Fakta, teori & skepsisHimmelen er på jorden

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Lightworker
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Nov 2009 09:14
15

Himmelen er på jorden

Innlegg av Lightworker »

Hei!
Er ny her på paranormal.no. Har vel egentlig savnet å være på et forum, hvor det er mennesker med samme interesser, og søken etter det "overnaturlige".
Eller er det egentlig noe overnaturlig? Kanskje det hele er "naturlig", bare at vi er blitt fortalt noe annet opp igjennom mange hundre år. På jorden eksisterer lyse og mørke energier. og det har vært og er en kamp om hvem som går av med seieren. De mørke energiene vet at de aldri kan vinne over de lyse energiene. Det er rett og slett umulig. Tiden er snart inne da de mørke energiene gir tapt. Allikevel har de opp igjennom all tid forsøkt å holde oss borte fra "lyset".

Tilbake til "overskriften" på dette emnet, Himmelen er på jorden.
Reinkarnasjon er blant mange nokså kontroversielt, men det er svært mye som taler for at nettopp dette slett ikke er bare tull. Når vi dør, hva skjer da? Går sjelen over i en annen dimensjon? Hva er sjelen? Er det et energilegeme som bor i kroppen under vårt opphold på jorden? Er kroppen bare en bolig vi bruker? Lever vi mange liv på jorden? Husker vi ting som vi ikke har opplevd i vårt nåværene liv? Kommer vi fra "stjernene"

Himmelen er på jorden, en parallell dimensjon til vår egen?
Noen ganger bryter den igjennom, og vi opplever det vi kaller spøkelser og gjenferd?
Jeg har opp gjennom mange år interessert meg for det paranormale, men har vel etterhvert skjønt at "ting&tang" er mer normalt enn paranormalt.

Håper på andres meninger og ytringer.

Ærbødigst, Lightworker
Antall ord: 282
Bryt ut av slavetilværelsen, og lev fullt og helt i øyeblikket, for det er den eneste tiden du har!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Himmelen er på jorden

Innlegg av Moonstone »

Hei, intressant å se folk som anser seg som "lysarbeidere" her på Paranormal også ;)
Jeg har en del kjennskap til alt rundt begrepet og "trosretningen/New Age"

Kan du forklare nærmere hva DU mener når du skriver "lyset mot mørket" her på planeten.
Mener du i "Kristen" forstand, eller mener du noe dypere filosofisk eller psykologisk? Som for eks at matrialisme, egoisme er "mørket" og enhet, kjærlighet er "lyset"?

Moro med litt diskusjoner rundt dette :)
Antall ord: 79
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lightworker
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Nov 2009 09:14
15

Innlegg av Lightworker »

Hei!
Det er artig at noen svarer på innlegget mitt. Det er det jeg ønsker, å få diskusjon rundt dette med de lyse og mørke energiene.
Når jeg snakker om lyset og mørket, har det ingenting å gjøre med hverken kristendom eller New Age. Hele Universet består av energi. Dette er energi i forskjellig form, men det er allikevel kun ên og samme energi alt springer ut fra. Denne energien kan du kalle hva du vil, mange kaller den Gud. Vi kommer alle sammen fra den samme energien; We are all one". Det er mulig at dette uttrykket stammer fra New Age, men det er ikke noe poeng hos meg.
De mørke energiene er de som ønsker å kontrollere, gi deg negative tanker, gjøre deg destruktiv.
Denne energien ønsker total kontroll.
De lyse energiene er kjærligheten, lyset som gir deg friheten til å være deg selv, til å lære og erfare livet, og være din egen veileder, med hjelp av dine skytsengler og hjelpere.

Nå må jeg slutte, huslige plikter kaller. Ganske jordnært?

Hilsen
Lightworker
Antall ord: 182
Bryt ut av slavetilværelsen, og lev fullt og helt i øyeblikket, for det er den eneste tiden du har!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Hehe, ja de huslige pliktene kan jo fungere ypperlig som motvekt mot å ta for mye av noen ganger ;)
Vet dette av erfaring.
De er gørr kjedelige, men gull verdt innen dualisme-verktøyet vi har her på Jorda og i den fysiske sfære.
Jeg er forøvrig litt enig med det du sier om energier.
Selvom alt i bunn og grunn er EN Ur-energi, så har vi mennesker klart å dele de opp i forskjellige nyanser og opplevelser på følelsesplanet.
Jeg vil ikke gå så langt som å hovedkategorisere noen av dem som "negative/positive" eller "lys/mørke", da dette egentlig er veldig subjektivt hva som er hva, og avhengig av perspektiv og intensjon, og opplevelse en selv ønsker å skape.
Om man ønsker/trenger å føle seg "sjalu", er jo opplevelsen positiv når det gjelder vekst, men følelsen i seg selv oppleves kanskje negativ og tung..

