappfull av de, og jeg er livredd for å tråkke de ned.
Tror jeg faktisk har tråkket ned noen flere ganger.
Men generelt har jeg som oftest drømmer hvor jeg bare ikke får til noe.
Jeg prøver og prøver å, for eksempel, løpe fra noen - men jeg har bare ikke energi til det, eller bare snubler og må gi opp.
Eller så prøver jeg å sloss med noen, men har igjen ikke energien til det å ender med å tape kampen.
Noen ganger prøver jeg desperat å få noen til å høre på hva jeg har å si, men ingen vil høre.
Selv om mine drømmer så og si aldri har en lykkelig slutt så må jeg innrømme at jeg elsker å drømme.
Jeg vet hele tiden at det hele bare er en drøm, og at jeg kan våkne når som helst, så da er det ikke så farlig å bli jaget av noen.
(Med mindre det er zombier. Det vil jeg helst være uten. :mozilla_frown: )
Antall ord: 266
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Apr 2006 20:26
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Jeg er ofte på flytur om natta :O) er morsomt :O) Etterhvert har jeg blitt klar over at det er en drøm, så kan jeg bare kose meg og nyte utsikten.
Antall ord: 32
Bedre å angre på noe du har gjort....
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Blitt takket: 1 gang
Haha, det er så kult.*Huldra skrev:Jeg er ofte på flytur om natta :O) er morsomt :O) Etterhvert har jeg blitt klar over at det er en drøm, så kan jeg bare kose meg og nyte utsikten.
Husker jeg drømte att jeg prøvde og fly, fordi jeg hadde hørt så mye snakk om att andre drømte de fløy.
Jeg måtte ta rennefart, og det krevde utrolig mye energi og bare komme opp tre fire meter, og da måtte jeg anstrenge vettet av meg for å holde meg der og ikke sige ned igjen...
Kansje noen må lære meg å fly ?
I søvne alltså...
Antall ord: 112
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
I natt hadde jeg en litt ekkel drøm.
Jeg hørte noe lyd i luften, nesten som et fly, så jeg bestemte meg for å gå ut.
Jeg så fullt av UFOer som fløy rundt omkring.
Husker ikke helt hva slags form de hadde, men de var mørke, med røde, grønne og hvite lys.
Jeg ropte til broren min og ba ham om å pelle seg hit! så han fikk se det også.
Plutselig kom en ned mot meg, der jeg sto på trappa med døra åpen.
Da var den faktisk ikke så stor mer...
Da de var på himmelen så de kjempestore ut, større enn fly.
Men når den ene kom ned mot meg var den mindre enn en bil!
Den sendte noe lys mot meg, og lagde en eller annen lyd.
Jeg kjente jeg ble veldig varm, og begynte å føle meg veldig rar.
Det gjorde ikke akkurat vondt, men kroppen min dirret og det var veldig ubehagelig.
Først tenkte jeg "faen, siden jeg spurte om tegn fra utenomjordiske noen dager siden,"(ja, har får mye fritid)"så kommer de nå for å bortføre meg."
... Da jeg kjente jeg begynte å lette og flyte nærmere UFOen, ble jeg enda varmere og begynte å dirre enda mere.
"Nei, dette vil jeg ikke!!" tenkte jeg og begynte å tvinge meg selv til å våkne.
Først klarte jeg det ikke, og fortsatte bare å flyte nærmere, og da tenkte jeg at nå har jeg en av de derre søvnparalyse greiene de folka som "blir bortført" har, og begynte å få panikk, siden jeg allerede var halvveis våken men kunne ikke røre meg i det hele tatt.
Men plutselig våknet jeg helt, med et hjerte som banket helt villt, og minnet om den fæle følelsen av dirringen og varmen.
Det er den type dirring/varme/ubehag man føler når man, iallefall jeg, blir knivstukket eller slått i drømmene.
Hvor det bare blir for ubehagelig å fortsette å drømme, og man bare må vekke seg selv!
En sånn ekkel dirring/varme/svimmelhet/panikk, nesten som å få strøm gjennom kroppen.
Må innrømme at etter at jeg hadde vært våken en liten stund angret jeg på at jeg ikke fortsatte drømmen.
Kunne jo ha blitt veldig interessant!
Jeg hørte noe lyd i luften, nesten som et fly, så jeg bestemte meg for å gå ut.
Jeg så fullt av UFOer som fløy rundt omkring.
Husker ikke helt hva slags form de hadde, men de var mørke, med røde, grønne og hvite lys.
Jeg ropte til broren min og ba ham om å pelle seg hit! så han fikk se det også.
Plutselig kom en ned mot meg, der jeg sto på trappa med døra åpen.
