Har nevnt følgende hendelse i en annen tråd her inne,men tenkte det passet bedre å skrive om det her.Kanskje noen har opplevd lignende?
Altså: Har lagt meg for kvelden,og ligger på siden i senga,med ansiktet vendt mot veggen.Og mens jeg selv er nokså sikker på at jeg sover,hører jeg sønnen min komme tuslende opp trappa fra 1.etasje der han har soverommet sitt,mens han "sutrer" og sier mamma.Det er da jeg plutselig får en følelse av at jeg ikke sover ordentlig.Det hele er nokså ubehagelig.Deretter får jeg en slags fornemmelse av at han kommer inn på rommet mitt og setter hendene i sida mi og kiler,på en nokså hard og brutal måte! Dermed våkner jeg nokså lett,og er veldig urolig i kroppen.
Dette har skjedd to,tre ganger og jeg fatter ikke hva dette skal bety! Selv er jeg hundre prosent psykisk frisk,sønnen min likeså,og han har ingen personlige problemer!Har noen andre opplevd slikt? Kan det være en søvnparalyse,og hvorfor får jeg en formening om at det er sønnen min som kommer? Har opplevd søvnparalyse,men dette er annerledes!
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Noen tar i meg.
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Noen tar i meg.
Først av alt; det er umulig å vite når man sover. Man kan ikke ligge og registrere at "ja, nå sover jeg".
Jeg syns det du forteller om virker som ganske ordinære hallusinasjoner i forbindelse med søvn. Du virker å befinne deg i en tilstand mellom søvn og våken tilstand - en merkelig tilstand som veldig ofte medfører slike hallusinasjoner du beskriver.
Det er lite trolig at dette betyr noe som helst. Til "nød" kan man jo kanskje si det slik at det betyr at du tenker på sønnen din, og det er jo bra
Jeg syns det du forteller om virker som ganske ordinære hallusinasjoner i forbindelse med søvn. Du virker å befinne deg i en tilstand mellom søvn og våken tilstand - en merkelig tilstand som veldig ofte medfører slike hallusinasjoner du beskriver.
Det er lite trolig at dette betyr noe som helst. Til "nød" kan man jo kanskje si det slik at det betyr at du tenker på sønnen din, og det er jo bra
Antall ord: 101
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Nov 2005 13:12
- 19
- Lokalisering: Ålesund
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 40 ganger
Kan kanskje høres ut som du har opplevd en klardrøm, eller lucid dream som det mer populært heter på engelsk.kristiane skrev:Har nevnt følgende hendelse i en annen tråd her inne,men tenkte det passet bedre å skrive om det her.Kanskje noen har opplevd lignende?
Altså: Har lagt meg for kvelden,og ligger på siden i senga,med ansiktet vendt mot veggen.Og mens jeg selv er nokså sikker på at jeg sover,hører jeg sønnen min komme tuslende opp trappa fra 1.etasje der han har soverommet sitt,mens han "sutrer" og sier mamma.Det er da jeg plutselig får en følelse av at jeg ikke sover ordentlig.Det hele er nokså ubehagelig.Deretter får jeg en slags fornemmelse av at han kommer inn på rommet mitt og setter hendene i sida mi og kiler,på en nokså hard og brutal måte! Dermed våkner jeg nokså lett,og er veldig urolig i kroppen.
Dette har skjedd to,tre ganger og jeg fatter ikke hva dette skal bety! Selv er jeg hundre prosent psykisk frisk,sønnen min likeså,og han har ingen personlige problemer!Har noen andre opplevd slikt? Kan det være en søvnparalyse,og hvorfor får jeg en formening om at det er sønnen min som kommer? Har opplevd søvnparalyse,men dette er annerledes!
http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dream
Antall ord: 241
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.
- Galileo Galilei
- Galileo Galilei
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
helt greit med klardrømmer,hadde de bare hatt et noe mer hyggelig innhold
Nei seriøst sagt,så er slike type klardrømmer forferdelige! Og det som gjør det ekstra creepy,er jo nettopp det at du jaggu tror du EGENTLIG er våken,og det at man virkelig kjenner at noen tar i deg!
Nei seriøst sagt,så er slike type klardrømmer forferdelige! Og det som gjør det ekstra creepy,er jo nettopp det at du jaggu tror du EGENTLIG er våken,og det at man virkelig kjenner at noen tar i deg!
Antall ord: 57
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Nov 2005 13:12
- 19
- Lokalisering: Ålesund
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 40 ganger
Opplevelsen din hørtes kanskje ikke så hyggelig ut, men det vil ikke si at alle klardrømmer er forferdelige Og det er jo nettop det at man kan skifte innholdet i slike opplevelser selv ogsåkristiane skrev:helt greit med klardrømmer,hadde de bare hatt et noe mer hyggelig innhold
Antall ord: 95
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.
- Galileo Galilei
- Galileo Galilei
Hide post links |