Drømmer, NDO & ut av kroppenJeg undres

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Dagros

Jeg undres

Innlegg av Dagros »

Vel, jeg hadde en drøm. Mange drømmer. Men èn pekte seg ut som noe veldig merkelig, i og med at jeg husker mye fra den. Var ikke noen normal drøm, var sterke følelser involvert. Utrolig sterke. Nesten som om den skulle fortelle meg noe. Det er lite sannsynlig, men jeg tror kanskje at det var et glimt fra mitt forrige liv.

Vel, drømmen starta ved at jeg var og rota rundt på en grusvei, nede ved sjøen, tror jeg det var. Også kom jeg, merkelig nok, frem til et hus. Et brunt, stort, skrått hus. Med brygge nedforbi. Dette huset ga noen utrolig sterke følelser når jeg så på det (Disse følelsene får jeg nå også, når jeg tener på det huset), nesten som om det skulle bety noe. Det var veldig karakteristisk, tror aldri jeg har sett et slikt hus. Klarer ikke å beskrive den følelsen jeg fikk. Men den var og er utrolig sterk.

Så til brygga nedforbi. Etter at jeg presterte å si "Jeg tror jeg har gått ett eller to år her.", aner ikke hvorfor jeg sa det. Det første som slo meg var at det var en skole. Men ikke med så sterke følelser. Er ikke slike følelser jeg fikk som man får på en skole.

Vel, så ble det til at vi gikk ned på brygga (Med VI, mener jeg meg og en person jeg ikke kan huske hvem var). Vi så ned på vannet. Plutselig satt vi på en stein hver og så ned i vannet. Under vannet var det ikke fisk, men levende FUGLER, som lå NEDI vannet og slappa av. Tror det var duer eller måker. Disse beveget seg under vann (Hodet beveget seg, ellers gikk de ikke rundt under vannet, de slappa av i ei klynge), kun hodet som beveget seg, og man kunne se de levde pga. dette hodet som beveget seg. Så var det plutselig to spurver under vannet. Like rolige, slappet av. Plutselig kom en katt vi har her og tok en av spurvene i nakken. Dro med seg opp fuglen. Den andre ble liggende i vannet, like rolig. Så husker jeg ikke noe mer av det. Me fuglene levde og slappet av, UNDER vann.

Så var vi på vei tilbake (Jeg og personen jeg ikke husker hvem var), og plutselig sa h*n: "Var rart du begynte å sove på gulvet etter at fuglene nappa deg på beina.". Jeg tok meg tydeligvis tid til å tenke, men så sa jeg: "Det var da en drøm?". Også sa h*n, veldig overrskende: "Ja, du får tro hva du vil.". Og der stoppa drømmen.

Men det jeg helst vil ha svar på, er hva betød huset, hvorfor fikk jeg de sterke følelsene ved huset, hvorfor får jeg de samme følelsene nå når jeg tenker på huset, og hva betyr LEVENDE fugler UNDER vann? (Og det andre selvsagt, men helst de tre spørsmålene der)
Antall ord: 510

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Jeg undres

Innlegg av Metodisten »

Høres mest ut som en vanlig surrete drøm.
Det med følelser til en lokalitet er jo kjent fra regresjoner f.eks, så kansje du er inne å noe ? Hvem vet. Så er det blandet med vanlige surrete impulser som er sånt som kommer i drømme.
Har jo hørt om folk som har hatt regsresjoner på Tv f.eks som de senere har fått bekreftet ved å grave i gamle filer, reise til ett annet land osv.En av verdens mest berømte tilfeller med en liten jente som begynte å tegne drømmene sine i USA viste seg senere når hun ble voksen og være som ett kart over en liten by i Irland ( malahide).
Komplett med slektsnavn og hele historien.
Så hvem kan sikkert si de vet ?
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Nje :salute:

Men den følelsen jeg fikk i forbindelse med det huset, var heeeeeeeelt uvanlig. Klarer ikke definere den, men klarer faktisk å hente den frem igjen ved å tenke på huset. Så det andre som slo meg, etter at jeg hadde eliminert alt annet, var at det var et slikt kraftsted. At det huset finnes et sted, og at det (ja, huset, jeg er ikke gal) kontaktet meg av en eller annen merkelig grunn. Please hjelp, den drømmen var noe av det jævligste jeg har opplevd i søvne noengang 8)

Har ALDRI sett et slikt hus. Så ja, jeg vet ikke :bandit
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Julianne

Innlegg av Julianne »

kjære Dag! Gå inn på www.drømmetydning.com
der finner du alle symbolenes betydning, kunne gjerne analysert hele drømmen for deg, men har litt liten tid nå. Men gå innpå der, så får du forståelse:)
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Julianne skrev:kjære Dag! Gå inn på www.drømmetydning.com
der finner du alle symbolenes betydning, kunne gjerne analysert hele drømmen for deg, men har litt liten tid nå. Men gå innpå der, så får du forståelse:)
Yepp, takk :)
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Herr Pusekatt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Sep 2009 08:23
15

Innlegg av Herr Pusekatt »

Huset er ditt innerste inne. Følelsene for dette huset var nok ganske familiære og hjemmelige. Som om du hadde vært der før, som om du kjente det.
Fuglene under vann er alle jentene du ikke tør å ta sjansen på.
Vannet representerer dette skillet mellom huset/tomten og der du ikke tør å gå. Altså noe som er utilgjengelig for deg.
Og katten som tok fuglen representerer tapte sjanser.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Herr Pusekatt skrev:Huset er ditt innerste inne. Følelsene for dette huset var nok ganske familiære og hjemmelige. Som om du hadde vært der før, som om du kjente det.
Fuglene under vann er alle jentene du ikke tør å ta sjansen på.
Vannet representerer dette skillet mellom huset/tomten og der du ikke tør å gå. Altså noe som er utilgjengelig for deg.
Og katten som tok fuglen representerer tapte sjanser.
Jeje... Sikkert konge, det 8)

Nevnte jeg at katten tok en fugl under vann? Katten var over vann, og tok en fugl fra under vann 8)

Tror forresten det var duer eller spurver eller pilfinker.. Nå likner ikke spurver og pilfinker på duer, men tror det var en av de to... Begynner å bli litt lenge sia nå :p

Men får fremdeles den samme merkelige, forjævlige følelsen når jeg tenker på huset... Er redd den følelsen betyr et eller annet, men vet ikke hva. Pokker :p
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Svevende teori:

OK... fugler = høyt. Høyde skal liksom representere det å nå et mål.

Altså, si vi legger til grunne at drømmer faktisk dreier seg om ting du ikke får bearbeida eller er så bevisst på i våken tilstand. Det er jo nesten vitenskapelig bevist.

Fuglene ligger nå under vann der de ikke hører hjemme.
Det skal nå sies at noen fugler faktisk lever i vann også. Ender og sånt.
Men hør... kanskje vi skal legge til grunn at noe av det som gjør at du drømmer dette her er at du undertrykker sider hos deg selv. Katten er liksom den som spiser fugler, så kommer den og henter opp en av fuglene/mulighetene dine(?) opp av vannet.

Sorry, den gikk til katten liksom.

Grip sjanser, Dagros! :)
Antall ord: 137
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

ludoburgero skrev:Grip sjanser, Dagros! :)
:salute:
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links