Da var den faktisk ikke så stor mer...
Da de var på himmelen så de kjempestore ut, større enn fly.
Men når den ene kom ned mot meg var den mindre enn en bil!
Den sendte noe lys mot meg, og lagde en eller annen lyd.
Jeg kjente jeg ble veldig varm, og begynte å føle meg veldig rar.
Det gjorde ikke akkurat vondt, men kroppen min dirret og det var veldig ubehagelig.
Først tenkte jeg "faen, siden jeg spurte om tegn fra utenomjordiske noen dager siden,"(ja, har får mye fritid)"så kommer de nå for å bortføre meg."
... Da jeg kjente jeg begynte å lette og flyte nærmere UFOen, ble jeg enda varmere og begynte å dirre enda mere.
"Nei, dette vil jeg ikke!!" tenkte jeg og begynte å tvinge meg selv til å våkne.
Først klarte jeg det ikke, og fortsatte bare å flyte nærmere, og da tenkte jeg at nå har jeg en av de derre søvnparalyse greiene de folka som "blir bortført" har, og begynte å få panikk, siden jeg allerede var halvveis våken men kunne ikke røre meg i det hele tatt.
Men plutselig våknet jeg helt, med et hjerte som banket helt villt, og minnet om den fæle følelsen av dirringen og varmen.
Det er den type dirring/varme/ubehag man føler når man, iallefall jeg, blir knivstukket eller slått i drømmene.
Hvor det bare blir for ubehagelig å fortsette å drømme, og man bare må vekke seg selv!
En sånn ekkel dirring/varme/svimmelhet/panikk, nesten som å få strøm gjennom kroppen.
Må innrømme at etter at jeg hadde vært våken en liten stund angret jeg på at jeg ikke fortsatte drømmen.
Kunne jo ha blitt veldig interessant!
Antall ord: 394
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Jeg drømte ei natt at jeg fikk svineinfluensavaksinen. Jeg var utrolig lettet når jeg fikk den og tenkte noe ala "puh, det var i siste liten"... Jadda, ikke verst når svineinfluensahysteriet når helt inn i drømmeland...
Antall ord: 41
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Aug 2007 23:49
- 17
Hmmm.. Har kunn hatt en drøm som virkelig satte en støkk i meg. Husker denne veldig godt, selv om det er lenge siden jeg drømte dette. Var vel ca.. 3-4 måneder siden. Dette drømte jeg før jeg kjørte opp til bilsertifikatet:
Jeg kjører ned en ganske kronglete vei, veien er smal, og jeg kjenner igjen plassen. Plassen ligger ca. en halv time unna den byen jeg bor i. Jeg kjører noe over fartsgrensen da en rein/elg hopper ut i veien, og jeg er nødt til å svinge unna for å unngå å kjøre over dyret. Jeg kjører som følge av dette, rett inn i en bergvegg og dør momentant. Plutselig befinner jeg meg i byen min, mens jeg vandrer rundt og undres på hva som egentlig skjedde. Mens jeg går møter jeg stadig noen jeg kjenner, men ingen hilser eller stopper opp. Jeg prøver å snakke med dem, men ingen hverken ser eller hører meg. Kommer da til å tenke på ulykken, og sakte men sikkert går det opp for meg at jeg kanskje har dødd i kræsjet. Jeg "går" opp til ulykkesstedet, og finner da bil-vraket. Jeg ser meg selv ligge død i bilen, bryter ut i gråt, og blir helt overvelmet av sorg. Jeg drar tilbake til byen, og lever videre som gjenferd, mens jeg forgjeves prøver å få kontakt med mine gjenlevende slektinger og venner. Jeg kan ikke dra noen steder, og blir tvunget til å se mine venner vokse opp, gifte seg og stifte familie. Foreldrene mine blir gamle, og ingen husker meg eller tenker på meg. Følte meg liksom bare helt bortglemt og "uønsket"
Husker at jeg våknet og var noe deprimert, og at jeg gikk å tenkte på drømmen hele den dagen. Den fæle følelsen jeg hadde i drømmen, fulgte meg ut den dagen. Huff, den var så virkelig, håper den ikke betyr noe spesielt. Hva tror dere?
