Drømmer, NDO & ut av kroppendårlig søvn

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
janpotet
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2007 00:24
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: de dype smier

dårlig søvn

Innlegg av janpotet »

er sikkert nok en av de som sier " fant ikke noe egna sted å legge dette " osv, men

... ... :mozilla_tongue:

har slitt med søvn problemer siden barneskolen, si eks 20 år ca.

har masse mareritt og kan drømme " det samme " flere dager på rad. så noen dager med andre ting og tilbake på det første

med andre ord. i mange år har jeg hatt ett lite utvalg av drømmer som alltid dukker opp igjen. kan våkne opptil 5 - 6 ganger per natt. dette er jo ikke noe man blir fryktelig opplagt og funksjonell av.

noen tips eller ideer? bortsett fra medikamenter eller ett rapp i bakhodet?
Antall ord: 108
ikke mobb dysslekker. vi er mennesker vi også =)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: dårlig søvn

Innlegg av kristiane »

Dette høres slitsomt ut,så jeg skjønner at du vil ha råd og vink i fh.t dette problemet.
Det første jeg lurer på er om du blir liggende å gruble.Når man legger seg for kvelden er det fritt fram for tankene å komme omkring alt mulig.Alt fra bekymringer til andre hverdagslige ting som opptar en..I såfall handler det om å ta tak i eventuelle bekymringer DERSOM det er det som plager deg,men dette er jo bare en gjetning på eventuellt problem som holder deg våken.

Og du er sikkert oppe "i rett tid" på morgenen,og du sover ikke på ettermiddagen?
Får du nok mosjon,er du aktiv på dagtid?
Sørg for å lufte godt på soverommet,sånn at det er ren,frisk luft.Dersom det er varmt på rommet ditt,kanskje du skulle prøve å ha det kjøligere?

Dette var bare noen tanker omkring hva som KAN skape søvnproblemer,så du får ta i mot rådene som dukker opp her,etterhvert,prøve å se om det retter seg :)
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg har hørt at det å bruke lue kan hjelpe.
Antall ord: 10
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

Bruke lue??
Javel. Har jeg aldri hørt om,men kanskje du vet hva godt en lue gjør for å få en god natts søvn?
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Lua stopper visst negative energier fra å gi en dårlige drømmer. Godt tips. Sixpence er visst anbefalt.
Antall ord: 18
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

Du får da sagt det,Kimbara.... :lol:
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Det er ikke jeg som har sagt det dessverre (skulle ønske jeg hadde like god peiling på dette), det er brukeren "Elisenbetten" som har valgt å dele dette rådet med oss.

Men jeg lurer på om kanskje noen tøytyper er bedre egnet enn andre? Dette kan vi spørre Elisenbetten om.

Mitt personlige råd er å sørge for å ha en god døgnrytme, senke stressnivået, ikke spise rett før sengetid og passe på å ha nok frisk luft på soverommet.
Drømmer er en "bivirkning" av at hjernen defragmenteres når vi sover (hvilket forklarer hvorfor vi har bedre konsentrasjon og læreevne etter en god natts søvn), og vil påvirkes av hvordan en har det i våken tilstand.
Antall ord: 125
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2005 15:50
19
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Innlegg av eile-joha »

Gjentatte drømmer.. Har du forsøkt å tyde disse drømmene?? Noen sier jo at drømmen representerer vårt eget liv og ting som skjer rundt oss. At vi bør sette oss ned å tolke disse drømmene.. Da det kan være ting vår underbevissthet prøver å fortelle oss om vårt daglige liv og ting som bør forandres på.
Jeg har også slitt med gjentatte drømmer. Og har prøvd å tyde drømmene og med det resultat av at drømmene har avtatt og forsvunnet.
Har også en night fairy stående på nattbordet, som også skal gi gode drømmer.

Men jeg vil anbefale deg å snakke med din lege om dette også. (kan jo hende du allerede har prøvd).
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Hvis du drømmer så mye og så heftig at du våkner av drømmene er det ikke sikkert det er så dumt å ta tak i selve drømmene. Skriv dem ned- så detaljert som overhodet mulig- med en gang du våkner. Lag en "drømmedagbok". Kanhende du ved å lese igjennom greier å plukke ut stressmomentene selv, eller så vet jeg fler som har hatt nytte av "drømmetolkning".

Når vi sover jobber gjerne underbevisstheten med ting vi bekymrer oss for i dagliglivet, hendelser fra tidligere, og/eller "problemer" vi av en eller annen grunn ikke klarer å få ryddet opp i.
Ofte gir dette utslag i gjentagende drømmer,- drømmene kan være de samme eller det er "symboler" som dukker opp i forskjellige settinger.

Disse "symbolene"- som kan være alt fra elementer (vann, ild osv), dyr, mennesker, farger.. egentlig hva som helst, kan man få veiledning til å tyde. Dette kan være nyttig for mange for å rett og slett rydde opp i "harddisken". For å få et annet perspektiv på enkelte ting.

Tror ikke det er så veldig Hokus-Pokus egentlig, er ofte snakk om å få et dytt i riktig retning for å rydde opp i ting som man kanskje ser på som ubetydelig, men som alikavel har betydning. Hjelp til selvhjelp om du vil.

En annen ting ifht søvnproblemene dine kan jo være at du lider av søvnapnè. At du av en eller annen grunn ikke får skikkelig søvn pga en eller annen form for pusteproblem. Dette er noe du neppe merker selv- annet enn at du sover dårlig/ våkner ofte. Ta en prat med legen din. Dersom du våkner flere ganger i løpet av hver natt burde du sjekke om det ligger noe fysisk til grunn.

Lue/ sixpence sies å kunne stenge ute "slitsomme energier".. ;)

Edit; ser fler har svart tilsvarende mens jeg skrev innlegget..
Antall ord: 318
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

En prat med legen kan være ok. Han kan kanskje fastslå eventuelle fysiske faktorer som forstyrrer søvnen (snorking f.eks.).
Kan ikke han hjelpe ville jeg oppsøkt en psykolog eller et søvninstitutt. Eller kjøpt sixpence.
Antall ord: 40
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jeg vil anbefale følgende kur:

Gjør noe mer aktivt om dagene. Sannsynligvis er du kanskje mye i ro, eller tar jeg feil?
Få frisk luft! Spis litt sunnere, men unn deg noe godt i blant også.
Drikk noe beroligende og varmt før du legger deg, og spis regelmessige måltider til faste tidspunkter. Har du te med kamomille? Humle? Forsøk! :)

En annen ting du kan gjøre er å lage mer rutiner utav det du gjør.
Slutte å bekymre deg også, kanskje du har en del bekymringer?
Glede deg over tingene du har istedenfor å tenke over tingene du ikke har.

Samtidig - kutt ut negative tanker, og omgås mer med positive mennesker.
Antall ord: 115
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

Mange fine råd til trådstarter her :notworthy:
Og det ang.drømmer glemte jeg å nevne,men bra og kanskje nyttig å tenke litt på disse,ifh.t søvnproblemene dine,trådstarter!
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

Kimbara skrev:Jeg har hørt at det å bruke lue kan hjelpe.
Nå kan det faktisk være noe i akkurat det. Om ikke av helt samme grunner som negatvie engeriger, mere en så enkel ting som varme. Mye av varmen et menneske produserer forsvinner fra hodet ( om jeg ikke husker feil kan over 60 % av et varmetap skje fra hodet litt derfor en bruker lue ikke bare på grunn av øreværk) Når en er varm blir en fortere døsig og søvnig enn om en fryser. Derfor mange nyfødte får lue, ikke bare for syns skyld. ;)

Puma/f
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links