Drømmer, NDO & ut av kroppenDen blå døren

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Den blå døren

Innlegg av kristiane »

Mistet for tre år siden en meget nær og kjær venn.Hun lå på sykehus alvorlig syk.
En dag mens jeg satt ved sykesenga hennes fortalte hun meg at hun var redd for å sove.Hun hadde nemlig drømt at hun så en blå dør foran seg,og fortalte at hun kjempet for å greie å våkne igjen. Denne døra hadde som hun selv sa,liksom et budskap til henne om at dersom hun gikk inn,ville hun aldri komme tilbake fra søvnen igjen.

kanskje var denne døra et symbol på at den var den hun skulle gå gjennom for å komme til åndeverdenen.Det tror jeg.Andre synspunkter?
Det var sterkt å høre henne fortelle om dette,og det gjorde mye inntrykk.
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Den blå døren

Innlegg av Moonstone »

kristiane skrev:Mistet for tre år siden en meget nær og kjær venn.Hun lå på sykehus alvorlig syk.
En dag mens jeg satt ved sykesenga hennes fortalte hun meg at hun var redd for å sove.Hun hadde nemlig drømt at hun så en blå dør foran seg,og fortalte at hun kjempet for å greie å våkne igjen. Denne døra hadde som hun selv sa,liksom et budskap til henne om at dersom hun gikk inn,ville hun aldri komme tilbake fra søvnen igjen.
kanskje var denne døra et symbol på at den var den hun skulle gå gjennom for å komme til åndeverdenen.Det tror jeg.Andre synspunkter?
Det var sterkt å høre henne fortelle om dette,og det gjorde mye inntrykk.

Har lest om en del nær-døden opplevelser, og hva folk ser og opplever er ganske forskjellig.
Man hører jo mest om den klassiske "tunnell, og mennesker som tar imot på enden av tunellen"-historien. Uansett blir de farget av enkeltindividers sinn.

Den blå døren kan nok ha vært symbolsk for døden/andre siden, og at hun var i gråsonen mellom liv og død, men ønsket ikke å dø, men å vokne.
intressant ;)
Antall ord: 208
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av kristiane »

Dette tenkte jeg også,Moonstone!
Ettersom hun hadde drømt om denne døren to ganger,og begge gangene hadde fått den samme følelsen,tror jeg at denne drømmen hadde et viktig budskap til henne om hva som faktisk ventet henne...
Samtidig med at det hun fortalte var både trist og gripende,så fikk jeg personlig,samtidig nok en påminnelse om at vi tross alt ikke vet alt om livet etter døden.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

kristiane skrev:Dette tenkte jeg også,Moonstone!
Ettersom hun hadde drømt om denne døren to ganger,og begge gangene hadde fått den samme følelsen,tror jeg at denne drømmen hadde et viktig budskap til henne om hva som faktisk ventet henne...
Samtidig med at det hun fortalte var både trist og gripende,så fikk jeg personlig,samtidig nok en påminnelse om at vi tross alt ikke vet alt om livet etter døden.
Selvfølgelig vet vi ikke alt.
Vi vet egentlig ganske lite. De fleste fysiske prosessene ved døden er kartlagt, men de psykiske prosessene er på langt nær kartlagt..
Antall ord: 110
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links