Jeg kjører ned en ganske kronglete vei, veien er smal, og jeg kjenner igjen plassen. Plassen ligger ca. en halv time unna den byen jeg bor i. Jeg kjører noe over fartsgrensen da en rein/elg hopper ut i veien, og jeg er nødt til å svinge unna for å unngå å kjøre over dyret. Jeg kjører som følge av dette, rett inn i en bergvegg og dør momentant. Plutselig befinner jeg meg i byen min, mens jeg vandrer rundt og undres på hva som egentlig skjedde. Mens jeg går møter jeg stadig noen jeg kjenner, men ingen hilser eller stopper opp. Jeg prøver å snakke med dem, men ingen hverken ser eller hører meg. Kommer da til å tenke på ulykken, og sakte men sikkert går det opp for meg at jeg kanskje har dødd i kræsjet. Jeg "går" opp til ulykkesstedet, og finner da bil-vraket. Jeg ser meg selv ligge død i bilen, bryter ut i gråt, og blir helt overvelmet av sorg. Jeg drar tilbake til byen, og lever videre som gjenferd, mens jeg forgjeves prøver å få kontakt med mine gjenlevende slektinger og venner. Jeg kan ikke dra noen steder, og blir tvunget til å se mine venner vokse opp, gifte seg og stifte familie. Foreldrene mine blir gamle, og ingen husker meg eller tenker på meg. Følte meg liksom bare helt bortglemt og "uønsket"
Husker at jeg våknet og var noe deprimert, og at jeg gikk å tenkte på drømmen hele den dagen. Den fæle følelsen jeg hadde i drømmen, fulgte meg ut den dagen. Huff, den var så virkelig, håper den ikke betyr noe spesielt. Hva tror dere?
Antall ord: 342
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Høres iallefall ut som en sterk og trist drøm...
Det må ha satt inntrykk, ja.
Det må ha satt inntrykk, ja.
Antall ord: 17
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2007 17:36
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente :D
- Lokalisering: På kirkegården
- Blitt takket: 2 ganger
I natt så drømte jeg at ute i hagen så sto et stort tempel og inne i tempelet så var det masse korridorer som ledet til alle tingene jeg frykter her i verden. Jeg kan ikke kalle det et mareritt heller for jeg syns det var en ganske spennende drøm :]
Antall ord: 52
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
I natt drømte jeg om UFOer igjen.
Først kjøre vi litt frem og tilbake, fordi mamma skulle kaste noe søppel en eller annen plass.
Da så jeg mange "cloudships", eller det var iallefall det jeg tenkte.
De lå veldig lavt på himmelen, og var formet som helikoptre.
De sto helt stille, helt uten noe lyd.
Jeg prøvde å be de andre i bilen om å se ut vinduet også men de var visst ikke noe interessert.
Senere så var jeg hjemme.
Jeg gikk utenfor ytterdøra og så opp, der det var en firkantet UFO av noe slag.
Med røde og blå lys på sidene av den.
Den fløy frem og tilbake veldig fort, helt fritt - sånn som UFOer "vanligvis" gjør.
Rett etter jeg hadde ropt til broren min "det er et firkantet fly?!", fløy det nærmere bakken og landet.
Da så jeg plutselig at det hadde en bakdel og fremdel, sånn som et krigsfly eller hva de nå heter.
Det landet på tunet vårt, i oppoverbakke.
Plutselig innså jeg at det var masser av fly og mennesker rundt omkring gårdsplassen vår, og jeg ble bare skikkelig skuffet og gikk inn igjen.
Deretter våknet jeg.
Jeg har flere ganger før drømt at det er noe på himmelen som jeg tror er en skikkelig UFO, med aliens og det hele, for så å ha det/de lande på gårdsplassen vår.
Skjønner ikke hvorfor de flya er så jævlig interessert i akkurat vår gårdsplass.
Først kjøre vi litt frem og tilbake, fordi mamma skulle kaste noe søppel en eller annen plass.
Da så jeg mange "cloudships", eller det var iallefall det jeg tenkte.
De lå veldig lavt på himmelen, og var formet som helikoptre.
De sto helt stille, helt uten noe lyd.
Jeg prøvde å be de andre i bilen om å se ut vinduet også men de var visst ikke noe interessert.
Senere så var jeg hjemme.
Jeg gikk utenfor ytterdøra og så opp, der det var en firkantet UFO av noe slag.
Med røde og blå lys på sidene av den.
Den fløy frem og tilbake veldig fort, helt fritt - sånn som UFOer "vanligvis" gjør.
Rett etter jeg hadde ropt til broren min "det er et firkantet fly?!", fløy det nærmere bakken og landet.
Da så jeg plutselig at det hadde en bakdel og fremdel, sånn som et krigsfly eller hva de nå heter.
Det landet på tunet vårt, i oppoverbakke.
Plutselig innså jeg at det var masser av fly og mennesker rundt omkring gårdsplassen vår, og jeg ble bare skikkelig skuffet og gikk inn igjen.
Deretter våknet jeg.
Jeg har flere ganger før drømt at det er noe på himmelen som jeg tror er en skikkelig UFO, med aliens og det hele, for så å ha det/de lande på gårdsplassen vår.