Jaja, alt er relativt.. ;)
Antall ord: 155
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Jeg klare ikke dy meg og må svare litt.
For det først kjempe fint tema du tar opp og det med at du ikke legger til noe tro syns jeg er kjempe fint.
Jeg kan kunn snakke for det jeg mener og tror selv da så her er min mening om dette.

Jeg ser på dette med energier som at vi alle kommer fra en urkraft vi er født med den og vilken vei i livet du tar ilvet kommer litt ann på påvirkninger og hva du velger selv. Det vil si at du har alltids et valg samme hva du gjør med livet ditt.
Energien vi har med oss og rundt oss blir på virket av oss og andre faktorer. I korte trekk så kan man si at blir det mye negativ på virkning virker energien negative også og andre veien.

Jeg vil gå så lang å si at i bunn og grunn er all energi god energi helt til den blir på virket i negativ rettning. Ingen ting som lever er født ondt det er mange faktorer som spiller inn for at noe levende skal bli ondt.

Dette er som skat min mening om ting meste er bygget på livslæring hvis man kan kalle det for noe slikt.
Antall ord: 215
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Hei Lightworker, og velkommen hit :D

Jeg er langt på vei enig med deg i det du skriver og har en lignende oppfattelse på ting. Alt er energi og alt kommer fra samme kilde. Forskjellenen på lyse og mørke energier er vibrasjonsfrekvensen til dette objektet eller tanken. Og grunnen til at lyse energier er sterkere enn mørke frekvenser (f.eks frykt) er fordi tanker som er basert på kjærlighet vibrerer enormt mye høyere, samt i tillegg har enorme healende egenskaper. Jeg tror nok også at det pågår en slags krig mellom lys og mørke, men er usikker på hva jeg vil legge i akkurat det der. At mørket aldri kan vinne over det lyse er nok heller ikke helt sant, men i det store og det hele tror jeg du har rett. Det mørke kan ta fatt i en å styre ens liv ganske bra om man havner i galt selvskap, på feil sted til feil tid. Eller rett sted til rett tid om man vil. Mange har nok tatt på seg liv nettopp for å kjenne på mørket, på dualitet og alt vi rommer. Vi får erfare oss selv, og gjennom mørket lærer man å se lyset... did that make any sense whatsoever :mozilla_undecided: ?
Det er faktisk enormt vanskelig i tiden vi lever i å IKKE ta inn over seg det negative som så ofte ender i nedbrytende levemønster. Media fokuserer på mye negativt, konspirasjonsteorier i huet og ræva, krigsspill til barna, global heating osv osv. Men akkurat av den grunn mener jeg det er ytterst viktig med de som bryter opp i dette, være seg rebelske sjeler som prøver å finne sannheten eller en roligere fremgangsmåte ved å handle basert på kjærlighet. "Krigen" tror jeg allerede er vunnet på mange plan, nå er folk bare nødt til å handle på det de står for.

Himmelen på jorden ja... ;)
Her kunne jeg skrevet et par sider om emnet, men skal prøøøøve å fatte meg i korthet.

Hva er sjelen?
For meg er sjelen essensen av hva vi er, vår rene energi, vår gudommelige energi. Den delen som kobler oss til alt. Akkurat hva sjelen ER eller befinner seg når vi er inkarnert er jeg i grunn ikke så opptatt av, men jeg tror en del av svaret kan ligge i vårt dna.. Jeg tror vi lever mange liv ja, uendelig mange liv. Noen husker ting fra tidligere liv, men de fleste husker nok ingenting eller bare brøkdeler. De fleste av oss har nok levd de fleste av våre liv på denne planeten eller lignende planeter, men det har nok kanskje aldri vært så mange inkarnerte fra høyere systemer og utviklede planeter på jorden enn det er nå. Min erfaring er at mange lysarbeidere er stjernemennesker, og at disse i en del tilfeller faktisk husker litt mer fra tidligere liv enn andre.

I am that I am
Antall ord: 497
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Innlegg av Terjegutt »

Er faktisk enig... tror det finnes ganske mange dimensjoner :- O
En plass der vi bor
En Himmel
Ett Helvete
En plass med nisser,dverger og feer osv...

Så kommer jeg ikke på mere : - D
Antall ord: 34
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Hei Lightworker!
Om vi blir født på ny, reinkarnasjon, er nok noe mange velger selv når vi dør og forlater jorden.
Jeg tror vi møter slekt, venner og familie som tidligere har gått bort. Man slår av en prat med dem, og finner ut hva man selv vil. God tanke iallefall :-)
Jeg tror heller ikke du dømmes av noen eller noe, for ting du har gjort / ikke gjort, i din tid på jorden. ( dette er noe religionene har dratt inn i sin lære )

Jeg tror det kun eksisterer kjærlighet dit man kommer.
Jeg tror tiden på jorden er en vei alle må gå som bor på denne blåe fine planeten vår.

Kanskje universet i seg selv, er denne energien "noen" få av oss, noen ganger kan få en bitteliten følelse eller glimt av? :mozilla_wink:
Antall ord: 147
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links