Skjønner ikke hvorfor de flya er så jævlig interessert i akkurat vår gårdsplass.
Antall ord: 263
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Des 2009 23:51
- 14
- Kjønn (valgfri): lit'l-pia
Jeg har hatt en drøm som har gått igjen de siste 8 åra.. Det er rett og slett bare en svart/mørk energi som er i et hjørne i rommet og så kommer den mot meg.. Når den er rett forran/over meg så får jeg sånn angst at jeg våkner hylende og famler desperat etter lysbryteren.. Denne drømmen kan jeg ha flere ganger om natta, men av og til kan det gå flere dager mellom... Kanskje til og med litt mer enn ei uke..
Jeg har hatt mange andre merkelige drømmer også.. De er ikke så vanskelig å tyde, men det er vel påfallende at et lite barn skal vite og forstå slike ting..
Jeg er sånn som har hatt mye mareritt, helt siden jeg var lita.. Var livredd for å sovne og måtte alltid gjemme meg under dyna, og hadde såvidt et lite pustehull..
Jeg har hatt mange andre merkelige drømmer også.. De er ikke så vanskelig å tyde, men det er vel påfallende at et lite barn skal vite og forstå slike ting..
Jeg er sånn som har hatt mye mareritt, helt siden jeg var lita.. Var livredd for å sovne og måtte alltid gjemme meg under dyna, og hadde såvidt et lite pustehull..
Antall ord: 158
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2005 16:45
- 19
- Lokalisering: somewhere over the rainbow
- Blitt takket: 11 ganger
drømmer om alt mulig rart fra virkelige ting og heeeelt uvirkelige ting..
husker alltid hva jeg drømmer.. utrolig morsomt!!
i natt drømte jeg at jeg sto opp og skulle på jobb, og hadde fått en komentar på facebook av han ene jeg skulle jobbe med at de gledet seg til kaker fordi jeg hadde skrevet i statusfeltet at jeg var ferdig med all julebaking... men så glemte jeg det..
og gjett hva jeg glemte da jeg dro i dag? jo kakene.. hehehe.. og jeg som tenkte dajeg våknet, oi, nå må jeg huske kakene siden jeg glemte dem i drømmen... distre jeg??? nei nei.. :mozilla_cool:
husker alltid hva jeg drømmer.. utrolig morsomt!!
i natt drømte jeg at jeg sto opp og skulle på jobb, og hadde fått en komentar på facebook av han ene jeg skulle jobbe med at de gledet seg til kaker fordi jeg hadde skrevet i statusfeltet at jeg var ferdig med all julebaking... men så glemte jeg det..
og gjett hva jeg glemte da jeg dro i dag? jo kakene.. hehehe.. og jeg som tenkte dajeg våknet, oi, nå må jeg huske kakene siden jeg glemte dem i drømmen... distre jeg??? nei nei.. :mozilla_cool:
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2007 20:48
- 17
- Har takket: 24 ganger
- Blitt takket: 77 ganger
Den drømmen jeg huska fra i natt var at jeg oppdaga et lik i et skur eller noe slikt. Det hadde tydeligvis lagt der en stund, for liklukta reiv skikkelig i nesen. (jeg har heldigvis ikke kjent liklukt i rl, men kjent lukt i drømme et par ganger som jeg har oppfatta som liklukt. Første gangen var lukta så fæl at jeg våkna av den..) Jeg henta et videokamera og begynte å filme liket, men da reiste fyren seg opp og fulgte etter meg helt hjem. Han kom faktisk helt inn i kjelleren, men jeg klarte heldigvis å lokke ham ut igjen. Og der slutta drømmen. Og nei, det er leeenge siden jeg har sett en zombiefilm, selv om jeg har noen i dvdsamlinga mi.
Antall ord: 129
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mar 2009 16:34
- 15
- Blitt takket: 1 gang
Jeg drømmer mye om broren min, som døde nå i høst. Noen ganger drømmer jeg at han er i live, og kommer på besøk til meg. Jeg blir så utrolig glad, og tenker at nå må vi virkelig passe godt på han, så han ikke dør igjen. Da forteller jeg han hvor glad jeg er i han, og at han betyr mer for meg enn selve livet. andre ganger drømmer jeg om den dagen han døde, og om hvordan jeg takler det. Da gråter jeg så intenst i drømmen, at når jeg våkner er kroppen helt utslitt.. Jævlig vondt
Døden er ikke slutten, bare starten
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Uff, så fryktelig Slike drømmer kommer vel av at du enda ikke har bearbeidet det som skjedde ordentlig, men de drømmene vil nok forsvinne etterhvert... kondolerer.
Antall ord: 28
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |